- Hirdetés -

Minden idők leghightechebb olimpiája jön

|

- Hirdetés -

A Toyota legfrissebb technológiái és a Toyota Gyártási Rendszer csatasorba állításával igyekszik segíteni mobilitást a két év múlva megrendezésre kerülő 2020-as tokiói nyári olimpiai és paralimpiai játékokon.

Pontosan két évvel a 2020-as tokiói nyári olimpiai és paralimpiai játékok előtt a az olimpiai és paralimpiai mozgalom mobilitási támogatójaként a környezetbarát hibrid elektromos autók rendelkezésre bocsátásával számos magyar olimpikon felkészülését is segítő Toyota bemutatta mobilitási koncepcióját, amely a 2020-as játékokon vállalt tevékenységének alapját képezi. Ennek három fő pillére:

Mobilitást mindenkinek.

Fenntarthatóság, ami a hidrogén társadalom megvalósításában koncentrálódik, olyan fő alapelvekkel, mint a környezetvédelem és a biztonság.

A személyzet, a média és a sportolók közlekedésének biztosítása az olimpia helyszínei között a Toyota Gyártási Rendszerén (TPS) alapuló szisztéma használatával.

A Toyota úgy véli, hogy ha az embereknek – beleértve a fogyatékkal élőket is – példátlan akadálymentességet biztosít, akkor a mobilitás fogalmát visszavezeti annak legfontosabb jelentéséhez: magához a mozgás szabadságához. A vállalat a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (IOC), a Nemzetközi Paralimpiai Bizottsággal (IPC) és a Tokió 2020 Szervező Bizottsággal együttműködve segítséget kíván nyújtani Tokiónak – az első olyan olimpiai házigazda városnak, amely mind az olimpiai, mind a paralimpiai játékokat második alkalommal rendezheti meg – abban, hogy a „Mobilitást mindenkinek” globális kirakatává válhasson, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy ezek a játékok a történelem leginnovatívabb eseményévé válhassanak.

A Toyota azzal a céllal lett a NOB és az NPB első világméretű mobilitási partnere 2015-ben, hogy hozzájáruljon a „békés társadalom megteremtéséhez hátrányos megkülönböztetés nélkül, a sporton keresztül ” és, hogy „megmutassa elkötelezettségét a fenntartható társadalom létrehozása iránt a mobilitáson keresztül”. Továbbá a tavalyi évtől kezdve a Toyota elindította az első globális vállalati kezdeményezését, a „Start Your Impossible – Vágj bele a lehetetlenbe kampányt”, annak érdekében, hogy összehozza az embereket, és hozzájáruljon egy olyan társadalomhoz, ahol minden ember feszegetheti a saját határait. A Toyota szponzorációjával lefedett termékkategóriák: járművek, mobilitási szolgáltatások és bizonyos, közlekedést és mobilitást segítő termékek (beleértve a robotokat is). A 2020-as tokiói nyári játékokon a Toyota támogatása három fő területre terjed ki:

  • Elfogadva a kihívást, hogy mindenkinek, beleértve a mozgáskorlátozottakat is, biztosított legyen a mozgás szabadsága a 2020-as tokiói nyári játékokon, a Toyota a következőket fogja tenni:
  • Bemutatja az automatizált vezetés jövőjét, mint a „mobilitás mindenkinek” végső állomását, demonstrálva, hogy az önvezető járművek egy nap hogyan adhatják majd meg a mozgás szabadságát mindenkinek. A SAE 4-es szintű* önvezető képesség – amelynél a vezetés minden funkcióját a jármű végzi bizonyos, jól meghatározott működési területen – használatával szemléltetések és ellenőrző tesztelések zajlanak majd Tokióban, a vízparti városrészben és Haneda területein;
  • A „TOYOTA Concept-i” bemutatásával egy újfajta mozgási élményt honosít meg, az autó felismeri a járművezetők érzelmeit és preferenciáit, és beszélgetésre is képes a mesterséges intelligencia (AI) segítségével;
  • Segíti a közlekedési szolgáltatásokat a sportolók és a hozzátartozó vendégek számára az olimpiai faluban az e-Palette-tel, az új generációs akkumulátoros elektromos járművel, amit kifejezetten a Mobilitás, mint Szolgáltatás (MaaS) számára terveztek;
  • Biztosítja a meglévő, mozgáskorlátozottak számára tervezett járműveit, a WelCab-et, valamint új, személyes mobilitási eszközöket, és segítséget nyújt az utolsó kilométeren jelentkező mobilitási igények kielégítésében. A Toyota egyúttal azt is reméli, hogy Tokióban és környékén az új, 2017 októberében bevezetett JPN Taxi – ami fogadja a világ minden tájáról érkező látogatókat, beleértve a kerekesszéket használókat is – népszerűvé válik.
  • Olyan személyes mobilitási megoldásokat biztosít a játékokon dolgozó személyeknek, többek között a biztonsági őröknek, mint például a Toyota i-ROAD, vagy az az eszköz, amivel úgy lehet közlekedni, hogy rááll az ember.

Fenntarthatóság, ami a hidrogén társadalom megvalósításában koncentrálódik, olyan fő alapelvekkel, mint a környezetvédelem és a biztonság

A Toyota szándéka, hogy azzal járuljon hozzá a fenntartható játékokhoz, hogy több mint 3000 olyan személygépjárművet biztosít hivatalos és egyéb használatra, amelyek a legfrissebb környezetvédelmi és biztonsági technológiákkal vannak felszerelve a környezetterhelés és a közlekedési balesetek minimalizálása érdekében.

Ahhoz, hogy a 2020-as Tokiói Játékok fordulóponttá váljanak a hidrogén társadalom megvalósításában, a Toyota a játékokat nagyszámú, zéró kibocsátású, hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművel (FCEV), például Mirai szedánnal fogja segíteni. Ezen kívül a „Sora” üzemanyagcellás buszok, valamint a Toyota Industries Corporation által gyártott és forgalmazott üzemanyagcellás villás targoncák is segítenek a játékok lebonyolításában.

Az FCEV járművek mellett főleg a Toyota és a Lexus legújabb elektromos hibrid/ Plug-In elektromos hibrid járművei (HEV / PHEV), valamint az új akkumulátoros elektromos járművek (BEV) alkotják majd a flotta többi részét. Ezeknek a hivatalos járműveknek a használatával a vállalat és a játékok szervezői összességében arra törekednek, hogy az olimpiai és paralimpiai játékok során valaha használt hivatalos járműflották legalacsonyabb kibocsátási célszintjét érjék el.

A hivatalos használatra szánt járművek fel lesznek szerelve a legfrissebb aktív biztonsági technológiai csomagokkal, mint például a Toyota Safety Sense (TSS), a Lexus Safety System + (LSS +), valamint a Parkolássegítő Fék (PKSB), amely a főleg a parkolókban és a garázsokban előforduló ütközések megelőzésében segít.

A fent említett hivatalos járműveken kívül bizonyos járművekben benne lesz a Highway Teammate, mely egy automatizált vezetési biztonsági funkció, amely lehetővé teszi az autópályákon való közlekedést anélkül, hogy a sofőrnek kormányoznia kellene (SAE 2-es szintű automatizálás).

Hivatalos közlekedési támogatás a játékok számára a Toyota Gyártási Rendszer (TPS) használatával

A becslések szerint 15 millió látogató csatlakozik majd Tokió 15 millió lakosához a játékok ideje alatt. Míg Tokió Főváros Térsége biztosan felnő majd a híréhez, mint a városi mobilitás egyik leghatékonyabb képviselője, a Toyota is segíteni fog a 2020-as Tokiói Játékok Szervezőbizottságának abban, hogy biztonságos és hatékony közlekedést biztosíthasson a helyszínek között a hivatalos flotta használóinak. Hogy ezt elérjék, a vállalat rendelkezésre bocsátja azokat az évek során szerzett tapasztalatait, melyeket a Toyota Gyártási Rendszer alkalmazásával gyűjtött.

A Toyota továbbá segíteni fogja a hivatalos személyzet és a sportolók események közötti eljutását a legfrissebb információkkal és hálózatba kapcsolt technológiákkal, mint például a Mobilitási Szolgáltatás Platformjával összekapcsolt Jármű Adat Kommunikációs Modulok, hogy az emberek és az áruk szállítása biztonságos és zökkenőmentes legyen a játékok során.

A Toyota a hatékonyság szempontjából is segíteni fogja a földi járművek irányítását és a szállítási műveleteket.

Manapság a városok a világ minden táján a mobilitással kapcsolatos kihívásokkal szembesülnek, olyan problémákat kell megoldaniuk, mint a közlekedési dugók, a légszennyezés, a gyakori közlekedési balesetek, vagy a fogyatékossággal élő emberek számára biztosított akadálymentesítés. A Toyota a 2020-as tokióitól kezdve a 2022-es pekingi és a 2024-es párizsi játékokon is reméli, hogy segíteni fogja ezeknek a kihívásoknak a kezelését az érintett felekkel együttműködve, és hozzájárulhat ahhoz, hogy hagyománnyá váljon egy fenntartható mobilitási társadalom megvalósítása. A Toyota a közeljövőben többet is elárul majd terveiről, beleértve az új mobilitási termékekkel és megoldásokkal kapcsolatosakat is, ahogy közelednek a 2020-as tokiói nyári olimpiai játékok.

A Toyota legmagasabb szintű olimpiai partnerségéről és világméretű paralimpiai partnerségéről

A Toyota 2015-ben lett az Olimpiai és Paralimpiai Bizottságok világméretű mobilitási partnere a 2017-től 2024-ig terjedő időszakra. Ebbe beletartoznak a 2018-as pyeongchangi (Dél-Korea) és a 2022-es pekingi (Kína) téli olimpiai és paralimpiai játékok, valamint a 2020-as tokiói (Japán) és a 2024-es párizsi (Franciaország) nyári olimpiai játékok. Partnerként a Toyota arra törekszik, hogy ösztönözze a békés, hátrányos megkülönböztetések nélküli társadalom létrehozását a sporton keresztül, és megmutassa elkötelezettségét a fenntartható társadalom létrehozása iránt a mobilitáson keresztül. Ebben a szellemben lett a Toyota 2017-ben a Nemzetközi Speciális Olimpiai Szövetség globális partnere is. Az olimpiai és paralimpiai játékok osztoznak a Toyota azon értékeiben, mint a folyamatos fejlődés és az embereknek járó tisztelet megadása, amelyek az egész világot a barátságban és a szolidaritásban kapcsolják össze, megünnepelvén a legmagasabb szintű megvalósulását az emberekben rejlő lehetőségeknek. A Toyota úgy véli, hogy a mobilitás többet jelent az autóknál; a kihívások leküzdéséről és az álmok megvalósításáról szól, ami beépül a vállalat „Kezdd el a lehetetlenedet” vállalati kezdeményezésébe, és ami egyben az alapja annak, hogy a társaság autógyártóból mobilitási vállalattá alakuljon. Ha szabadon mozoghatsz, bármi lehetséges.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA