- Hirdetés -

Minősítő rendszerrel tisztul a marketing szakma

|

- Hirdetés -

Számít vitákra a szervezet által indított új minősítő rendszer kapcsán Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke, azonban a marketing szakma túlnyomó többsége inkább egy újabb lehetőséget lát benne. A legfontosabb cél egyelőre a regisztráltak számának növelése, az év végére 200-250 szakemberrel és céggel számolnak a rendszerben.

– Minősítő rendszert indít az MMSZ, jót tesz ez a piacnak, mennyire igényli a szakma?

– A többség mindenképpen igényli, de természetesen azzal is számolunk, hogy lesznek majd olyanok, akik nem fogadják örömmel. Gyakorlatilag már tíz éve is felmerült az MMSZ-nél, hogy szükség lenne egy ilyen rendszerre. Azt kell látni, hogy az elmúlt évtizedekben egyre bővült a marketing szakmai közössége, megerősödtek a képzőhelyek, a társadalom, a gazdaság egyre több terepén alkalmaznak marketingeseket, specialistákat, végeznek marketingmunkát. Ez egyben azzal is járt, hogy a sokszereplős marketing-és kommunikációs iparágban egyre több önjelölt „szakember”, illetve kókler jelent meg. Ugyanakkor elsősorban nem ellenük akarunk fellépni. A fő cél inkább az, hogy a jó szakembereket segítsük, a kezdőket pedig helyzetbe hozzuk. Egyben meg kívánjuk mutatni azt is, hogy Magyarországon hány regisztrált és minősített piaci szereplő dolgozik, mindezt pedig egy transzparens, objektív szempontok alapján mérő rendszerrel. Különösen ajánljom a rendszert a fiatal szakembereknek, induló cégeknek, hiszen a platform nyújtotta információkkal nemcsak bekapcsolódhatnak, tapasztalatot szerezhetnek, új kapcsolatokat építhetnek, tájékozódhatnak a piacról, hanem növelni is tudják versenyképességüket. Az elmúlt hónapokban egyébként végeztünk felméréseket arról, hogyan fogadná a szakmai közösség a rendszert és azt kell mondjam, hogy a túlnyomó többség egy plusz lehetőségként tekint rá.

– Milyen kategóriákban lehet majd minősítéseket szerezni?

– Alapesetben a minősítő rendszer a szakemberekre és szakértő cégekre vonatkozik. A teljesítményük értékeléséhez használt szempontrendszer összeállításában egy ötven fős szakmai grémium segítette az MMSZ-t, amelyben a megbízói és szolgáltatói oldal mellett az oktatási szféra képviselői is részt vettek. A szakemberek és a vállalkozások a rendszerbe való bekerülésüket a Marketing.hu oldalon kialakított regisztrációs és minősítő felületen kezdeményezhetik, űrlapok kitöltésével, minősítés esetén pedig a kért igazoló dokumentumok feltöltésével. Az oldalon rendelkezésre áll egy minősítő kalkulátor, amely segítségével minden érdeklődő ki tudja számolni, hogy milyen szakértői szintet érne el. Ha az érdeklődő a kalkulátor kitöltése után eredményes pontszámot ér el, akkor a rendszer automatikusan felhívja a figyelmét arra, hogy hivatalosan is folyamodjon minősítésért, amely annyit jelent, hogy a minősítő kalkulátorban található szempontokra adott válaszait kell igazoló dokumentumokkal alátámasztania. Lehet képzésekre is minősítést kérni, de ez másként működik, mint a szakemberek, cégek esetében. A képzéseknél hat szempontot adtunk meg, ha ezekből legalább négynek megfelel az adott oktatás, akkor azt beveszi az ajánlott képzések közé az MMSZ.

– Mennyire automatikus a minősítés?

