- Hirdetés -

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

|

- Hirdetés -

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt.

- Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra számítottál?

- Igen, a 2021-es esztendő sajnos több kihívással és váratlan akadállyal szolgált, mint amit vártunk év elején - ezzel együtt azt gondolom, a Magyar Suzuki Zrt. kihozta a maximumot a lehetőségekből.

17.650 darab regisztrált személygépjármű, 14,48 százalékos piaci részesedéssel piacvezető pozíció - ezekre az eredményekre büszkék vagyunk, annak ellenére hogy valamivel többre számítottunk az éves tervezés során.

- Volt olyan pillanat tavaly, amikor azért picit azt mondtad magadban, ez lehet, hogy nehéz lesz?

- Nem is egy... Amikor 2020 után a Covid-helyzet végét remélve kiderült, hogy jön az újabb és még újabb hullám, amikor a különböző ellátási nehézségek miatt váratlanul változtak a hazai gyártási, vagy épp csak az import allokációs lehetőségeink - ezek mind azonnali, hatékony reakciót igénylő fordulatok voltak.

- Minek köszönhető leginkább, hogy nem érintett benneteket annyira ez a visszaesés, mint sokakat?

- Ennek okait leginkább a hihetetlen energiákkal dolgozó esztergomi Beszerzési Osztály tudná pontosan kifejteni. A magam részéről ebben a témában fontosnak tartom az itthon gyártott S-Cross és Vitara jelentős hazai beszállítói arányát, továbbá az esztergomi gyárunkban dolgozó munkatársak rugalmas és hatékony helyzetmegoldó képességeit.

- Ráadásul ez már a sokadik év hogy a "mi autónk" beelőz mindenkit a piacon. Jól beletapostatok. Mennyire számít, hogy a brand itt van velünk a 90-es évek eleje óta, és pont abban a kategóriában, ami talán a legjobban elérhető a nagy többség számára?

- Nagyon is sokat számít a 30 éves jelenlétünk, a márkaismertségünk, hiszen erős alapot ad az összes kapcsolatfelvétel, az összes potenciális értékesítési ügylet kezdetén. Ami talán ezen felül erőssé teszi a Suzuki márkát, az a következetesség, megbízhatóság változatlansága. A vállalat sok évvel ezelőtt megfogalmazott célja, hogy elérhető mobilitást biztosítson minél szélesebb lakossági körben - s mindezt azzal a kitétellel tegye, hogy az összes alapvető európai és hazai fogyasztói igénynek megfeleljenek az autóink. A technológiák állandó és gyors fejlődésével az árszintek is folyamatosan emelkednek, de az értékesítési adatok azt mutatják, hogy a vásárlói bizalom töretlen, a kiváló ár-érték arány továbbra is nagyon erős vonzerőt jelent a Suzuki tekintetében.

- A chiphiány globális, szinte mindenkit érint, Ti miért úsztátok meg?

- Mi sem úsztuk meg... A 2021-es esztendőt az éves tervszámunk alatt teljesítettünk, és az idei tervet is nagyon gondosan, a hiányt maximálisan figyelembe véve kellett elkészítenünk. De bízva a fent említett hazai gyártás adta előnyökben, reméljük, hogy továbbra is, idén is sikert kovácsolunk a jelenlegi lehetőségekből.

- Ha van egy jó év, akkor a tulajdonos mindig egy még jobbat akar. Nyugodt vagy így az év elején vagy van azért sok kérdéses dolog, most is és döcöghet a nagyobb eredmény elérése?

- Bár benne vagyunk a januárban, végleges éves tervről sajnos nem tudok beszélni - túl sok még a változó az előttünk álló képletben. Alapvető törekvésünk, hogy jobb eredményeket hozzunk mint az előző évben, és abból a szempontból nyugodt vagyok, hogy látom: továbbra is profi munkatársakkal, töretlen lelkesedéssel, az anyavállalat felől pedig maximális támogatottsággal tudunk nekivágni ennek az évnek.

- Idén szerinted 20 000 fölé tudtok menni a hazai értékesítési számot tekintve?

- Számot most nem mondanék. Nem lehetetlen és nem irracionális ez a darabszám, de egy döbbenetes 2020 és egy meglepetésekben gazdag 2021 után most azt mondanám,

ahhoz hogy konkrét célszámot határozzunk meg, több információt kellene tudnunk arról, hogy a külső környezeti/piaci hatások tekintetében mi vár még ránk ebben az évben.

- Idén nincs Genfi Autószalon. Hiányzik neked? Szinte mindig ott szoktál lenni!
- Egy részemnek hiányzik, hiszen valóban az autós szakma legmagasabb szintű publikus fóruma volt egy korszakon keresztül - de az a korszak már véget ért. Az Autószalon mint koncepció már nem tudja azt nyújtani, mint korábban - hiszen egy-egy új modell leleplezése azonnal megtörténik online, amikor a modell piacra kerül. Már nem érdemes kivárni a legközelebbi Autószalont egy-egy hír bejelentésével, mert a hírek is irdatlan gyorsan érvényüket vesztik, elavulttá válnak. Az autóipari technológiai fejlesztések is olyan mértékben felgyorsultak, hogy szinte havonta kellene autószalont rendezni, ha a legfrissebb újításokat élőben szeretnénk látni. Azt gondolom, meg lehetne találni a helyét a Genfi Autószalon folytatásának, de a szervezőknek teljesen újra kell gondolnia a rendezvény céljait és működését ahhoz, hogy ez ismét hatékony és vonzó eseménnyé váljon az összes érdeklődő számára.

- Minden márka ezerrel nyomul az elektromos autók irányába. A Suzuki mikor jelenik meg az első elektromos autóval Magyarországon? Teslából tavaly már majdnem 200-at adtak el itthon, igaz, az egy másik kategória. Vagy lehet, hogy az alsó középkategóriában nem érdemes még erre alapozni?

- A Suzuki vállalati kommunikációs elve, hogy csak azokról az autóinkról nyilatkozunk, amelyek már gyártásban vannak és elérhetők - így erre a kérdésre csak valamelyik későbbi beszélgetésünk során tudok válaszolni... 😉

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....