- Hirdetés -

Megvannak a Vodafone Digitális Díj nyertesei

|

- Hirdetés -

Kihirdette a Vodafone Magyarország Alapítvány a 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díj nyerteseit. 2021-ben közel 120 pályamunka érkezett be, melyek közül összesen 9-et díjaztak: 8-at a három, korunk kihívásaira reflektáló kategória – Digitális Egészségügy, Digitális Oktatás, Bolygónk és Fenntarthatóság – valamelyikében, emellett pedig egy Dolgozói Különdíjat is kiosztottak.

A Vodafone Alapítvány 2018-ben hívta életre digitális innovációs versenyét, a Vodafone Digitális Díjat, azzal a céllal, hogy olyan digitális megoldásokat találjon és jutalmazzon, melyek egy-egy fontos társadalmi kihívásra kínálnak megoldást. A nagy sikerű Vodafone Digitális Díjra összesen 120 pályamunka érkezett be 2021-ben – magánszemélyektől, vállalkozásoktól és startupoktól, valamint nonprofit szervezetektől egyaránt. A három meghirdetett kategória közül 2021-ben a Digitális Oktatás bizonyult a legnépszerűbbnek, ezt követték a Digitális Egészségügy, valamint a Bolygónk és Fenntarthatóság kategóriák.

„Új szlogenünk és egyben működésünket meghatározó szellemiségünk, a Together we can a ’mi’-re, az ’együtt’-re helyezi a hangsúlyt, arra, hogy az emberi ambíció és a technológia együtt óriási dolgokra képes. A Vodafone Alapítvány által életre hívott Vodafone Digitális Díjban már évek óta visszaköszön ez a mentalitás: mind általánosságban az Alapítvány tevékenysége, mind a Vodafone Digitális Díj a digitális társadalom létrejöttét, az esélyegyenlőséget szolgálják, mindezt úgy, hogy ne terheljék, sokkal inkább szolgálják bolygónkat, környezetünket. A Vodafone Digitális Díjnak köszönhetően évek óta csodálattal figyeljük, hogy az emberi elme milyen fantasztikus innovációkat képes megálmodni és létrehozni a digitalizáció segítségével, melyek képesek jobbá tenni a társadalom vagy az egyén életét.” – mondta el Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.

„A digitalizáció nem technológiák összessége, hanem olyan eszköz, amely valóban képes változást elérni számos kiemelten fontos területen, a fenntarthatóságtól az oktatáson át az egészségügyig. A technológia és az alkalmazás között hidat teremteni nem magától értetődő, egyszerű feladat, ahhoz elhivatott újítók kellenek. Mindig szívesen állunk az innovátorok felkutatását, megszólítását szolgáló kezdeményezések mellé. Általuk tehetséges emberek eredeti, tesztelhető és megvalósítható gondolatai ölthetnek testet a digitalizáció segítségével mindannyiunk életén jobbító termékekben, szolgáltatásokban. A Vodafone Digitális Díjról immár hagyományt teremtőként beszélhetünk, az elismerést ezúttal is a legérdekesebb, társadalmat támogató megoldások kapták” – nyilatkozta Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium digitalizációért felelős helyettes államtitkára.

„A kezdetek óta nagyon fontos szempont számunkra, hogy a Vodafone Digitális Díj révén valós és sokakat érintő kihívásokra adjunk választ. Épp ezért a kategóriák kiírásakor igyekeztünk reflektálni a minket körülvevő világra és a jelen problémáira. Az elmúlt másfél évben ezek közül egyértelműen kiemelkedett az egészségügy, az oktatás és minket körülvevő környezet. Ezen területeken van a legnagyobb szükség a társadalmi összefogásra, a segítségre, és ezek azok a területek, ahol most a digitalizációval jelentős előrelépéseket lehet elérni.” – mondta el Dr. Orbán Anita a 2021-es Vodafone Digitális Díj kapcsán.

Digitális Oktatás kategória díjazottak

1. helyezett: Redmenta Nonprofit Kft. – Digitális, önmagát javító feladatlap készítő

A Redmenta egy már meglévő webes felület, melynek célja, hogy a pedagógusok digitálisan, személyre szabott feladatlapokat készíthessenek a diákok fejlesztése céljából. Az önmagát javító feladatlappal rengeteg időt spórolnak meg a tanárok, így több lehetőségük nyílik a diákok egyéni képességeinek fejlesztésére.

helyezett: Mongu Applikáció Kft. – Online biztonságra tanító alkalmazás

A Mongu app célja a 9-13 éves korosztály online biztonságra való oktatása. Az alkalmazás egy nagyon aktuális témát feszeget, mindezt úgy, hogy élményközpontú és játékosított anyagokra épül.

helyezett: SignAll Technologies Zrt. – Magyar jelnyelv tanító mobilalkalmazás

A mesterséges intelligencia és képfeldolgozó algoritmusokkal támogatott SignAll jelnyelv tanító alkalmazás már működik az USA-ban és Kanadában, a pályázók célja az app magyar jelnyelven ingyenesen elérhető változatának elkészítése. Mindez itthon is segíthetné a jelnyelv népszerűsítését, az alkalmazásba tett tájékoztató videók pedig a siket kultúra megismertetésében támogatná a felhasználókat.

Digitális Egészségügy kategória díjazottak

helyezett: Entremo Kft. – Távoli Betegmonitorozó rendszer

Az Entremo Kft. által fejlesztett IoT rendszer egy kórházakban használatos távoli betegmonitorozó rendszer, melyet a járványhelyzetben fellépő kórházi nővérhiány problémája hívott életre. A beteg csuklójára helyezett mérőeszköz több paramétert mér, az adatokat pedig a nap 24 órájában továbbítja a személyzethez, ezzel hatékonyabbá téve a nővérek munkáját.

helyezett: Legyőzzük a bénultságot Alapítvány – Bénulást diagnosztizáló, ellenőrző rendszer

A projekt egy stroke előrejelző, monitorozó rendszer, melyet orvosi felhasználásra kifejlesztettek ki. A rendszer kvantitatív adatokat továbbítva, mesterséges intelligencia segítségével dolgozza fel az adatokat és segíti a stroke gyors kezelését, előrejelzését.

Bolygónk és Fenntarthatóság kategória díjazottak

helyezett: HydroBot – Vízalatti önműködő robot

A HydroBot vízalatti önműködő robot képes a víztározók, csövek, vezetékek állapotának felmérésére, segítségével ellenőrizni lehet az ivóvíz hálózatot, keresni a repedéseket, tömítetlenségeket, melyek időben történő felfedezésével jelentős vízmennyiség spórolható meg.

helyezett: Smapp Lab Kft. – Digitális gyapottok bagolylepke csapdahálózat

A Smapp Lab Kft. célja, hogy valós idejű lokális megbízható adatokat szolgáltasson a gazdák számára a kártevők elleni védekezés során, hogy ezáltal hatékonyan, optimalizált permetszer kijuttatás mellett vehessék fel a küzdelmet a rovarok ellen, ezzel hozzájárulva a fenntartható mezőgazdasághoz.

helyezett: Rakun Kft. – Körforgásos Dobozközösség

A projekt célja, hogy a vendéglátóiparban az étel el- és kiszállításhoz használt eldobható csomagolóanyagok helyett egy, a körforgásos gazdaságnak is megfelelő hulladékmentes ételcsomagolási rendszert honosítson meg. A Rakun dobozok rozsdamentes acélból készülnek és cseppmentes záródást biztosítanak, több százszor újratölthetőek, a vendégek pedig a közösséghez csatlakozó bármelyik vendéglátóhelyen használhatják őket.

A Dolgozói Különdíjat is a Rakun Kft. megoldása nyerte. A Vodafone munkatársai által megszavazott, a fenntarthatóságot is szolgáló projekt illeszkedik a vállalat célkitűzéseihez, ugyanakkor a Vodafone szakmai segítségével még nagyobb sikereket érhet el a jövőben. A különdíjast a Vodafone mentorcsapata fogja felkarolni és fél éven keresztül segíteni a projekt megvalósításában és továbbfejlesztésében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA