Hatalmasat nőtt a videójátékok hirdetésére költött összeg a COVDI-19 járvány alatt az Egyesült Államokban, áprilisban a januári több mint dupláját fordították erre a célra.
A kijárási korlátozások és a karantén miatt otthonaikba szoruló amerikaiak közül rengeteg választották a videójátékokat szórakozásként, a Verizon becslése szerint például a videójátékok használata 75 százalékkal megugrott a csúcsidőszakokban ebben a periódusban. Ezt a forgalmazók és fejlesztők is felismerték, így ebben a szegmensben nem csökkent, hanem látványosan nőtt a reklámköltés.
A MediaRadar elemzése szerint míg januárban 21,4 millió dollárt fordítottak videójátékok népszerűsítésére az Egyesült Államokban, addig áprilisban már több mint dupláját, 46,2 millió dollárt szántak erre. Az első negyedévben pedig összességében 18 százalékos bővülést mértek a videójátékok hirdetésében 2019 hasonló időszakához képest.
A leggyorsabban a játékokat forgalmazó platformok reagáltak a helyzetre, közülük a legtöbbet a Gamefly, a PlayStation Store, a G2A, a Steam és a Gamestop költötték az első három hónapban.
A mobil platformra készült játékok hirdetésében még ennél is nagyobb ugrás volt megfigyelhető. Míg januárban az Egyesült Államokban mindössze ötmillió dollárt költöttek erre, addig áprilisban már 19 millió dollárt. A legintenzívebben játékok között ott volt a Candy Crush, a Raid: Shadow Legends és az Adventure Academy.