- Hirdetés -

Erősíteni kell a biztonságot a cégvezetők szerint

|

- Hirdetés -

Az üzleti vezetők 81%-a gondolja úgy, hogy a koronavírus-járvány megnövelte a pénzügyi biztonság fejlesztésének szükségességét. Azok közül, akik így látják, több mint egyharmaduk az adatvédelmet nevezte meg az egyik legfontosabb biztonságtechnológiai prioritásnak a járvány utáni időkben.

Az ESET globális FinTech-kutatásának üzleti szegmensében vizsgálta a felsővezetők hozzáállását a pénzügyi technológiához (FinTech) és a biztonsághoz: a felmérésben 1200 felsővezető vett részt az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok, Japán és Mexikó különböző iparágaiból. A felmérésből kiderült, hogy az üzleti vezetők több mint kétharmada (68%) tervezi növelni a pénzügyi technológiába, azaz a FinTech-be történő befektetéseit a 2021-2022-es időszakban. A megkérdezett senior vezetők 81% százaléka egyetért abban, hogy a koronavírus megnövelte a pénzügyi biztonság fejlesztésének szükségességét. Ehhez azonban a munkavállalók tudatosságára, biztonsági képzésére is szükség volna.

A kiberbűnözés akkora kockázat, mint a bezárások

A kutatás feltárta, hogy az üzleti vezetők 42 százaléka szerint a kiberbűnözés és a koronavírus miatti bezárások egyenlő mértékű veszélyt jelentenek vállalkozásuk pénzügyeinek biztonságára. A legalább 1000 munkavállalót foglalkoztató vállalatok nagyobb valószínűséggel nevezték kiemelt fenyegetésnek a kiberbűnözést, míg az 50 főnél kevesebb munkavállalót foglalkoztató vállalkozások a koronavírus miatti bezárásokat érezték veszélyesebbnek.

Hamis biztonságérzet

Világszerte a vállalkozások 80 százaléka biztos abban, hogy otthon dolgozó alkalmazottaik – különösen azok, akik pénzügyi szoftvereket kezelnek vagy hivatalos vállalati tranzakciókban vesznek részt – rendelkeznek a kiberbiztonsági kockázatok kezeléséhez szükséges tudással és technológiával. Ennek egyik lehetséges oka, hogy az utóbbi években egyre több cég ismerte fel a kiberbiztonsági oktatások fontosságát, ám ugyanakkor hamis biztonságérzetről is árulkodhat. A válaszadók 66%-a számít arra, hogy kiberbiztonsági incidens éri cégét, és minden második vállalkozást ért már valamiféle támadás a múltban.

Prioritások járvány utánra

Ami a vállalkozások járvány utáni fókuszát illeti, a válaszadók egyharmada (32%) szerint a jövőben az adatok biztonsága lesz a legnagyobb pénzügyi technológiai prioritás, amelyet szorosan követ a hatékonyság javítása (28%). Az üzleti vezetőket arról is megkérdezték, hogy milyen speciális technológiák segíthetnek a pénzügyek biztonságának megőrzésében a koronavírus utáni világban. A legnépszerűbb válaszok a fizetési/bankkártya-csalások észlelése (54%) és a személyazonosság-lopások monitorozása (50%) voltak.

Az eredmények kapcsán Ignacio Sbampato, az ESET üzleti igazgatója elmondta: „Az ESET küldetésének központi eleme a vállalkozások adatainak védelme, és mivel a világ nagy része nehéz gazdasági helyzetbe került, minden korábbinál fontosabbá vált, hogy a vállalkozásokat és pénzügyeiket a legjobb kiberbiztonsági megoldások védelmezzék. Felhasználóink ​​és a pénzügyi jövőjük védelme érdekében indítottuk el FinTech kutatási projektünket, hogy jobban megértsük a vállalkozások prioritásait és gondolkodásmódját. Felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy a vállalkozások továbbra is a biztonságra összpontosítanak és a legtöbben hajlandóak befektetni annak érdekében, hogy megvédjék magukat a potenciális fenyegetésektől.”

Első a kiberbiztonság?

A kibertámadások és az adatsértések évről évre egyre gyakoribbá és kifinomultabbá válnak. Ez minden iparág számára fenyegetést jelent, de a pénzügyi szolgáltató vállalatok és a FinTech-et használók különösen vonzó célpontok a kiberbűnözők számára, mivel monetáris tranzakciókat, valamint bizalmas személyes és pénzügyi adatokat kezelnek. A FinTech számos technológiát foglal magába, a digitális bankoktól és a fizetésfeldolgozóktól kezdve a biztosítási technológián (InsurTech) és a szabályozási technológián (RegTech) át a blokkláncig és a kriptovalutákig: a FinTech a technológia által segíti a vállalatokat a pénzügyeik hatékonyabb kezelésében.

A pénzügyi szolgáltatások online térbe költöztetésével megnőtt a potenciális kibertámadások anyagi tétje, így egy adatszivárgás minden korábbinál költségesebbé válhat. Ezt figyelembe véve nyilvánvaló, hogy a vállalkozásoknak el kell sajátítaniuk az „első a kiberbiztonság” megközelítést az új FinTech megoldások alkalmazásakor.

Az első lépés annak biztosítása, hogy vállalkozásunkat egy átfogó kiberbiztonsági megoldás védi. Akármennyire is jó befektetés a FinTech, ha együtt jár a biztonság háttérbe szorulásával, egy kibertámadás jelentős anyagi veszteséget okozhat a vállalkozásnak.

A felhőadatokat erőteljes biztonsági és titkosítási megoldással kell megvédeni, ahogy a levelezési rendszereket is a rosszindulatú programok és az adathalász támadások kockázatának csökkentése érdekében. A végpontok biztonsága szintén létfontosságú a célzott és fájl nélküli támadások megelőzéséhez.

Mindez mit sem ér a munkavállalók képzése nélkül

Bár az átfogó biztonságba való befektetés elengedhetetlen, ez csak az első lépés az „első a kiberbiztonság” megközelítés megvalósításában: kritikus fontosságú annak biztosítása is, hogy a dolgozók a vállalat minden szintjén elsajátítsák ezt a mentalitást. Minden érintettnek el kell sajátítania ezt a megközelítést, ami azt jelenti, hogy az „első a kiberbiztonság” hozzáállást integrálni kell a vállalati kultúrába. A kiberbiztonság nem lehet csak a legfelsőbb szinten megvalósuló kezdeményezés, mivel minden olyan alkalmazott, aki nem viselkedik felelősségteljesen, kockázatot jelent a vállalat számára.

Az ESET szakemberei szerint ennek fontos része a folyamatos képzés és a kiberhigiénia fontosságának megértése. Nélkülözhetetlen az adathalász támadásokkal, a biztonságos jelszavakkal, a hozzáférés kezelésével és a rendszerek frissítésének fontosságával kapcsolatos oktatás. A munkavállalókat meg kell ismertetni a protokollok figyelmen kívül hagyásának következményeivel és a kockázat csökkentésének módjaival – ez elengedhetetlen ahhoz, hogy tartósan beépüljön a biztonsági megközelítés.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még mindig sötéten látják a jövőt a vállalkozások

A K&H kkv bizalmi index tavaly év végén látott reményteli javulása az idei első negyedévben ismét megtorpant: 4 pontos csökkenéssel -10 ponton áll a mutató, ami így már közel két éve a negatív tartományban...

Új innovációk a klímavédelem érdekében

A mérnöki és működési adatokat integráló új platform, a háztartási energiamenedzsmentet új szintre emelő vezérlőegység, az elektromos autózás terjedését támogató töltők és szoftver – többek között ezeket az újdonságokat jelentette be a Párizsban rendezett...

Új ízzel várja a nyarat a Dreher

Már kapható a boltokban az alkoholmentes Dreher 24 legújabb, frissítő málna ízű variánsa. A termék nem csak ízesítésében új, de a portfólió többi termékével összevetve alacsony a kalóriatartalma. Az alkoholmentes sörök, legyen szó akár...

