- Hirdetés -

Megugrott a szálláshelyek forgalma a vizes VB alatt

|

A Magyarországon megrendezett 19. FINA Világbajnokság ideje alatt látványosan emelkedett a külföldi vendégek száma a versenyszámokban érintett városokban. Budapesten 30 százalékkal, Szegeden 38 százalékkal, Debrecenben 37 százalékkal, Sopronban pedig 150 százalékkal június első két hetéhez képest. A fővárosban az angol, a német és az amerikai vendégek voltak a legtöbben.

A június 17. és július 3. között zajló vizes világbajnokságnak Budapest mellett Debrecen, Sopron és Szeged adott otthont. A hazánkba érkező sportolók, csapattagok és látogatók jelentősen emelték az egyébként is folyamatosan növekvő vendégforgalmat mind Budapesten, mind a vidéki helyszíneken. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján összesen 578 ezer vendégéjszakát regisztráltak a szállásadók a versenyeknek otthont adó településeken. Budapesten 220 ezer vendég közel 500 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 30%-kal, a vendégéjszakák száma pedig 17%-kal volt több, mint június első két hetében. 80%-uk külföldi volt, legtöbben az Egyesült Királyságból, Németországból, az USA-ból, Izraelből, Lengyelországból, Romániából, Olaszországból és Franciaországból érkeztek.

Budapesten a forgalom 60%-a szállodákhoz, 30%-a pedig magán- és egyéb szálláshelyekhez köthető. A fővárosban a szállodai szobák átlagára a VB ideje alatt 4 ezer forinttal volt magasabb, mint a megelőző két hétben.

A vidéki helyszíneken is érezhető volt a forgalomnövekedés. Debrecenben 11 ezren 25 ezer éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken. Mindez 37%-os vendég és 25%-os vendégéjszakaszám növekedést jelent június első feléhez képest. A belföldi vendégek aránya 55%-os volt. Külföldiek leginkább Németországból, Romániából, Izraelből és az Egyesült Királyságból érkeztek.

Sopronban a világbajnokságot megelőző két héthez képest 2,5-szer annyi, összesen 23 ezer vendéget regisztráltak, a vendégéjszámában pedig 85%-os növekedést tapasztaltak. Itt 90%-ban belföldi látogató volt. Külföldről legtöbben Ausztriából, Szlovákiából, Németországból és Csehországból érkeztek a városba.

Szegeden a vizes VB ideje alatt 18 ezer vendég 30 ezer vendégéjszakát töltött el. Így 38%-kal több vendég, 20%-kal magasabb vendégéjszakaszám realizálódott június első feléhez képest. A város forgalmának 58%-át a belföldiek adták. A bajnokság ideje alatt nőtt a külföldi turisták aránya, sokan utaztak ide Németországból, Csehországból és Romániából.

Az adatok azt igazolják, hogy a sportrendezvények jelentősen hozzájárulnak az adott helyszínek turisztikai forgalmához. Emellett fontos szerepük van abban is, hogy a milliókat elérő közvetítéseknek köszönhetően felkeltsék a potenciális utazók hazánk iránti érdeklődését, és a külföldiek számára eljuttassák az üzenetet, hogy Magyarország biztonságos úticél a turisták számára.

A Magyar Turisztikai Ügynökség külön imázsfilmmel készült a vizes VB-re, amelyben a vízilabdát és a hazai gyógyfürdőket népszerűsíti a forgalom élénkítése érdekében. A rövidfilmben számos ikonikus, közkedvelt termálfürdő jelenik meg, mint a Széchenyi Fürdő, a Miskolctapolcai Barlangfürdő, a Hévízi Tófürdő, vagy a Makói Hagymatikum.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...