- Hirdetés -

Megvan Az Év Üzletembere

|

Horváth Gyula, a C3S Elektronikai Fejlesztő Kft. alapítója és ügyvezetője kapta a fődíjat az EY Az Év Üzletembere program gáláján, így ő képviseli Magyarországot a verseny globális döntőjében. A díj másik két nyertese Sebő Gyula, a K9-Sport Kft. vezetője és Simon Tamás, a Qualysoft alapítója a független bírálóbizottság értékelése szerint.A zsűri különdíjjal ismerte el azokat az üzletembereket, akik a vállalkozói szellemiség, az életminőség fejlesztése, a közös értékteremtés, a digitális megoldások, az újgenerációs gyártástechnológiák területén értek el kiemelkedő eredményeket. A bizottság döntése szerint Varga Mihály (KÉSZ Csoport), Dr. Mihalik Zsuzsa (All You Can Move), Ludwig Klára (JÓKenyér), Kishonti László (AImotive) valamint Jójárt Rita és Márkus Zsolt (Veresi Paradicsom) részesült a díjakban.

A Magyarországon már közel másfél évtizede működő program olyan hazai üzletembereket mutat be, akik sikereikkel előremutató gazdasági és társadalmi változásokat érnek el. A díj elsődleges célja, hogy felismerje a tehetségeket, népszerűsítse azokat a vállalkozásokat, amelyek sikeres cégtörténetet tudhatnak magukévá, és felkarolja azokat az üzleti úttörőket, akik magukban hordozzák a jövő piacainak potenciálját. Az idei versenyen ezért a független bírálóbizottság azokat a vállalkozókat kereste, akik egyedi és innovatív megoldásaikkal készek magasabb szintre emelni vállalkozásaikat, miközben felelősséget vállalnak cégük társadalmi és környezeti hatása iránt. A zsűri a fődíj mellett öt különdíjjal értékelte a hazai gazdaság stratégiai fejlődési területein kiemelkedő teljesítményt felmutató vezetőket is.

„Az elmúlt években jelentősen változtak a vállalatok működésével kapcsolatos elvárások. Kiemelkedő figyelmet kapott az innováció, a jövő technológiai megoldásainak alkalmazása és az emberiség rendelkezésére álló tudás bővítése. A hazai és globális gazdasági környezetben is általános igénnyé vált a társaságok fenntartható fejlődését tükröző attitűd. A díjazott üzletemberek ennek az új korszaknak az úttörői. Ezúton is gratulálok nekik” – emelte ki az ünnepélyes gálán Rencz Botond, az EY Magyarország vezérigazgatója.

Határ a csillagos ég

A beérkezett pályázatok közül három nyertest választott ki a független bírálóbizottság, közülük került ki az idei díj győztese, aki Monacóban képviselheti Magyarországot a World Entrepreneur of the Year globális döntőjében. A fődíjas, Horváth Gyula a nemzetközi űripar meghatározó szereplőjévé váló C3S alapítója. A vezető az első hazai műhold, a Masat-1 fejlesztésénél szerzett egyedülálló szakmai tapasztalatok birtokában indította el vállalkozását. Mára a társaság mérnöki szolgáltatásai lefedik a küldetéstervezést és a műholdak kivitelezését is. Horváth Gyula célja, hogy hosszú távon biztosítsa cége és Magyarország kiemelkedő pozícióját a világ rohamosan fejlődő űrtevékenységében.

A nyertesek között szerepel a K9-Sport Kft. vezetője, Sebő Gyula, aki egyedi kutyahámok tervezésével és gyártásával hódította meg a világpiacot, valamint Simon Tamás, a mára 7 országban működő független IT tanácsadó és szolgáltató cég, a Qualysoft alapítója.

Az 1997-ben családi vállalkozásként alapított K9-Sport 80 országban van jelen, és több mint 400 főt foglalkoztat. Sebő Gyula találta fel az első olyan hámot, ami a kutyák anatómiáját és az ember optimális ízületi terhelését egyaránt figyelembe veszi. Ennek köszönhetően a Julius-K9 kutyahám mára a világ egyik legismertebb magyar márkájává vált.

Az 1999-ben elindított Qualysoft egy független, nemzetközi IT tanácsadó és szolgáltató cégcsoport, amely testreszabott, innovatív és rugalmas megoldásokat kínál többek között a pénzügyi szolgáltatások, az energiaszolgáltatás és a kereskedelem területén. Az alapító Simon Tamás irányításával a vállalat sikerrel veszi fel a versenyt az olyan érett piacok helyi, tőkeerős vállalataival is, mint amilyen a német.

Különdíjak: középpontban a növekedési potenciál és az értékteremtés

A vállalkozói szellemiségért járó különdíjat Varga Mihálynak, a KÉSZ Csoport ügyvezetőjének ítélte oda a zsűri. A nyertes az építőipar egyik legrégebbi magyar vállalatcsoportjának vezetője, amely büszkén hirdeti a sikeres családi vállalkozás eszméjét. Kitartó munkájával az alapító közel negyven év alatt egy 2000 főt foglalkoztató, széles portfóliójú cégcsoporttá bővítette a szervezetet. Varga Mihály elkötelezett a jövő mérnök-, és szakember-generációjának kinevelésében.

Az Életminőség fejlesztése különdíjat Dr. Mihalik Zsuzsa, a Klub Rekreáció Kft. alapítója kapta. Az idén 20 éves fennállását ünneplő vállalat vezetője a világon egyedüliként hozott létre olyan szolgáltatást, amely ügyfelei részére korlátlan belépési lehetőségeket biztosít fitness klubokba, uszodákba, szaunákba és egyéb sportlétesítményekbe. Az All You Can Move SportPass elősegíti a munkavállalói egészségkultúra terjesztését, mintegy 500 ezer embert ösztönöz a rendszeres sportolásra.

A Közös értékteremtés különdíjjal Ludwig Klárát, a Ludwig & Mentesi Kft. alapítóját tüntették ki. A mindössze 50 négyzetméteres üzemmel indult sütőipari vállalat megfelelően ötvözte a hazai igényeket a német kenyérkultúra modern technológiáival. A JÓkenyér minden terméke 100 százalékban természetes alapanyagokból készül, ami egyedülálló a hazai piacon. A közel 200 főt alkalmazó hálózat 16 saját szaküzlettel és mintegy 600 partnerüzlettel rendelkezik. Nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy minél többen válasszanak minőségi és egészséges élelmiszereket Magyarországon.

A Digitális megoldások különdíjat Kishonti László, az AImotive alapító-vezérigazgatója nyerte el. A 2015-ben mindössze 15 fővel indult kisvállalkozás mára a világ egyik legnagyobb független, önvezető mérnöki cégévé vált, amely több mint 200 munkatársat foglalkoztat. A vállalkozás a gyökeres változások előtt álló autóiparban van jelen, azon belül is a leginnovatívabb szegmensnek tartott önvezető gépjárművek fejlesztésében végeznek nemzetközi szinten is kiemelkedő munkát.

Az Újgenerációs gyártástechnológiák különdíjat Jójárt Rita és Márkus Zsolt, a Veresi Paradicsom ügyvezetői kapták. A külföldön is különlegesnek számító innovatív termelési technológiájának köszönhetően a vállalat a világ egyik legédesebb paradicsomát állítja elő Veresegyházon. Az alapítók az első olyan hazai céget irányítják, amely az év minden napján képes termeszteni. Ennek köszönhetően évszaktól függetlenül tudják ugyanazt az ízt és magas minőséget szállítani.

Független bírálóbizottság döntött a díjak sorsáról

A korábbi évekhez hasonlóan a beérkező pályázatokat elismert üzletemberekből álló független bírálóbizottság értékelte. A zsűri elnöke a legutóbbi győztes Váradi József, a Wizz Air alapító-ügyvezetője, tagjai pedig Bárány László, a Master Good cégcsoport alapítója, Gattyán György, a Docler cégcsoport alapító-tulajdonosa, a FITEQ (Nemzetközi Teqball Szövetség) alelnöke, Hegedüs Éva, a Gránit Bank Zrt. vezérigazgatója, Lám István, a Tresorit társalapítója és ügyvezető igazgatója, Nyúl Sándor, a Gránit Csoport Igazgatóságának elnöke, Szabó Antal, a Poli-Farbe Vegyipari Kft. alapítója, valamint Wáberer György, a Waberer’s Group elnöke.

Az EY Az Év Üzletembere Díj főszponzora az LGT Group.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...