- Hirdetés -

Mindenki programozó akar lenni

|

- Hirdetés -

Több tízezer informatikus hiányzik a hazai munkaerőpiacról a folyamatos digitalizáció és a kutatás-fejlesztési központok térnyerése miatt, ez a szám európai szinten a milliós nagyságrendet is eléri. A jól képzett juniorokra továbbra is szinte azonnal lecsap az IT-szektor.

A junior szoftverfejlesztőket képző PROGmasters tanfolyamain az elmúlt három évben közel 150 diák végzett, s az iskola 98 százalékuk számára talált junior programozói munkát, méghozzá bruttó 400 ezer forintos kezdő átlagfizetésért. Közülük többen is komoly szakmai sikereket értek el rövid idő alatt.

Vendéglátósból programozó

A 13 éven keresztül vendéglátósként dolgozó Bodansky Ádám teljesen kezdőként csöppent a programozás világába: a kemény fizikai munka helyett folyamatos előrelépési és fejlődési lehetőséget kínáló hivatást keresett. Ádám 32 évesen iratkozott be a PROGmasters képzésére, ahol a szoftverfejlesztő szakma és az egyes programnyelvek alapjai mellett az agilis módszertant is megtanulta.

A 4 hónapos tanfolyam befejezése után egy héttel az Apertus Nonprofit Kft. munkatársaként helyezkedett el, egy évvel később pedig már vezető fejlesztőként egy kisebb csapatot irányított a legnagyobb hazai eLearning fejlesztő és szolgáltató cégnél. A korábbi vendéglátós manapság senior fejlesztő egy startupnál, s a fizetése több, mint háromszorosa a 2,5 évvel ezelőtti kezdő bérének.

A Nokia fejlesztője tavaly még egészségpolitikai szakértő volt

Fekete László karrierje is 30 éves kora körül vett teljesen új fordulatot, méghozzá azért, mert a tavaly májusig egészségpolitikai szakértőként dolgozó fiatalember az előző munkájánál kiszámíthatóbb és stabilabb állásra vágyott. László tavaly októberben végezte el a PROGmasters képzését, idén januártól pedig már a Nokia programozójaként dolgozik.

A munkájához a különböző programnyelvek és az agilis módszertan elsajátítása mellett nagy hasznát vette az úgynevezett soft skilljei – azaz például a kommunikációs készségei – fejlesztésének, de a hivatásához nélkülözhetetlen a rendszerszintű és analitikus gondolkodása is.

A kiégés elől menekült a szoftverfejlesztésbe a marketinges

A 28 éves koráig marketingesként dolgozó Szucsán Szintia fiatal kora ellenére a teljes kiégés határán volt előző szakmájában, ezért döntött a pályaváltás mellett. Noha ő is kezdő volt a programozás terén, lelkesedésének és érdeklődésének köszönhetően néhány hét alatt felkészült a programozó felvételi vizsgára, 2017 júliusában pedig sikeresen elvégezte a PROGmasters 4 hónapos képzését.

A most 30 éves Szintia 2 éve már az Accenture informatikai világcég alkalmazás-üzemeltetője. Egy nemzetközi csapat tagjaként az egyik német prémium autómárka logisztikai tervezőprogramjainak működését felügyeli, ráadásul háromhavonta Münchenben dolgozhat.

Van, aki a hadsereget hagyta ott a programozásért

A most 31 éves Winkler László felderítő szakon végzett a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen, majd négy éven keresztül – 29 éves koráig – lövész szakaszparancsnokként szolgált. Számára nem volt teljesen új terület a szoftverfejlesztés, ugyanis az egyetem előtt egy műszaki főiskolán programozást is tanult. A PROGmasters tanfolyamát 2018 januárjában végezte el, két héttel később pedig már az applikáció- és webfejlesztéssel foglalkozó WRD Labs Zrt. fejlesztőjeként állt munkába.

„A cégnél egyszerűbb feladatokkal kezdtem, de végül is a második munkanapomon már kódoltam, részt vettem a Telekom nemzetközi mobilapplikációjának fejlesztésében, de egészségügyi projekten is dolgoztam” – mondja a volt katona.

A PROGmasters következő, november 4-én induló – immár 5 hónapos – képzésére október 1-ig jelentkezhetnek az érdeklődők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA