- Hirdetés -

Megvannak a Vodafone Digitális Díj nyertesei

|

- Hirdetés -

Kihirdette a Vodafone Magyarország Alapítvány a 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díj nyerteseit. 2021-ben közel 120 pályamunka érkezett be, melyek közül összesen 9-et díjaztak: 8-at a három, korunk kihívásaira reflektáló kategória – Digitális Egészségügy, Digitális Oktatás, Bolygónk és Fenntarthatóság – valamelyikében, emellett pedig egy Dolgozói Különdíjat is kiosztottak.

A Vodafone Alapítvány 2018-ben hívta életre digitális innovációs versenyét, a Vodafone Digitális Díjat, azzal a céllal, hogy olyan digitális megoldásokat találjon és jutalmazzon, melyek egy-egy fontos társadalmi kihívásra kínálnak megoldást. A nagy sikerű Vodafone Digitális Díjra összesen 120 pályamunka érkezett be 2021-ben – magánszemélyektől, vállalkozásoktól és startupoktól, valamint nonprofit szervezetektől egyaránt. A három meghirdetett kategória közül 2021-ben a Digitális Oktatás bizonyult a legnépszerűbbnek, ezt követték a Digitális Egészségügy, valamint a Bolygónk és Fenntarthatóság kategóriák.

„Új szlogenünk és egyben működésünket meghatározó szellemiségünk, a Together we can a ’mi’-re, az ’együtt’-re helyezi a hangsúlyt, arra, hogy az emberi ambíció és a technológia együtt óriási dolgokra képes. A Vodafone Alapítvány által életre hívott Vodafone Digitális Díjban már évek óta visszaköszön ez a mentalitás: mind általánosságban az Alapítvány tevékenysége, mind a Vodafone Digitális Díj a digitális társadalom létrejöttét, az esélyegyenlőséget szolgálják, mindezt úgy, hogy ne terheljék, sokkal inkább szolgálják bolygónkat, környezetünket. A Vodafone Digitális Díjnak köszönhetően évek óta csodálattal figyeljük, hogy az emberi elme milyen fantasztikus innovációkat képes megálmodni és létrehozni a digitalizáció segítségével, melyek képesek jobbá tenni a társadalom vagy az egyén életét.” – mondta el Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.

„A digitalizáció nem technológiák összessége, hanem olyan eszköz, amely valóban képes változást elérni számos kiemelten fontos területen, a fenntarthatóságtól az oktatáson át az egészségügyig. A technológia és az alkalmazás között hidat teremteni nem magától értetődő, egyszerű feladat, ahhoz elhivatott újítók kellenek. Mindig szívesen állunk az innovátorok felkutatását, megszólítását szolgáló kezdeményezések mellé. Általuk tehetséges emberek eredeti, tesztelhető és megvalósítható gondolatai ölthetnek testet a digitalizáció segítségével mindannyiunk életén jobbító termékekben, szolgáltatásokban. A Vodafone Digitális Díjról immár hagyományt teremtőként beszélhetünk, az elismerést ezúttal is a legérdekesebb, társadalmat támogató megoldások kapták” – nyilatkozta Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium digitalizációért felelős helyettes államtitkára.

„A kezdetek óta nagyon fontos szempont számunkra, hogy a Vodafone Digitális Díj révén valós és sokakat érintő kihívásokra adjunk választ. Épp ezért a kategóriák kiírásakor igyekeztünk reflektálni a minket körülvevő világra és a jelen problémáira. Az elmúlt másfél évben ezek közül egyértelműen kiemelkedett az egészségügy, az oktatás és minket körülvevő környezet. Ezen területeken van a legnagyobb szükség a társadalmi összefogásra, a segítségre, és ezek azok a területek, ahol most a digitalizációval jelentős előrelépéseket lehet elérni.” – mondta el Dr. Orbán Anita a 2021-es Vodafone Digitális Díj kapcsán.

Digitális Oktatás kategória díjazottak

1. helyezett: Redmenta Nonprofit Kft. – Digitális, önmagát javító feladatlap készítő

A Redmenta egy már meglévő webes felület, melynek célja, hogy a pedagógusok digitálisan, személyre szabott feladatlapokat készíthessenek a diákok fejlesztése céljából. Az önmagát javító feladatlappal rengeteg időt spórolnak meg a tanárok, így több lehetőségük nyílik a diákok egyéni képességeinek fejlesztésére.

helyezett: Mongu Applikáció Kft. – Online biztonságra tanító alkalmazás

A Mongu app célja a 9-13 éves korosztály online biztonságra való oktatása. Az alkalmazás egy nagyon aktuális témát feszeget, mindezt úgy, hogy élményközpontú és játékosított anyagokra épül.

helyezett: SignAll Technologies Zrt. – Magyar jelnyelv tanító mobilalkalmazás

A mesterséges intelligencia és képfeldolgozó algoritmusokkal támogatott SignAll jelnyelv tanító alkalmazás már működik az USA-ban és Kanadában, a pályázók célja az app magyar jelnyelven ingyenesen elérhető változatának elkészítése. Mindez itthon is segíthetné a jelnyelv népszerűsítését, az alkalmazásba tett tájékoztató videók pedig a siket kultúra megismertetésében támogatná a felhasználókat.

Digitális Egészségügy kategória díjazottak

helyezett: Entremo Kft. – Távoli Betegmonitorozó rendszer

Az Entremo Kft. által fejlesztett IoT rendszer egy kórházakban használatos távoli betegmonitorozó rendszer, melyet a járványhelyzetben fellépő kórházi nővérhiány problémája hívott életre. A beteg csuklójára helyezett mérőeszköz több paramétert mér, az adatokat pedig a nap 24 órájában továbbítja a személyzethez, ezzel hatékonyabbá téve a nővérek munkáját.

helyezett: Legyőzzük a bénultságot Alapítvány – Bénulást diagnosztizáló, ellenőrző rendszer

A projekt egy stroke előrejelző, monitorozó rendszer, melyet orvosi felhasználásra kifejlesztettek ki. A rendszer kvantitatív adatokat továbbítva, mesterséges intelligencia segítségével dolgozza fel az adatokat és segíti a stroke gyors kezelését, előrejelzését.

Bolygónk és Fenntarthatóság kategória díjazottak

helyezett: HydroBot – Vízalatti önműködő robot

A HydroBot vízalatti önműködő robot képes a víztározók, csövek, vezetékek állapotának felmérésére, segítségével ellenőrizni lehet az ivóvíz hálózatot, keresni a repedéseket, tömítetlenségeket, melyek időben történő felfedezésével jelentős vízmennyiség spórolható meg.

helyezett: Smapp Lab Kft. – Digitális gyapottok bagolylepke csapdahálózat

A Smapp Lab Kft. célja, hogy valós idejű lokális megbízható adatokat szolgáltasson a gazdák számára a kártevők elleni védekezés során, hogy ezáltal hatékonyan, optimalizált permetszer kijuttatás mellett vehessék fel a küzdelmet a rovarok ellen, ezzel hozzájárulva a fenntartható mezőgazdasághoz.

helyezett: Rakun Kft. – Körforgásos Dobozközösség

A projekt célja, hogy a vendéglátóiparban az étel el- és kiszállításhoz használt eldobható csomagolóanyagok helyett egy, a körforgásos gazdaságnak is megfelelő hulladékmentes ételcsomagolási rendszert honosítson meg. A Rakun dobozok rozsdamentes acélból készülnek és cseppmentes záródást biztosítanak, több százszor újratölthetőek, a vendégek pedig a közösséghez csatlakozó bármelyik vendéglátóhelyen használhatják őket.

A Dolgozói Különdíjat is a Rakun Kft. megoldása nyerte. A Vodafone munkatársai által megszavazott, a fenntarthatóságot is szolgáló projekt illeszkedik a vállalat célkitűzéseihez, ugyanakkor a Vodafone szakmai segítségével még nagyobb sikereket érhet el a jövőben. A különdíjast a Vodafone mentorcsapata fogja felkarolni és fél éven keresztül segíteni a projekt megvalósításában és továbbfejlesztésében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ördög Nórát látták a legtöbben

A celebes toplista szereplőit fele-fele arányban adják az RTL és a TV2 sztárjai, de az élbolyt az utóbbiak uralják. Az első helyet is egy TV2-s híresség, Ördög Nóra foglalja el, ami azt jelenti, hogy...

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...

Édes meglepetés az HBO Maxon

Az év családi musicale március 8-án érkezik az HBO Maxra szinkronos és feliratos változatban is.Paul King (Paddington) 2023 végén elhozta az év legédesebb filmjét. A sztárokkal teli musical óriási siker lett itthon és nemzetközi...

Újabb szupermarketet nyit a Spar

Letették ma az új Spar szupermarket alapkövét Szentendrén, a HÉV-végállomásnál. A modern, több mint 4000 négyzetméteres áruházra és mélygarázsra, valamint a környezetének megszépítésére zöldmezős beruházás keretében mintegy 3,6 milliárd forintot fordít a vállalat. A...

Hosszabbított az AutoWallis és az Opel

Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel nagykereskedelemi szerződését a közép-kelet-európai régió négy országában. Az AutoWallis 2020 óta képviseli az Opelt Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában, így a mostani...

Rekorderedményekkel zárta a múlt évet a DODO

Tavaly magyarországi és európai viszonylatban egyaránt az élelmiszer-kiszállítás iránti igény nőtt a legdinamikusabban, derül ki a nemzetközi okoslogisztikai szolgáltató adataiból. Európa egyik legsikeresebb élelmiszer-kiszállítójaként a DODO az e-kereskedelemben általánosan tapasztalható visszaesés ellenére is rekorderedményekkel...

AI innovációs kézikönyv készült vállalati döntéshozóknak

A Bobcats Coding AI innovációs útmutatót készített vállalati döntéshozóknak, amely áttekintést nyújt a mesterséges intelligencia gyors felíveléséről a befektetési piacon, egyúttal kézzelfogható tanácsokkal is szolgál az AI iránt érdeklődő vállalkozások stratégiai tervezéséhez és kockázatértékeléséhez.2023...

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A NOVA Group vezérigazgatója lett Dirk Gerkens

Február 21-i hatállyal Dirk Gerkenst nevezték ki a United Media részét képező NOVA Broadcasting Group vezérigazgatójának. Az RTL Klub és a TV2 korábbi vezérigazgatója Stefana Zdravkovát váltja a pozícióban. (fotó: United Media) Dirk Gerkens, a...

Ördög Nórát látták a legtöbben

A celebes toplista szereplőit fele-fele arányban adják az RTL és a TV2 sztárjai, de az élbolyt az utóbbiak uralják. Az első helyet is egy TV2-s híresség, Ördög Nóra foglalja el, ami azt jelenti, hogy...

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....