- Hirdetés -

Mindenhol elérhető a gyors internet

|

- Hirdetés -

Indul a szupergyors internet program 2 (SZIP-2), amelynek célja az eddigiekhez képest is gyorsabb, több mint háromszoros sávszélesség kiépítése – jelentette be Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a T-System Symposium konferencián mondott nyitóelőadásában kedden Budapesten.

A kormány a szupergyors internet programban (SZIP) vállalta, hogy 2018 végéig minden háztartásba eljuttatja a nagysebességű szélessávú internetet. Ez megvalósult, mára 880 ezer háztartásba eljutott. A szélessávú lefedettség 75-ről 99,9 százalékra nőtt 2014-ről 2018-ra, a 4G lefedettségben pedig Magyarország ezzel a 7. helyen áll a világon – írja tudósításában az MTI.

A SZIP 2.0 programban az optikai fejlesztésekre fektetik a hangsúlyt 2025 végéig a gigabitképes hálózatok jobb elterjedése érdekében. Egy sor ösztönző intézkedés fogja vállalatok digitális fejlődését szolgálni – tette hozzá Palkovics László. A cél, hogy Magyarország az 5G fejlesztések egyik európai központjává váljon, ami növeli az ország versenyképességét és innovációs potenciálját.

Az 5G koalícióban tervezett következő lépések közé sorolta a miniszter, hogy a zalaegerszegi tesztpálya mellett a városi környezetben okosvárosi megoldásokat vezetnek be. A zalaegerszegi tesztkörnyezet fontos eleme a kutatózóna, ahová kutatóintézeteket és innovatív partnereket várnak. Erről 300 céggel folynak tárgyalások. A Mesterséges Intelligencia (MI) koalíció november végén tartja első plenáris ülését, abban kutatóhelyek, vállalatok, és az állam képviselői vesznek részt, jelenleg 124 tagja van, jelentette be a miniszter.

Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója arról is beszélt, hogy a Magyar Telekom a több mint 5 millió mobil ügyfelével piacvezető, az éves árbevétele meghaladja a 610 milliárd forintot. A csoport több mint 9 ezer embert foglalkoztat. A cég hálózata egymás után harmadszorra lett a leggyorsabb a magyarországi szolgáltatók között.

Elmondta: a keskenysávú dolgok internetje (IoT) új tipusú mobilhálózatra szabványosított technológia a gépek közötti kommunikációt szolgálja, a hálózat lefedettsége Magyarországon majdnem 60 százalékos. A magyar gazdaság digitalizációja ezzel a lefedettséggel új szintre lép és új lehetőségeket teremt. A gyártásban, a logisztikában és a mezőgazdaságban elterjedt digitális alkalmazások a keskenysávú IoT-hálózaton gazdaságosabban kommunikálhatnak, így ez az új technológia a mindennapokban is támogatja majd az innovációt, a hatékony döntéshozatalt, és a minden eddiginél gazdaságosabb napi működést – mondta. A hálózatot a jövőben a lakosság is használhatja háztartási mérőeszközei, riasztóberendezései, vagy egyéb okos eszközeinek kommunikációjára – tette hozzá.

Srini Gopalan a Deutsche Telekom Európáért felelős igazgatósági tagja arról beszélt, hogy Magyarország a Deutsche Telekom egyik legfontosabb partnere, az ország jól áll a digitalizáció elterjedtségében. Fontosnak nevezte ennek a megtartását, hogy Magyarország a digitalizáció nyertese legyen.

Kaszás Zoltán, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója elmondta: a jövőben sok minden fog változni, a sebesség átalakul, meghatározza a mindennapokat, és nem csak technológiai értelemben. Az 5G ebben forradalmi ugrást jelent.

A T-Systems Magyarország hetedik alkalommal rendezte meg az ICT (infokommunikációs technológiai) iparág legnagyobb, immár hagyományossá vált egész napos rendezvényét, a Symposiumot. A konferencia számos aktuális témakört dolgoz fel, így az 5G és a konnektivitás mellett az innováció, az okosvárosok és közlekedési újdonságok, a kis- és középvállalatok digitalizációja, az ipar 4.0, az IT biztonság, a kereskedelem és média, a pénzintézetek előtt álló kihívások, a cloud megoldások, az államigazgatás, valamint az egészségügy digitális átalakulásának kérdéseit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...

Online nézhetjük a nemzetközi táncfesztivált

Online rendezik meg a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált: az Orkesztika Alapítvány a fesztivál produkcióit YouTube-csatornáján közvetíti január 19. és 22. között esténként 7 órától.A SzólóDuó Fesztivál célja, hogy a szárnyaikat bontogató és a tapasztalt alkotók,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA