- Hirdetés -

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

|

- Hirdetés -

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.

A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a következő generációs NEUE KLASSE modellek megjelenésével e törekvése még nagyobb lendületet vesz. A vállalat globális értékesítésében a tisztán elektromos járművek 50 százalékos részesedése már 2030 előtt megvalósulhat. A BMW Group a tervei szerint 2030 végére több mint 50 százalékban tisztán elektromos hajtású járműveket kíván értékesíteni, és ennek érdekében komoly befektetéseket eszközöl a nemzetközi gyártási hálózatának bővítésébe. A mexikói San Luis Potosíban működő üzem a jövőben tisztán elektromos meghajtású NEUE KLASSE modelleket fog gyártani, és emellett saját nagyfeszültségű akkumulátor-összeszerelő üzeme is épül.

„A gyártási hálózatunkat szisztematikusan az elektromobilitás felé orientáljuk. Mexikóban 800 millió eurót fektetünk be az üzemünkbe, és mintegy 1000 új munkahelyet teremtünk” – magyarázta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja San Luis Potosíban egy rendezvényen, amelyen részt vett Andrés Manuel López Obrador mexikói elnök és Ricardo Gallardo Cardona, San Luis Potosí kormányzója is.

Nedeljković így folytatta: „Az első NEUE KLASSE modellek 2025-ben a debreceni üzemben futnak majd le a gyártósorról, amelyek gyártásába később a müncheni főüzem is becsatlakozik. A NEUE KLASSE San Luis Potosí üzembe történő integrálásával 2027-től további volumennövekedés várható.”

A vállalatcsoport a közelmúltban jelentette be, hogy 1,7 milliárd dolláros beruházást hajt végre az egyesült államokbeli Spartanburg városában található gyártóüzemének bővítésére. Egymilliárd dollárt szánnak az elektromos mobilitást előkészítő fejlesztéseikre a csoport amerikai üzemében, valamint 700 millió dollárt különítettek el egy új, nagyfeszültségű akkumulátorokat összeszerelő központ kiépítésére a közeli Woodruffban. A BMW Group 2030-ig legalább hat tisztán elektromos hajtású modell gyártását kívánja megvalósítani az Egyesült Államokban.

Tisztán elektromos modellekkel egészül ki a mexikói gyártási program

A cégcsoport további 800 millió eurót fektet be Mexikóban. Ebből az összegből 500 millió euróval támogatják a San Luis Potosíban található üzem területén kialakítandó új nagyfeszültségű akkumulátor-összeszerelő létesítmény felállítását. Az új összeszerelő-központ teljes területe 85 000 m2. A létesítményben további több mint 500 munkavállalót alkalmaznak, akik tisztán elektromos járművekbe szánt következő generációs akkumulátorokat gyártanak majd.

„Az új beruházással a San Luis Potosíban működő üzem központi szerepet fog betölteni a BMW Group elektromobilitásra való átállásában. Az, hogy a vállalatcsoport növeli az elkötelezettségét Mexikó és az üzemünk irányában, nem csupán a stratégiai szempontból fontos elhelyezkedésnek köszönhető, hanem a remek teljesítményt nyújtó csapatunknak is. Az üzem megnyitása óta eltelt nem egész négy évben már három modellt is előállítunk és 74 piacot látunk el világszerte, kiemelkedő minőségben” – fogalmazott Harald Gottsche, a BMW Group mexikói gyárának elnök-vezérigazgatója.

A működését 2019-ben megkezdő üzemben már most is mintegy 3000 alkalmazott dolgozik a BMW 3-as sorozat, a BMW 2-es Coupé és az új BMW M2 modellek előállításán – egyes esetekben kizárólagossággal a globális piac felé. Mivel a gyárat nagyfokú rugalmasságra tervezték, a karosszériaüzemben és az összeszerelési műveletek során csupán kisebb módosításokra van szükség egy-egy új járműarchitektúra bevezetéséhez. A NEUE KLASSE modellek különlegessége, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor közvetlenül a járműszerkezetbe integrálva kap helyet. A San Luis Potosíban működő összeszerelő üzemet éppen ezért úgy bővítik, hogy képes legyen ellátni az integrációs feladatokat. A gyár már megkezdte az építkezést és az új alkalmazottak képzését, miközben megnövelte az oktatási szerződéssel fenntartott gyakorlati helyek számát is az idei évre nézve. Áprilisban indul a második műszak az üzemben, ami további 500 új munkahelyet jelent, vagyis összesen mintegy 1000 további alkalmazott fog dolgozni San Luis Potosíban.

A BMW iFACTORY gyártási rendszer iskolapéldája

A BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős vezetője, Milan Nedeljković elmondta: „A rugalmasság és a hatékony folyamatok rendkívül fontos elemek a BMW iFACTORY gyártási rendszerünkben, amely a gyártási stratégiánk alappillérének számít.”

A San Luis Potosí-i üzem felelős erőforrás-gazdálkodást folytat, és komoly lépéseket tett a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. Egy ilyen száraz régióban különösen fontos a vízzel való takarékosság. A gyár karosszériafényező üzeme is vízveszteség nélkül működik: a fényezéshez szükséges vízmennyiséget a létesítmény folyamatosan újratermelt és újra felhasznált vízből nyeri ki. Az üzem kizárólag megújuló erőforrásokat használ és a mintegy 70 000 négyzetméternyi, üzemen kívüli területen felállított napelemrendszerből nyeri ki a működéséhez szükséges energia nagy részét.

Új fejlesztésű hengeres akkumulátorcellák a NEUE KLASSE modellekhez

A NEUE KLASSE modellek új, lítium-ion hengeres akkumulátorcellákkal működnek majd, amelyeket kifejezetten a BMW eDrive technológia hatodik generációjához fejlesztettek. Az új formátumnak köszönhetően több mint 20 százalékkal nő az energiasűrűség, akár 30 százalékkal gyorsabbá válik a töltési sebesség, valamint 30%-kal nő a járművek hatótávolsága. Ezzel egyidejűleg a cellagyártásból származó szén-dioxid-kibocsátás akár 60 százalékkal is csökkenhet, mivel a beszállítók megújuló erőforrásokból származó energiára támaszkodnak, a lítium, a kobalt és a nikkel nyersanyagok esetében pedig bizonyos százalékban másodlagos, azaz már a körforgásban lévő anyagokat használnak fel.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Már filmes előzetest is készít az MI

A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia (MI) készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig a Midjourney...

Tovább spórolnának a rezsin a magyarok

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 ezer forint hiányzik havi szinten a családi...

Díjat kapott A Király, Schell Judit és Majka is

A Dancing with the Stars lett a legjobb nagyszabású showműsor, Lékai-Kiss Ramóna a legjobb női műsorvezető, Schell Judit a legjobb színésznő, Majka pedig a legjobb zsűritag a tavalyi tévés produkciókban. Tegnap este rendezték meg...

Döntőbe jutott az Uniomedia alapítóinak kampánya

Az ázsiai PR Awards2023 döntőjébe került az Uniomedia szingapúri testvércégének, a Rothman Asia-nak tőzsdei kommunikációs kampánya. A Pegasus Asia az első SPAC (a tőzsdei befektetőktől akvizíciós célokra tőkét gyűjtő) részvénykibocsátás volt a szingapúri tőzsdén...

Új ügyféllel erősít a Twincom

Idén tavasztól a Twincom PR Consultancy-val dolgozik a cseh hátterű Tesla okosotthon márka, amely közvetlen felkérés útján választotta az ügynökséget. Mostantól ők végzik a Csehországban már piacvezető brand hazai kommunikációs aktivitásait.Az okosotthon készülékek előretörése...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tajvanon is szeretik a magyar borokat

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és már a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat az évek során kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően...

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....