- Hirdetés -

Nagyon felpöröghet a robotika

|

- Hirdetés -

Világunk soha nem látott iramban növekszik, így rendkívül fontos pontosan előjelezni azokat a kihívásokat, melyekkel a következő öt éveben szembesülünk majd: rövidülő termékciklusok, hálózatosított termelési szekvenciák, gyorsan változó piacok és megcsappanó források – ez csak néhány azok közül a paraméterek közül, melyek az új piacgazdaságot formálják majd. Ugyanakkor a kereskedelmi konfliktusok is hatással vannak a nemzetközi ellátási láncokra és bizonytalanságot kreálnak. Mindezen tényezők figyelembe vételével készítette el előrejelzését a Nemzetközi Robotikai Szövetség, melyben a jövő kihívásait és a legfrissebb automatizációs trendeket is tárgyalják.

Azok, akik meg szeretnék tartani vállalkozói szabadságukat és üzletüket fel akarják virágoztatni, azoknak időben, rugalmas módon kell válaszolniuk az új trendekre, a piaci kihívásokra, emellett pedig teret kell adniuk a finomításoknak és a növekedésnek. Az okos robotikai technológiák lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy agilisan és hatékonyan reagáljanak a változó infrastrukturális körülményekre, kapacitásbeli elvárásokra, a szélesebb termékpalettára vonatkozó igényekre és a fogyasztási trendekre.

„A robotikai ipar szárnyal” – állítja Dr. Andreas Bauer, az IFR (International Federation of Robotics, azaz a Nemzetközi Robotikai Szövetség) Ipari Robotbeszállítók Bizottságának (Industrial Robot Suppliers Committee) elnöke. „A robotikai piac 2012 óta stabilan növekszik, ám a robotizáció üteme 2018 első felétől még tovább gyorsult. 2018 végére megközelítőleg 2,4 millió ipari robot működött világszerte, ami 15%-kal több, mint 2017-ben. Az éves egységértékesítési volumen már hatodik éve folyamatosan növekszik, 2018-ban megközelítőleg 422 000 ipari robotot értékesítettek, ami 6%-kal magasabb szám, mint az azt megelőző évben. Ezek közül több mint a robotok harmadát Kínában állították munkába.”

Az IFR elnöke szerint a globális növekvő tendencia a jövőben is kitart majd. 2020 és 2022 között majd kétmillió ipari robot beépítését tervezik a gyárak világszerte. A globális éves értékesítés 2022-re 580 000 robotikai egység fölé emelkedik, Ázsia vezető szerepe megmarad mind az értékesítés szintjén, mind a tőzsdén, őket Európa, majd Amerika követi.

Feltéve, hogy a jelenlegi kereskedelmi konfliktusok nem fordulnak rosszra, a robotok telepítése 2020-tól ismét növekedésnek indul majd. 2019 és 2022 között 12%-os globális éves növekedésre számítanak. A legmagasabb növekedésre Ázsiában számíthatunk (+14%-o éves átlagnövekedés), őket követi Amerika (+8%-kal), majd Európa (+5%). 2019 és 2022 között majd kétmillió új ipari robotot telepítenek majd a gyárakban világszerte.

Fontos tendenciák megerősödését is előjelezte az IFR értékelője. A prognózis szerint a kollaboratív robotok és mobil platformok kombinálása (pl. AGV-k) új lehetőségeket teremt, mely jelentősen növelheti a kollaboratív robotok iránt mutatkozó igényt. Emellett komoly potenciált látnak a felhőkapcsolatok révén üzemeltetett együttműködő robotokban is. A felhőkapcsolat lehetőséget teremt a robotok lízingeléséhez kapcsolódó egyre növekvő piaci szegmensre is (Robots-as-a-Service, RaaS, azaz a Robot-mint-szolgáltatás). Ez az üzleti modell komoly előnyökkel járhat a KKV-k esetében: nincs szükség állóeszközre, a költségek adottak, ugyanúgy, mint az automatikus frissítések, emellett pedig nincs szükség a robotot működtető kollégára. Ugyanakkor a digitális kapcsolat viszonylag alacsony szintje miatt a feldolgozóiparban, a felhő alapú robotika és az Raas széleskörű alkalmazása még várat magára. A robotika és az automatizáció egyre inkább befolyásolja azt, hogyan végezük majd a munkánkat a jövőben, amellett, hogy elképesztő lehetőségeket tartogat a produktivitás, a minőség, a biztonság és a gyártási versenyképesség.

