November 13-án utoljára jelenik meg az ELLE Magyarország a Central Médiacsoport gondozásában. A lap 2001 szeptemberében indult el itthon és 2009 óta Liptai Lívia főszerkesztő vezetésével a magazin minden évben egy különleges, a sablonoktól merészen eltérő címlappal jelentkezett.
Az ELLE volt az első a hazai divatlapok között, melynek címlapján smink nélküli, plus size, kerekes székes és transznemű modell szerepelt.
„Az ELLE Magyarország mindig is különleges helyet foglalt el a márka nemzetközi kiadásai között. Lívia és szerkesztőségi csapata nemzetközi színvonalon dolgozta fel a világban a nők számára fontos témákat, alkalmazkodva a magyar olvasók igényeihez. Szomorúak vagyunk, hogy ez a csodálatos kaland most véget ér, de reméljük, hogy a közeljövőben újra folytatódhat” – nyilatkozta Valéria Bessollo Llopiz, az ELLE nemzetközi igazgatója.
A magazin kampányaiban a nők helyzetének javítását tűzte ki célul, így aktívan foglalkozott a kisebbségek helyzetével, és olyan, női lapokban ritkán helyet kapó témákkal, mint a női drogfogyasztás vagy a prostitúció. Kiállt a nemi egyenlőtlenségek felszámolásáért a munkahelyen, és a nők számának növeléséért a STEM szektorban. Kiemelten segítette a fiatal művészek pályakezdését olyan pályázataival, mint az Elle Young Talent vagy az Elle Irodalmi díj. A márka főbb eseményei az Elle Fashion Show és az Elle Société Talks voltak, utóbbi szintén fontos társadalmi kérdésekben szervezett beszélgetéseket.
„Az ELLE Magyarország bezárásával a hazai sajtópiac egyik legszínesebb, leginkább előremutató, a valóságra leginkább reflektáló divatmagazinja szűnik meg 2020 végén. Köszönjük a szerkesztőségi csapat kreatív és innovatív munkáját” – nyilatkozta Lipták Tímea, a Central Médiacsoport magazin-üzletágának igazgatója.
Az utolsó lapszám és az elle.hu december 31-ig érhető el.