- Hirdetés -

Mindenki programozó akar lenni

|

Több tízezer informatikus hiányzik a hazai munkaerőpiacról a folyamatos digitalizáció és a kutatás-fejlesztési központok térnyerése miatt, ez a szám európai szinten a milliós nagyságrendet is eléri. A jól képzett juniorokra továbbra is szinte azonnal lecsap az IT-szektor.

A junior szoftverfejlesztőket képző PROGmasters tanfolyamain az elmúlt három évben közel 150 diák végzett, s az iskola 98 százalékuk számára talált junior programozói munkát, méghozzá bruttó 400 ezer forintos kezdő átlagfizetésért. Közülük többen is komoly szakmai sikereket értek el rövid idő alatt.

Vendéglátósból programozó

A 13 éven keresztül vendéglátósként dolgozó Bodansky Ádám teljesen kezdőként csöppent a programozás világába: a kemény fizikai munka helyett folyamatos előrelépési és fejlődési lehetőséget kínáló hivatást keresett. Ádám 32 évesen iratkozott be a PROGmasters képzésére, ahol a szoftverfejlesztő szakma és az egyes programnyelvek alapjai mellett az agilis módszertant is megtanulta.

A 4 hónapos tanfolyam befejezése után egy héttel az Apertus Nonprofit Kft. munkatársaként helyezkedett el, egy évvel később pedig már vezető fejlesztőként egy kisebb csapatot irányított a legnagyobb hazai eLearning fejlesztő és szolgáltató cégnél. A korábbi vendéglátós manapság senior fejlesztő egy startupnál, s a fizetése több, mint háromszorosa a 2,5 évvel ezelőtti kezdő bérének.

A Nokia fejlesztője tavaly még egészségpolitikai szakértő volt

Fekete László karrierje is 30 éves kora körül vett teljesen új fordulatot, méghozzá azért, mert a tavaly májusig egészségpolitikai szakértőként dolgozó fiatalember az előző munkájánál kiszámíthatóbb és stabilabb állásra vágyott. László tavaly októberben végezte el a PROGmasters képzését, idén januártól pedig már a Nokia programozójaként dolgozik.

A munkájához a különböző programnyelvek és az agilis módszertan elsajátítása mellett nagy hasznát vette az úgynevezett soft skilljei – azaz például a kommunikációs készségei – fejlesztésének, de a hivatásához nélkülözhetetlen a rendszerszintű és analitikus gondolkodása is.

A kiégés elől menekült a szoftverfejlesztésbe a marketinges

A 28 éves koráig marketingesként dolgozó Szucsán Szintia fiatal kora ellenére a teljes kiégés határán volt előző szakmájában, ezért döntött a pályaváltás mellett. Noha ő is kezdő volt a programozás terén, lelkesedésének és érdeklődésének köszönhetően néhány hét alatt felkészült a programozó felvételi vizsgára, 2017 júliusában pedig sikeresen elvégezte a PROGmasters 4 hónapos képzését.

A most 30 éves Szintia 2 éve már az Accenture informatikai világcég alkalmazás-üzemeltetője. Egy nemzetközi csapat tagjaként az egyik német prémium autómárka logisztikai tervezőprogramjainak működését felügyeli, ráadásul háromhavonta Münchenben dolgozhat.

Van, aki a hadsereget hagyta ott a programozásért

A most 31 éves Winkler László felderítő szakon végzett a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen, majd négy éven keresztül – 29 éves koráig – lövész szakaszparancsnokként szolgált. Számára nem volt teljesen új terület a szoftverfejlesztés, ugyanis az egyetem előtt egy műszaki főiskolán programozást is tanult. A PROGmasters tanfolyamát 2018 januárjában végezte el, két héttel később pedig már az applikáció- és webfejlesztéssel foglalkozó WRD Labs Zrt. fejlesztőjeként állt munkába.

„A cégnél egyszerűbb feladatokkal kezdtem, de végül is a második munkanapomon már kódoltam, részt vettem a Telekom nemzetközi mobilapplikációjának fejlesztésében, de egészségügyi projekten is dolgoztam” – mondja a volt katona.

A PROGmasters következő, november 4-én induló – immár 5 hónapos – képzésére október 1-ig jelentkezhetnek az érdeklődők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...