Magyarországon elsőként átadták a GREEN BRANDS-elismerést. A díjazottak között a van a Rossmann és két márkája, az enerBiO és az alterra is.
A GREEN BRANDS független nemzetközi minősítő szervezet Németország és Ausztria után tavaly nyáron kezdte meg működését Magyarországon. A GREEN BRANDS szigorú nemzetközi módszertan szerint értékeli a márkák fenntarthatósági teljesítményét, szoros együttműködésben az átfogó kritériumrendszert kidolgozó és a GREEN BRANDS Indexet megalkotó bécsi kutatóintézettel, a Sustainable Europe Research Institute-tal, valamint az auditokat végző – és a kritériumrendszer megalkotásában is részt vevő – szintén bécsi székhelyű ALLPLAN környezetvédelmi tanácsadó céggel.
Németországban és Ausztriában a 2011-es indulás óta több mint 150 márka nyerte el a GREEN BRANDS-minősítést, és a Label-online, a német „Die Verbraucherinitiative e.V.” (Fogyasztók Egyesülete), a GREEN BRANDS-et a védjegyek közül a különösen ajánlott kategóriába sorolta.
Wiszkidenszky András, a GREEN BRANDS regionális igazgatója, az eseményen kiemelte, hogy a GREEN BRANDS Hungary különös hangsúlyt helyez a kis- és középvállalkozások minősítésére, kommunikációs támogatására, amelyeknek ezáltal lehetőségük nyílik márkájuk ismertségének és elismertségének növelésére.
A márkáknak három fázisból álló minősítésen kell átesniük.
Jelölés – A márkákat non-profit szervezetek, érdekképviseletek, médiapartnerek, zsűritagok és már kitüntetett márkák jelölhetik.
Audit – Az értékelés egy tudományosan felépített, önbevallásra épülő kérdőív kitöltésével történik. A válaszokat az ALLPLAN szakértői értékelik, és szúrópróbaszerűen ellenőrzik. A végső értékelés – amelyhez csak a pályázó cég fér hozzá – képezi a GREEN BRANDS Index alapját. Kizárólag a zsűri által előre megállapított határértéket (benchmark) elért márkák jogosultak a GREEN BRANDS-címre.
Zsűri-döntés – Az értékelési folyamatot a szakmai zsűri zárja le, ez a grémium ítéli oda az elismerést. A magyar nemzeti zsűriben a gazdaság élet, a média, a szakmai és állami szervezetek képviselői vesznek részt. Ez a testület az audit eredménye alapján megerősítheti vagy elutasíthatja a minősítést. A zsűri minden tagja vétójoggal bír.
A kitüntetett márkák képviselői, az elismerés átvételekor röviden kifejtették, miért tartják fontosnak a GREEN BRANDS védjegy megszerzését.
A rendezvényen Lévai Gábor, a GREEN BRANDS Hungary ügyvezető igazgatója bejelentette, hogy a szervezet GREEN BRANDS Akadémia néven műhelymunka-programot indít a kitüntetés iránt érdeklődő kis- és középvállalkozásoknak. A műhelymunkán egyebek között olyan témák kerülnek terítékre, mint a LOHAS fogyasztói réteg bemutatása, amelynek különösen fontos, hogy fenntartható módon előállított termékeket vásároljon, a GREEN BRANDS-minősítés és a márkaépítés összefüggéseinek áttekintése, valamint a GREEN BRANDS értékelési folyamatának bemutatása. A hat alkalomból álló GREEN BRANDS Akadémia március végén indul.