- Hirdetés -

Megélénkült őszre a munkaerőpiac

|

- Hirdetés -

Összesen 25 százalékkal nőtt a hirdetésekre leadott jelentkezések száma a harmadik negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest, miközben 1 százalékkal több betöltésre váró állás került ki a Profession.hu felületére. A legnagyobb arányú növekedés a munkaerő-toborzás tekintetében Tolna, Pest és Fejér megyében volt a vizsgált időszak alatt – derül ki a vállalat friss jelentéséből.

Az év során tapasztalt jelentős munkaerő iránti keresletnövekedés a harmadik negyedévre enyhülni látszik: 1 százalékos emelkedés mérhető az előző év azonos időszakához képest. A jelöltek oldalán azonban élénkülés kezdődött: 2021 harmadik negyedévéhez képest 25 százalékkal nőtt a jelentkezések száma Magyarországon. Az elmúlt 18 hónap során év-év alapon nem csupán növekedést nem lehetett tapasztalni, de negyedévről negyedévre folyamatosan csökkent a jelentkezések száma. Ez a tendencia az ősz kezdetével megváltozott: elindultak a jelentkezések, aktívabban keresnek állást a munkavállalók – mutat rá a Profession.hu friss negyedéves jelentése.

25 százalékkal több jelentkezést adtak le a munkavállalók Magyarországon 2022 harmadik negyedévében, mint az előző év azonos időszaka során. „2021 első negyedéve óta ez az első alkalom, hogy év-év alapon emelkedett a jelentkezések üteme – az elmúlt időszakot a folyamatos csökkenés jellemezte. Mostanra pedig az ország egészében élénkülő álláskeresési kedvet látunk a munkavállalók részéről” – emeli ki a látványos változást Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési igazgatója.

Szakterületenként nézve a jelentkezések intenzitását továbbra is a vendéglátás, hotel, idegenforgalom esetében látható a legnagyobb növekedés (63%), amelyet a mezőgazdaság (48%) követ. Nincs olyan kategória, ahol ne történt volna emelkedés tavaly óta, a legalacsonyabb mértékben az IT üzemeltetés, egészségügy és a szállítás gyarapodott. Markáns a változás, hiszen az előző negyedévben a kategóriák kétharmadánál csökkent a jelentkezési szám.

Az év első két negyedéhez hasonlóan továbbra is Budapesten és Pest megyében a legintenzívebb a munkaerőtoborzás, amelyet Győr-Moson-Sopron, majd Fejér megye követ. Arányokat tekintve azonban elmondható, hogy a tavalyi év harmadik negyedével összevetve idén Tolna megye hirdetési számai gyarapodtak a legnagyobb mértékben: a térségben 30 százalékkal több nyitott pozíciót hirdettek meg az álláskeresési portálon keresztül, mint tavaly ilyenkor. Növekedés tekintetében a második helyen Pest és Fejér megye áll szinte azonos eredménnyel (21-20%), majd Borsod-Abaúj-Zemplén és Békés (14-14%), valamint Győr-Moson-Sopron (11%). Vas, Baranya és Somogy megyékben egy számjegyű növekedés történt, az ország többi területén pedig elmaradtak a feladott hirdetési számok az előző év azonos időszakában mért eredményektől.

A munkaerőtoborzást kategóriánként vizsgálva kirajzolódik, hogy a cégvezetés-menedzsment (64%), valamint a vendéglátás (43%) kategóriák volumene nőtt a legnagyobbat az előző év azonos időszakához képest. Ezeket követi a mérnök és az adminisztráció területeken meghirdetett állások száma 19 és 8 százalékos emelkedéssel. Az ügyfél- és vevőszolgálat, a HR és munkaügy, valamint a szakmunka esetében történt még gyarapodás az előző év harmadik negyedévéhez képest, míg a fizikai, segéd és betanított munka, a szállítás, beszerzés és a logisztika stagnált. A többi területen csökkent a toborzás mértéke – főként az IT és az üzleti támogató központok területén.

Borsod megyében továbbra is a vendéglátás kategóriában emelkedett a leginkább a hirdetésszám, amelyet a pénzügy és a mérnök területek követnek. Az IT programozás, a fizikai munka és az építőipar nyitott pozícióinak csökkenése ezen a területen is folytatódott. Komárom-Esztergomban az egészségügyi, ügyfélszolgálatos és pénzügyi területekre való munkaerőkeresés indult meg elsősorban, míg az SSC, a vendéglátás és az értékesítés kategóriákban csökkent leginkább.

Győr-Moson-Sopron térségében jelentős változások történtek: az első félév vendéglátós és IT programozás toborzásának erősödését az oktatás, tudomány, valamint az ügyfélszolgálat és a bankszektor vette át, az IT programozás pedig – az értékesítéssel és az építőiparral együtt – a legnagyobb csökkenővé vált.

