- Hirdetés -

Újrakezdőknek segít a Morgan Stanley programja

|

- Hirdetés -

A munkából kiesett évek alatt gyakran nemcsak a szak- és nyelvtudás, de az önbizalom is megkopik. Ennek visszaépítésében és új készségek elsajátításában is segít a Morgan Stanley Return to Work – Vissza a munkába! programja. A globális befektetési bank budapesti központja olyan munkavállalók jelentkezését várja, akik valamilyen okból – gyermeknevelés vagy akár önfejlesztés, karrierváltás – miatt több évre felfüggesztették a szakmai pályafutásukat, de szeretnének visszatérni a munka világába.

A Morgan Stanley kilenc éve New Yorkban indította el a Return to Work – Vissza a munkába! programját, hogy segítse a legalább két évet kihagyó szakemberek visszatérését a munkaerőpiacra. A programot a vállalat világszerte számos irodájára kiterjesztette, Budapesten idén már hatodik alkalommal lehet pályázni. A program iránti érdeklődés annak 2016-os magyarországi indulása óta magas, az induló csoportok létszáma azóta csaknem háromszorosára nőtt.

Fókuszban a karrierváltás és az élethosszig tartó tanulás

A karrierszünetnek számos oka lehet, azonban napjainkban egyre gyakoribbá válik az „újratervezés”, vagyis az, hogy új területen képezi és próbálja ki magát, új iparágban épít karriert. Az eredetileg pénzügyi területen tevékenykedő Borsós Bence például informatikai területre váltott, és egy külföldön elvégzett mesterdiploma és egy egyéves full-stack programozói képzés után a Return to Work! program adott lehetőséget számára, hogy szoftverfejlesztőként helyezkedjen el. A résztvevőknek a 4 hónapos „visszavezető” program után lehetőségük van teljes munkaidős pozícióban csatlakozni a Morgan Stanley csapatához. Borsós Bencének is sikerült munkába állnia a budapesti központban, ahol jelenleg értékpapír-kereskedési IT rendszerek fejlesztésén dolgozik.

„A szakmai tudáson felül a program nagy hangsúlyt helyezett az olyan készségek fejlesztésére is, mint a kommunikáció vagy a személyes márka-építés. Mivel az önfejlesztés fontos területe az életemnek, kellemes meglepetésként ért, mikor tudomást szereztem a képzésekről – mondta el Borsós Bence. – Nehézséget jelentett, hogy távmunkában kezdtem, így számomra teljesen újszerű módon kellett megismerkednem a munkatársaimmal. Szerencsére számos olyan online lehetőség volt, ahol beszélhettem a többiekkel, és ha bármilyen kérdésem vagy problémám adódott, a csapattársaimra mindig számíthattam.”

7 év után is van visszatérés a munkaerőpiacra

Török Tímea hét év gyermeknevelés után tért vissza a munkába, jelenleg pedig a kockázatmenedzsment részlegen dolgozik. „A programról egy ismerősömtől hallottam, aki a budapesti irodában dolgozik. A jelentkezés mellett szóltak ezen felül a pozitív vélemények, amiket a sajtóban olvastam a vállalatról, illetve a részmunkaidő lehetősége is” – mondta el Tímea. Hozzátette: az otthon töltött évek alatt megkopott szakmai önbizalom visszaszerzésére is kiváló lehetőség a Return to Work. „A program segített abban, hogy visszanyerjem a magabiztosságomat a szakmai életben – fogalmazott. – Nagyra értékelem a cég által kínált rugalmas munkavégzési lehetőségeket is, amelyek segítenek az egészséges munka–magánélet egyensúly kialakításában.”

Visszarázódás a munkába 16 hét alatt, köszöntés a Time Square-en

A 2022 márciusa és júniusa között zajló, 16 hetes program során a résztvevők a szakmai- és angoltudásuk felfrissítését és fejlesztését célzó képzések mellett sok más – például a munka és a magánélet közti egyensúly kialakításáról, időmenedzsmentről, vagy a kommunikációs és prezentációs készségeket fejlesztéséről szóló – tréningen vesznek részt. A program során folyamatos mentorálásban részesülnek, és kapcsolatépítési lehetőségek is rendelkezésükre állnak.

