- Hirdetés -

Megújítja csendes óráit a Decathlon

|

- Hirdetés -

Három évvel ezelőtt indította el a Decathlon az Autisták Országos Szövetségének (AOSZ) segítségével a Csendes nyitvatartást, mellyel az autizmussal élő vásárlóiknak és családjaiknak kedveztek. Ez idő alatt folyamatosan monitorozták a vásárlók és munkatársaik visszajelzéseit, így mostantól heti rendszerességgel, hosszabb ideig tartanak majd csendes órákat. A megszerzett tapasztalataikat szeretnék tovább adni, és vállalják, hogy vállalati mentorként segítik mindazon cégek munkáját, akik érzik magukban az indíttatást, hogy a Decathlonhoz hasonlóan csendes órákat vezessenek be.

2018. október 1-én több hónapnyi előkészítés után indította el a Decathlon –Magyarországon elsőként – a Csendes nyitvatartást. Ennek keretében minden hónap első hétfőjén 12 és 14 óra között megváltozott körülményekkel üzemeltek az áruházak: elnémult a zene, csökkentették a világítást, a hangosbemondót pedig csak vészhelyzetekben használták.

 

„Ezek a feltételek nagyon fontosak azoknak, akik valamilyen módon érintettek az autizmus spektrumzavarban – mondja Gulyás Marianna, a Decathlon társadalmi felelősségvállalás vezetője –, de ennél sokkal fontosabb, hogy munkatársainknak az elmúlt 3 évben rendszeresen szerveztünk szemléletformáló beszélgetéseket, melyeken szakmai partnerünk, az AOSZ mentoraitól és közvetlenül autista emberektől szerezhettek ismeretet erről a spektrumzavarról. Így csapattagjaink még nagyobb empátiával tudják kezelni a kényesebb helyzeteket. Ennek is köszönhető, hogy az évek során több lépésben eljutottunk a jelenlegi, bővített csendes nyitvatartáshoz: ezentúl minden hétfőn 14 órától zárásig kedvezünk a csökkentett ingerkörnyezetben való vásárlást preferálóknak. Tehát gyakrabban és hosszabb ideig tartanak a csendes és csökkentett fényű nyitvatartásaink. Bízunk abban, hogy vásárlóink támogató partnerek lesznek kezdeményezésünkben és velük együtt segíthetjük autista embertársainkat.”

A sportszerkereskedő szeretné, ha példájukat mások is követnék, így vállalják, hogy ha bármely cég fontolóra venné a csendes órák elindítását, szakmai mentorként segítik őket ezen az úton. Összeállítanak egy vállalati útmutatót (booklet-et), melyben megosztják a legfontosabb teendők listáját, a sikeres és az ilyen helyzetben alkalmazható legjobb gyakorlatokat, melyet igény személyes mentorálással is támogatnak.

„A Decathlon 3 éves tapasztalata bőven elég garancia arra, hogy a tudáshoz társuló tapasztalatokat átadja azoknak a cégeknek vagy vállalatoknak, akik szintén fontosnak tartják, hogy segítsék a vásárlást azok számára, akiknek ez az átlagosnál sokkal nagyobb kihívást okoz, de valamely okból még nem vágtak bele. Nagyon fontosnak tartom, hogy mindenki jól értse: ez az állapot nem csak az érzékszervi ingerekkel függ össze, autista társainknak az üzletben történő tájékozódás, a láthatatlan szabályok, a sok ember különböző viselkedése számos nehézséget jelenthet. Ez olyan szorongást, vagy a megszokottól eltérő viselkedést eredményezhet, mely a környezet számára az autizmus ismerete nélkül nem értelmezhető, így kihívást jelent a vásárlás nem csak az autizmusban érintett személyeknek és kísérőiknek, de az adott cég munkatársainak és a velük együtt vásárlóknak is. A Csendes nyitvatartás az ingerek csökkentésével és a vásárlás értő támogatásával egyenlő esélyt biztosít a vásárlásra az autizmusban érintett személyek és a velük egyszerre vásárló környezet számára is „– emelte ki Kővári Edit, az Autisták Országos Szövetségének elnöke.

A Decathlon csendes nyitvatartásának megújult formája szeptember elejétől soft opening-ben indult el, hogy az esetleges gyerekbetegségeket orvosolni tudják. Ezen időszak tapasztalati szerencsére kedvezők voltak, így mostantól heti rendszereséggel bevezetik a működésükbe.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA