- Hirdetés -

Meglepő húzások – interjú Fischer Gáborral

|

- Hirdetés -

Lépéskényszerbe hoztuk a konkurensünket, akik úgy reagáltak, ahogy azt vártuk, így ők gyengültek, mi pedig erősödtünk – mondja a műsorstruktúrát érintő szokatlan lépéseik kapcsán Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója. A szakember a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról is, hogy van-e már annyi pénzük műsorgyártásra és -vásárlásra, mint az RTL Magyarországnak.

– Nemrég Dirk Gerkens vezérigazgató azt nyilatkozta, hogy az idei év végére 15 csatornája lesz a TV2 Csoportnak. Ez azt jelenti, hogy a már beharangozott két új Spíler Tv mellé további két adó érkezik. Lehet ezekről már valamit tudni?

– A TV2 Csoport tudatos tervezéssel bővíti portfólióját, és még van olyan tematika, amiben bőven van piaci potenciál. Az, hogy milyen kábelcsatornákat indítunk, azt a megfelelő időben be fogjuk jelenteni. A célunk az, hogy a lehető legszélesebb közönséget lefedjük a csatornakínálatunkkal és portfóliószinten piacvezetők legyünk.

– A Spíler esetében miért döntöttetek két újabb csatorna indításáról?

– A Spíler1Tv-nél többször előfordult, hogy az élő közvetítések egy időben zajlottak, így kényszermegoldásként más tematikájú csatornákon is mérkőzéseket adtunk, hogy a szurkolók ne maradjanak le ezekről a sporteseményekről. Ősztől a Bajnokok Ligája mérkőzései is láthatók nálunk, így még több élő közvetítés várható. Ezért indulnak újabb sporttematikájú csatornák, hogy amikor átfedés van, ne kelljen az adott eseményt egy teljesen idegen tematikájú tévéadón adni.

– Dolgoztál korábban a fő konkurensnél, ezért lehet elképzelésed arról, hogy mennyit tudnak műsorok vásárlására, gyártására költeni. Ezen a téren most a TV2 Csoport és az RTL Magyarország műsorokra fordítható büdzséje hogyan viszonyul egymáshoz?

– Azt gondolom, hogy portfóliószinten nagyságrendileg azonosak a költéseink, csak éppen nálunk ez jóval több csatornára oszlik szét. Hosszú távon kiderül, ki fektette be jobban a pénzét, kinek a stratégiája működik.

– Mi a helyzet ebből a szempontból az RTL Klub és a TV2 viszonylatában?

– A TV2 korábban a mostaninak a töredékét fordította programinvesztícióra, ami irreális volt, és hátrányos piaci helyzetbe sodorta a csatornát. Azóta a cégcsoport felzárkózott, pontos stratégia mentén, előre tervezetten fekteti a pénzét műsorokba, és ennek már most látszanak az eredményei.

– Azt nyilatkoztad korábban, hogy „annyi csatornát fogunk indítani, amennyivel piacvezetők leszünk”. Ezt lefordíthatjuk úgy is, hogy „kerül, amibe kerül” alapon lennétek piacvezetők?

– Nem, bár szeretik ezt terjeszteni rólunk. Mint említettem, most költünk annyit, amennyi reális a magyar piaci viszonyok között. Mi egész napon, minél szélesebb közönséget szeretnénk szórakoztatni, a kereskedelmi bevételeinket maximalizálva. A jelenlegi kábelcsatornáinkkal is megvertük már az RTL kábelportfóliáját, először 2017 decemberében és ma (március 27-én – a szerk.). Nagyon úgy fest, hogy márciusban is győzünk teljes napon és a 18–59 évesek körében.

– Igazából azért az RTL Magyarországot a saját célcsoportjában (18–49 évesek és főműsoridő) lenne nagy szó megverni, nem teljes lakosságnál és teljes napon. Az előbbit belátható időn belül elérhetőnek tartod?

– Ma már a terjesztési bevételek megközelítik a kereskedelmi bevételeket, és a kábelszolgáltatóknak teljes napon kell műsorokat kínálnunk, így nem szabad túlértékelni sem a főműsoridőt, sem a szűk korcsoportot. A négy-öt órás főműsoridő nem fedi le a teljes piacot és félrevezető lehet a valós eredményeket illetően. Piacról beszélhetünk, mivel reklámidőt nem csak ebben a négy órában értékesítünk, emellett szintén fontos figyelembe venni, hogy egy nap 24 órából áll. Ha mégis ragaszkodunk ehhez a megközelítéshez, azt látjuk, hogy a TV2 itt is rohamtempóban dolgozza le a hátrányát az RTL Klubbal szemben, miközben a kábelek között minimális különbség maradt. A 18–49 éveseknél 19.00–22.59 között 2016-ban az RTL Klub előnye még 8,5 százalékpont volt, 2018-ban ez már csak 1,8 százalékpont (január 1. és március 26. között – a szerk). Ugyanebben az összehasonlításban a kábelek között 1,9 százalékpont a különbség 2018-ban.

– Nyilatkoztál korábban arról is, hogy a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest nézettségének csökkenését már két éve megjósoltad. Itt nem arról van szó, hogy ez tőletek függetlenül alakult így? Hiszen ez inkább adódhatott abból, hogy ősszel túl késői időpontra került ez a két sorozat.

– Az RTL hosszú évekig arra volt a legbüszkébb, hogy a programstruktúrája gyakorlatilag kőbe van vésve, és csak kritikus helyzetben változtatnak rajta. Valódi verseny nélkül nem volt nehéz stabil nézőbázist kialakítania. Az általad említett programingváltoztatások nem csak úgy, ok nélkül történtek. Amióta éles a verseny, az RTL-nek reagálnia kell, ezért már az idén is többször változtattak a programstruktúrájukon, emiatt kerülnek hátrébb, vagy előrébb a jól ismert műsorok. A bebetonozottnak számító Barátok közt is ki tudja, hányadik kezdési időpontjánál tart. Az, hogy a 19 órás műsorsávunk extra hosszú lett, szintén tudatos tervezés eredménye. Lépéskényszerbe hoztuk a konkurensünket, akik úgy reagáltak, ahogy azt vártuk, így ők gyengültek, mi pedig erősödtünk.

– Olyan megoldások még várhatók, mint amivel az őszi szezonban éltetek, amikor hétfőre került a Ninja Warrior és a hétköznap esti műsorok szombaton is képernyőre kerültek? Volt ennek értelme annak fényében, hogy amit nézettség terén nyertetek vele hétfőn, azt elveszítettétek szombaton?

– A stratégiai tervezésünk egyik fontos eleme volt, hogy ezt a szokatlan húzást meglépjük. Nagyon jó tapasztalás volt, hogy a piac és a nézők hogyan reagálnak egy ilyen nem várt változásra. A nézőket hamar meggyőztük arról, hogy hétfőn este nem kell az RTL Klubot nézni. Egyértelműen sikerként könyveljük el a Ninja Warrior Hungaryt, és ezzel együtt a múlt szezon hétfő estéinek nézettségi eredményeit. Nem a járt úton járunk, így a jövőben is várhatók hasonlóan újszerű lépések.

Heszler Róbert

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...

Lezárult a Citromail eladása

A Central Médiacsoport és a norvég Fjordmail International AS teljesítette a nemrégiben aláírt szerződésben az értékesítéshez szükséges feltételeket, így lezárult a Citromail eladásáról szóló üzlet a két fél között.Ahogy arról szakmai berkekben már olvasni...

TOP3-ban a Vodafone

A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a...

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A...

Mattheisen távozik a Microsofttól, Szabó Péter váltja

Szabó Pétert nevezték ki a Microsoft Magyarország új vezetőjének, aki 2022. július 1-től tölti be a pozíciót és irányítja a Microsoft Magyarország tevékenységét. Chris Mattheisen, korábbi ügyvezető igazgató elhagyja a vállalatot, július végéig támogatja...

Kiosztott frekvencia és büntetés a Kossuth rádiónak

Heti ülésén kétszázezer forintra bírságolta a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a Médiatanács egy mese miatt. A mezőtúri telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázat nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti...

Új kommunikációs vezető a BMW-nél

2022. július 1-től dr. Jenei Réka látja el a BMW Group debreceni gyárának kommunikációs feladatait.A kommunikációs vezetői posztot betöltő szakember a Debreceni Egyetem Jogi Karán szerzett diplomát, angolul és németül beszél. Az elmúlt tizennyolc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiányoztak a magyaroknak a zenei fesztiválok

Visszatért a magyarok kedve a fesztiválokhoz, koncertekhez: egy májusi online kutatás válaszadóinak 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén már mindenképpen részt vesz valamilyen zenés eseményen. A Visual Europe Group kutatásából kiderül: óriási a várakozás...

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....