- Hirdetés -

Olcsóbb ajándékokra számíthatunk az idén

|

- Hirdetés -

Az infláció mostanra az élet összes területére begyűrűzött, gyakorlatilag mindenért többet kell fizetni a pénztáraknál, mint néhány hónappal ezelőtt. A karácsony közeledtével lassan berobban az ajándékvásárlási főszezon, de azt már most látni, hogy a többség a kevesebb néha több elv alapján választja majd ki a meglepetéseket szeretteinek. Idén előtérbe kerülhetnek az ár-érték arányban kimagasló, egyedi ajándéktárgyak, feliratozott termékek, melyekkel szívhez szóló, örök emléket lehet ajándékozni.

Addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér, tartja a régi mondás, ami sokak fejében ott motoszkálhat az adventi időszak kezdetén. A világban zajló negatív gazdasági folyamatokat már az átlagemberek is a saját bőrükön érzik, nem ritka, hogy egyik napról a másikra drágul jelentősen egy-egy termék, miközben a vásárlóerő nem feltétlen növekszik ilyen ütemben.

Czaga Zsolt, a LOLmarkt ügyvezető-tulajdonosa arról beszélt, várakozásaik szerint az emberek zöme kétszer is meg fogja gondolni, hogy milyen értékben vásárol majd a hozzátartozóinak ajándékot, és várhatóan a minőség is minden korábbinál fontosabb szempont lesz majd a döntés meghozatalában.

Példaként említett egy közvélemény-kutatását is, ahol kiderült, az olvasók közel fele személyenként kevesebb, mint 5 ezer forintot tervez költeni ajándékokra, és csak minden tizedik válaszadó voksolt úgy, hogy fejenként 20 ezer forintnál is nagyobb értékű tárgyat, élményt ajándékoz karácsonykor a szeretteinek.

„Idén talán mindenki jobban belegondol majd, milyen értékkel bír az ajándék, amit a családtagjainknak adunk. Amikor egy gyermek rajzol a szüleinek egy képet, az ugyan másoknak csak egy firkának tűnhet, de az édesanyának és az édesapának a világot jelentheti, hiszen benne van a gyermek minden szeretete. Ez a gondolatiság pedig a nehéz időben nagyobb hangsúlyt kaphat akkor is, amikor felnőtt felnőttnek ajándékoz valamit” – magyarázta az országszerte 12 üzlettel rendelkező ajándékbolt hálózat vezetője.

Czaga Zsolt beszélt arról is, a karácsony a szeretet ünnepe, aminek egyébként sem feltétlen arról kellene szólnia, hogy egymásra licitálva ki tudja a legdrágább ajándékot venni a szerelmének, szüleinek, gyermekeinek. Az átgondolatlan túlköltekezésnek pedig most a gazdasági válság vethet véget. Szerinte 2022-ben előtérbe kerülhetnek a pénztárcabarát, mégis sokkal személyesebb ajándéktárgyak, amik örök emlékként szolgál majd azok számára, akik ezeket kapják.

Ilyenek a LOLmarkt webshopos kínálatában található vicces, feliratos pólók, pulóverek, vagy az üzleteiben készülő egyedi fényképes bögrék, egérpadok és díszpárnák is, amik olyan értéket képviselnek, amit nem lehet kifejezni pénzben, mégis nagyobb boldogságot okoznak, mint egy több százezer forintos luxuscikk. Czaga Zsolt elmondta, az akár fél óra alatt elkészülő ajándéktárgyakkal arra is szeretnék felhívni a figyelmet, hogy mennyire fontosak a társas kapcsolatok, és hogy az egymás iránt érzett szeretet nélkül adhatunk bármilyen meglepetést, az erejét veszti.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban

Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla Twomey, az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében új elnököt választottak. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár - Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett - alelnöki pozíciót...

Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) által érintett ágazatokban ugrásszerűen nőtt a termelékenység, az MI-t használó állások egyre nagyobb számban jelennek meg és akár 25 százalékos bérprémiumot kínálnak - derül ki a PwC Global AI Jobs...

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Rekordnyereséget ért el a Xiaomi

A Xiaomi Vállalatcsoport, a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2024. március 31-én zárult negyedéves időszakra vonatkozóan.A Xiaomi korrigált nettó nyeresége...
televízió nézettség

A The Floor és a Tények áll az élen

Célcsoporttól függően az RTL-es The Floor és a TV2 hírműsora volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. A Zsákbamacska és a Drága örökösök nem hozott túl jó nézőszámokat, heti átlagban sokat erősödött a Tények, de...

Erősen nyitott az HBO új dokumentumfilmje

Május 21-e, kedd óta elérhető a Maxon Hörcher Gábor kreatív dokumentumfilmje, az Emma és Eddie: A képen kívül, amely rögtön a top 3-ban nyitott, pontosabban a Dűne: Második rész után a legnézettebb film lett...

Erősen árérzékenyek lettek a hazai sörfogyasztók

A tavalyi adatok alapján a sörfogyasztás a volumen helyett a minőség felé mozdult el – állítják az Auchan szakértői. A klasszikus ízek a legkedveltebbek, emellett a csökkentett energia- és alkoholtartalom került előtérbe. A legjobban...

Világhírű festőművésszel dolgozott a BMW

A párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét a BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása, amelyet a világhírű amerikai festőművész, Julie Mehretu álmodott valóra. A 20-as rajtszámot viselő BMW M Hybrid V8 versenyautó június 15-én...

Bababolt szekciót indít az eMAG

Tavaly az eMAG vásárlói közel 50 ezer csomag pelenkát és további 120 egyéb baba-mama terméket rendeltek online kereskedőtől. Az ilyen termékeket rendelő felhasználók sajátossága, hogy tízből hat rendelésből hatot este 9 és éjfél között...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakulóban a hazai rendezvénypiac

Turbulens éveken van túl a rendezvényipar, amely nemcsak hazánkban, de a nemzetközi színtéren is komoly változásokat hozott. A COVID-intézkedések valósággal a földbe állították piacot: 2020-ban az események 80 százalékát kényszerültek lemondani a magyar cégek,...

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban

Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla Twomey, az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében új elnököt választottak. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár - Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett - alelnöki pozíciót...

Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) által érintett ágazatokban ugrásszerűen nőtt a termelékenység, az MI-t használó állások egyre nagyobb számban jelennek meg és akár 25 százalékos bérprémiumot kínálnak - derül ki a PwC Global AI Jobs...

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...