- Hirdetés -

Minden ötödik magyar mobillal fizetne a Black Friday alatt

|

- Hirdetés -

A mobileszközök egyre inkább a mindennapi élet magától értetődő részévé válnak, a Visa legfrissebb kutatása szerint a magyar válaszadók 62 százaléka előszeretettel használja okostelefonját az interneten vásárlásra és fizetésre, közel a negyedük (23%) pedig a boltokban is azzal fizet. A hazai fogyasztók elsősorban a gyorsaság és a kényelem, valamint a biztonság miatt részesítik előnyben a mobilfizetést a Visa Mobilfizetési szokások 2022 felmérésének nyolc közép- és kelet-európai országra, köztük Magyarországra kiterjedő tanulmányának eredményei alapján.

Manapság már egy okostelefon is elég az online vásárláshoz. A tanulmány szerint okostelefonja segítségével a magyar fogyasztók 74%-a keres termékeket és szolgáltatásokat, 69%-uk kedvezményeket és akciókat böngészik, 59%-uk árakat hasonlít össze és 62%-uk pedig fizet is vele. Ez utóbbi mutató esetén némileg elmaradunk a régió többi országától, a cseheknél 68%, a lengyeleknél 71%, illetve a szlovákok esetén 72% ez az arány. A magyarok elsősorban a kényelem (60%) és a gyorsaság (56%) miatt szeretnek okostelefonjukkal online vásárolni.

Az okostelefonok és tabletek új alkalmazáson belüli vásárlási és fizetési élményeket is lehetővé tesznek. A magyarok szívesen adják hozzá bankkártyájukat különböző alkalmazásokhoz: leggyakrabban az ételrendelésért (31%), a streaming szolgáltatásokért (24%), a közlekedésért (18%) és az utazásokért (17%) fizetnek így. A válaszadók 40%-a válaszolta azt, hogy hozzáadta kártyáját a legnépszerűbb magyar mobiltárca alkalmazáshoz. A tanulmányból az is kiderült, hogy a Z generáció, azaz a 18-24 éves magyarok 76%-a már legalább egy mobilalkalmazáshoz hozzáadta a kártyáját. Lengyelországban kicsit alacsonyabb, 67%, míg Romániában (82%) és Szlovákiában (80%) kicsit magasabb ez az arány.

Bolti mobilfizetés – nem csak a fiatalok kiváltsága

Az online vásárláshoz hasonlóan a magyarok elsősorban a gyorsaság (67%) és a kényelem (65%) miatt szeretnek az üzletekben okostelefonnal egy érintéssel fizetni. Érdekesség, hogy azok között a magyarok között, akik már kipróbálták a virtuális pénztárca használatát a hagyományos helyett, sokan vannak, akik havonta egyszer vagy ritkábban használják hagyományos plasztik kártyájukat (24%). Bár mintegy tíz éve még futurisztikus álomnak tűnhetett, hogy a mobiltelefonunkkal fizetünk, ma már a magyar válaszadók 69%-a ismeri ezt a fizetési módot.

"Nemrég még nem volt jellemző, hogy valaki pénztárca vagy bankkártya nélkül induljon el otthonról. Ma ez már nem csak a Z generáció vagy a technológia szerelmesei számára mindennapos. A 45-54 éves magyar válaszadók 75%-a tisztában van azzal, hogy az üzletekben fizethet okostelefonjával, és 22% él is ezzel a lehetőséggel" - nyilatkozta Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős igazgatója. "A Visánál hiszünk abban, hogy a fizetési módok sokszínűsége a jövő kulcsa, és továbbra is biztosítjuk a fogyasztók és a kereskedők számára a lehetőséget, hogy kiválaszthassák az általuk preferált módot a fizetésre és a fizetések fogadására. Éppen ezért a hagyományos kártyák mellett a Visa fizetési megoldásai digitális eszközökön, például okostelefonokon vagy okosórákon keresztül is használhatók, és folyamatosan fejlesztünk, hogy az új és jövőbeli módszerek között legyenek gyors, kényelmes, és biztonságos mobil megoldások is."

A felhasználói szokások változását a Visa Award mobilfizetési kategóriájának győztese, az Erste Bank tapasztalatai is alátámasztják.

„A magyar Erste Bank ügyfélkörének 67%-a digitálisan aktív, közülük csaknem félmillió mobiltelefont használ a mindennapi bankoláshoz. Ez a legdinamikusabban növekvő ügyfélszegmens, kortól és státuszától függetlenül. Az aktív mobilhasználók közül 200 ezren napi gyakorisággal fizetnek telefonnal, a remote payment szolgáltatások közül a legnépszerűbb a parkolási díjfizetés és a QR-kódos sárga csekk befizetés. Nem véletlen, hogy fejlesztéseinkben a mobile-first elv a meghatározó, nem csak a lakossági, hanem a kisvállalati digitális megoldások terén is” – mondta Harmati László, az Erste Bank lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese.

Közeledik a vásárlási főszezon, és a Visa felmérése szerint a magyar válaszadók 21%-a Black Friday alatt, 44%-uk a karácsonyi bevásárlás során és 37% az újévi leárazások idején tervezi a mobilját használni fizetéshez.

