- Hirdetés -

Meglepően alakult a nézettségi verseny

|

A hétvégét a TV2, a hétfőtől péntekig terjedő estéket az RTL Klub nyerte. Összességében csökkent a TV2 lemaradása az RTL Klubbal szemben.

Egyik hétről a másikra jelentős változás történt az RTL Klub és a TV2 közötti nézettségi versenyben. A TV2 heti közönségaránya nem sokat változott, viszont az RTL Klub esetében 2,5 százalékpontos csökkenést látni. Így a múlt hetet az RTL Klub 13,3 százalékos, a TV2 pedig 12,1 százalékos közönségaránnyal zárta a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Ez 1,2 százalékpontos differencia, miközben a kettejük közötti különbség két héttel korábban még 5,2 százalékpontot tett ki.

A múlt heti eredmények terén éles különbség volt a hétfőtől péntekig terjedő időszak és a hétvége között. Hétfőtől péntekig az RTL Klub 14,4 százalékos, a TV2 9,4 százalékos share-t ért el. Azonban a hétvége mindkét napján erősebb volt a TV2. Szombat este 15,5 százalékos share-jük volt az RTL Klub 8,2 százalékával szemben. A vasárnap estét pedig 20,6 százalékos közönségaránnyal nyerte a TV2, az RTL Klub pedig 13,6 százalékot produkált.

A korábbi heteknél szorosabb verseny a csatornacsoportokra is igaz. Szintén a 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Magyarország az első 26,9 százalékkal, a TV2 Csoport pedig 25 százalékos közönségaránnyal követte őket.

A három legnagyobb nemzetközi csatornaportfóliónál a jól megszokott éles versenyt láthattuk. Múlt héten a Sony csatornái teljesítettek a legjobban 5,4 százalékos share-rel, majd holtversenyben következett 5,2-5,2 százalékkal az AMC és a ViacomCBS.

43. hét / 42. hét / 41. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,3% / 15,8% / 17,2%
TV2 – 12,1% / 11,9% / 12%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (43. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 9,9% (8,2%)
Híradó – 18,6% (17,5%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,8% (16%)
Drága örökösök – 17,8% (17,4%)
Házasodna a gazda – 13,7% (korábbi héten a Nyerő páros 17,9%-ot ért el)
Barátok közt ismétlés – 6,1% (6,7%)

TV2
Remények földje – 11,9% (11,4%)
Tények – 14,7% (16%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,5% (13,8%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 10,9% (10,4%)
Bezár a bazár – 8,4% (7,7%)
Újratervezés – 7,2% (6%)

Az RTL Klubon a Nyerő párost a Házasodna a gazda napi verziója váltotta. Ahogy a fentiekből látható, a Házasodna a gazda nem tudta hozni az elődje szintjét, viszont a 13,7 százalékos heti átlaguk is jó eredmény, pláne, hogy a sávjukat is mindig nyerték. A Házasodna a gazda esetében az is említést érdemel, hogy múlt héten messze ez hozta a legjobb nézettséget az RTL Moston.

A TV2 hétköznapjain a helyzet változatlan. A Mintaapák beállt egy stabil szintre, a Bezár a bazár és az Újratervezés viszont továbbra is gyengélkedik.

A hétvégén viszont újabban nagyon megtáltosodott a TV2. Szombaton a Dancing with the Stars, vasárnap pedig a Sztárban sztár is nyerte a sávját a 18-49 éveseknél. A Dancing a korábbi heti eredményénél (22 százalékos share és 329 ezres nézőszám) ugyan múlt héten kevesebb nézőt vonzott (17,3 százalékos share és 271 ezres nézőszám), de ezzel is igen jelentős előnyük volt.

Ez viszont azt is jelenti, hogy az RTL Klubon kikapott az Apatigris című sorozat, amihez nagy reményeket fűztek a digitális platformon elért nézettsége alapján. A sorozat múlt héten 10,1 százalékos közönségarányt és 175 ezres nézőszámot hozott össze a kereskedelmi célcsoportnál, ami kevesebb az egy héttel korábbi eredményüknél: 12,5 százalékos share és 199 ezer néző.

Vasárnap mind az Álarcos énekes, mint a Sztárban sztár nézettsége növekedett, de az utóbbié jobban. Az RTL Klubon futó Álarcos énekes a korábbi 298 ezres nézőszáma után most 318 ezer nézőt vonzott. A Sztárban sztár azonban ezzel párhuzamosan 306 ezerről 385 ezerre tudta növelni a nézettségét.

Ezzel az eredménnyel a Sztárban sztár az elmúlt hét legnézettebb műsora címet is elnyerte. Nemcsak a 18-49 éveseknél, hanem a teljes lakosságnál is (965 ezer nézővel).

A 18-49 éveseknél a hét második legnézettebbje az Álarcos énekes volt, harmadik pedig a Drága örökösök keddi epizódja (278 ezer néző). A teljes lakosságnál a Sztárban sztárt a Dancing with the Stars követte (902 ezer néző), a harmadik pedig a vasárnapi Tények volt (820 ezer néző).

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...