- Hirdetés -

Megtanultam, melyik harcot vívjam meg – interjú Vidus Gabriellával

|

Bőven lehet még növelni a fikciós sorozatok számát – nyilatkozta Vidus Gabriella a Marketing&Media magazinnak, és elárulta azt is, hogy az év eddigi részében 1,9 milliárd forintot költöttek náluk az állami hirdetők. Az RTL Magyarország vezérigazgatója elmondta azt is, hogy mostanra megtanulta, melyik harcot vívja meg, és melyiket nem érdemes.

2004-ben nyilatkoztad a MédiaFigyelőnek, hogy saját bevallásod szerint a legrosszabb tulajdonságod, hogy rettenetesen türelmetlen vagy, a legjobb tulajdonságod pedig a jó emberismeret és az empátia. 15 évvel később ezek még mindig igazak rád?

Egyszer Rényi Ádám írta azt rólam, hogy szerinte „lágyabb és nyitottabb” lettem az évek során, ami ugyan nagyon kedves volt tőle, de valójában az említett dolgok még mindig érvényesek rám. Valamivel azért ma már türelmesebb vagyok, de nem sokkal, viszont valószínűleg ezért is viselem jól azt, hogy mindig minden változik. A mi szakmánkban egyetlen dolog állandó, a változás. Mindig újítani kell, itt olyan nincs, hogy ezt, vagy azt azért csináljuk, mert „így szoktuk”. Amiben talán többet változtam az évek során, hogy megtanultam, melyik harcot vívjam meg, és melyiket nem érdemes.

Öt év után újra vannak állami hirdetések az RTL-en. Mit jelent ez a cég számára?

Ez azt jelenti, hogy az állami hirdetők számára is megkerülhetetlenek az RTL Magyarország televíziói, hiszen a legmagasabb nézettségű csatornaportfólióról beszélünk. Mondhatni, hogy ez a normális és nem az, ami a korábbi öt évben történt. Azt, hogy ez a mostani helyzet mennyire „fair share” a teljes állami televíziós költésen belül, azt nem tudom. Viszont elmondhatom, hogy ez jelenleg 1,9 milliárd forint bevételt jelent nekünk az idei évre nézve. A korábbi években ez 100-200 millió forint volt, tehát jelentős bevételi növekedésről van szó, ami nem is volt tervezve és emiatt külön soron, nem elköltendő összegként kezeljük.

Azt lehet tudni, hogy miért jelent meg újra az állam nagy hirdetőként?

Nem tudjuk, egyszer csak kértek egy ajánlatot és elkezdtek hirdetni. Ez már tavaly decemberben indult, bár az első kampányt nem vette észre a sajtó. Egyébként teljesen zökkenőmentes a viszonyunk az állami kampányokat kezelő ügynökségekkel.

A fikciós sorozatok számát még lehet növelni, vagy azoknál már elértük a plafont?

A mennyiségüket szerintem még bőven lehet növelni. Ráadásul ezen a téren nagy változást jelent, hogy a most készülő sorozatok közül már nem is egy, már 100 százalékban magyar fejlesztésű tartalom. Ugyanakkor ennek van egy nagyon komoly „bottleneck” problémája, mert a magyar forgatókönyvírók és tartalomkészítők egyelőre kevesen vannak és sokkal lassabb folyamat egy igazi saját gyártás előkészítése, mint egy adaptált sorozaté. Ezért sem véletlen, hogy mindenki adaptációval kezd.

Ezekbe a kérdésekbe amúgy mennyire folysz bele? Elolvasod-e a forgatókönyveket?

Nem, mert az nem az én területem, bár volt már olyan, amit én is elolvastam. A tartalmi, stratégiai kérdésekbe természetesen én is belefolyok.

Mennyire jöttek be az ezzel kapcsolatos megérzéseid?

Ez nem megérzés kérdése, hanem egy közös munka. Az Alvilág nézettsége kicsit csalódás volt nekünk is, pedig egyébként fantasztikusan volt elkészítve a sorozat, de csak egy szűkebb nézői körnek jött be. A Drága örökösök, A mi kis falunk, vagy a Válótársak esetében jobban sikerült eltalálni a közízlést. Viszont ez nem jelenti azt, hogy nem próbálkozunk, hiszen például hamarosan a Mellékhatás című sorozattal is feszegetni fogjuk a határokat.

Heszler Róbert – Simon Krisztián

Vidus Gabriella a Marketing&Media magazin legújabb számában megjelent interjúban beszél arról is, hogy az állami hirdetések megjelenése hozott-e változást a műsoraiknál. Elárulta azt is, hogy volt olyan állami reklám, amit nem fogadtak be és elmondta, hogy mi a problémája a Nielsen közönségmérésével. Kérdeztük arról is, hogy ingyen elérhető lesz-e az RTL Klub jövő ősztől az Antenna Hungária hálózatán és, hogy tartanak-e a Netflixtől. A teljes interjúból kiderül, hogy már többször is találkoztak a TV2 Csoport új vezérigazgatójával.

A legfrissebb Marketing&Media magazint megvásárolhatja a Digitalstand oldalán, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...