- Hirdetés -

Még több magyar beszállító a Lidlnél

|

- Hirdetés -

A 15 éves jubileumát ünneplő Lidl Magyarország a hazai FMCG szektor egyik legdinamikusabban fejlődő kiskereskedelmi láncává vált. Az elmúlt gazdasági évben a vállalat bruttó 549 milliárd forint forgalmat realizált, melynek 52 százalékát a hazai beszállítók termékeinek forgalmazásából származó árbevétel teszi ki. A legmagasabb arányú magyar beszállítói jelenlét az áruházlánc hazai partnerei körében a bor (82%), a pékáru (65%), és a zöldség-gyümölcs (66%) termékkategóriákban figyelhető meg. A legnagyobb növekedés a zöldség-gyümölcs termékkategóriában történt, ahol a tavalyi évben 2017-hez képest 13,7 százalékkal több magyar beszállítóval alakított ki együttműködést az áruházlánc.

A Lidl első logisztikai központja és 12 üzlete 2004. november 18-án nyílt meg Magyarországon. Rohamos fejlődését jól mutatja, hogy a diszkontlánc a hazai piacnyitáshoz képest ma már három logisztikai központtal és 182 azaz több mint tizenötször annyi áruházzal rendelkezik. Munkatársainak számát tekintve az induláskori 1192 főhöz képest megsokszorozva a vállalat ma már több mint 6000 munkavállalót foglalkoztat.

Az áruházlánc hazai fejlődését jól mutatja, hogy az elmúlt gazdasági évben 549 milliárd forgalmat ért el. A magyar termékek forgalmazása, a hazai beszállítókkal való együttműködés mindig fontos volt a Lidl Magyarország számára. Az áruházlánc beszállítói körében 110 olyan partnerre támaszkodhat, aki a kezdetek óta együttműködik vele. Az elmúlt 15 évben megnégyszerezve hazai beszállítói partnereinek számát a diszkontlánc ma már közel 500 magyar beszállítóval folytat aktív és sikeres együttműködést. A vállalat növekedésének eredményességét mutatja, hogy beszállítói körének mintegy 50 százalékát ma már a magyar beszállítók teszik ki, akikkel a 2018-as üzleti évben 286 milliárd forint forgalmat bonyolított. A fejlődésben nagy szerepe van a 2013-ban elindított „Lidl a magyar beszállítókért” programnak is, mely sikeressége által a Lidl Magyarország áruházaiban mára már közel 60 százalékos a magyar termékek aránya, így több mint 2500 hazai termék közül válogathatnak a vásárlók.

A vállalat a program keretében 2014-ben hívta életre a Lidl Wine Expo Hungary rendezvénysorozatot, mely célja összecseng a Magyarország kormányának törekvéseivel: a magyar bortermelők támogatása, a magyar borok Európán belüli népszerűsítése, az export és a gazdasági növekedés elősegítése. A rendezvénysorozat által a kezdeti 6 millió palackot követően 2018-ban már 20,5 millió palack bort értékesített a vállalat itthon és külföldön egyaránt.

A „Lidl a magyar beszállítókért” programnak köszönhetően évről évre jelentősen nő a vállalat által folytatott exporttevékenység, mely szerint a magyar beszállítók a Lidl áruházláncon keresztül bonyolított exportforgalma 2018-ban az előző évhez képest 15 százalékos növekedéssel megközelíti a 46 milliárd forintot. Ezt támasztja alá az a kiemelkedő eredmény is, hogy a vállalat az elmúlt évben 11 millió palack magyar bort exportált, ami a teljes hazai borexport mintegy 27 százalékát jelenti, ezzel pedig az ország legnagyobb borexportőrévé vált.

A Lidl Magyarország a hazai kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel 2016-ban azzal a céllal, hogy az áruházlánc fenntartsa és növelje a magyarországi munkahelyek számát, tovább bővítse a magyar áruk és a hazai beszállítók részarányát, elősegítse a hazai termékek külpiacokon való térnyerését.

