- Hirdetés -

Minden idők leghightechebb olimpiája jön

|

- Hirdetés -

A Toyota legfrissebb technológiái és a Toyota Gyártási Rendszer csatasorba állításával igyekszik segíteni mobilitást a két év múlva megrendezésre kerülő 2020-as tokiói nyári olimpiai és paralimpiai játékokon.

Pontosan két évvel a 2020-as tokiói nyári olimpiai és paralimpiai játékok előtt a az olimpiai és paralimpiai mozgalom mobilitási támogatójaként a környezetbarát hibrid elektromos autók rendelkezésre bocsátásával számos magyar olimpikon felkészülését is segítő Toyota bemutatta mobilitási koncepcióját, amely a 2020-as játékokon vállalt tevékenységének alapját képezi. Ennek három fő pillére:

Mobilitást mindenkinek.

Fenntarthatóság, ami a hidrogén társadalom megvalósításában koncentrálódik, olyan fő alapelvekkel, mint a környezetvédelem és a biztonság.

A személyzet, a média és a sportolók közlekedésének biztosítása az olimpia helyszínei között a Toyota Gyártási Rendszerén (TPS) alapuló szisztéma használatával.

A Toyota úgy véli, hogy ha az embereknek – beleértve a fogyatékkal élőket is – példátlan akadálymentességet biztosít, akkor a mobilitás fogalmát visszavezeti annak legfontosabb jelentéséhez: magához a mozgás szabadságához. A vállalat a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (IOC), a Nemzetközi Paralimpiai Bizottsággal (IPC) és a Tokió 2020 Szervező Bizottsággal együttműködve segítséget kíván nyújtani Tokiónak – az első olyan olimpiai házigazda városnak, amely mind az olimpiai, mind a paralimpiai játékokat második alkalommal rendezheti meg – abban, hogy a „Mobilitást mindenkinek” globális kirakatává válhasson, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy ezek a játékok a történelem leginnovatívabb eseményévé válhassanak.

A Toyota azzal a céllal lett a NOB és az NPB első világméretű mobilitási partnere 2015-ben, hogy hozzájáruljon a „békés társadalom megteremtéséhez hátrányos megkülönböztetés nélkül, a sporton keresztül ” és, hogy „megmutassa elkötelezettségét a fenntartható társadalom létrehozása iránt a mobilitáson keresztül”. Továbbá a tavalyi évtől kezdve a Toyota elindította az első globális vállalati kezdeményezését, a „Start Your Impossible – Vágj bele a lehetetlenbe kampányt”, annak érdekében, hogy összehozza az embereket, és hozzájáruljon egy olyan társadalomhoz, ahol minden ember feszegetheti a saját határait. A Toyota szponzorációjával lefedett termékkategóriák: járművek, mobilitási szolgáltatások és bizonyos, közlekedést és mobilitást segítő termékek (beleértve a robotokat is). A 2020-as tokiói nyári játékokon a Toyota támogatása három fő területre terjed ki:

  • Elfogadva a kihívást, hogy mindenkinek, beleértve a mozgáskorlátozottakat is, biztosított legyen a mozgás szabadsága a 2020-as tokiói nyári játékokon, a Toyota a következőket fogja tenni:
  • Bemutatja az automatizált vezetés jövőjét, mint a „mobilitás mindenkinek” végső állomását, demonstrálva, hogy az önvezető járművek egy nap hogyan adhatják majd meg a mozgás szabadságát mindenkinek. A SAE 4-es szintű* önvezető képesség – amelynél a vezetés minden funkcióját a jármű végzi bizonyos, jól meghatározott működési területen – használatával szemléltetések és ellenőrző tesztelések zajlanak majd Tokióban, a vízparti városrészben és Haneda területein;
  • A „TOYOTA Concept-i” bemutatásával egy újfajta mozgási élményt honosít meg, az autó felismeri a járművezetők érzelmeit és preferenciáit, és beszélgetésre is képes a mesterséges intelligencia (AI) segítségével;
  • Segíti a közlekedési szolgáltatásokat a sportolók és a hozzátartozó vendégek számára az olimpiai faluban az e-Palette-tel, az új generációs akkumulátoros elektromos járművel, amit kifejezetten a Mobilitás, mint Szolgáltatás (MaaS) számára terveztek;
  • Biztosítja a meglévő, mozgáskorlátozottak számára tervezett járműveit, a WelCab-et, valamint új, személyes mobilitási eszközöket, és segítséget nyújt az utolsó kilométeren jelentkező mobilitási igények kielégítésében. A Toyota egyúttal azt is reméli, hogy Tokióban és környékén az új, 2017 októberében bevezetett JPN Taxi – ami fogadja a világ minden tájáról érkező látogatókat, beleértve a kerekesszéket használókat is – népszerűvé válik.
  • Olyan személyes mobilitási megoldásokat biztosít a játékokon dolgozó személyeknek, többek között a biztonsági őröknek, mint például a Toyota i-ROAD, vagy az az eszköz, amivel úgy lehet közlekedni, hogy rááll az ember.

