- Hirdetés -

Megőrizte vezető pozícióját a Toyota

|

- Hirdetés -

A Toyota 2021-ben 10,1 százalékos növekedést elérve 10.495.000 új autót értékesített világszerte, és ezzel megőrizte 2020-ban visszaszerzett világelsőségét. A Toyota csoport előnye legközelebbi versenytársával szemben nem kevesebb, mint 1,6 millió új autó volt, globális értékesítéseiből pedig mintegy 2.622.000, azaz 25 százalékot tettek ki a részben vagy teljesen elektromos Toyoták és Lexusok, nem számolva a Daihatsu és Hino alternatív meghajtású értékesítéseit.

A világelsőségét 2020-ban visszaszerző Toyota 2021-ben környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autói és a világ legszélesebb részben vagy teljesen elektromos kínálata sikerének köszönhetően gyakorlatilag letarolta a globális autópiacot. A zöld autózás szinonimájának tekintett japán autógyártó 18 százalékkal több új autót értékesített, mint legközelebbi versenytársa, miközben eladásainak 25 százalékát tették ki a részben vagy teljesen elektromos Toyoták és Lexusok. A Toyota és Lexus márkák részben vagy teljesen elektromos értékesítéseinek fő csapását továbbra is az öntöltő hibrid elektromos modellek jelentették, ezekből 2.482.000 darab talált tavaly gazdára. Ezt követték a plug-in hibrid elektromos modellek 112.000 darabbal, az akkumulátoros elektromos modellek 14.500 darabbal, a lágy hibrid elektromos autók 7500 darabbal és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók 6000 darabbal.

A Toyota Csoport világszintű eladásaiból 8.913.000 darabot tettek ki a Toyota modellek, ezzel a Toyota márka továbbra is messze a világ legnépszerűbb autómárkája maradt. 2021-ben ezen felül 702.000 új Lexus, 725.000 új Daiahtsu és 155.000 új Hino is gépjármű is gazdára talált.

„A környezetbarát autózást mintegy negyed évszázada zászlójára tűző és a részben vagy teljesen elektromos meghajtások fejlesztésében, és az ezekkel működő autók kínálatában és értékesítésében megkérdőjelezhetetlenül vezető szerepet betöltő Toyota 2021-ben az iparágat egyszerre sújtó koronavírus és a félvezető illetve chip hiány ellenére 10,1 százalékkal növelni tudta globális értékesítéseit. A legnagyobb növekedést az elektromosításban élenjáró Toyota és Lexus márkák érték el (együtt 10,5 százalékot), ám a Daihatsu (4,1 százalékos növekedés) és a Hino (9,1 százalékos bővülés) is komoly előrelépést könyvelhetett el. Tette a Toyota Csoport mindezt úgy, hogy nem számolva a részben vagy teljesen elektromos Daihatsu és Hino értékesítéseket mintegy 2.622.000 elektrifikált Toyota és Lexus talált gazdára.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.

Európa a zöldülés élmotorja

„A mintegy 9.615.000 darabot kitevő együttes globális Toyota és Lexus értékesítésnek így 27,3 százalékát tették ki a részben vagy teljesen elektromos autók, ebből 25,8 százalékot az öntöltő hibrid elektromos, 1,2 százalékot a plug-in hibrid elektromos, 0,16 százalékot az akkumulátoros elektromos, 0,08 százalékot a lágy hibrid elektromos, 0,06 százalékot pedig a hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók. Ha ugyanakkor megnézzük, hogy Európában tavaly a Toyota eladások 69 százalékát és a Lexus értékesítések 96 százalékát képviselték az öntöltő hibrid elektromos modellek, jól láthatjuk, hogy kontinensünk kétségkívül az autóipari zöldülés motorja. Az arányok ráadásul Magyarországon is hasonlóak: 2021-ben a magyarországi Toyota eladások 55 százalékát (személyautók esetében 73 százalékát), a Lexus eladásoknak pedig 99 százalékát jelentették a hibridek. A Toyota és a Lexus elkövetkező években várható részben vagy teljesen elektromos modellinváziója révén pedig még magasabbra kúszik majd márkáink eladásainkban a zöld autók aránya.” – mutat rá Varga Zsombor

Brutális zöldülés

Az autóipari zöldülés ütemét az elmúlt két és fél évtizedben is diktáló Toyota és Lexus ugyanis elképesztő tempójú elektrifikációs programot hirdetett meg. 2025-re a Toyota globális kínálatában a jelenlegi 40-ről 70-re nő a részben vagy teljesen elektromos modellek, míg az autógyártó európai kínálatában eléri a 10 darabot a zéró emissziós modellek száma, ezzel egyetlen olyan Toyota és Lexus modell sem lesz amely ne lenne elérhető valamely részben vagy teljesen elektromos hajtással. Ennek eredményeképp 2025-re a vállalat világszintű értékesítéseiben 70 százalékot tesz majd ki az öntöltő hibrid elektromos, 10 százalékot a plug-in hibrid elektromos és 10 százalékot a zéró emissziós (akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autók aránya. 2030-ig ezen felül a Toyota és a Lexus globálisan 30 vadonatúj akkumulátoros elektromos modellt mutat be miközben újabb hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek is érkeznek a kínálatában, ennek köszönhetően pedig a zéró emissziós autók értékesítési aránya Nyugat-Európában várhatóan legalább 50 százalékos lesz az autógyártó eladásaiban, és meglesz a kellő kapacitás, valamint képesség arra, hogy a vásárlók keresletének függvényében ez az arány akár még magasabb is legyen. A vállalat így 2030-ra világszinten évi 3,5 millió akkumulátoros elektromos autó (köztük 1 millió Lexus) értékesítését várja, miközben a Lexus európai, amerikai és kínai eladásai 100 százalékban akkumulátoros elektromos modellekből állnak majd. 2035-re pedig a Toyota és a Lexus nem csupán európai értékesítési hanem gyártási tevékenysége kapcsán is zéró emisszióval számol.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitart a lendület a turizmusban

A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január-júniusban 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a...

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Kiderült, mikor érkezik mozikba az új magyar filmmusical

Befejeződött a Demjén Ferenc leghíresebb dalaira felfűzött romantikus zenés vígjáték forgatása június végén. Ennek egyik utolsó, a Nyugati pályaudvaron rögzített jelenetének felvételén a 77 éves rocklegenda személyesen is részt vett és még kamera elé...

Új terepen próbálkozik a Duna House Group

DH Energy néven indít új üzletágat a Duna House Group. A Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az Európa 4 országában működő ingatlan, és pénzügyi termékeket közvetítő vállalat, hogy új leányvállalatával először Magyarországon lép be az...

Tíz tipp, hogy biztonságos legyen a nyári utazás

Még soha nem utaztak annyian, mint idén nyáron, és a turisták több pénzt is költenek, mint valaha - derült ki a Mastercard Economics Institute "Travel Trends 2024" című, 74 országra kiterjedő felméréséből. A Mastercard...

A vendéglátásban és az egészségügyben vethetik be az LG új robotját

Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb LG CLOi ServeBot (LDLIM31 modell) elnevezésű autonóm kiszolgáló robotját, amelyet arra terveztek, hogy biztonságos kiszállítást nyújtson a vendéglátásban és az egészségügyben. A bőséges belső tárolóhellyel rendelkező, négyajtós kialakítású...

Fontos változás jöhet a nyomtatók világában

A legtöbb vállalkozás még ma is a papír alapú iratkezelést preferálja, ami egyrészt hatalmas terhet ró a környezetre, másrészt pedig olyan fejlesztést igényel a közeljövőben, ami fenntarthatóvá és hatékonnyá is teszi egyben az irodai...

Mesterséges intelligencia alapú alkalmazással is segíti partnereit a SPAR

Tovább bővítette kistermelői partnerprogramját a SPAR Magyarország: a Régiók Kincsei révén már több mint 600 új, hazai termék érhető el az üzletek kínálatában. A vállalat ezen felül szakmai támogatást is nyújt partnereinek fejlődésük és...

Kemény idők várnak az albérletet keresőkre

Budapesten már hetekkel a július 24-i felvételi ponthatárhirdetés előtt érzékelhetően nőtt a bérlakáskeresők aktivitása. A vidéki iskolaközpontokban ennek egyelőre nincs sok nyoma. Farsang Sándor, az OTP Ingatlanpont észak-magyarországi régióvezetője ezt azzal magyarázza, hogy tapasztalat...

Megdöbbentő dolog történt a hazai lakáshitelpiacon

Hatalmas növekedést mutat a magyar lakáshitelpiac 2024 első felében. A Bankmonitor szakértőinek becslése szerint júniusban a szerződések volumene átlépte a 130 milliárd forintot és ezzel az első félévi lakáshitel volumen már közel 10%-kal meg...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Kitart a lendület a turizmusban

A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január-júniusban 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a...

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Kiderült, mikor érkezik mozikba az új magyar filmmusical

Befejeződött a Demjén Ferenc leghíresebb dalaira felfűzött romantikus zenés vígjáték forgatása június végén. Ennek egyik utolsó, a Nyugati pályaudvaron rögzített jelenetének felvételén a 77 éves rocklegenda személyesen is részt vett és még kamera elé...

Új terepen próbálkozik a Duna House Group

DH Energy néven indít új üzletágat a Duna House Group. A Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az Európa 4 országában működő ingatlan, és pénzügyi termékeket közvetítő vállalat, hogy új leányvállalatával először Magyarországon lép be az...

Don't Miss

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...