Fejér megyében kitart az IT területekre való intenzív munkaerőtoborzás annak ellenére, hogy az ország többi pontján e téren csökkenés állt be; emellett a vendéglátás, hotel, idegenforgalom szekcióban 154 százalékkal ugrott meg a hirdetések száma az előző év azonos időszakához képest. Csökkenés figyelhető meg ugyanakkor az egészségügy, ügyfélszolgálat és a marketing, PR, média területeken. Fejérhez hasonlóan Veszprém megyében is nőtt az IT üzemeltetői és a vendéglátói hirdetések száma az egészségügy mellett, az IT programozás azonban a marketing, PR, média és az értékesítés hirdetésszámaival együtt jelentősen megritkult.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számítanak a hazai pénzügyi szakértők 2023-ban

Egy friss felmérésben megkérdezett szakemberek többsége szerint lassú, de fokozatos élénkülés várható a 2022-es év végéhez képest a hitelpiacon. A Credipass nemzetközi pénzügyi márka több mint 200 hazai szakértőjét kérdezte az idei várakozásokról, kilátásokról....

Képernyőn a legdurvább trollkodások

Az Arany Troll-díjakról szól a mai nap a Paramount két csatornáján. A Comedy Central és Paramount Network április elseji műsorát a trollok trollja, Hide the Pain Harold prezentálja. Ezen a napon Paramount Network kritikusok...

Elképesztő mennyiségű tartalom érkezik az HBO Maxra

Érkezik a Tudhattad volna és a Hatalmas kis hazugságok szellemi örököse, az Elizabeth Olsen főszereplésével készült Szerelem és halál, Bill Hader dramedy sorozatának utolsó évada, a Barry, a lengyel HBO saját gyártású thriller sorozata,...

Megint a Huawei-é a legtöbb szabadalmi kérelem

Ismét a Huawei tette a legtöbb szabadalmi bejelentést az Európai Szabadalmi Hivatal 2022-es szabadalmi indexe szerint. A vállalat immár negyedik alkalommal, harmadik egymást követő évben foglalja el az európai szabadalmi ranglista első helyét. A...

Hatalmas változások a Tescónál

A Tesco 25 áruházát újította fel a február végén zárult 2022/23-as pénzügyi évben. Az átalakítások 12 hipermarketet és 13 kényelmi üzletet érintettek szerte az országban, hogy a vásárlók szebb környezetben vásárolhassanak, a kollégák pedig...

Hetente több mint egymillió lottószelvényt vesznek a magyarok

Huszonkét hete nem született telitalálatos az Ötöslottón, ahol a szombati sorsoláson már 3,823 milliárd forint jackpot várja a játékosokat. A főnyeremény összege maximum 52 húzáson keresztül halmozódhat, a játék történetében eddig 39 hét volt...

Ismét büntetett a Médiatanács

Három, nem magyar joghatóság alá tartozó médiaszolgáltatás esetében is problémákat tárt fel a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa helytelen korhatár-besorolás, illetve nem megfelelő időpontban közzétett műsorszámok miatt. Legutóbbi ülésén egy szombathelyi körzeti...

Több mint ötmilliárd hirdetést távolított el tavaly a Google

Tavaly 2021-hez képest kétmilliárddal több, összesen több mint 5,2 milliárd rosszindulatú hirdetést távolított el a Google a cég jelentése szerint. A társaság emellett több mint 4,3 milliárd hirdetést korlátozott, illetve 6,7 milliónál is több...

Erős évre számítanak a turizmusban

Jó évet zárt tavaly a turizmus, és egyelőre úgy tűnik, ezt a lendületet 2023-ra is sikerült megőriznie. Az előfoglalások alapján a hazai szállásadók és az utazási irodák is erős évre számíthatnak. Húsvétra a tavalyinál...

Sokat spórolhatunk az okosotthon megoldásokkal

Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások

Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások – derült ki a Profession.hu saját adatbázisa alapján elkészített legújabb elemzéséből. Évről-évre emelkedik a részmunkaidős állásokra vonatkozó hirdetések száma: míg 2020-ban éves átlagot nézve 4,07 százaléka vonatkozott ilyen munkakörre,...

Erre számítanak a hazai pénzügyi szakértők 2023-ban

Egy friss felmérésben megkérdezett szakemberek többsége szerint lassú, de fokozatos élénkülés várható a 2022-es év végéhez képest a hitelpiacon. A Credipass nemzetközi pénzügyi márka több mint 200 hazai szakértőjét kérdezte az idei várakozásokról, kilátásokról....

Képernyőn a legdurvább trollkodások

Az Arany Troll-díjakról szól a mai nap a Paramount két csatornáján. A Comedy Central és Paramount Network április elseji műsorát a trollok trollja, Hide the Pain Harold prezentálja. Ezen a napon Paramount Network kritikusok...

Elképesztő mennyiségű tartalom érkezik az HBO Maxra

Érkezik a Tudhattad volna és a Hatalmas kis hazugságok szellemi örököse, az Elizabeth Olsen főszereplésével készült Szerelem és halál, Bill Hader dramedy sorozatának utolsó évada, a Barry, a lengyel HBO saját gyártású thriller sorozata,...

Megint a Huawei-é a legtöbb szabadalmi kérelem

Ismét a Huawei tette a legtöbb szabadalmi bejelentést az Európai Szabadalmi Hivatal 2022-es szabadalmi indexe szerint. A vállalat immár negyedik alkalommal, harmadik egymást követő évben foglalja el az európai szabadalmi ranglista első helyét. A...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....