- Hirdetés -

Még több magyar beszállító a Lidlnél

|

- Hirdetés -

A 15 éves jubileumát ünneplő Lidl Magyarország a hazai FMCG szektor egyik legdinamikusabban fejlődő kiskereskedelmi láncává vált. Az elmúlt gazdasági évben a vállalat bruttó 549 milliárd forint forgalmat realizált, melynek 52 százalékát a hazai beszállítók termékeinek forgalmazásából származó árbevétel teszi ki. A legmagasabb arányú magyar beszállítói jelenlét az áruházlánc hazai partnerei körében a bor (82%), a pékáru (65%), és a zöldség-gyümölcs (66%) termékkategóriákban figyelhető meg. A legnagyobb növekedés a zöldség-gyümölcs termékkategóriában történt, ahol a tavalyi évben 2017-hez képest 13,7 százalékkal több magyar beszállítóval alakított ki együttműködést az áruházlánc.

A Lidl első logisztikai központja és 12 üzlete 2004. november 18-án nyílt meg Magyarországon. Rohamos fejlődését jól mutatja, hogy a diszkontlánc a hazai piacnyitáshoz képest ma már három logisztikai központtal és 182 azaz több mint tizenötször annyi áruházzal rendelkezik. Munkatársainak számát tekintve az induláskori 1192 főhöz képest megsokszorozva a vállalat ma már több mint 6000 munkavállalót foglalkoztat.

Az áruházlánc hazai fejlődését jól mutatja, hogy az elmúlt gazdasági évben 549 milliárd forgalmat ért el. A magyar termékek forgalmazása, a hazai beszállítókkal való együttműködés mindig fontos volt a Lidl Magyarország számára. Az áruházlánc beszállítói körében 110 olyan partnerre támaszkodhat, aki a kezdetek óta együttműködik vele. Az elmúlt 15 évben megnégyszerezve hazai beszállítói partnereinek számát a diszkontlánc ma már közel 500 magyar beszállítóval folytat aktív és sikeres együttműködést. A vállalat növekedésének eredményességét mutatja, hogy beszállítói körének mintegy 50 százalékát ma már a magyar beszállítók teszik ki, akikkel a 2018-as üzleti évben 286 milliárd forint forgalmat bonyolított. A fejlődésben nagy szerepe van a 2013-ban elindított „Lidl a magyar beszállítókért” programnak is, mely sikeressége által a Lidl Magyarország áruházaiban mára már közel 60 százalékos a magyar termékek aránya, így több mint 2500 hazai termék közül válogathatnak a vásárlók.

A vállalat a program keretében 2014-ben hívta életre a Lidl Wine Expo Hungary rendezvénysorozatot, mely célja összecseng a Magyarország kormányának törekvéseivel: a magyar bortermelők támogatása, a magyar borok Európán belüli népszerűsítése, az export és a gazdasági növekedés elősegítése. A rendezvénysorozat által a kezdeti 6 millió palackot követően 2018-ban már 20,5 millió palack bort értékesített a vállalat itthon és külföldön egyaránt.

A „Lidl a magyar beszállítókért” programnak köszönhetően évről évre jelentősen nő a vállalat által folytatott exporttevékenység, mely szerint a magyar beszállítók a Lidl áruházláncon keresztül bonyolított exportforgalma 2018-ban az előző évhez képest 15 százalékos növekedéssel megközelíti a 46 milliárd forintot. Ezt támasztja alá az a kiemelkedő eredmény is, hogy a vállalat az elmúlt évben 11 millió palack magyar bort exportált, ami a teljes hazai borexport mintegy 27 százalékát jelenti, ezzel pedig az ország legnagyobb borexportőrévé vált.

A Lidl Magyarország a hazai kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel 2016-ban azzal a céllal, hogy az áruházlánc fenntartsa és növelje a magyarországi munkahelyek számát, tovább bővítse a magyar áruk és a hazai beszállítók részarányát, elősegítse a hazai termékek külpiacokon való térnyerését.

Vásárlói igények szem előtt tartása

Felelős vállalatként a Lidl évek óta kiemelt hangsúlyt helyez az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására. Ennek következtében olyan fejlesztéseket valósít meg, melyek hozzájárulnak a vásárlók táplálkozással összefüggő egészségtudatosságuk növelésére. A vállalat többek között célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeinek só- és cukortartalmát 2025-ig átlagosan 20%-kal csökkenti. A vevői preferenciák alakulásának megfelelően kifejlesztette és vezette be idén a Lidl a Pikok Pure termékcsaládját, mely húskészítmények rendkívül magas hústartalommal rendelkeznek, kizárólag természetes összetevőkből készültek, adalékanyagtól és színezéktől mentesek, nem tartalmaznak tartósítószert és ízfokozót sem. A Lidl Magyarország az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok között elsőként vezette be idén augusztusban a helyen sütött bio pékárukat, mely által az áruházlánc bio termékkínálata most már közel kétszáz különböző biotermékre bővült.

CSR

A Lidl Magyarország a kezdetektől fogva elkötelezett olyan társadalmi célú kezdeményezések mellett, amelyekkel segíti, támogatja a hátrányos helyzetű gyermekeket és a rászoruló családokat. Az áruházlánc az elmúlt években több mint 300 millió forinttal járult hozzá több ezer család és gyermek életminőségének javulásához. A Lidl mint a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány hivatalos támogatója elkötelezett a gyermek-közétkeztetés minőségi javításában is, összesen 60 millió forint értékű élelmiszerrel segíti a kórházi ápolásra szoruló gyermekek egészséges étkeztetését.

A fenntartható fejlődés jegyében a vállalat az elmúlt 10 évben 15,6 milliárd forintot fordított modernizálásra, így az áruházak jelentős mértékű fűtési energiát, CO2-kibocsátást és áramfogyasztást takarítanak meg. A Lidl környezeti fenntarthatóság melletti elkötelezettségét mutatja azon vállalása is, mely szerint 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, saját márkás termékei műanyag csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja. A Lidl Magyarország műanyag hulladék visszaszorítására irányuló intézkedéseinek eredményeképpen elmondható, hogy az áruházlánc most már évente 215 tonnával csökkenti a műanyag-csomagolóanyagok felhasználását és járul hozzá a környezet megóvásához.

Mérföldkövek:

2004 megnyílik az első logisztikai központ és 12 üzlet Magyarországon

2006 Hejőkürti logisztikai központ megnyitása

2008 100. Lidl áruház megnyitása

2009 a Lidl harmadik logisztikai központja is megnyílik Szigetszentmiklóson

2010 helyben sütött pékáruk bevezetése

2012 a Lidl alkalmazottak száma meghaladja a 3000 főt

2013 Lidl a magyar beszállítókért program indulása

2014 Lidl Wine Expo Hungary indulása

2015 az áruházak alapterülete eléri a 300 ezer nm-et

2016 elindul a Beszállítói Akadémia

2018 a Lidl közel 100 millió forintot adományozott

2019 a Lidl éves bruttó árbevétele 549 milliárd forint

Lidl számokban:

182 áruház

3 logisztikai központ

több mint 6000 munkavállaló

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjmentes szolgáltatással erősít a Yettel

Az üzleti ügyfelek után 2023 decemberétől lakossági ügyfelei számára is díjmentesen hozzáférhetővé teszi a VoWiFi (Voice over WiFi) szolgáltatást a Yettel. A technológia segítéségével olyan épületekben és belső helyiségekben is elérhető válik a kiváló...

5 karácsonyi app az ünnepi készülődéshez

Egyre csak közelítünk a nagy naphoz, a teendők azonban csak gyarapodnak. Ugyan az okostelefonok a hétköznapok része, azonban talán nem is tudjuk, hogy mennyi hasznos alkalmazás van, ami megkönnyítheti életünket az év vége felé,...

Kiderült, mitől frusztráltak az irodai dolgozók

Teljes körű digitális megoldások helyett még ma is sok magyar cégnél használnak papíralapú vagy személyes ügyintézést igénylő megoldásokat a munkavállalók, holott a mindennapi adminisztrációval, feladatkezeléssel kevesen elégedettek. Egy friss kutatás most számszerűen is kimutatta,...

Tovább nőtt a kriptopiac

Novemberben is folytatódott a kriptopiaci boom: az előző hónaphoz képest 11 százalékkal nőtt a tőkekapitalizáció, a decentralizált piacokon egyre nagyobb értékben kereskednek, a Telegram-botok népszerűsége pedig töretlen, ami még több felhasználót vonz a kriptoszektorba....

Lánykérés és játékkonzol – Mi lesz idén a fa alatt?

Egyre kevesebben hagyják az utolsó pillanatokra az ajándékok beszerzését, és a klasszikus ajándéktételek mellett a kisállat még mindig az egyik legnépszerűbb meglepetés – derült ki az egyik leglátogatottabb hazai webáruház, a Pepita.hu közel 15...

