- Hirdetés -

Mercedes, Tesco, NIKE – ezek a márkák mozgatták meg az online közösséget

|

A 2020-as évben az autómárkák mozgatták meg legjobban az online közösséget, szépségápolás kapcsán a fórumokon történt a legtöbb bejegyzés, a koronavírus hozta korlátozások miatt pedig megnövekedett az internetes párbeszéd az élelmiszerboltok körül. A magyar online közönség véleményét mérő Social Index 6 kategóriában, 338 márka kapcsán kutatta az internetezők véleményét.

A 2020-as Social Index rangsorának felépítésénél a márkákat egymáshoz viszonyított online jelenlétük minősége mentén súlyozta a SentiOne, egyrészt a hozzájuk kapcsolódó tartalmak mennyiségét, másrészt azok érzelmi hátterét is figyelembe véve.

Az autómárkák a legkedveltebb kategória, azaz a legnagyobb internetes párbeszéd itt tapasztalható a SentiOne elemzése szerint. A tavalyi Social Index győztese ebben a csoportban a Ferrari volt, idén a Mercedes és a BMW mögött végzett csak a harmadik helyen. A Mercedes kapcsán elemzett online beszélgetések, kommentek és bejegyzések mennyiségét és pozitív töltetét a Forma 1 versenyek növelték, a legnépszerűbb márkaemlítéses bejegyzés viszont Majka videója volt, amelyben átvette új Mercedesét a márkakereskedőtől. A harmadik helyen végzett Ferrari mögött idén lecsúszott az Audi a dobogóról, a Tesla viszont tartotta az ötödik helyezést. Az autós kategória érdekessége még, hogy a Facebookon, videós oldalakon, blogokon, portálokon, Instagramon és a fórumokon autós témában történt a legtöbb bejegyzés 2020-ban a többi kategóriához mérten.

Az élelmiszerbolt kategória tavalyi dobogósai helyet cseréltek, a Tesco második helyről az élre váltott, a Spar a harmadik helyre csúszott, a bronzérmes Lidl pedig idén második lett a versenyben. A 2020-as évben az élelmiszervásárlás a második kedvenc témája volt a netezőknek, idén a férfiak is nagyobb számban csatlakoztak a párbeszédhez, amely főleg a Facebookon és website-okon zajlott. Az első ötbe került még az Aldi és a Penny, a Manna lánc kikerült a TOP10-ből, helyére a Reál lépett.

A Nasi kategóriában 66 márkát elemeztek a SentiOne szakemberei, ezek között több sós nassolni való is volt, de az első tízbe kizárólag édességek kerültek be, és a korábbi évekhez hasonlóan töretlenül vezet a Nutella. A 2020-as évben öt helyet ugorva szorongatta meg a második helyezett Lindt, a márka kapcsán az említések 85 százaléka volt pozitív. A Bounty és a Boci helyére a Nestlé és a Cserpes lépett a legjobb 10-be, a Túró Rudi viszont stabilan tartotta a helyét a TOP5-ben.

A NIKE idén is megnyerte a divat kategóriát, legnépszerűbb tartalmai a cipőkről szóltak. A legnagyobb elérést a márka a Deichmann cipőbolt Facebook oldalán keresztül kapott, de a legkedveltebb bejegyzés a Glamour Hungary oldalán született egy NIKE reklám kapcsán. A második és harmadik helyezett sportmárka, az Adidas és a Puma is tartotta előző Social Index során megszerzett pozícióját. A kategória első tíz helyezettje között idén először szerepel két magyar márka, a Süel és az Amnesia.

A szépségápolás kategória az egyetlen, amelyben az internetezők a fórumokon osztják meg leginkább a gondolataikat, de népszerűek az Instagram bejegyzések és a videós tartalmak is a témakörben. Ebben a kategóriában volt az 2019-es indexhez képest a legtöbb mozgás, a tavalyi győztes L’Oréal a negyedik helyre csúszott, a Rossmann vette át a helyét. Az első tízbe viszont bekerült a Vichy, a Lush, a Bioderma és az Isana is.

A legkevésbé népszerű kategória az online bejegyzések szerint a bankok, ahol első az OTP. Tavaly a legtöbb és legpozitívabb említést az OTP bank kapta, köszönhető ez részben az általa szponzorált OTP ligának és a Simplepay fizetési rendszernek is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...