Megvan a legjobb zöld családi autó

Az Év Magyar Autója verseny ünnepélyes díjátadójára a Budapest Automotive Summit rendezvényen került sor 2024. április 11-én, melyen az MG két elektromos modellje is kategóriagyőztesként végzett. Az évenkénti megmérettetésre 21 márka összesen 39 autót...
Házasság első látásra

Atombombája van a TV2-nek

Jó nézettséggel kezdett a Házasság első látásra és azóta hétről hétre tovább erősödött. A TV2 házasságos műsora masszív, rég nem látott előnnyel végzett a heti műsoros toplista élén. Az RTL a múlt hét kapcsán...

Új közvetlen járat indul Budapestről

Június 27-től a China Southern Airlines heti négyszer közlekedő járatot indít Kantonba, ezzel idén nyártól már heti 17 járat érhető el Kína és Budapest között. Az új járat amellett, hogy kiváló csatlakozást biztosít Délkelet-Ázsia...

Fontos ügyért küzdenek a budapesti plázában

Áprilisban a nőké a főszerep Budapest új kedvenc „nappalijában”, a Mammut I. Bevásárlóközpont 3. emeletén található Kollab by Mammut közösségi térben. A programsorozat nyitányaként HAPPY PERIODS címmel a szervező ARTEMIS női tech startup és...

Ismét csúcson a hazai lakáspiac

Tavaly október-decemberben történelmi csúcsra ért az új otthonok árszintjét jellemző index a KSH legfrissebb, előzetes adatai szerint. Ugyanebben az időszakban a használt lakásoknál viszont árcsökkenést regisztrált a statisztika. Az ellentmondás ellenére az Eurostat adatai...

Érdekes dolgok derültek ki az emojikról

Szinte minden magyar internetező használ hangulatjeleket, mégis a háromnegyedüknél előfordult már, hogy nem ismerte egy-egy emoji jelentését - derült ki egy friss országos, reprezentatív kutatásból. A felmérés alapján a különböző generációk sokszor más jelentést...

Új szupermarketet nyitott a Spar

Mintegy 212 millió forintos beruházással új szupermarketet nyitott a SPAR Magyarország Békéscsabán, az Andrássy út 3-5. szám alatt, egy korábbi kereskedelmi létesítmény helyén. A vállalat a beruházás révén 17 új munkahelyet teremtett a békési...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hirdetési szolgáltatást indított a Wolt

A Wolt technológiai vállalat bejelentette saját hirdetési szolgáltatásának, a Wolt Adsnak az elindítását, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa. A sikeres béta-időszakot követően a vállalat most azt tervezi, hogy a hirdetési szolgáltatását kiterjeszti mind...

Még mindig sötéten látják a jövőt a vállalkozások

A K&H kkv bizalmi index tavaly év végén látott reményteli javulása az idei első negyedévben ismét megtorpant: 4 pontos csökkenéssel -10 ponton áll a mutató, ami így már közel két éve a negatív tartományban...

Új innovációk a klímavédelem érdekében

A mérnöki és működési adatokat integráló új platform, a háztartási energiamenedzsmentet új szintre emelő vezérlőegység, az elektromos autózás terjedését támogató töltők és szoftver – többek között ezeket az újdonságokat jelentette be a Párizsban rendezett...

Új ízzel várja a nyarat a Dreher

Már kapható a boltokban az alkoholmentes Dreher 24 legújabb, frissítő málna ízű variánsa. A termék nem csak ízesítésében új, de a portfólió többi termékével összevetve alacsony a kalóriatartalma. Az alkoholmentes sörök, legyen szó akár...

Megvan a legjobb zöld családi autó

Az Év Magyar Autója verseny ünnepélyes díjátadójára a Budapest Automotive Summit rendezvényen került sor 2024. április 11-én, melyen az MG két elektromos modellje is kategóriagyőztesként végzett. Az évenkénti megmérettetésre 21 márka összesen 39 autót...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...