- Hirdetés -

Megugrott a szálláshelyek forgalma a vizes VB alatt

|

- Hirdetés -

A Magyarországon megrendezett 19. FINA Világbajnokság ideje alatt látványosan emelkedett a külföldi vendégek száma a versenyszámokban érintett városokban. Budapesten 30 százalékkal, Szegeden 38 százalékkal, Debrecenben 37 százalékkal, Sopronban pedig 150 százalékkal június első két hetéhez képest. A fővárosban az angol, a német és az amerikai vendégek voltak a legtöbben.

A június 17. és július 3. között zajló vizes világbajnokságnak Budapest mellett Debrecen, Sopron és Szeged adott otthont. A hazánkba érkező sportolók, csapattagok és látogatók jelentősen emelték az egyébként is folyamatosan növekvő vendégforgalmat mind Budapesten, mind a vidéki helyszíneken. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján összesen 578 ezer vendégéjszakát regisztráltak a szállásadók a versenyeknek otthont adó településeken. Budapesten 220 ezer vendég közel 500 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 30%-kal, a vendégéjszakák száma pedig 17%-kal volt több, mint június első két hetében. 80%-uk külföldi volt, legtöbben az Egyesült Királyságból, Németországból, az USA-ból, Izraelből, Lengyelországból, Romániából, Olaszországból és Franciaországból érkeztek.

Budapesten a forgalom 60%-a szállodákhoz, 30%-a pedig magán- és egyéb szálláshelyekhez köthető. A fővárosban a szállodai szobák átlagára a VB ideje alatt 4 ezer forinttal volt magasabb, mint a megelőző két hétben.

A vidéki helyszíneken is érezhető volt a forgalomnövekedés. Debrecenben 11 ezren 25 ezer éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken. Mindez 37%-os vendég és 25%-os vendégéjszakaszám növekedést jelent június első feléhez képest. A belföldi vendégek aránya 55%-os volt. Külföldiek leginkább Németországból, Romániából, Izraelből és az Egyesült Királyságból érkeztek.

Sopronban a világbajnokságot megelőző két héthez képest 2,5-szer annyi, összesen 23 ezer vendéget regisztráltak, a vendégéjszámában pedig 85%-os növekedést tapasztaltak. Itt 90%-ban belföldi látogató volt. Külföldről legtöbben Ausztriából, Szlovákiából, Németországból és Csehországból érkeztek a városba.

Szegeden a vizes VB ideje alatt 18 ezer vendég 30 ezer vendégéjszakát töltött el. Így 38%-kal több vendég, 20%-kal magasabb vendégéjszakaszám realizálódott június első feléhez képest. A város forgalmának 58%-át a belföldiek adták. A bajnokság ideje alatt nőtt a külföldi turisták aránya, sokan utaztak ide Németországból, Csehországból és Romániából.

Az adatok azt igazolják, hogy a sportrendezvények jelentősen hozzájárulnak az adott helyszínek turisztikai forgalmához. Emellett fontos szerepük van abban is, hogy a milliókat elérő közvetítéseknek köszönhetően felkeltsék a potenciális utazók hazánk iránti érdeklődését, és a külföldiek számára eljuttassák az üzenetet, hogy Magyarország biztonságos úticél a turisták számára.

A Magyar Turisztikai Ügynökség külön imázsfilmmel készült a vizes VB-re, amelyben a vízilabdát és a hazai gyógyfürdőket népszerűsíti a forgalom élénkítése érdekében. A rövidfilmben számos ikonikus, közkedvelt termálfürdő jelenik meg, mint a Széchenyi Fürdő, a Miskolctapolcai Barlangfürdő, a Hévízi Tófürdő, vagy a Makói Hagymatikum.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...