- Hirdetés -

Messze van még a munkahelyi jóllét

|

Manapság nemcsak a stabil, biztos jövedelem az egyik fő meghatározója egy jó munkahelynek. Egyre több munkavállalónak lényeges, hogy jól is érezze magát a munkahelyi környezetében. A Wellbeing Szövetség felméréséből kiderül, hogy a jólléti tudatosság Magyarországon még mindig csak közepes mértékű, és bár a cégek fontosnak tartják, a megvalósítás még várat magára.

A munkahelyi körülmények folyamatosan változnak, és ezzel együtt a munkavállalók is. A dolgozók nem feltétlenül terveznek hosszú éveken át elköteleződni egyetlen vállalathoz, az egyre erősebb fluktuációval számos vállalat kénytelen szembenézni. Sok cég pedig, azon felül, hogy megteremti az elvárt környezetet, és biztos anyagi körülményeket garantál, nem nyújt további extra motivációt a munkavállalónak. A fluktuációs gondokon pedig ez is segíthetne. A munkavállalók nagyra értékelik, ha a szervezetük törődik a jóllétükkel; ennek megtartó ereje, számokban is megragadható hozadéka van.

Mi is valójában a munkahelyi jóllét?

A munkahelyi jóllét magában foglalja mindazokat a dolgokat, körülményeket, amelyek mindannyiunk számára fontosak a munkában, és azt, hogy miként éljük meg a mindennapi munkaéletünket.

„A munkahelyi jóllét több faktorból áll, a fizikai, a mentális, a szociális és a pénzügyi területeket is érinti az egyén, a csoport, a szervezet és a társadalom szintjén” – mondja dr. Kun Ágota munkapszichológus, a BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék adjunktusa.

A WHO és az OECD már régóta foglalkozik azzal, hogy a megfelelő szintű jóllét-érzet mekkora jelentőségű az egészség, a hatékony csoport- és szervezeti működés, valamint az eredményesség szempontjából. A 2020-ban megalakult Wellbeing Szövetség célja a jóllét (wellbeing) beépítése a magyarországi vállalatok szervezeti kultúrájába, továbbá az erre irányuló törekvések összefogása és támogatása.

A koronavírus-járvány a wellbeingben is nagymértékű változásokat hozott

A Covid–19-nek köszönhetően sok vállalkozás kénytelen volt átalakítani szervezeti struktúráját. Szembesülve az elszigeteltség okozta stresszel, a vírustól való félelemmel és az elsöprő híráradattal, számos vezető felismerte, hogy foglalkoznia kell a mentális egészséggel kapcsolatos témákkal. Ez néhány helyen már számokkal is alátámasztható: az APA (American Psychological Association) 2022-es munka- és jólléti felmérésének eredményei azt mutatják, hogy 10 munkavállalóból hét (71%) gondolja úgy, hogy munkáltatója jobban aggódik a munkavállalók mentális egészsége miatt, mint korábban. Ezt az új megközelítést nagyra értékelik az alkalmazottak. Az megkérdezettek 81%-a mondta, hogy olyan munkahelyet fog keresni, amely támogatja a mentális egészséget.

A magyar Wellbeing Szövetség 2021-ben készítette el első felmérését a hazai vállalatok körében. Azt vizsgálta, hogy a cégvezetők milyen mértékben tartják fontosnak, és mit tesznek azért, hogy a munkatársak mentális, gazdasági, környezeti vagy fizikai jóllét-érzete pozitív előjelű legyen. A 2021-es felmérésből jól látható, hogy bár a cégek többsége fontosnak tartja e kérdéskört, a jólléti tudatosság ennek ellenére még mindig csak közepes mértékű, és anyagi okokkal, szakemberhiánnyal vagy éppen a praktikus ismeretek hiányával magyarázzák, hogy miért nem mutatnak nagyobb aktivitást és elkötelezettséget e témában. A jóllét különböző területeit vizsgálva, a legtöbb vállalatnál a fizikai jóllét állt a programkínálat fókuszában (68%), a mentális jóllét csak 8%-ban, a környezeti jóllét csupán 3%-ban jelent meg, mint beavatkozási terület.

„Fontosnak tartjuk, hogy folyamatosan mérjük a cégek e témához kapcsolódó attitűdjét, és az eredményekről beszámoljunk. Bízunk abban, hogy egyre inkább és egyre több vállalat gyakorlatába épül be a munkahelyi jóllét alkalmazása” – mondja Faragó István, a Magyar Wellbeing Szövetség elnöke. A trendek vizsgálatára 2022-ben újabb kutatással mérik az esetleges változásokat. Az eredményekről a jövő év február 23-án rendezendő Wellbeing Konferencia 2022–2023-as eseményén számolnak be.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...