- Hirdetés -

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

|

- Hirdetés -

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt.

- Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra számítottál?

- Igen, a 2021-es esztendő sajnos több kihívással és váratlan akadállyal szolgált, mint amit vártunk év elején - ezzel együtt azt gondolom, a Magyar Suzuki Zrt. kihozta a maximumot a lehetőségekből.

17.650 darab regisztrált személygépjármű, 14,48 százalékos piaci részesedéssel piacvezető pozíció - ezekre az eredményekre büszkék vagyunk, annak ellenére hogy valamivel többre számítottunk az éves tervezés során.

- Volt olyan pillanat tavaly, amikor azért picit azt mondtad magadban, ez lehet, hogy nehéz lesz?

- Nem is egy... Amikor 2020 után a Covid-helyzet végét remélve kiderült, hogy jön az újabb és még újabb hullám, amikor a különböző ellátási nehézségek miatt váratlanul változtak a hazai gyártási, vagy épp csak az import allokációs lehetőségeink - ezek mind azonnali, hatékony reakciót igénylő fordulatok voltak.

- Minek köszönhető leginkább, hogy nem érintett benneteket annyira ez a visszaesés, mint sokakat?

- Ennek okait leginkább a hihetetlen energiákkal dolgozó esztergomi Beszerzési Osztály tudná pontosan kifejteni. A magam részéről ebben a témában fontosnak tartom az itthon gyártott S-Cross és Vitara jelentős hazai beszállítói arányát, továbbá az esztergomi gyárunkban dolgozó munkatársak rugalmas és hatékony helyzetmegoldó képességeit.

- Ráadásul ez már a sokadik év hogy a "mi autónk" beelőz mindenkit a piacon. Jól beletapostatok. Mennyire számít, hogy a brand itt van velünk a 90-es évek eleje óta, és pont abban a kategóriában, ami talán a legjobban elérhető a nagy többség számára?

- Nagyon is sokat számít a 30 éves jelenlétünk, a márkaismertségünk, hiszen erős alapot ad az összes kapcsolatfelvétel, az összes potenciális értékesítési ügylet kezdetén. Ami talán ezen felül erőssé teszi a Suzuki márkát, az a következetesség, megbízhatóság változatlansága. A vállalat sok évvel ezelőtt megfogalmazott célja, hogy elérhető mobilitást biztosítson minél szélesebb lakossági körben - s mindezt azzal a kitétellel tegye, hogy az összes alapvető európai és hazai fogyasztói igénynek megfeleljenek az autóink. A technológiák állandó és gyors fejlődésével az árszintek is folyamatosan emelkednek, de az értékesítési adatok azt mutatják, hogy a vásárlói bizalom töretlen, a kiváló ár-érték arány továbbra is nagyon erős vonzerőt jelent a Suzuki tekintetében.

- A chiphiány globális, szinte mindenkit érint, Ti miért úsztátok meg?

- Mi sem úsztuk meg... A 2021-es esztendőt az éves tervszámunk alatt teljesítettünk, és az idei tervet is nagyon gondosan, a hiányt maximálisan figyelembe véve kellett elkészítenünk. De bízva a fent említett hazai gyártás adta előnyökben, reméljük, hogy továbbra is, idén is sikert kovácsolunk a jelenlegi lehetőségekből.

- Ha van egy jó év, akkor a tulajdonos mindig egy még jobbat akar. Nyugodt vagy így az év elején vagy van azért sok kérdéses dolog, most is és döcöghet a nagyobb eredmény elérése?

- Bár benne vagyunk a januárban, végleges éves tervről sajnos nem tudok beszélni - túl sok még a változó az előttünk álló képletben. Alapvető törekvésünk, hogy jobb eredményeket hozzunk mint az előző évben, és abból a szempontból nyugodt vagyok, hogy látom: továbbra is profi munkatársakkal, töretlen lelkesedéssel, az anyavállalat felől pedig maximális támogatottsággal tudunk nekivágni ennek az évnek.

- Idén szerinted 20 000 fölé tudtok menni a hazai értékesítési számot tekintve?

- Számot most nem mondanék. Nem lehetetlen és nem irracionális ez a darabszám, de egy döbbenetes 2020 és egy meglepetésekben gazdag 2021 után most azt mondanám,

ahhoz hogy konkrét célszámot határozzunk meg, több információt kellene tudnunk arról, hogy a külső környezeti/piaci hatások tekintetében mi vár még ránk ebben az évben.

- Idén nincs Genfi Autószalon. Hiányzik neked? Szinte mindig ott szoktál lenni!
- Egy részemnek hiányzik, hiszen valóban az autós szakma legmagasabb szintű publikus fóruma volt egy korszakon keresztül - de az a korszak már véget ért. Az Autószalon mint koncepció már nem tudja azt nyújtani, mint korábban - hiszen egy-egy új modell leleplezése azonnal megtörténik online, amikor a modell piacra kerül. Már nem érdemes kivárni a legközelebbi Autószalont egy-egy hír bejelentésével, mert a hírek is irdatlan gyorsan érvényüket vesztik, elavulttá válnak. Az autóipari technológiai fejlesztések is olyan mértékben felgyorsultak, hogy szinte havonta kellene autószalont rendezni, ha a legfrissebb újításokat élőben szeretnénk látni. Azt gondolom, meg lehetne találni a helyét a Genfi Autószalon folytatásának, de a szervezőknek teljesen újra kell gondolnia a rendezvény céljait és működését ahhoz, hogy ez ismét hatékony és vonzó eseménnyé váljon az összes érdeklődő számára.

- Minden márka ezerrel nyomul az elektromos autók irányába. A Suzuki mikor jelenik meg az első elektromos autóval Magyarországon? Teslából tavaly már majdnem 200-at adtak el itthon, igaz, az egy másik kategória. Vagy lehet, hogy az alsó középkategóriában nem érdemes még erre alapozni?

- A Suzuki vállalati kommunikációs elve, hogy csak azokról az autóinkról nyilatkozunk, amelyek már gyártásban vannak és elérhetők - így erre a kérdésre csak valamelyik későbbi beszélgetésünk során tudok válaszolni... 😉

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...

A HR-ben is jönnek a robotok

Az elmúlt időszak – főként a koronavírus-járvány hatásai miatt – évekkel gyorsította fel a digitalizációt. A HR terület is érintett, ahol a digitális asszisztensek, az automatizált erőforrás-kezelő programok, az algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközök használata...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén 23. éve osztották ki az üzleti élet egyik legrangosabb elismerését az arra érdemes vállalatoknak. Minden év novemberében újabb 10 vállalat veheti át az Üzleti Etikai Díjat.Az idei díjazottakkal együtt már 130 élő, működő...

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Vadkeleti állapotok a service design piacon

A piacon jelenleg vadkeleti állapotok uralkodnak és „mindent is” megpróbálnak a szolgáltatócégek a Service Design címkével ellátni a kutatástól kezdve, a product design, ux-en át egészen a vállalati folyamatfejlesztésekig – mutatott rá Klenovszki János,...

Új kategóriák a Marketing Diamond Awards-on

Idén ismét meghirdeti a Marketing Diamond Awards versenyt a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyre ezúttal már tizennégy - köztük két vadonatúj - kategóriában várják a pályázatokat. Az érdeklődők január 09-ig adhatják le anyagaikat a...

Saját termékcsaláddal rukkolt elő Lilu

Lilut az egész ország műsorvezetőként ismerhette meg, de az utóbbi években a hazai szépségápolási trendeket diktáló véleményvezérek körében is feltűnt. Most saját termékcsaládjával jelentkezik, amely a magyar hölgyeket is bevezeti a tudatos testápolás világába. Kovalcsik...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Téli varázsvilággal csábít a Westend

Az ajándékvásárlás mellett egy igazi téli kikapcsolódásért is érdemes elmenni a Westendbe. A Tetőkertben kialakított Winter Wonderland különleges elhelyezkedéséből adódó hangulatával és színes programjaival egészen az év végéig várja az érdeklődőket. Állandó elemként lesz...

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...
- Hirdetés -

Don't Miss

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Ezért veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából. Átlagosan csupán 27 százalékunk tájékozódik alaposan az e-autókról a vásárlást...

A biogazdálkodást támogatja a dm

A dm vásárlói már megszokhatták, hogy a Black Friday napon árzuhanás helyett a jótékonyságra hívja fel a figyelmet a drogéria. Nem lesz ez másként idén sem, újra átszínezik ezt a napot, és a november...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....