- Hirdetés -

Meglepő hír az autópiacról

|

- Hirdetés -

Rekordot döntött márciusban az autóeladás az Európai Unióban, az ACEA, az európai autógyártók szövetségének közlése szerint 1,89 személygépkocsit helyeztek forgalomba a múlt hónapban, ami 11,2 százalékos növekedést jelent.

 

Az erőteljes növekedés elsősorban naptári hatásnak tulajdonítható, a húsvéti ünnepek ugyanis tavaly márciusra, az idén pedig áprilisra estek. Az 1,89 millió azonban ezzel együtt is a valaha elért legmagasabb márciusi érték – írja az MTI.

 

Márciusban a legnagyobb nemzeti piacok mindegyikén jelentősen növekedtek az autóeladások. Olaszországban 18,2 százalékkal, Spanyolországban 11,4 százalékkal, Nagy-Britanniában 8,4 százalékkal és 7,0 százalékkal Franciaországban. A legnagyobb növekedés a forgalomba helyezésekben Görögországban volt márciusban, 49,5 százalékos, az első negyedévben pedig 37,7 százalékos. Bulgáriában 34,8 százalékkal több autót helyeztek forgalomba márciusban, mint egy évvel korábban, az első negyedévben pedig 22,4 százalékkal többet.

 

Magyarországon márciusban 9924 új autót helyeztek forgalomba az ACEA adatai szerint, 32,2 százalékkal többet, mint 2016 márciusában, ami a harmadik legnagyobb növekedés volt az EU-ban. Az idei első három hónapban 24,3 ezer volt a magyarországi forgalomban helyezések száma, 23,6 százalékkal magasabb a tavalyinál. Negyedéves növekedésben Görögország mellett még 27,5 százalékkal Románia előzte meg Magyarországot.

 

Az első három hónapban 8,4 százalékkal 4,141 millióra emelkedett a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az EU-ban. A legnagyobb piacok közül, Olaszországban 11,9 százalékos volt a növekedés az első negyedévben, a spanyolországi 7,9 százalékos, a német pedig 6,7 százalékos volt, míg Nagy-Britanniában 6,2 százalékkal, Franciaországban pedig 4,8 százalékkal több személygépkocsit helyeztek forgalomba.

 

A legtöbbet a legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen konszern márkáiból helyezték forgalomba márciusban, 403 ezret, 6,5 százalékkal többet, mint 2016 márciusában. A konszern márkáinak együttes piaci részesedése ugyanakkor 21,3 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 22,3 százalékról. Az első negyedévben a Volkswagen márkáiból 5,7 százalékkal többet, 935 ezret helyeztek forgalomba az EU-ban, a piaci részesedés pedig 22,6 százalékra csökkent 23,2 százalékról.

 

A legnagyobb növekedést márciusban a Jaguar Land Rover érte el, 26,5 százalékosat, valamint a Suzuki 24,5 százalékosat. A Suzuki az első negyedévben 31,1 százalékkal, a Jaguar Land Rover pedig 14,7 százalékkal növelte eladásait. Márciusban a Honda eladásai 14,6 százalékkal, az első negyedévben pedig 11,1 százalékkal csökkentek.

 

Tavaly az európai autópiaci forgalom 6,8 százalékkal 14,64 millióra nőtt, megközelítve a 2008-as szintet. A legalacsonyabb éves forgalmat, 11,8 milliót 2013-ban regisztrálták az EU-ban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -