- Hirdetés -

Mesés pályázatot hirdet a Telekom

|

- Hirdetés -

A Magyar Telekom, a BOOKR Kids, az Autistic Art Alapítvány és a Fenntarthatósági Média Klub meserajzoló pályázatot hirdet 8-12 év közötti gyermekek számára.

 

A kiírók egy új mese megalkotásába szeretnék a pályázat keretében bevonni a gyermekeket azzal, hogy a mese két főszereplőjét megrajzolják. A mese harmadik szereplőjét, az autizmussal élő kisfiú alakját az Autistic Art Alapítvány művészeti programja keretében alkotó autizmussal élő fiatalok rajzolják meg.

 

A mesét Lackfi János, József Attila-díjas magyar költő, író és az Autistic Art szakértői közösen alkotják meg. Az új mese a BOOKR Kids Mesetár applikáción keresztül lesz ingyenesen elérhető és azt fogja bemutatni, hogy miben más egy autizmussal élő kisgyerek, és ezt a másságot hogyan fogadjuk el.

 

Körülbelül 60 ezer diagnosztizált gyermek és felnőtt él autizmussal ma Magyarországon. Az autizmus az agyi működés alapvető fejlődési területeit érintő zavara, amely veleszületett és egész életen át fennmarad. Ez a tünetegyüttes jelentősen megnehezíti a társas kapcsolatok fenntartását, és jelentős problémákat okoz a kommunikáció területén is. Ezért annak ellenére, hogy az autizmusnak külső, látható jegyei nincsenek, szokatlan viselkedés jellemezheti.

 

A Telekom, a BOOKR Kids, az Autistic Art Alapítvány és a Fenntarthatósági Média Klub összefogásának célja, hogy támogatást nyújtson a gyermekeknek és az autizmussal élőknek egyaránt az egymással való érintkezésben és a társas kommunikációban. A mesén keresztül aktívan segíthető egymás megértése, hiszen a történetek segítségével bemutatható a gyermekeknek, hogy miben lehet más egy autista társuk, hogyan tudják segíteni egymást a mindennapokban. Az összefogás másik fontos célja a mesén keresztül megmutatni, hogy az autizmussal élők éppen ugyanúgy figyelemre-, és szeretetreméltó egyéniségek, mint bárki más. Számukra is fontos a közösség, a barátok és az elfogadó környezet.

 

A mese története szerint Panka és Gyurka egy testvérpár, akik kisgyerekkoruk óta ugyanarra a játszótérre járnak. Egy napon azonban összetalálkoznak egy új kisfiúval, aki kicsit furán viselkedik, más, mint ők. A mese illusztrációs pályázatra olyan 8-12 év közötti gyermekek rajzát várják a kiírók, akik megrajzolják a mese két főszereplőjének, Pankának és Gyurkának az alakját. A beérkező rajzokat a kiírókból álló szakmai zsűri bírálja majd el, és a kiválasztott rajzból alkotják meg a BOOKR Kids meserajzoló grafikusai a készülő mese két főszereplőjét. A mese harmadik főszereplőjének, az autizmussal élő kisfiúnak az alakját az Autistic Art Alapítvány művészeti programja keretében alkotó, autizmussal élő fiatalok rajzai közül fogják kiválasztani.

 

A pályázatra beérkező munkák határideje 2017. március 23. Az eredményhirdetésre 2017. április 3-án hétfőn kerül sor. A pályázati határidő lejártát követően a beérkezett rajzokat a Telekom feltölti Facebook oldalán egy nyilvános fotóalbumba, ahol a facebookozók kedvelései alapján kihirdetnek egy közönségdíjat is. Ezt a díjat a legtöbb lájkot elért rajz készítője kapja majd.

 

A rajzpályázat győztesének és a Facebook közönség díjasának jutalma egy-egy Telekom Huawei Mesetablet, 6 hónapos hozzáféréssel a BOOKR Kids Mesetárhoz, mely egy kifejezetten magyar gyerekeknek szóló gyermek könyvtár-alkalmazás. Jelenleg 150 interaktív mesét tartalmaz Benedek Elektől Gerald Durrellig, a Pöttyös Pannitól A kis hercegig. Az alkalmazás interaktív mesekönyveivel segít az olvasástanulásban, fejleszti a memóriát és a kreativitást, és hozzájárul ahhoz, hogy a gyermekek megszeressék az olvasást.

 

A mese rajzpályázat annak a stratégiai partnerségi megállapodásnak a része, amelyet a Telekom az Autistic Art Alapítvánnyal kötött 2016 márciusában. A vállalat számára a fenntarthatóság és az abban való aktív részvétel hosszú távú stratégiai elv. A Telekom ezért fordít kiemelt figyelmet a fogyatékossággal élőkre, a hozzájuk kapcsolódó felelősségvállalás elmélyítésére. A Magyar Telekom az Autistic Art Alapítvánnyal megvalósuló együttműködése során arra törekszik, hogy ismertebbé tegye az autizmust mint társadalmi problémát és a saját eszközeivel tegyen is azért, hogy az autizmussal élők a lehetőségeikhez képest könnyebben tudjanak másokkal kommunikálni, ezzel is csökkentve a távolságot köztük és kortársaik között.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...

Elszállhat a nyári táborok ára

Egyre több táborszervező kénytelen megemelni a táborok árait a megnövekedett költségeik miatt, így a vakáció programok díjai is eltérhetnek akár két hét múlva is a mostanitól. A már lefoglalt táborok árait tartják a táboroztatók...

Nagy változás a budapesti plázában

A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként a Westend tette lehetővé a teljesen automatizált, okos mobilitási megoldásokkal bővített parkolás lehetőségét. Mostantól nincs szükség sem papíralapú parkolójegyre, sem aprópénzre, csupán indulás előtt egy egyszeri, gyors applikációs regisztrációt...

Fiataloknak kínál munkalehetőséget a Lufthansa

A Lufthansa Systems Hungária feltett szándéka, hogy a jövő IT szakemberei számára vonzó karrierlehetőséget és hosszútávú perspektívát kínáljon egy egyedi területen. A légiközlekedési informatika egyik piacvezető vállalata ennek érdekében idén is elindítja IT Young...
tévé tévézés nézőszám

Nézettség: átok van a balatoni sorozatokon

A kereskedelmi célcsoportnál A mi kis falunk, a teljes lakosságnál pedig a Tények bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Az RTL-es Konyhafőnök továbbra is kifejezetten erős nézettséget hozott, a TV2-s Drágám, add az életed...

Új elnökségi tagok a DIMSZ-ben

Megtartotta idei éves tisztújító közgyűlését a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ), ahol több pozíció megerősítése mellett új elnökségi tagokat is választott a tagság.Május elején tartotta rendes éves tisztújító ülését a szövetség, ahol Huszics...

A jövőnket veszélyeztetik a közösségi médiában terjedő dezinformációk

Az emberek zöme bízik a tudományban, annak képviselőiben és eredményeiben, és ez a bizalom a pandémia hatására csak nőtt – derül ki a 3M kutatásából. Nagy arányban aggasztja a válaszadókat, hogy a tudomány hitelét...

Hatalmas gyermeknapi buli készül a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat hosszú kényszerszünet után újra megrendezi ingyenes gyermeknapi programjait a Városligetben. Koranyári idő, megújult környezet, gazdag program, változatos helyszínek: minden adott ahhoz, hogy akár több tízezer gyermek és családja találjon magának...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...

Elszállhat a nyári táborok ára

Egyre több táborszervező kénytelen megemelni a táborok árait a megnövekedett költségeik miatt, így a vakáció programok díjai is eltérhetnek akár két hét múlva is a mostanitól. A már lefoglalt táborok árait tartják a táboroztatók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....