Változás a Szallas.hu Zrt. élén

Szigetvári József, a Szallas.hu Zrt. vezérigazgatója 2024 februárjától leköszön, és stratégiai tanácsadóként támogatja tovább a cégcsoportot. Interim CEO-ként a Szallas Groupot a menedzsment kolozsvári tagja, Rigó Ferenc vezeti. Szigetvári József vezetése alatt a Szallas.hu tizenkét...

Nem lesz felhőtlen az e-kereskedők karácsonya

A reálbérek idei átmeneti visszaesése, a vásárlók rendelkezésére álló szűkebb források a jelek szerint az év végi időszakban is éreztetik a hatásukat. A karácsonyi periódusban fókuszba kerülő termékeket forgalmazó webáruházak 41 százaléka a tavalyi...

Rettegnek a kiberkockázatoktól az üzleti vezetők

Az üzleti vezetők 37 százaléka szerint vállalatuk jelentősen kitett a kiberkockázatoknak – ez alig marad el az inflációs kockázatok mögött (39%) – míg a kockázatkezelési vezetők a kiberfenyegetéseket még az inflációnál is magasabbra rangsorolják....

Nehezített pályán dolgoznak a nők a műszaki szakmákban

A vezetők kevésbé ismerik el a nők munkáját a műszaki-technológiai szektorban, és a férfi munkatársak véleménye is nehezíti előre jutásukat – legalábbis ezt gondolja egy reprezentatív kutatásban a megkérdezettek többsége. A válaszadók jelentős része...

Érdekes újítással rukkolt elő a Samsung

A Samsung bemutatja a Galaxy Watch okosórák legújabb hozzáférhetőségi Univerzális mozdulatok funkcióját. A One UI 5 frissítés részeként bevezetett új funkcióval a vállalat egyszerű és intuitív gesztusokkal irányítható érintés- és akadálymentes élményt kínál a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tízből hat elektromos autó céges

Az elektromos hajtású járművek iránti kereslet folyamatosan nő hazánkban – a Belügyminisztérium legfrissebb statisztikái alapján 82 277gépkocsi közlekedik zöld rendszámmal a magyar utakon. Az e-autók számával párhuzamosan a rájuk szabott biztosításokra is nő a...

Díjmentes szolgáltatással erősít a Yettel

Az üzleti ügyfelek után 2023 decemberétől lakossági ügyfelei számára is díjmentesen hozzáférhetővé teszi a VoWiFi (Voice over WiFi) szolgáltatást a Yettel. A technológia segítéségével olyan épületekben és belső helyiségekben is elérhető válik a kiváló...

5 karácsonyi app az ünnepi készülődéshez

Egyre csak közelítünk a nagy naphoz, a teendők azonban csak gyarapodnak. Ugyan az okostelefonok a hétköznapok része, azonban talán nem is tudjuk, hogy mennyi hasznos alkalmazás van, ami megkönnyítheti életünket az év vége felé,...

Kiderült, mitől frusztráltak az irodai dolgozók

Teljes körű digitális megoldások helyett még ma is sok magyar cégnél használnak papíralapú vagy személyes ügyintézést igénylő megoldásokat a munkavállalók, holott a mindennapi adminisztrációval, feladatkezeléssel kevesen elégedettek. Egy friss kutatás most számszerűen is kimutatta,...

Tovább nőtt a kriptopiac

Novemberben is folytatódott a kriptopiaci boom: az előző hónaphoz képest 11 százalékkal nőtt a tőkekapitalizáció, a decentralizált piacokon egyre nagyobb értékben kereskednek, a Telegram-botok népszerűsége pedig töretlen, ami még több felhasználót vonz a kriptoszektorba....
- Hirdetés -

Podcast

Újabb csatornákon megyünk az olvasók után

Az Indamedia könyvkiadásban erősített, a Wizzair pedig növelte repülőflottáját – erről és még tucatnyi másik dologról beszélgettek a Business Lounge november 21-ei adásában Starcz Ákossal, az Indamedia csoport igazgatósági tagjával és Radó Andrással, a...

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

Don't Miss

A Jófogás márka is külön cégként fog működni

A Jófogást egy apróhirdetési oldalból olyan e-kereskedelmi platformmá, piactérré akarják átalakítani, amely igazodik a fiatalabb felhasználók igényeihez is – mondta el Várkonyi Balázs. A Vatera.hu, valamint a Jófogás.hu befektetője és vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak...

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek a befektetők

Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94 százaléka szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is...

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....