- Hirdetés -

Megerősítette együttműködését a GVH és az ÖRT

|

- Hirdetés -

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elkerülése, az előzetes megfelelés eszközrendszerének minél szélesebb körben történő megismerése és alkalmazása érdekében írt alá együttműködési megállapodást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). A két szervezet vezetői egyetértettek abban, hogy a jogkövetésre törekvő vállalkozások aktív támogatása, edukálása kulcsfontosságú a jogsértések megelőzésében.

2013-ban írt alá együttműködési megállapodást a Gazdasági Versenyhivatal Versenykutúra Központja és az Önszabályozó Reklám Testület. A 2024. július 29-én, a GVH székhelyén aláírt új megállapodás ezt a korábbi dokumentumot váltja fel.

A Gazdasági Versenyhivatal küldetése a tiszta piaci verseny és a fogyasztók jogainak védelme. A nemzeti versenyhatóság a verseny védelme érdekében folytatott tevékenysége alapvetően három pillérre épül: versenyfelügyeleti munkája során érvényesíti a magyar versenytörvény és az uniós versenyjog szabályait, versenypártolás keretében a rendelkezésére álló eszközökkel igyekszik a verseny érdekében befolyásolni az állami döntéseket, illetve a verseny társadalmi elfogadottsága érdekében a versenypolitikai ismeretek terjesztésével, valamint a verseny közgazdasági és jogi kérdéseivel foglalkozó szakmai közélet fejlesztésével hozzájárul a versenykultúra fejlesztéséhez.

Az Önszabályozó Reklám Testület legfőbb küldetése, hogy az önszabályozás keretrendszerének működtetésével – elsősorban előzetes normakontroll, panaszkezelés, monitoring feladatok és az edukáció eszközeivel – elősegítse a magyarországi helyes reklámgyakorlat minél szélesebb körben történő betartatását, az etikai normák megismerését és az önszabályozási gyakorlatának működtetésével a gazdálkodó szervezetek tisztességes reklámgyakorlatának támogatását.

A megállapodás alapján a GVH és az ÖRT a közös célkitűzéseik megvalósítása érdekében, a szakmai munka eredményeinek bemutatása mellett, a kiemelt, reklámozási gyakorlatot érintő szabályozási és társadalmi témákról egyeztet, közös fórumokat tart, illetve közös szakmai konzultációkat szervez ezzel is segítve reklám készítésében és közzétételében résztvevő szakemberek munkáját. Közös cél a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok visszaszorítása, a valós és igazolható reklámállítások elősegítése.

„A GVH nagy hangsúlyt helyez a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolására, a fogyasztók aktív védelmére. Ennek megfelelően nem csak vizsgálatokat folytat és szigorúan eljár a tilosban járókkal szemben, hanem az előzetes megfelelés – a helyes kereskedelmi gyakorlatok elsajátítása – érdekében számos edukációs ismeretterjesztő anyagot tesz közzé. A megelőzést segítő küldetésünk egyik fontos eleme az olyan szakmai szervezetekkel történő együttműködés, mint az ÖRT, amely meghatározó szerepet játszik a reklám-kommunikációs szakma edukációjában.” – emelte ki Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke.

„A GVH versenyjogi megfelelés iránti céljaival teljes mértékben egyetértünk. A reklám a verseny egyik fontos eszköze, így meggyőződésünk, hogy annak tisztasága feletti őrködésünk a verseny tisztaságához is hozzájárul. A jogszerű és etikus reklámozás a reklám és a márkák iránti bizalom fenntartása révén a fogyasztónak, a reklámozónak, így a gazdaságnak és a társadalomnak is hasznára válik. Közös célunk, hogy a lehető legszélesebb körben megvalósuljon az ÖRT hitvallásában is megfogalmazott “Reklám. Tisztán” gondolat.” – hangsúlyozta dr. Molnár Kálmán, az ÖRT elnöke.

„Az ÖRT számára kiemelt feladat a tagság edukációja. Számos kiváló prezentáció, tartalmas panelbeszélgetés, kiemelt érdeklődés mellett megtartott workshop és a hatóság iránymutatását figyelembe vevő ÖRT útmutató, mind-mind az együttműködés eredményességét és szükségét bizonyítja, melynek folytatását erősíti meg ez a megállapodás” – tette hozzá Gerendi Zsolt főtitkár.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nehéz lesz a következő tíz év

A magyar munkaerőpiac közelít a teljes foglalkoztatottsághoz, mely a következő években számos további kihívás elé állítja a gazdaságot. A munkaerőpiacra ható globális trendek, a digitális átmenet és az új technológiák pedig alapvetően formálják át...

Jó biznisz volt állampapírba fektetni

Több éves mélypontra csökkent a fogyasztói áremelkedés sebessége, ami nem csupán a fogyasztóknak, de a befektetőknek is jó hír. A Bankmonitor szakértői megnézték, mekkora reálhozamot tehettek zsebre a múltban az állampapírba fektetők.A 2024. augusztusi...

Újabb folyók szabadulhatnak meg a műanyaghulladékoktól

A folyószennyezés felszámolásán 2013 óta dolgozó PET Kupa Egyesület szlovák és magyar partnerével támogatást nyert az Interreg Magyarország–Szlovákia Programban a Bodrog és a Latorca folyók műanyag szennyezettségének csökkentését célzó projekt megvalósítására. 2024. június 1-jén...

Versenyre hívja a diákokat a Shell

Megnyílt a nevezés a 2025. évi Shell Eco-marathonra, ahol az európai versenyen újra rajthoz állnak majd a legfrissebb innovációjukat bemutató, a teljesítményhatárokat feszegető mérnökhallgatók Európa és Afrika országaiból. A jövő évi Shell Eco-marathon már...

Bejött a Sziget a Boltnak

Kiemelkedő növekedést regisztrált a Bolt Magyarország a Sziget Fesztiválhoz kapcsolódó utazások számában a tavalyi évhez képest. 2024-ben több, mint húsz százalékkal nőtt a fesztiválra Bolt taxival érkezők, vagy onnan taxival hazaindulók száma.A Sziget Fesztivállal...

Ismét indul a Net-Coach képzés

Az okoseszközök szolgáltatásai és a mesterséges intelligencia egyre nagyobb kihívást jelentenek diákoknak, szülőknek és tanároknak egyaránt. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola közös kezdeményezésével indult Net-Coach program...

Szeptember végéig lehet nevezni a Mediaspace Global Changemakers’ Awardsra

A Mediaspace.global azzal a céllal hozta létre a Global Changemakers' Awardot, hogy a gyorsan változó technológiai, piaci és szabályozási környezetben a progresszív megoldások felszínre kerüljenek és a Mediaspace globális szakmai network erejével tovább terjedjenek.A...

Sok vállalkozás még nem érte el a szükséges digitális érettséget – interjú Szalkai Rékával

A Mastercard marketing csapatának egyik legfontosabb feladata a következő években is az lesz, hogy a sokszor ellentmondásos trendeket kiegyensúlyozott, integrált marketing stratégiába ágyazza – mondta el Szalkai Réka. A vállalat marketing igazgatója az mmonline.hu-nak...

Hamarosan újra képernyőn az RTL társkereső realityje

A 7. évaddal tér vissza az RTL társkereső realityje, a Házasodna a gazda, a műsor szeptember 23-tól minden hétköznap este lesz látható a csatornán. Hat gazda párkeresését követhetik nyomon a nézők, a műsorvezető ezúttal is...

Édes pihenésre csábít a csokimárka

A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a mindennapi hajtásban, de csak a megkérdezettek 34 százaléka érzi az így eltöltött időt igazán minőséginek. Ezért a KitKat új nemzetközi reklámkampánya arra buzdít, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Magyarországon elsőként a TV4 mutatja be az FBI - New York különleges ügynökei című sorozat hatodik évadát. Az amerikai produkció 2018 a világ egyik kedvenc sorozata, amelynek első öt évadát is a Network4 Media...

Nehéz lesz a következő tíz év

A magyar munkaerőpiac közelít a teljes foglalkoztatottsághoz, mely a következő években számos további kihívás elé állítja a gazdaságot. A munkaerőpiacra ható globális trendek, a digitális átmenet és az új technológiák pedig alapvetően formálják át...

Jó biznisz volt állampapírba fektetni

Több éves mélypontra csökkent a fogyasztói áremelkedés sebessége, ami nem csupán a fogyasztóknak, de a befektetőknek is jó hír. A Bankmonitor szakértői megnézték, mekkora reálhozamot tehettek zsebre a múltban az állampapírba fektetők.A 2024. augusztusi...

Újabb folyók szabadulhatnak meg a műanyaghulladékoktól

A folyószennyezés felszámolásán 2013 óta dolgozó PET Kupa Egyesület szlovák és magyar partnerével támogatást nyert az Interreg Magyarország–Szlovákia Programban a Bodrog és a Latorca folyók műanyag szennyezettségének csökkentését célzó projekt megvalósítására. 2024. június 1-jén...

Versenyre hívja a diákokat a Shell

Megnyílt a nevezés a 2025. évi Shell Eco-marathonra, ahol az európai versenyen újra rajthoz állnak majd a legfrissebb innovációjukat bemutató, a teljesítményhatárokat feszegető mérnökhallgatók Európa és Afrika országaiból. A jövő évi Shell Eco-marathon már...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...