Az együttműködő robotok szegmensében tevékenykedő Universal Robotsnál, úgy látják, hogy a kooperatív autómatizációban számos lehetőség van még. „Folyamatosan azon dolgozunk, hogy még tovább terjesszük annak a határait, hogy mit lehet együttműködő automatizációval megoldani. Ma már minden eddiginél egyszerűbbé tesszük azt, hogy minden gyártóvállalat kihasználhassa az automatizációban rejlő előnyöket úgy, hogy egy olyan kobotot hoztunk el a piacra, amelyet azzal a céllal alakítottunk ki, hogy még többet lehessen vele elérni, mivel nagyobb teherbírással rendelkezik, mint a többi kobotunk” – monda le Jürgen von Hollen, a Universal Robots elnöke.

Jelenleg több mint 37 ezer UR kobot áll működésben világszerte. Nehézkes, ám nélkülözhetetlen feladatokat látnak el több ezer gyártókörnyezeten belül, beleértve az összeszerelést, felvételt és lerakást, polírozást, raklapozást, gépkiszolgálást és a csavarhúzást is. A UR+ hitelesített termékek nyílt ökoszisztémájával, és az ingyenes online robotképzéssel, a UR Acadamy-vel, a lehető legjobb kobotmegoldások hozhatók létre, melyek bármilyen gyártóipari alkalmazás egyedi igényeire válasszal tudnak szolgálni zökkenőmentes és költséghatékony módon, amely a befektetés gyors és többszörös megtérülésével, valamint alacsony birtoklási összköltséggel jár.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...

Rangos kapott elismerést a Schneider Electric

Egymás után a negyedik évben is a Sokszínűségi Vezetők közé sorolta a Schneider Electric-et a Financial Times. Az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat ráadásul a Forbes és a Refinitiv...

Több tucatnyi díjat söpört be az LG

Az LG Electronics (LG) legújabb életmód-megoldásainak technológiai és dizájnbeli kiválóságát ezúttal is számos elismeréssel jutalmazták: a vállalat több mint két tucat CES 2023 innovációs díjat érdemelt ki. Ezek között az LG OLED készülékei a...

Rádiós pályázatról döntött a Médiatanács

A Médiatanács lezárta a Békéscsaba 98,4 MHz-es helyi rádiós frekvencia pályázati eljárását is.A Médiatanács megszüntette a Békéscsaba 98,4 MHz frekvencia hasznosítására indított pályázati eljárást, mivel egyetlen pályázati ajánlat sem érkezett. A testületi pályázatkiírásra azért...

Sikeres volt a Nyitott Balaton kampány

A Balatoni Turizmus Szövetség sikeresnek tartja a Nyitott Balaton elnevezésű kampányt, amelynek célja az volt, hogy megmutassák milyen sokszínű a régió turisztikai kínálata az őszi időszakban. A kampány keretein belül megpróbálták népszerűsíteni azokat az...

Védtelenek a magyar háztartások az inflációval szemben

Miközben a vagyonosok egyre gazdagabbak, az alsóbb jövedelmi osztályok képviselőinek kasszája rendkívül sérülékeny ilyen magas inflációs környezetben. Jelenleg a hazai háztartások alig tizedénél lehet valós megtakarítási képességről beszélni, ezért felül kellene vizsgálni a megtakarításokkal...

Megdobja a nézőszámokat a foci VB

Több országban is kiugró televíziós nézettségi adatok hozott a katari világbajnokság első fele a FIFA közlése szerint. Japánban a Costa Rica elleni meccs, Hollandiában pedig az Ecuador elleni döntetlen produkált extra számokat. A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség...

Rekordot döntött az idei Black Friday az online divatkereskedelemben

A több mint 200 magyar és nemzetközi webshop 1,4 millió termékét katalogizáló Glami.hu divatkereső statisztikái szerint az e-kereskedelem fellendülésének két erős éve után idén is tovább növekedett minden kulcsfontosságú mutató a Black Friday hete...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A TV2 a legnézettebb csatorna az őszi szezonban* (x)

Az idei ősz a TV2 sikerszezonjának nevezhető, hiszen legutóbb 20 évvel ezelőtt fordult elő, hogy a csatorna kiemelt célcsoportjában, a 18-59 éves nézők körében teljes napon és főműsoridőben is a csatornatoplista élén végzett a...
foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...

Rangos kapott elismerést a Schneider Electric

Egymás után a negyedik évben is a Sokszínűségi Vezetők közé sorolta a Schneider Electric-et a Financial Times. Az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat ráadásul a Forbes és a Refinitiv...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....