Idén új elemekkel is bővült a képzési csomag, hogy lépést tartsanak a munkavállalók által támasztott új igényekkel, mint amilyen az online munkavégzés vagy az élethosszig tartó tanulás. A járvány okozta kihívások kezelésére felállítottak egy új technológiai csapatot, hogy az online csatlakozók számára is gördülékenyen teljen az első néhány hét – és mindezt olyan kurzusok is támogatják, mint amilyen például a személyes márka építését célzó tréning. A jelentkezőket a Morgan Stanley New York-i központjában, a Times Square-en lévő kivetítőkön is köszöntik.

 

„A program kiváló lehetőség arra, hogy a résztvevők hosszabb szünet után újrakezdjék vagy új irányba állítsák karrierjüket – mondta el Fremda Balázs, a Morgan Stanley magyarországi HR igazgatója. – Az elmúlt másfél év a kihívások mellett sok értékes tapasztalatot is magával hozott például a távmunka vagy a digitális eszközök területén, melyeket a programba is beépítettünk. Pozitív visszajelzés számunkra, hogy számos, a programban részt vett szakember azóta is velünk dolgozik, erősítve a Morgan Stanley folyamatosan bővülő, sokszínű budapesti csapatát.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....

Új marketing és PR vezetővel erősít az Erste

Augusztus közepétől Blaumann Debóra veszi át az Erste Bank marketing és pr területének irányítását. A szakember feladata a pénzintézet megújulásának megjelenítése, a kommunikációs eszköztár bővítése lesz.Új vezető irányítja augusztus közepétől az Erste Bank marketing...

Fejlesztésekkel tennék hatékonyabbá a távmunkát a cégek

A rövid távú innovációk kerültek fókuszba a magyar vállalkozások körében, míg a hosszabb távra szóló fejlesztések háttérbe szorultak. A járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok legnagyobb része, 37 százaléka az elmúlt két...

Rengeteg élelmiszert dobnak ki a magyarok

A vágtázó élelmiszerárak egyik következménye, hogy a szemétbe dobott ételek értéke is jóval magasabb lehet az idén, mint amekkora néhány évvel ezelőtt volt. Egy négytagú család esetében évente akár közel 90.000 forint értékű élelmiszer...

Erős növekedés a Siemensnél

Erős harmadik negyedéves eredményekről számolt be a Siemens. A német technológiai vállalat április 1. és június 30. közötti árbevétele meghaladta a 17,8 milliárd eurót, mely 11 százalékkal magasabb, mint az egy évvel ezelőtti azonos...

Egyre vonzóbbá válhatnak az újlakások

Jókor jött az újlakás-piacon, hogy az 5 százalékos lakásáfa, valamint a legnépszerűbb lakástámogatások, a Babaváró és a CSOK meghosszabbítását július végén bejelentették. Így az elmúlt fél évben némileg óvatosabbá vált beruházók és vevők egyaránt...

Tovább korszerűsít a Penny

Az idei évben már 73 üzletben valósult meg a PENNY 2020 végén indult nagyszabású üzlethelyiség-megújítási és korszerűsítési projektje, természetesen összhangban az áruházlánc tavalyi rebrandingjével. A nyár folyamán közel 30 üzletet alakítanak át országszerte; augusztusban...

Így látják a nyugdíjat a magyarok

Kedvezőtlenebbé váltak a nyugdíjkilátások a K&H biztos jövő felmérése szerint, amely a 30-59 évesek körében nézte meg, mire számítanak időskorukban. A nyugdíjkorhatárt átlagosan 69 évre teszik, a küszöb a 70 éves szint a várakozásokat...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trend a futárpiacon

A kiszállítási piacon látványosan nő a nagyméretű termékek rendeléseinek száma, amelyek kézbesítése speciális logisztikai megoldást igényel. A vásárlói igényeknek megfelelően, az élelmiszerek, friss-és melegételek kiszállítása mellett tovább növeli e-kereskedelmi kézbesítési portfólióját az okoslogisztikai megoldásokat...

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....

Új marketing és PR vezetővel erősít az Erste

Augusztus közepétől Blaumann Debóra veszi át az Erste Bank marketing és pr területének irányítását. A szakember feladata a pénzintézet megújulásának megjelenítése, a kommunikációs eszköztár bővítése lesz.Új vezető irányítja augusztus közepétől az Erste Bank marketing...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....