- Hirdetés -

Minősítő rendszerrel tisztul a marketing szakma

|

- Hirdetés -

Számít vitákra a szervezet által indított új minősítő rendszer kapcsán Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke, azonban a marketing szakma túlnyomó többsége inkább egy újabb lehetőséget lát benne. A legfontosabb cél egyelőre a regisztráltak számának növelése, az év végére 200-250 szakemberrel és céggel számolnak a rendszerben.

– Minősítő rendszert indít az MMSZ, jót tesz ez a piacnak, mennyire igényli a szakma?

– A többség mindenképpen igényli, de természetesen azzal is számolunk, hogy lesznek majd olyanok, akik nem fogadják örömmel. Gyakorlatilag már tíz éve is felmerült az MMSZ-nél, hogy szükség lenne egy ilyen rendszerre. Azt kell látni, hogy az elmúlt évtizedekben egyre bővült a marketing szakmai közössége, megerősödtek a képzőhelyek, a társadalom, a gazdaság egyre több terepén alkalmaznak marketingeseket, specialistákat, végeznek marketingmunkát. Ez egyben azzal is járt, hogy a sokszereplős marketing-és kommunikációs iparágban egyre több önjelölt „szakember”, illetve kókler jelent meg. Ugyanakkor elsősorban nem ellenük akarunk fellépni. A fő cél inkább az, hogy a jó szakembereket segítsük, a kezdőket pedig helyzetbe hozzuk. Egyben meg kívánjuk mutatni azt is, hogy Magyarországon hány regisztrált és minősített piaci szereplő dolgozik, mindezt pedig egy transzparens, objektív szempontok alapján mérő rendszerrel. Különösen ajánljom a rendszert a fiatal szakembereknek, induló cégeknek, hiszen a platform nyújtotta információkkal nemcsak bekapcsolódhatnak, tapasztalatot szerezhetnek, új kapcsolatokat építhetnek, tájékozódhatnak a piacról, hanem növelni is tudják versenyképességüket. Az elmúlt hónapokban egyébként végeztünk felméréseket arról, hogyan fogadná a szakmai közösség a rendszert és azt kell mondjam, hogy a túlnyomó többség egy plusz lehetőségként tekint rá.

– Milyen kategóriákban lehet majd minősítéseket szerezni?

– Alapesetben a minősítő rendszer a szakemberekre és szakértő cégekre vonatkozik. A teljesítményük értékeléséhez használt szempontrendszer összeállításában egy ötven fős szakmai grémium segítette az MMSZ-t, amelyben a megbízói és szolgáltatói oldal mellett az oktatási szféra képviselői is részt vettek. A szakemberek és a vállalkozások a rendszerbe való bekerülésüket a Marketing.hu oldalon kialakított regisztrációs és minősítő felületen kezdeményezhetik, űrlapok kitöltésével, minősítés esetén pedig a kért igazoló dokumentumok feltöltésével. Az oldalon rendelkezésre áll egy minősítő kalkulátor, amely segítségével minden érdeklődő ki tudja számolni, hogy milyen szakértői szintet érne el. Ha az érdeklődő a kalkulátor kitöltése után eredményes pontszámot ér el, akkor a rendszer automatikusan felhívja a figyelmét arra, hogy hivatalosan is folyamodjon minősítésért, amely annyit jelent, hogy a minősítő kalkulátorban található szempontokra adott válaszait kell igazoló dokumentumokkal alátámasztania. Lehet képzésekre is minősítést kérni, de ez másként működik, mint a szakemberek, cégek esetében. A képzéseknél hat szempontot adtunk meg, ha ezekből legalább négynek megfelel az adott oktatás, akkor azt beveszi az ajánlott képzések közé az MMSZ.

– Mennyire automatikus a minősítés?

– A legelső és legfontosabb lépés, hogy regisztráljanak a szakemberek és a cégek a rendszerbe. Ez a lehetőség mindenki előtt nyitva áll, igazából 3 percnél többet nem vesz igénybe. Ez azért is fontos, hogy meg tudjuk mutatni, mennyi regisztrált piaci szereplő tevékenykedik a marketing és kommunikációs iparágban. A következő lépés a minősítés, melynek két fokozata van az expert és az excellence szint. A minősítéshez szükséges pontszám elérése esetén – ez a maximálisan megszerezhető 50 százaléka – a szakértők még részletesebb szakmai profillal jelennek meg a rendszerben, bővebben bemutatva kompetenciáikat, eredményeiket, tapasztalataikat, még több – a tevékenységi területeiket bemutató – kulcsszó megadásával. A Marketing.hu minősítése versenyképességükről, megbízhatóságukról szóló ajánlásként, tanúsítványként definiálható, amely tovább erősítheti piaci pozíciójukat. A minősítés során a szempontokra adott válaszokat igazoló dokumentumokkal kell alátámasztani és ezeket beküldeni az MMSZ bíráló bizottságának, ami kizárólag azt vizsgálja meg, hogy hitelesek-e ezek a dokumentumok. Fontos, hogy nem az MMSZ bíráló bizottsága vagy elnöksége dönt a minősítésről, hanem transzparens szempontok alapján dől el, hogy egy szakember vagy cég megkapja-e.

– Hogyan lehet egy személyt objektíven minősíteni, milyen szempontok alapján?

Amikor kidolgoztuk a szempontrendszereket, az egyik legfontosabb szempont, amit figyelembe vettünk, hogy csak olyan tényezők kerüljenek be, amelyek objektíven megállapíthatók, illetve értékelhetők. Sokan megkérdezték tőlünk az elmúlt időszakban, hogy miért pont ez a 14 szempont van a szakembereknél. Azért, mert ez az a 14 szempont, ami az 50 fős szakmai grémium megítélése szerint kellően objektív. Persze megfogalmazódtak olyan kritikák, hogy előnyben vannak azok a szakemberek, akik sokat szerepelnek, intenzív előadói tevékenységet végeznek, rendszeresen publikálnak, míg akinek erre nincs ideje, lehetősége, az hátrányba kerül, pedig közben lehet jó szakember. Ezt az érvet is el tudom fogadni, de adódik a kérdés, hogy egy ilyen szakembernek a munkáját milyen teljesítmény, mérőszámok alapján értékeljük? Ugyanakkor rugalmas a rendszer, vagyis ha később lesz olyan szempont, ami ezen objektív elvárásnak megfelel, akkor örömmel beépítjük majd. Most olyan objektív tényezők alapján dől el a minősítés a szakembereknél, mint például a végzettség, a szakmában eltöltött idő, az előadói tevékenység, vagy éppen az elnyert díjak, elismerések, ajánlások száma.

– Nem tartotok attól, hogy nagy sértődések lesznek? Kényes szakma a marketingeseké.

– Számolunk ezzel, de én hiszek és bízom abban, hogy a marketing és kommunikációs iparágban dolgozók megértik az egész rendszer lényegét. Ez pedig nem feltétlenül a minősítés megszerzése, hanem az, hogy szükség van egy olyan platformra, ami megmutatja a jókat, kereshetővé és láthatóvá teszi a hiteles piaci szerepelőket és háttérbe szorítja azokat az önjelölt szakembereket, akik rontják a marketing megítélését. A másik fontos üzenet ebben, hogy a regisztráció mindenki előtt nyitva áll. Mindannyiunk közös érdeke, hogy minél több regisztrált szakember dolgozzon Magyarországon a marketing és kommunikációs szakmában.

– A regisztrációhoz és minősítéshez használható marketing.hu felület már él, hogyan tervezitek felfuttatni a projektet?

– A hivatalos kommunikációt még csak most kezdjük, de már közel 100 piaci szereplő fent van a rendszerben. Az a célunk, hogy az év végére ez a szám 200-250-re bővüljön, ezt követően pedig minden évben hasonló mértékű növekedést szeretnénk elérni. Számunkra a legfontosabb mérőszám egyértelműen az, hogy mennyien regisztrálnak. Ahhoz, hogy kellőképpen beépüljön az emberek tudatába, hogy létezik a marketing.hu, 2-3 éves időtartamra van szükség.

– Mennyire lesz rugalmas a rendszer abból a szempontból, hogy aki adott pillanatban nem tud minősítést szerezni, az később ismét megpróbálhassa?

– Aki nem kapja meg a minősítést, mert nem ért el elegendő pontszámot, bármikor újra próbálkozhat. Mivel egyértelmű, hogy milyen szempontok alapján történik az értékelés, lényegében csak attól függ a minősítés megszerzése, hogy ki, mennyire akarja azt, mennyit tesz érte. A marketing.hu felületen regisztrálók mindegyike kap egy saját profilt, hasonlóan a LinkedIn-hez. A minősített piaci szereplők több kulcsszót tudnak beállítani a saját profiljukhoz, ami a szabadszavas keresésben előnyt jelent.

– A potenciális megbízók felé milyen promóciót terveztek?

– Népszerűsíteni fogjuk magát a marketing.hu paltformot. Az első időszakban az lesz a fő cél, hogy minél többen regisztráljanak, de már ezzel párhuzamosan elindul egy kampány, ami felhívja a figyelmet arra, hogy regisztrált és minősített szakértők, cégek és képzések jelennek meg a felületen. Fő törekvésünk, hogy az MMSZ elsőszámú eligazodási pontként működjön.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA