- Hirdetés -

Erősíteni kell a biztonságot a cégvezetők szerint

|

- Hirdetés -

Az üzleti vezetők 81%-a gondolja úgy, hogy a koronavírus-járvány megnövelte a pénzügyi biztonság fejlesztésének szükségességét. Azok közül, akik így látják, több mint egyharmaduk az adatvédelmet nevezte meg az egyik legfontosabb biztonságtechnológiai prioritásnak a járvány utáni időkben.

Az ESET globális FinTech-kutatásának üzleti szegmensében vizsgálta a felsővezetők hozzáállását a pénzügyi technológiához (FinTech) és a biztonsághoz: a felmérésben 1200 felsővezető vett részt az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok, Japán és Mexikó különböző iparágaiból. A felmérésből kiderült, hogy az üzleti vezetők több mint kétharmada (68%) tervezi növelni a pénzügyi technológiába, azaz a FinTech-be történő befektetéseit a 2021-2022-es időszakban. A megkérdezett senior vezetők 81% százaléka egyetért abban, hogy a koronavírus megnövelte a pénzügyi biztonság fejlesztésének szükségességét. Ehhez azonban a munkavállalók tudatosságára, biztonsági képzésére is szükség volna.

A kiberbűnözés akkora kockázat, mint a bezárások

A kutatás feltárta, hogy az üzleti vezetők 42 százaléka szerint a kiberbűnözés és a koronavírus miatti bezárások egyenlő mértékű veszélyt jelentenek vállalkozásuk pénzügyeinek biztonságára. A legalább 1000 munkavállalót foglalkoztató vállalatok nagyobb valószínűséggel nevezték kiemelt fenyegetésnek a kiberbűnözést, míg az 50 főnél kevesebb munkavállalót foglalkoztató vállalkozások a koronavírus miatti bezárásokat érezték veszélyesebbnek.

Hamis biztonságérzet

Világszerte a vállalkozások 80 százaléka biztos abban, hogy otthon dolgozó alkalmazottaik – különösen azok, akik pénzügyi szoftvereket kezelnek vagy hivatalos vállalati tranzakciókban vesznek részt – rendelkeznek a kiberbiztonsági kockázatok kezeléséhez szükséges tudással és technológiával. Ennek egyik lehetséges oka, hogy az utóbbi években egyre több cég ismerte fel a kiberbiztonsági oktatások fontosságát, ám ugyanakkor hamis biztonságérzetről is árulkodhat. A válaszadók 66%-a számít arra, hogy kiberbiztonsági incidens éri cégét, és minden második vállalkozást ért már valamiféle támadás a múltban.

Prioritások járvány utánra

Ami a vállalkozások járvány utáni fókuszát illeti, a válaszadók egyharmada (32%) szerint a jövőben az adatok biztonsága lesz a legnagyobb pénzügyi technológiai prioritás, amelyet szorosan követ a hatékonyság javítása (28%). Az üzleti vezetőket arról is megkérdezték, hogy milyen speciális technológiák segíthetnek a pénzügyek biztonságának megőrzésében a koronavírus utáni világban. A legnépszerűbb válaszok a fizetési/bankkártya-csalások észlelése (54%) és a személyazonosság-lopások monitorozása (50%) voltak.

Az eredmények kapcsán Ignacio Sbampato, az ESET üzleti igazgatója elmondta: „Az ESET küldetésének központi eleme a vállalkozások adatainak védelme, és mivel a világ nagy része nehéz gazdasági helyzetbe került, minden korábbinál fontosabbá vált, hogy a vállalkozásokat és pénzügyeiket a legjobb kiberbiztonsági megoldások védelmezzék. Felhasználóink ​​és a pénzügyi jövőjük védelme érdekében indítottuk el FinTech kutatási projektünket, hogy jobban megértsük a vállalkozások prioritásait és gondolkodásmódját. Felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy a vállalkozások továbbra is a biztonságra összpontosítanak és a legtöbben hajlandóak befektetni annak érdekében, hogy megvédjék magukat a potenciális fenyegetésektől.”

Első a kiberbiztonság?

A kibertámadások és az adatsértések évről évre egyre gyakoribbá és kifinomultabbá válnak. Ez minden iparág számára fenyegetést jelent, de a pénzügyi szolgáltató vállalatok és a FinTech-et használók különösen vonzó célpontok a kiberbűnözők számára, mivel monetáris tranzakciókat, valamint bizalmas személyes és pénzügyi adatokat kezelnek. A FinTech számos technológiát foglal magába, a digitális bankoktól és a fizetésfeldolgozóktól kezdve a biztosítási technológián (InsurTech) és a szabályozási technológián (RegTech) át a blokkláncig és a kriptovalutákig: a FinTech a technológia által segíti a vállalatokat a pénzügyeik hatékonyabb kezelésében.

A pénzügyi szolgáltatások online térbe költöztetésével megnőtt a potenciális kibertámadások anyagi tétje, így egy adatszivárgás minden korábbinál költségesebbé válhat. Ezt figyelembe véve nyilvánvaló, hogy a vállalkozásoknak el kell sajátítaniuk az „első a kiberbiztonság” megközelítést az új FinTech megoldások alkalmazásakor.

Az első lépés annak biztosítása, hogy vállalkozásunkat egy átfogó kiberbiztonsági megoldás védi. Akármennyire is jó befektetés a FinTech, ha együtt jár a biztonság háttérbe szorulásával, egy kibertámadás jelentős anyagi veszteséget okozhat a vállalkozásnak.

A felhőadatokat erőteljes biztonsági és titkosítási megoldással kell megvédeni, ahogy a levelezési rendszereket is a rosszindulatú programok és az adathalász támadások kockázatának csökkentése érdekében. A végpontok biztonsága szintén létfontosságú a célzott és fájl nélküli támadások megelőzéséhez.

Mindez mit sem ér a munkavállalók képzése nélkül

Bár az átfogó biztonságba való befektetés elengedhetetlen, ez csak az első lépés az „első a kiberbiztonság” megközelítés megvalósításában: kritikus fontosságú annak biztosítása is, hogy a dolgozók a vállalat minden szintjén elsajátítsák ezt a mentalitást. Minden érintettnek el kell sajátítania ezt a megközelítést, ami azt jelenti, hogy az „első a kiberbiztonság” hozzáállást integrálni kell a vállalati kultúrába. A kiberbiztonság nem lehet csak a legfelsőbb szinten megvalósuló kezdeményezés, mivel minden olyan alkalmazott, aki nem viselkedik felelősségteljesen, kockázatot jelent a vállalat számára.

Az ESET szakemberei szerint ennek fontos része a folyamatos képzés és a kiberhigiénia fontosságának megértése. Nélkülözhetetlen az adathalász támadásokkal, a biztonságos jelszavakkal, a hozzáférés kezelésével és a rendszerek frissítésének fontosságával kapcsolatos oktatás. A munkavállalókat meg kell ismertetni a protokollok figyelmen kívül hagyásának következményeivel és a kockázat csökkentésének módjaival – ez elengedhetetlen ahhoz, hogy tartósan beépüljön a biztonsági megközelítés.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Drámai projektben a Nemzeti Filmintézet

Fésős András Kelj fel és járj címmel készülő, apa-fia drámájának 450 millió forint gyártási támogatást szavazott meg a Nemzeti Filmintézet (NFI) Filmszakmai Döntőbizottsága.A film szereplőválogatása már elkezdődött, a forgatás jövő év elején indul –...

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA