A 8. alkalommal megrendezett Ericsson Programozó Bajnokságon összesen 136 csapat: 24 középiskolás, 74 egyetemista, 38 szenior csapat vett részt (összes résztvevő: 407 fő), akik 33 különböző oktatási intézményből (35 különböző szakról) kerültek be a döntőbe. Nagy meglepetésként a 12 döntős csapatból 4 középiskolás volt, akik ráadásul elvitték a 2. és a 3. helyet is. A döntősök mindegyike az Ericsson szakmai felvételi tesztjének megírása nélkül lehet ericssonos alkalmazott.
Az első fordulóban a versenyzők az általuk választott programnyelv ( C, C++, Java vagy Python) segítségével és mesterséges intelligencia használatával irányították a Pac-Man-t a labirintusban. Feladatuk itt a szellemek kicselezésével az összes pont felfalása volt. A második fordulóba továbbjutóknak ezután több pályás kihívással, valamint a tanulékonyabb, komplikáltabb szellemekkel kellett megbirkózniuk, ráadásul a pontokért is harcolniuk kellett a többiekkel.
A verseny végig online zajlott egy erre a célra fejlesztett webes applikáció segítségével. A résztvevők az élő döntőn is itt írták a kódjukat, majd fordították azokat, itt tekintették meg az eredményeket is, valamint a grafikus megjelenítőn a saját Pac-Man-jüket is követni tudták. A bajnokság során a résztvevők közel 40.000 kódot fordítottak.
Budapesten van az Ericsson második legnagyobb európai K+F központja, ahol 1400 kutató-fejlesztő dolgozik, és amelyik szoros kapcsolatban áll az egyetemekkel, az IKT ökoszisztémával. Az Ericsson fontosnak tartja, hogy a pezsgő szakmai életet bajnokságokkal is támogassa, ezáltal is lehetőséget adva a diákoknak, szakembereknek arra, hogy tudásukat felmérjék, együttműködjenek más közösségekkel, inspirációt, sikerélményt adjon nekik és változatos, innovatív környezetben biztosítsa számukra, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki magukból.