Mobiltárca minden zsebben - milyen tévhitek állnak az útjában?

Az okostelefonnal fizető magyar fogyasztók a biztonságot tartják az ilyen típusú fizetési módok egyik kiemelkedő előnyének (43% a bolti fizetés esetében, 27% az online vásárlás esetében). Azonban a mobilfizetést nem használók pont a biztonság miatt tartanak mind az online (31%), mind a bolti (40%) használattól. Az is kiderült, hogy a magyar fogyasztók 22%-a úgy véli, hogy az ilyen megoldások beállítása nehézségekbe ütközhet.

"A mobilfizetés - akár üzletben, akár online - az egyik legbiztonságosabb fizetési mód. Az okostelefonnal, okosórával vagy tablettel végrehajtott Visa-fizetések ugyanolyan védelmet élveznek, mint bármely más Visa-kártyás tranzakció. Lényeges, hogy amikor valaki hozzáadja a kártyaadatait egy mobiltárcához, a Visa az adatokat egy egyedi számsorral helyettesíti. Ezt a technológiát tokenizációnak nevezik, és egy további biztonsági réteget jelent" - hangsúlyozta Kiss Ede. "A fogyasztók szempontjából fontos, hogy a fizetés biztonságos, kényelmes és könnyen használható legyen, még azok számára is, akik alapfokú mobileszköz-ismeretekkel rendelkeznek. Ma már az okostelefonnal való fizetés egyszerű, és a Visa kártya hozzáadása egy fizetésre alkalmas mobileszközhöz mindössze néhány pillanatot vesz igénybe."

Manapság azonban már nem csak a fogyasztók használhatják az okostelefonokat fizetésre. A Tap to Phone technológia - amely lehetővé teszi, hogy egy Androidos okoseszköz alakuljon fizetési terminállá - átalakította a szolgáltatók és a kiskereskedők számára is a tranzakciók elfogadásának módját. Az eladók külön eszköz beszerzése nélkül a mobiiltelefonjukra tölthetnek le egy alkalmazást, és elkezdhetik az érintéses fizetések elfogadását, ami biztonságos és kényelmes élményt nyújt az ügyfelek számára. A tanulmány szerint már a magyarok 56%-a hajlandó lenne úgy fizetni okostelefonjával, hogy a kereskedő mobiltelefonja működik fizetési terminálként.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...

Jótékony akcióban a Sláger FM és a Sláger TV

December 13-án az Ökumenikus Segélyszervezettel karöltve Luca-napi Adománygyűjtést szervez a két csatorna azonos időben, élő adásban. Egymásnak adják majd a kilincset hazánk előadói és a 95.8 Sláger FM, valamint a Sláger TV műsorvezetői a december 13-ai...

Hatalmas problémát okoz az árfolyamingadozás

Árfolyamingadozás, szakemberhiány, költségnövekedés, infláció és anyaghiány – mindezek a tényezők együttesen a kkv-k 53 százaléka szerint jobban sújtják a hazai vállalkozások működését, mint a koronavírus járvány – derül ki a K&H kkv-k körében végzett...

Az exportra gyúrnak a kisüzemi sörfőzdék

Januári leállással, a fejlesztésekre szánt tartalékok mozgósításával készülnek a magyar kisüzemi sörfőzdék a téli hónapokra, miközben, aki teheti, igyekszik bővíteni az exportot, hogy eurós bevételekre tegyen szert. Utóbbihoz komoly segítséget kapott a Kisüzemi Sörfőzdék...

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Már novemberben is megdobta a VB a sportoldalak látogatottságát

Bár a katari foci VB csak november 20-án rajtolt el, a hazai sportoldalak múlt havi látogatottsági számain már éreztette hatását – derül ki a DKT novemberre vonatkozó elemzéséből. A napi átlagos egyedi látogatószám alapján...

Hétvégi adománygyűjtő akcióban az Auchan

A hétvégén ismét adományokat gyűjt a Magyar Vöröskereszt az ország összes Auchan áruházában. A múlt hétvégén több mint 9 tonna adomány gyűlt össze az áruházláncban, amit a Magyar Vöröskereszt még az ünnepek előtt eljuttat...

Így lehet biztonságos az online karácsonyi vásárlás

Egy átlagos magyar család több tízezer forintot költ karácsonyi ajándékokra, és ennek az összegnek egy részét ma már internetes áruházakban hagyjuk ott. A megnövekedett ünnepi forgalmat a digitális csalók is megpróbálják kihasználni, de már...

Átalakulóban az ingatlanpiac

Az ingatlanpiac átalakulása a fővárosi kerületek iránti kereslet változásából is kitűnik. Visszaszorult a harmadik helyre a korábbi csúcstartó, Angyalföld és átvette az uralmat a pesti belváros. A Duna House ügyfelei körében végzett felmérés szerint...

Mesés projektben Pokorny Lia

A színésznőnek köszönhetően gyerekmesék tucatjai elevenednek meg szeretetteljes előadásában. Rendkívüli élményben lehet része a mesék kedvelőinek, akiket mostantól nemcsak a történetek színes világa ragadhat magával, hanem Pokorny Lia fantasztikus előadása is. A színésznő - örömmel...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....