Fenntarthatóság, ami a hidrogén társadalom megvalósításában koncentrálódik, olyan fő alapelvekkel, mint a környezetvédelem és a biztonság

A Toyota szándéka, hogy azzal járuljon hozzá a fenntartható játékokhoz, hogy több mint 3000 olyan személygépjárművet biztosít hivatalos és egyéb használatra, amelyek a legfrissebb környezetvédelmi és biztonsági technológiákkal vannak felszerelve a környezetterhelés és a közlekedési balesetek minimalizálása érdekében.

Ahhoz, hogy a 2020-as Tokiói Játékok fordulóponttá váljanak a hidrogén társadalom megvalósításában, a Toyota a játékokat nagyszámú, zéró kibocsátású, hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművel (FCEV), például Mirai szedánnal fogja segíteni. Ezen kívül a „Sora” üzemanyagcellás buszok, valamint a Toyota Industries Corporation által gyártott és forgalmazott üzemanyagcellás villás targoncák is segítenek a játékok lebonyolításában.

Az FCEV járművek mellett főleg a Toyota és a Lexus legújabb elektromos hibrid/ Plug-In elektromos hibrid járművei (HEV / PHEV), valamint az új akkumulátoros elektromos járművek (BEV) alkotják majd a flotta többi részét. Ezeknek a hivatalos járműveknek a használatával a vállalat és a játékok szervezői összességében arra törekednek, hogy az olimpiai és paralimpiai játékok során valaha használt hivatalos járműflották legalacsonyabb kibocsátási célszintjét érjék el.

A hivatalos használatra szánt járművek fel lesznek szerelve a legfrissebb aktív biztonsági technológiai csomagokkal, mint például a Toyota Safety Sense (TSS), a Lexus Safety System + (LSS +), valamint a Parkolássegítő Fék (PKSB), amely a főleg a parkolókban és a garázsokban előforduló ütközések megelőzésében segít.

A fent említett hivatalos járműveken kívül bizonyos járművekben benne lesz a Highway Teammate, mely egy automatizált vezetési biztonsági funkció, amely lehetővé teszi az autópályákon való közlekedést anélkül, hogy a sofőrnek kormányoznia kellene (SAE 2-es szintű automatizálás).

Hivatalos közlekedési támogatás a játékok számára a Toyota Gyártási Rendszer (TPS) használatával

A becslések szerint 15 millió látogató csatlakozik majd Tokió 15 millió lakosához a játékok ideje alatt. Míg Tokió Főváros Térsége biztosan felnő majd a híréhez, mint a városi mobilitás egyik leghatékonyabb képviselője, a Toyota is segíteni fog a 2020-as Tokiói Játékok Szervezőbizottságának abban, hogy biztonságos és hatékony közlekedést biztosíthasson a helyszínek között a hivatalos flotta használóinak. Hogy ezt elérjék, a vállalat rendelkezésre bocsátja azokat az évek során szerzett tapasztalatait, melyeket a Toyota Gyártási Rendszer alkalmazásával gyűjtött.

A Toyota továbbá segíteni fogja a hivatalos személyzet és a sportolók események közötti eljutását a legfrissebb információkkal és hálózatba kapcsolt technológiákkal, mint például a Mobilitási Szolgáltatás Platformjával összekapcsolt Jármű Adat Kommunikációs Modulok, hogy az emberek és az áruk szállítása biztonságos és zökkenőmentes legyen a játékok során.

A Toyota a hatékonyság szempontjából is segíteni fogja a földi járművek irányítását és a szállítási műveleteket.

Manapság a városok a világ minden táján a mobilitással kapcsolatos kihívásokkal szembesülnek, olyan problémákat kell megoldaniuk, mint a közlekedési dugók, a légszennyezés, a gyakori közlekedési balesetek, vagy a fogyatékossággal élő emberek számára biztosított akadálymentesítés. A Toyota a 2020-as tokióitól kezdve a 2022-es pekingi és a 2024-es párizsi játékokon is reméli, hogy segíteni fogja ezeknek a kihívásoknak a kezelését az érintett felekkel együttműködve, és hozzájárulhat ahhoz, hogy hagyománnyá váljon egy fenntartható mobilitási társadalom megvalósítása. A Toyota a közeljövőben többet is elárul majd terveiről, beleértve az új mobilitási termékekkel és megoldásokkal kapcsolatosakat is, ahogy közelednek a 2020-as tokiói nyári olimpiai játékok.

A Toyota legmagasabb szintű olimpiai partnerségéről és világméretű paralimpiai partnerségéről

A Toyota 2015-ben lett az Olimpiai és Paralimpiai Bizottságok világméretű mobilitási partnere a 2017-től 2024-ig terjedő időszakra. Ebbe beletartoznak a 2018-as pyeongchangi (Dél-Korea) és a 2022-es pekingi (Kína) téli olimpiai és paralimpiai játékok, valamint a 2020-as tokiói (Japán) és a 2024-es párizsi (Franciaország) nyári olimpiai játékok. Partnerként a Toyota arra törekszik, hogy ösztönözze a békés, hátrányos megkülönböztetések nélküli társadalom létrehozását a sporton keresztül, és megmutassa elkötelezettségét a fenntartható társadalom létrehozása iránt a mobilitáson keresztül. Ebben a szellemben lett a Toyota 2017-ben a Nemzetközi Speciális Olimpiai Szövetség globális partnere is. Az olimpiai és paralimpiai játékok osztoznak a Toyota azon értékeiben, mint a folyamatos fejlődés és az embereknek járó tisztelet megadása, amelyek az egész világot a barátságban és a szolidaritásban kapcsolják össze, megünnepelvén a legmagasabb szintű megvalósulását az emberekben rejlő lehetőségeknek. A Toyota úgy véli, hogy a mobilitás többet jelent az autóknál; a kihívások leküzdéséről és az álmok megvalósításáról szól, ami beépül a vállalat „Kezdd el a lehetetlenedet” vállalati kezdeményezésébe, és ami egyben az alapja annak, hogy a társaság autógyártóból mobilitási vállalattá alakuljon. Ha szabadon mozoghatsz, bármi lehetséges.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így spórolnak a magyarok

Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés, hiszen az inflációnak „köszönhetően” ma már a legalapvetőbb termékek ára is jóval magasabb, sokak számára szinte megfizethetetlen. Ez a helyzet tudatosabbá teszi az embereket,...

Izgalmas darts-verseny indul a Sport TV-n

A következő 17 hétre megvan a kötelező csütörtöki program a darts szerelmesei számára, hiszen Belfastban elindul a Darts Premier League, amelyben nyolc versenyző küzd egymással február 2-től a május 25-i londoni döntőig.A Darts Premier...

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Fűtési támogatást ad az E.ON

Az E.ON Hungária Csoport a folyamatos szakmai együttműködés mellett pénzügyi segítséget nyújt a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak az ország 27 településén élő családok téli fűtési szükségleteinek fedezésére. A megélhetési költségek jelentős növekedésével sok családnak jelent...

Mélypontról indítja az évet az ingatlan- és hitelpiac

A Duna House Cégcsoport közreadja havi Tranzakciószám Becslését (DH-TB) és jelzáloghitel előrejelzését, amely szerint 2023 januárjában, országosan 5 853 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 37 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott.A Duna House becslése...

Új csúcsmobilokat mutatott be a Samsung

A Samsung bemutatja a Galaxy S23, Galaxy S23+ és Galaxy S23 Ultra készülékeit. Az új Galaxy eszközök kamerái a korábbinál is nagyobb szabadságot biztosítanak a felhasználóknak. A Nightography, éjszakai felvételek funkció által készített videók...

Ismét a Morpho-t választotta a Magyar Suzuki

Meghívásos tenderen választotta ki kommunikációs ügynökségét a Magyar Suzuki, amelynek eredményeként a következő két évben is a Morpho támogatja az esztergomi gyártócég vállalati kommunikációját. Az autógyártó és a Morpho Kommunikációs Ügynökség együttműködése 2017 tavaszán kezdődött,...

Idén 140 millióval nőhet a streaming-tábor

Bár a 2020-as rekordtól jócskán elmarad az idei növekedés, 2023-ban is bővül majd a streamingszolgáltatásokra előfizetők száma az Omdia előrejelzése szerint. A fejlődés még a már telített piacnak számító országokban sem marad el, az...

Az utazási piacra is hatással lehet a home office

A magyarok 38 százaléka dolgozik kizárólag vagy részben otthonról, és ez az arány némiképp tovább emelkedik a közeljövőben a Kiwi.com friss reprezentatív kutatása alapján. A Z generáció tagjai dolgoznak a legrugalmasabban, és ők azok...

Zöld mintaprojektet indít a Toyota

Thaiföld legnagyobb vállalata, és egyben a világ egyik vezető mezőgazdasági feldolgozója és élelmiszergyártója, a mindemellett 12 ezer 7-Eleven áruházat is üzemeltető Charoen Pokphand Group (CP) és a Toyota mintaprojektet indít az országban a karbonsemleges...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Távozik Szabó Zoltán az RTL-től

Több, mint 2 év után, 2023. február 2-val, közös megegyezéssel távozik az RTL marketing és kommunikációs igazgatója, Szabó Zoltán. Szabó Zoltán 2020. december 1. óta töltötte be a pozíciót, a szakember ezen időszak alatt...

Így spórolnak a magyarok

Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés, hiszen az inflációnak „köszönhetően” ma már a legalapvetőbb termékek ára is jóval magasabb, sokak számára szinte megfizethetetlen. Ez a helyzet tudatosabbá teszi az embereket,...

Izgalmas darts-verseny indul a Sport TV-n

A következő 17 hétre megvan a kötelező csütörtöki program a darts szerelmesei számára, hiszen Belfastban elindul a Darts Premier League, amelyben nyolc versenyző küzd egymással február 2-től a május 25-i londoni döntőig.A Darts Premier...

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Fűtési támogatást ad az E.ON

Az E.ON Hungária Csoport a folyamatos szakmai együttműködés mellett pénzügyi segítséget nyújt a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak az ország 27 településén élő családok téli fűtési szükségleteinek fedezésére. A megélhetési költségek jelentős növekedésével sok családnak jelent...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Zöld mintaprojektet indít a Toyota

Thaiföld legnagyobb vállalata, és egyben a világ egyik vezető mezőgazdasági feldolgozója és élelmiszergyártója, a mindemellett 12 ezer 7-Eleven áruházat is üzemeltető Charoen Pokphand Group (CP) és a Toyota mintaprojektet indít az országban a karbonsemleges...

Zöld törekvések: nehéz helyzetben vannak a vállalatok

A piaci szereplők számára egyre fontosabbá válik, hogy elérjék a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény szerint 2050-re kitűzött nettó nulla kibocsátást. Ennek megfelelően a vállalatok mind gyakrabban kommunikálnak a szénsemlegesség eléréséhez kapcsolódó terveikről, vállalásaikat viszont gyakran...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....