- Hirdetés -

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

|

- Hirdetés -

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt.

- Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra számítottál?

- Igen, a 2021-es esztendő sajnos több kihívással és váratlan akadállyal szolgált, mint amit vártunk év elején - ezzel együtt azt gondolom, a Magyar Suzuki Zrt. kihozta a maximumot a lehetőségekből.

17.650 darab regisztrált személygépjármű, 14,48 százalékos piaci részesedéssel piacvezető pozíció - ezekre az eredményekre büszkék vagyunk, annak ellenére hogy valamivel többre számítottunk az éves tervezés során.

- Volt olyan pillanat tavaly, amikor azért picit azt mondtad magadban, ez lehet, hogy nehéz lesz?

- Nem is egy... Amikor 2020 után a Covid-helyzet végét remélve kiderült, hogy jön az újabb és még újabb hullám, amikor a különböző ellátási nehézségek miatt váratlanul változtak a hazai gyártási, vagy épp csak az import allokációs lehetőségeink - ezek mind azonnali, hatékony reakciót igénylő fordulatok voltak.

- Minek köszönhető leginkább, hogy nem érintett benneteket annyira ez a visszaesés, mint sokakat?

- Ennek okait leginkább a hihetetlen energiákkal dolgozó esztergomi Beszerzési Osztály tudná pontosan kifejteni. A magam részéről ebben a témában fontosnak tartom az itthon gyártott S-Cross és Vitara jelentős hazai beszállítói arányát, továbbá az esztergomi gyárunkban dolgozó munkatársak rugalmas és hatékony helyzetmegoldó képességeit.

- Ráadásul ez már a sokadik év hogy a "mi autónk" beelőz mindenkit a piacon. Jól beletapostatok. Mennyire számít, hogy a brand itt van velünk a 90-es évek eleje óta, és pont abban a kategóriában, ami talán a legjobban elérhető a nagy többség számára?

- Nagyon is sokat számít a 30 éves jelenlétünk, a márkaismertségünk, hiszen erős alapot ad az összes kapcsolatfelvétel, az összes potenciális értékesítési ügylet kezdetén. Ami talán ezen felül erőssé teszi a Suzuki márkát, az a következetesség, megbízhatóság változatlansága. A vállalat sok évvel ezelőtt megfogalmazott célja, hogy elérhető mobilitást biztosítson minél szélesebb lakossági körben - s mindezt azzal a kitétellel tegye, hogy az összes alapvető európai és hazai fogyasztói igénynek megfeleljenek az autóink. A technológiák állandó és gyors fejlődésével az árszintek is folyamatosan emelkednek, de az értékesítési adatok azt mutatják, hogy a vásárlói bizalom töretlen, a kiváló ár-érték arány továbbra is nagyon erős vonzerőt jelent a Suzuki tekintetében.

- A chiphiány globális, szinte mindenkit érint, Ti miért úsztátok meg?

- Mi sem úsztuk meg... A 2021-es esztendőt az éves tervszámunk alatt teljesítettünk, és az idei tervet is nagyon gondosan, a hiányt maximálisan figyelembe véve kellett elkészítenünk. De bízva a fent említett hazai gyártás adta előnyökben, reméljük, hogy továbbra is, idén is sikert kovácsolunk a jelenlegi lehetőségekből.

- Ha van egy jó év, akkor a tulajdonos mindig egy még jobbat akar. Nyugodt vagy így az év elején vagy van azért sok kérdéses dolog, most is és döcöghet a nagyobb eredmény elérése?

- Bár benne vagyunk a januárban, végleges éves tervről sajnos nem tudok beszélni - túl sok még a változó az előttünk álló képletben. Alapvető törekvésünk, hogy jobb eredményeket hozzunk mint az előző évben, és abból a szempontból nyugodt vagyok, hogy látom: továbbra is profi munkatársakkal, töretlen lelkesedéssel, az anyavállalat felől pedig maximális támogatottsággal tudunk nekivágni ennek az évnek.

- Idén szerinted 20 000 fölé tudtok menni a hazai értékesítési számot tekintve?

- Számot most nem mondanék. Nem lehetetlen és nem irracionális ez a darabszám, de egy döbbenetes 2020 és egy meglepetésekben gazdag 2021 után most azt mondanám,

ahhoz hogy konkrét célszámot határozzunk meg, több információt kellene tudnunk arról, hogy a külső környezeti/piaci hatások tekintetében mi vár még ránk ebben az évben.

- Idén nincs Genfi Autószalon. Hiányzik neked? Szinte mindig ott szoktál lenni!
- Egy részemnek hiányzik, hiszen valóban az autós szakma legmagasabb szintű publikus fóruma volt egy korszakon keresztül - de az a korszak már véget ért. Az Autószalon mint koncepció már nem tudja azt nyújtani, mint korábban - hiszen egy-egy új modell leleplezése azonnal megtörténik online, amikor a modell piacra kerül. Már nem érdemes kivárni a legközelebbi Autószalont egy-egy hír bejelentésével, mert a hírek is irdatlan gyorsan érvényüket vesztik, elavulttá válnak. Az autóipari technológiai fejlesztések is olyan mértékben felgyorsultak, hogy szinte havonta kellene autószalont rendezni, ha a legfrissebb újításokat élőben szeretnénk látni. Azt gondolom, meg lehetne találni a helyét a Genfi Autószalon folytatásának, de a szervezőknek teljesen újra kell gondolnia a rendezvény céljait és működését ahhoz, hogy ez ismét hatékony és vonzó eseménnyé váljon az összes érdeklődő számára.

- Minden márka ezerrel nyomul az elektromos autók irányába. A Suzuki mikor jelenik meg az első elektromos autóval Magyarországon? Teslából tavaly már majdnem 200-at adtak el itthon, igaz, az egy másik kategória. Vagy lehet, hogy az alsó középkategóriában nem érdemes még erre alapozni?

- A Suzuki vállalati kommunikációs elve, hogy csak azokról az autóinkról nyilatkozunk, amelyek már gyártásban vannak és elérhetők - így erre a kérdésre csak valamelyik későbbi beszélgetésünk során tudok válaszolni... 😉

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Kevesebbet költünk, de azért még reménykedünk

Az elmúlt évben tapasztalható kedvezőtlen gazdasági fejlemények egyre több háztartás mindennapjaira és terveire vannak hatással: 10-ből 9 magyar jelentősen visszavett a költekezéseiből és ugyanennyien gondolják úgy, hogy a gazdaság egyhamar nem áll helyre. A...

Hatalmas felmondási hullám jöhet

A válaszadók 62 százaléka tervezi elhagyni munkahelyét a közeljövőben, legtöbben magasabb fizetésért váltanának – derül ki a Work Force HR szolgáltató legfrissebb felméréséből. A cég nem csupán munkavállalói oldalról, de üzleti partnerei között is...

Összefogtak az amerikai streaming szolgáltatók

Streaming Innovation Alliance néven új szervezetet hoztak létre a vezető amerikai streaming szolgáltatók, köztük a Netflix, a Disney, a Comcast, a Warner Bros. Discovery és a Paramount. Az összefogás célja, hogy eredményesebben lobbizzanak a...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Újabb műsorvezetők csatlakoztak a társkereső show-hoz

Hétfőn 20 órakor indul a taktikai társkereső reality, amit egy élő kibeszélőshow, később pedig egy filter nélküli különkiadás követ.Október 2-án, hétfőn 20 órától indul a VIASAT3 taktikai párkereső műsora, a Szingli vagy svindli. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....