- Hirdetés -

Újrakezdőknek segít a Morgan Stanley programja

|

- Hirdetés -

A munkából kiesett évek alatt gyakran nemcsak a szak- és nyelvtudás, de az önbizalom is megkopik. Ennek visszaépítésében és új készségek elsajátításában is segít a Morgan Stanley Return to Work – Vissza a munkába! programja. A globális befektetési bank budapesti központja olyan munkavállalók jelentkezését várja, akik valamilyen okból – gyermeknevelés vagy akár önfejlesztés, karrierváltás – miatt több évre felfüggesztették a szakmai pályafutásukat, de szeretnének visszatérni a munka világába.

A Morgan Stanley kilenc éve New Yorkban indította el a Return to Work – Vissza a munkába! programját, hogy segítse a legalább két évet kihagyó szakemberek visszatérését a munkaerőpiacra. A programot a vállalat világszerte számos irodájára kiterjesztette, Budapesten idén már hatodik alkalommal lehet pályázni. A program iránti érdeklődés annak 2016-os magyarországi indulása óta magas, az induló csoportok létszáma azóta csaknem háromszorosára nőtt.

Fókuszban a karrierváltás és az élethosszig tartó tanulás

A karrierszünetnek számos oka lehet, azonban napjainkban egyre gyakoribbá válik az „újratervezés”, vagyis az, hogy új területen képezi és próbálja ki magát, új iparágban épít karriert. Az eredetileg pénzügyi területen tevékenykedő Borsós Bence például informatikai területre váltott, és egy külföldön elvégzett mesterdiploma és egy egyéves full-stack programozói képzés után a Return to Work! program adott lehetőséget számára, hogy szoftverfejlesztőként helyezkedjen el. A résztvevőknek a 4 hónapos „visszavezető” program után lehetőségük van teljes munkaidős pozícióban csatlakozni a Morgan Stanley csapatához. Borsós Bencének is sikerült munkába állnia a budapesti központban, ahol jelenleg értékpapír-kereskedési IT rendszerek fejlesztésén dolgozik.

„A szakmai tudáson felül a program nagy hangsúlyt helyezett az olyan készségek fejlesztésére is, mint a kommunikáció vagy a személyes márka-építés. Mivel az önfejlesztés fontos területe az életemnek, kellemes meglepetésként ért, mikor tudomást szereztem a képzésekről – mondta el Borsós Bence. – Nehézséget jelentett, hogy távmunkában kezdtem, így számomra teljesen újszerű módon kellett megismerkednem a munkatársaimmal. Szerencsére számos olyan online lehetőség volt, ahol beszélhettem a többiekkel, és ha bármilyen kérdésem vagy problémám adódott, a csapattársaimra mindig számíthattam.”

7 év után is van visszatérés a munkaerőpiacra

Török Tímea hét év gyermeknevelés után tért vissza a munkába, jelenleg pedig a kockázatmenedzsment részlegen dolgozik. „A programról egy ismerősömtől hallottam, aki a budapesti irodában dolgozik. A jelentkezés mellett szóltak ezen felül a pozitív vélemények, amiket a sajtóban olvastam a vállalatról, illetve a részmunkaidő lehetősége is” – mondta el Tímea. Hozzátette: az otthon töltött évek alatt megkopott szakmai önbizalom visszaszerzésére is kiváló lehetőség a Return to Work. „A program segített abban, hogy visszanyerjem a magabiztosságomat a szakmai életben – fogalmazott. – Nagyra értékelem a cég által kínált rugalmas munkavégzési lehetőségeket is, amelyek segítenek az egészséges munka–magánélet egyensúly kialakításában.”

Visszarázódás a munkába 16 hét alatt, köszöntés a Time Square-en

A 2022 márciusa és júniusa között zajló, 16 hetes program során a résztvevők a szakmai- és angoltudásuk felfrissítését és fejlesztését célzó képzések mellett sok más – például a munka és a magánélet közti egyensúly kialakításáról, időmenedzsmentről, vagy a kommunikációs és prezentációs készségeket fejlesztéséről szóló – tréningen vesznek részt. A program során folyamatos mentorálásban részesülnek, és kapcsolatépítési lehetőségek is rendelkezésükre állnak.

Idén új elemekkel is bővült a képzési csomag, hogy lépést tartsanak a munkavállalók által támasztott új igényekkel, mint amilyen az online munkavégzés vagy az élethosszig tartó tanulás. A járvány okozta kihívások kezelésére felállítottak egy új technológiai csapatot, hogy az online csatlakozók számára is gördülékenyen teljen az első néhány hét – és mindezt olyan kurzusok is támogatják, mint amilyen például a személyes márka építését célzó tréning. A jelentkezőket a Morgan Stanley New York-i központjában, a Times Square-en lévő kivetítőkön is köszöntik.

 

„A program kiváló lehetőség arra, hogy a résztvevők hosszabb szünet után újrakezdjék vagy új irányba állítsák karrierjüket – mondta el Fremda Balázs, a Morgan Stanley magyarországi HR igazgatója. – Az elmúlt másfél év a kihívások mellett sok értékes tapasztalatot is magával hozott például a távmunka vagy a digitális eszközök területén, melyeket a programba is beépítettünk. Pozitív visszajelzés számunkra, hogy számos, a programban részt vett szakember azóta is velünk dolgozik, erősítve a Morgan Stanley folyamatosan bővülő, sokszínű budapesti csapatát.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA