Bár a koronavírus-járvány során sorra érkeztek a felmérések arról, hogy mennyivel nőtt a streaming videószolgáltatások használata, a Parks Associates friss elemzése arra mutatott rá, hogy legalábbis az Egyesült Államokban szép számmal volt lemorzsolódás is, sok felhasználó döntött úgy, hogy lemondja az ilyen szolgáltatását.
A Parks Associates adatai szerint az első negyedévben az Egyesült Államokban a streaming szolgáltatásra előfizetők 41 százaléka döntött úgy, hogy lemond legalább egy ilyen megoldást. Ez egyértelműen növekvő tendencia, hiszen 2019 első 3 hónapjában még csak 35 százalék volt ez az arány.
Igaz az is, hogy a koronavírus-járvány miatt a kijárási korlátozások alatt nagyon megnőtt a streaming videószolgáltatások népszerűsége és rengetegen éltek az ingyenes kipróbálási lehetőségekkel. A krízis során az Egyesült Államokban a háztartások valamivel több mint 40 százaléka próbált ki valamilyen OTT megoldást ingyenesen, 8 százalékuk pedig 4 vagy több ilyen megoldást is tesztelt.
A válság során a Disney+ volt a legvonzóbb az új belépők számára, az újonnan regisztrálók 49 százaléka választotta ezt a megoldást, míg a második legnépszerűbb az Apple TV+ volt 27 százalékkal.