- Hirdetés -

Minden idők leghightechebb olimpiája jön

|

- Hirdetés -

A Toyota legfrissebb technológiái és a Toyota Gyártási Rendszer csatasorba állításával igyekszik segíteni mobilitást a két év múlva megrendezésre kerülő 2020-as tokiói nyári olimpiai és paralimpiai játékokon.

Pontosan két évvel a 2020-as tokiói nyári olimpiai és paralimpiai játékok előtt a az olimpiai és paralimpiai mozgalom mobilitási támogatójaként a környezetbarát hibrid elektromos autók rendelkezésre bocsátásával számos magyar olimpikon felkészülését is segítő Toyota bemutatta mobilitási koncepcióját, amely a 2020-as játékokon vállalt tevékenységének alapját képezi. Ennek három fő pillére:

Mobilitást mindenkinek.

Fenntarthatóság, ami a hidrogén társadalom megvalósításában koncentrálódik, olyan fő alapelvekkel, mint a környezetvédelem és a biztonság.

A személyzet, a média és a sportolók közlekedésének biztosítása az olimpia helyszínei között a Toyota Gyártási Rendszerén (TPS) alapuló szisztéma használatával.

A Toyota úgy véli, hogy ha az embereknek – beleértve a fogyatékkal élőket is – példátlan akadálymentességet biztosít, akkor a mobilitás fogalmát visszavezeti annak legfontosabb jelentéséhez: magához a mozgás szabadságához. A vállalat a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (IOC), a Nemzetközi Paralimpiai Bizottsággal (IPC) és a Tokió 2020 Szervező Bizottsággal együttműködve segítséget kíván nyújtani Tokiónak – az első olyan olimpiai házigazda városnak, amely mind az olimpiai, mind a paralimpiai játékokat második alkalommal rendezheti meg – abban, hogy a „Mobilitást mindenkinek” globális kirakatává válhasson, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy ezek a játékok a történelem leginnovatívabb eseményévé válhassanak.

A Toyota azzal a céllal lett a NOB és az NPB első világméretű mobilitási partnere 2015-ben, hogy hozzájáruljon a „békés társadalom megteremtéséhez hátrányos megkülönböztetés nélkül, a sporton keresztül ” és, hogy „megmutassa elkötelezettségét a fenntartható társadalom létrehozása iránt a mobilitáson keresztül”. Továbbá a tavalyi évtől kezdve a Toyota elindította az első globális vállalati kezdeményezését, a „Start Your Impossible – Vágj bele a lehetetlenbe kampányt”, annak érdekében, hogy összehozza az embereket, és hozzájáruljon egy olyan társadalomhoz, ahol minden ember feszegetheti a saját határait. A Toyota szponzorációjával lefedett termékkategóriák: járművek, mobilitási szolgáltatások és bizonyos, közlekedést és mobilitást segítő termékek (beleértve a robotokat is). A 2020-as tokiói nyári játékokon a Toyota támogatása három fő területre terjed ki:

  • Elfogadva a kihívást, hogy mindenkinek, beleértve a mozgáskorlátozottakat is, biztosított legyen a mozgás szabadsága a 2020-as tokiói nyári játékokon, a Toyota a következőket fogja tenni:
  • Bemutatja az automatizált vezetés jövőjét, mint a „mobilitás mindenkinek” végső állomását, demonstrálva, hogy az önvezető járművek egy nap hogyan adhatják majd meg a mozgás szabadságát mindenkinek. A SAE 4-es szintű* önvezető képesség – amelynél a vezetés minden funkcióját a jármű végzi bizonyos, jól meghatározott működési területen – használatával szemléltetések és ellenőrző tesztelések zajlanak majd Tokióban, a vízparti városrészben és Haneda területein;
  • A „TOYOTA Concept-i” bemutatásával egy újfajta mozgási élményt honosít meg, az autó felismeri a járművezetők érzelmeit és preferenciáit, és beszélgetésre is képes a mesterséges intelligencia (AI) segítségével;
  • Segíti a közlekedési szolgáltatásokat a sportolók és a hozzátartozó vendégek számára az olimpiai faluban az e-Palette-tel, az új generációs akkumulátoros elektromos járművel, amit kifejezetten a Mobilitás, mint Szolgáltatás (MaaS) számára terveztek;
  • Biztosítja a meglévő, mozgáskorlátozottak számára tervezett járműveit, a WelCab-et, valamint új, személyes mobilitási eszközöket, és segítséget nyújt az utolsó kilométeren jelentkező mobilitási igények kielégítésében. A Toyota egyúttal azt is reméli, hogy Tokióban és környékén az új, 2017 októberében bevezetett JPN Taxi – ami fogadja a világ minden tájáról érkező látogatókat, beleértve a kerekesszéket használókat is – népszerűvé válik.
  • Olyan személyes mobilitási megoldásokat biztosít a játékokon dolgozó személyeknek, többek között a biztonsági őröknek, mint például a Toyota i-ROAD, vagy az az eszköz, amivel úgy lehet közlekedni, hogy rááll az ember.

Fenntarthatóság, ami a hidrogén társadalom megvalósításában koncentrálódik, olyan fő alapelvekkel, mint a környezetvédelem és a biztonság

A Toyota szándéka, hogy azzal járuljon hozzá a fenntartható játékokhoz, hogy több mint 3000 olyan személygépjárművet biztosít hivatalos és egyéb használatra, amelyek a legfrissebb környezetvédelmi és biztonsági technológiákkal vannak felszerelve a környezetterhelés és a közlekedési balesetek minimalizálása érdekében.

Ahhoz, hogy a 2020-as Tokiói Játékok fordulóponttá váljanak a hidrogén társadalom megvalósításában, a Toyota a játékokat nagyszámú, zéró kibocsátású, hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművel (FCEV), például Mirai szedánnal fogja segíteni. Ezen kívül a „Sora” üzemanyagcellás buszok, valamint a Toyota Industries Corporation által gyártott és forgalmazott üzemanyagcellás villás targoncák is segítenek a játékok lebonyolításában.

Az FCEV járművek mellett főleg a Toyota és a Lexus legújabb elektromos hibrid/ Plug-In elektromos hibrid járművei (HEV / PHEV), valamint az új akkumulátoros elektromos járművek (BEV) alkotják majd a flotta többi részét. Ezeknek a hivatalos járműveknek a használatával a vállalat és a játékok szervezői összességében arra törekednek, hogy az olimpiai és paralimpiai játékok során valaha használt hivatalos járműflották legalacsonyabb kibocsátási célszintjét érjék el.

A hivatalos használatra szánt járművek fel lesznek szerelve a legfrissebb aktív biztonsági technológiai csomagokkal, mint például a Toyota Safety Sense (TSS), a Lexus Safety System + (LSS +), valamint a Parkolássegítő Fék (PKSB), amely a főleg a parkolókban és a garázsokban előforduló ütközések megelőzésében segít.

A fent említett hivatalos járműveken kívül bizonyos járművekben benne lesz a Highway Teammate, mely egy automatizált vezetési biztonsági funkció, amely lehetővé teszi az autópályákon való közlekedést anélkül, hogy a sofőrnek kormányoznia kellene (SAE 2-es szintű automatizálás).

Hivatalos közlekedési támogatás a játékok számára a Toyota Gyártási Rendszer (TPS) használatával

A becslések szerint 15 millió látogató csatlakozik majd Tokió 15 millió lakosához a játékok ideje alatt. Míg Tokió Főváros Térsége biztosan felnő majd a híréhez, mint a városi mobilitás egyik leghatékonyabb képviselője, a Toyota is segíteni fog a 2020-as Tokiói Játékok Szervezőbizottságának abban, hogy biztonságos és hatékony közlekedést biztosíthasson a helyszínek között a hivatalos flotta használóinak. Hogy ezt elérjék, a vállalat rendelkezésre bocsátja azokat az évek során szerzett tapasztalatait, melyeket a Toyota Gyártási Rendszer alkalmazásával gyűjtött.

A Toyota továbbá segíteni fogja a hivatalos személyzet és a sportolók események közötti eljutását a legfrissebb információkkal és hálózatba kapcsolt technológiákkal, mint például a Mobilitási Szolgáltatás Platformjával összekapcsolt Jármű Adat Kommunikációs Modulok, hogy az emberek és az áruk szállítása biztonságos és zökkenőmentes legyen a játékok során.

A Toyota a hatékonyság szempontjából is segíteni fogja a földi járművek irányítását és a szállítási műveleteket.

Manapság a városok a világ minden táján a mobilitással kapcsolatos kihívásokkal szembesülnek, olyan problémákat kell megoldaniuk, mint a közlekedési dugók, a légszennyezés, a gyakori közlekedési balesetek, vagy a fogyatékossággal élő emberek számára biztosított akadálymentesítés. A Toyota a 2020-as tokióitól kezdve a 2022-es pekingi és a 2024-es párizsi játékokon is reméli, hogy segíteni fogja ezeknek a kihívásoknak a kezelését az érintett felekkel együttműködve, és hozzájárulhat ahhoz, hogy hagyománnyá váljon egy fenntartható mobilitási társadalom megvalósítása. A Toyota a közeljövőben többet is elárul majd terveiről, beleértve az új mobilitási termékekkel és megoldásokkal kapcsolatosakat is, ahogy közelednek a 2020-as tokiói nyári olimpiai játékok.

A Toyota legmagasabb szintű olimpiai partnerségéről és világméretű paralimpiai partnerségéről

A Toyota 2015-ben lett az Olimpiai és Paralimpiai Bizottságok világméretű mobilitási partnere a 2017-től 2024-ig terjedő időszakra. Ebbe beletartoznak a 2018-as pyeongchangi (Dél-Korea) és a 2022-es pekingi (Kína) téli olimpiai és paralimpiai játékok, valamint a 2020-as tokiói (Japán) és a 2024-es párizsi (Franciaország) nyári olimpiai játékok. Partnerként a Toyota arra törekszik, hogy ösztönözze a békés, hátrányos megkülönböztetések nélküli társadalom létrehozását a sporton keresztül, és megmutassa elkötelezettségét a fenntartható társadalom létrehozása iránt a mobilitáson keresztül. Ebben a szellemben lett a Toyota 2017-ben a Nemzetközi Speciális Olimpiai Szövetség globális partnere is. Az olimpiai és paralimpiai játékok osztoznak a Toyota azon értékeiben, mint a folyamatos fejlődés és az embereknek járó tisztelet megadása, amelyek az egész világot a barátságban és a szolidaritásban kapcsolják össze, megünnepelvén a legmagasabb szintű megvalósulását az emberekben rejlő lehetőségeknek. A Toyota úgy véli, hogy a mobilitás többet jelent az autóknál; a kihívások leküzdéséről és az álmok megvalósításáról szól, ami beépül a vállalat „Kezdd el a lehetetlenedet” vállalati kezdeményezésébe, és ami egyben az alapja annak, hogy a társaság autógyártóból mobilitási vállalattá alakuljon. Ha szabadon mozoghatsz, bármi lehetséges.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....