- Hirdetés -

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

|

- Hirdetés -

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water a világon az elsők között tervezi kipróbálni. A globális vízproblémák enyhítését segítő innováció szervesen illeszkedik a Microsoft – a vállalat saját működését is megreformáló – fenntarthatósági stratégiájába. Az innovatív újítással a Microsoft a hatékonyabb vízgazdálkodáshoz járul hozzá világszerte.

Hatalmas pálmaházakra, illetve akva-floráriumokra emlékeztetnek leginkább az Organica Water természetközeli működési elvű, energiatakarékos biológiai szennyvíztisztítói. A növények és mikroorganizmusok víztisztító munkáját kihasználó létesítményekből több mint 120-at üzemeltet világszerte a magyar központú társaság. Mostantól olyan Microsoft-innovációkat is a környezetvédelem szolgálatába állítanak, amelyek a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia eszközeivel teszik lehetővé a víztisztítás ökológiai lábnyomának további csökkentését.

Az ilyen összetett vízkezelési rendszerek működtetésében a legkomolyabb kihívást az jelenti, amikor a beállításokat hozzá kell igazítani a megváltozott környezeti paraméterekhez, például a minőséget közvetlenül befolyásoló vízmennyiséghez. Ezt a munkát hagyományosan mérnökök végzik a helyszínen. A Microsoft Azure és Power BI technológiára épülő új megoldás révén ugyanakkor nem csak a sokkal energia- és időtakarékosabb távfelügyeletre és -menedzsmentre nyílik lehetőség, hanem például arra is, hogy a vízmennyiség megváltozását a mesterséges intelligencia előre jelezze. „Az AI segítségével az archív adatok alapján előre jelezhetnénk a kritikus pontokat, ami segítene felkészülni az olyan váratlan helyzetekre, amikor hirtelen megváltozik a vízmennyiség, vagy a szennyezettség mértéke. Ezzel kiválóan tudnánk felhasználni a korábban gyűjtött adatokat. Jelenleg a Power App integrálását tervezzük, illetve kipróbáljuk az Azure Machine Learning és Artificial Intelligence moduljait” – osztotta meg az Organica Water terveit a vállalat technológiai innováció és adatmenedzsment részlegének mérnöke, Bolgár Andrea.

A Microsoft AI for Earth programjának égisze alatt fejlesztett speciális, kifejezetten az erőforrás-takarékos vízgazdálkodást segítő megoldások szervesen illeszkednek a vállalat tavaly bejelentett fenntarthatósági stratégiájába, amelynek mentén a vállalat 2030-ra el kíván jutni a negatív karbonlábnyomhoz, vagyis ahhoz az állapothoz, amikor a tevékenységei révén több üvegházgázt von ki a környezetből, mint amennyi a működése során keletkezik. A céljaik közé tartozik az is, hogy 2050-ra eltávolítják a környezetből az összes, 1975 óta általuk kibocsátott széndioxidot.

Az emberiség minden évben 4,3 billió köbméterrel csökkenti a rendelkezésre álló édesvízkészletet, ezért van nagy jelentősége ezeknek a projekteknek, ezért hasonlóan ambiciózus a vízfelhasználási cél is: 2030-ra több tiszta, biológiailag hasznosítható vizet kívánnak a környezetbe juttatni (például az esővíz gyűjtése és ökológiai hasznosítása révén), mint amennyit felhasználnak. Például, a jövőben locsolásra és hűtésre a vállalat a telephelyein ivóvíz helyett megtisztított szennyvizet vagy esővizet fog használni. Egyedül az új szilícium-völgyi irodaházában a korábbiakhoz képest több mint 16 millió literrel csökkenti a létesítmény hálózati vízfogyasztását a módszer segítségével. Ugyancsak a vállalás részeként járul hozzá a Microsoft a vizes élőhelyek rehabilitációjához, továbbá a telephelyein mindenhol eltávolítja a nem feltétlenül szükséges vízzáró rétegeket, így az aszfaltot és a betont, hogy nagyobb mennyiségű esővíz juthasson a talajba, innen pedig a természetes víztározókba.

E törekvés jegyében fejleszt a Microsoft olyan korszerű, fenntartható vízkezelést elősegítő megoldásokat. mint az Organica Waternél használt, adatelemzésre és mesterséges intelligenciára támaszkodó technológia. De a fejlesztők dolgoznak olyan eljáráson is, amely a műholdfelvételek adatait feldolgozva ad képet az ültetvények vízellátásról, ezzel segítve a hatékonyabb öntözést és az alacsonyabb vízfelhasználást a mezőgazdaságban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....