Vásárlói igények szem előtt tartása

Felelős vállalatként a Lidl évek óta kiemelt hangsúlyt helyez az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására. Ennek következtében olyan fejlesztéseket valósít meg, melyek hozzájárulnak a vásárlók táplálkozással összefüggő egészségtudatosságuk növelésére. A vállalat többek között célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeinek só- és cukortartalmát 2025-ig átlagosan 20%-kal csökkenti. A vevői preferenciák alakulásának megfelelően kifejlesztette és vezette be idén a Lidl a Pikok Pure termékcsaládját, mely húskészítmények rendkívül magas hústartalommal rendelkeznek, kizárólag természetes összetevőkből készültek, adalékanyagtól és színezéktől mentesek, nem tartalmaznak tartósítószert és ízfokozót sem. A Lidl Magyarország az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok között elsőként vezette be idén augusztusban a helyen sütött bio pékárukat, mely által az áruházlánc bio termékkínálata most már közel kétszáz különböző biotermékre bővült.

CSR

A Lidl Magyarország a kezdetektől fogva elkötelezett olyan társadalmi célú kezdeményezések mellett, amelyekkel segíti, támogatja a hátrányos helyzetű gyermekeket és a rászoruló családokat. Az áruházlánc az elmúlt években több mint 300 millió forinttal járult hozzá több ezer család és gyermek életminőségének javulásához. A Lidl mint a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány hivatalos támogatója elkötelezett a gyermek-közétkeztetés minőségi javításában is, összesen 60 millió forint értékű élelmiszerrel segíti a kórházi ápolásra szoruló gyermekek egészséges étkeztetését.

A fenntartható fejlődés jegyében a vállalat az elmúlt 10 évben 15,6 milliárd forintot fordított modernizálásra, így az áruházak jelentős mértékű fűtési energiát, CO2-kibocsátást és áramfogyasztást takarítanak meg. A Lidl környezeti fenntarthatóság melletti elkötelezettségét mutatja azon vállalása is, mely szerint 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, saját márkás termékei műanyag csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja. A Lidl Magyarország műanyag hulladék visszaszorítására irányuló intézkedéseinek eredményeképpen elmondható, hogy az áruházlánc most már évente 215 tonnával csökkenti a műanyag-csomagolóanyagok felhasználását és járul hozzá a környezet megóvásához.

Mérföldkövek:

2004 megnyílik az első logisztikai központ és 12 üzlet Magyarországon

2006 Hejőkürti logisztikai központ megnyitása

2008 100. Lidl áruház megnyitása

2009 a Lidl harmadik logisztikai központja is megnyílik Szigetszentmiklóson

2010 helyben sütött pékáruk bevezetése

2012 a Lidl alkalmazottak száma meghaladja a 3000 főt

2013 Lidl a magyar beszállítókért program indulása

2014 Lidl Wine Expo Hungary indulása

2015 az áruházak alapterülete eléri a 300 ezer nm-et

2016 elindul a Beszállítói Akadémia

2018 a Lidl közel 100 millió forintot adományozott

2019 a Lidl éves bruttó árbevétele 549 milliárd forint

Lidl számokban:

182 áruház

3 logisztikai központ

több mint 6000 munkavállaló

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább csökken a fogyasztók bizalma

Tavaly decemberben érezhetően csökkent a fogyasztói bizalom Németországban. Mind a gazdasági, mind a jövedelmi várakozások, valamint a vásárlási hajlandóság jelentősen csökkent. Mivel a megtakarítási hajlandóság is újra nőtt, a GfK 2022 januárjára a fogyasztói...

Ezekre érdemes figyelni az online piactereken

Milyen jogai vannak a használt terméket interneten vásárló felhasználóknak? Elállhatunk-e a vásárlástól, ha magánszemélytől veszünk műszaki cikket? Eltérő-e ilyen esetben a garancia? Hogyan fizethetünk biztonságosan egy ismeretlen eladónak? A Vatera szakértői összegyűjtötték a legfontosabb...

Keveset tudnak a magyarok az áruhitelekről

A magyarok többsége óvatos, ha nagyobb értékű háztartási gépek, szórakoztató elektronikai termékek vásárlásáról van szó: inkább összegyűjtik a készülékek árát, mintsem áruhitelt vegyenek fel. Ugyanakkor míg a spórolással türelmesek, a papírmunkával és a hitelbírálattal...

Hatalmas logisztikai beruházás az ukrán határ mellett

Hamarosan befejeződik a 30 milliárd forint értékű logisztikai gigaberuházás az ukrán határ közelében található East-West Gate (EWG) intermodális terminálon - derült ki a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) rendezvényén. Az új logisztikai terminál a maga...

Új lehetőségek az online marketingben

A Bing kereső bővülő lehetőségeinek kihasználásával, a Google Performance Max kampány típusával és a YouTube videó kampányok változásával új dimenziók nyílhatnak meg a hirdetők előtt a magyarországi piacon is.Ezentúl a magyar Bing kereső találati...

Jelentős létszámbővítést tervez az Alstom

Három régió, Európa, az Ázsiai és csendes-óceáni térség, valamint Észak-Amerika 14 országában érdemelte ki a legjobb munkaadóknak járó Top Employer 2022 minősítést az Alstom, az intelligens, fenntartható mobilitás meghatározó globális vállalata. A cég az...

Naponta majdnem 7 órát netezünk

Az elmúlt egy évben több mint 400 millióval nőtt a közösségi felületek aktív használóinak száma, de közel 200 millióval bővült a netezők száma is világszinten – derül ki a We Are Social és a...

Mobilról olvassák a híreket a magyarok

A 15 és 40 év közöttiek közel száz százaléka netezik, azonban a 75 év felettiek közül kevesen – derül ki egy új dokumentumból, amit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa fogadott el...

Új online portál segít a használtautó-vásárlásban

Gazdasági szakértők szerint az elmúlt egy évben 25 százalékkal lettek drágábbak a használt autók. Többek között az alkatrészek gyártásának akadozása, az üzemanyag-drágulás és a globális chiphiány miatt világszerte lelassult az autógyártás. Egyre többen a...

Jelentős tőkebevonásra készülnek a vállalkozók

Vannak olyan induló és nemrégen alapított cégek, amelyek pár millió forint tőkéből el tudják érni céljaikat, ám nem ez a jellemző. Ahhoz, hogy a vállalkozások megvalósíthassák fejlesztési terveiket és marketingkampányokat indíthassanak jellemzően több tízmillió...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rádiós pályázatokról döntött a Médiatanács

Több vidéki rádiós pályázatnál is eredményt hirdetett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Emellett a grémium nem megfelelő korhatár-besorolás miatt bírságokat is kiszabott. A testület eredményt hirdetett a Nyíregyháza 91,1 MHz és a...

Tovább csökken a fogyasztók bizalma

Tavaly decemberben érezhetően csökkent a fogyasztói bizalom Németországban. Mind a gazdasági, mind a jövedelmi várakozások, valamint a vásárlási hajlandóság jelentősen csökkent. Mivel a megtakarítási hajlandóság is újra nőtt, a GfK 2022 januárjára a fogyasztói...

Ezekre érdemes figyelni az online piactereken

Milyen jogai vannak a használt terméket interneten vásárló felhasználóknak? Elállhatunk-e a vásárlástól, ha magánszemélytől veszünk műszaki cikket? Eltérő-e ilyen esetben a garancia? Hogyan fizethetünk biztonságosan egy ismeretlen eladónak? A Vatera szakértői összegyűjtötték a legfontosabb...

Keveset tudnak a magyarok az áruhitelekről

A magyarok többsége óvatos, ha nagyobb értékű háztartási gépek, szórakoztató elektronikai termékek vásárlásáról van szó: inkább összegyűjtik a készülékek árát, mintsem áruhitelt vegyenek fel. Ugyanakkor míg a spórolással türelmesek, a papírmunkával és a hitelbírálattal...

Hatalmas logisztikai beruházás az ukrán határ mellett

Hamarosan befejeződik a 30 milliárd forint értékű logisztikai gigaberuházás az ukrán határ közelében található East-West Gate (EWG) intermodális terminálon - derült ki a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) rendezvényén. Az új logisztikai terminál a maga...
- Hirdetés -

CMO

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Napelemmel zöldült a szegedi SPAR szupermarket

Áramfogyasztása több mint húsz százalékát napenergiából nyerte tavaly júniusban a Csillag téri SPAR szupermarket Szegeden, 2021 végéig pedig összesen 13 százalékkal járultak hozzá az üzlet teljes áramigényéhez a napelemek. A vállalat a közeljövőben újabb...

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

DATA

Jelentős tőkebevonásra készülnek a vállalkozók

Vannak olyan induló és nemrégen alapított cégek, amelyek pár millió forint tőkéből el tudják érni céljaikat, ám nem ez a jellemző. Ahhoz, hogy a vállalkozások megvalósíthassák fejlesztési terveiket és marketingkampányokat indíthassanak jellemzően több tízmillió...

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...