– A legelső és legfontosabb lépés, hogy regisztráljanak a szakemberek és a cégek a rendszerbe. Ez a lehetőség mindenki előtt nyitva áll, igazából 3 percnél többet nem vesz igénybe. Ez azért is fontos, hogy meg tudjuk mutatni, mennyi regisztrált piaci szereplő tevékenykedik a marketing és kommunikációs iparágban. A következő lépés a minősítés, melynek két fokozata van az expert és az excellence szint. A minősítéshez szükséges pontszám elérése esetén – ez a maximálisan megszerezhető 50 százaléka – a szakértők még részletesebb szakmai profillal jelennek meg a rendszerben, bővebben bemutatva kompetenciáikat, eredményeiket, tapasztalataikat, még több – a tevékenységi területeiket bemutató – kulcsszó megadásával. A Marketing.hu minősítése versenyképességükről, megbízhatóságukról szóló ajánlásként, tanúsítványként definiálható, amely tovább erősítheti piaci pozíciójukat. A minősítés során a szempontokra adott válaszokat igazoló dokumentumokkal kell alátámasztani és ezeket beküldeni az MMSZ bíráló bizottságának, ami kizárólag azt vizsgálja meg, hogy hitelesek-e ezek a dokumentumok. Fontos, hogy nem az MMSZ bíráló bizottsága vagy elnöksége dönt a minősítésről, hanem transzparens szempontok alapján dől el, hogy egy szakember vagy cég megkapja-e.

– Hogyan lehet egy személyt objektíven minősíteni, milyen szempontok alapján?

Amikor kidolgoztuk a szempontrendszereket, az egyik legfontosabb szempont, amit figyelembe vettünk, hogy csak olyan tényezők kerüljenek be, amelyek objektíven megállapíthatók, illetve értékelhetők. Sokan megkérdezték tőlünk az elmúlt időszakban, hogy miért pont ez a 14 szempont van a szakembereknél. Azért, mert ez az a 14 szempont, ami az 50 fős szakmai grémium megítélése szerint kellően objektív. Persze megfogalmazódtak olyan kritikák, hogy előnyben vannak azok a szakemberek, akik sokat szerepelnek, intenzív előadói tevékenységet végeznek, rendszeresen publikálnak, míg akinek erre nincs ideje, lehetősége, az hátrányba kerül, pedig közben lehet jó szakember. Ezt az érvet is el tudom fogadni, de adódik a kérdés, hogy egy ilyen szakembernek a munkáját milyen teljesítmény, mérőszámok alapján értékeljük? Ugyanakkor rugalmas a rendszer, vagyis ha később lesz olyan szempont, ami ezen objektív elvárásnak megfelel, akkor örömmel beépítjük majd. Most olyan objektív tényezők alapján dől el a minősítés a szakembereknél, mint például a végzettség, a szakmában eltöltött idő, az előadói tevékenység, vagy éppen az elnyert díjak, elismerések, ajánlások száma.

– Nem tartotok attól, hogy nagy sértődések lesznek? Kényes szakma a marketingeseké.

– Számolunk ezzel, de én hiszek és bízom abban, hogy a marketing és kommunikációs iparágban dolgozók megértik az egész rendszer lényegét. Ez pedig nem feltétlenül a minősítés megszerzése, hanem az, hogy szükség van egy olyan platformra, ami megmutatja a jókat, kereshetővé és láthatóvá teszi a hiteles piaci szerepelőket és háttérbe szorítja azokat az önjelölt szakembereket, akik rontják a marketing megítélését. A másik fontos üzenet ebben, hogy a regisztráció mindenki előtt nyitva áll. Mindannyiunk közös érdeke, hogy minél több regisztrált szakember dolgozzon Magyarországon a marketing és kommunikációs szakmában.

– A regisztrációhoz és minősítéshez használható marketing.hu felület már él, hogyan tervezitek felfuttatni a projektet?

– A hivatalos kommunikációt még csak most kezdjük, de már közel 100 piaci szereplő fent van a rendszerben. Az a célunk, hogy az év végére ez a szám 200-250-re bővüljön, ezt követően pedig minden évben hasonló mértékű növekedést szeretnénk elérni. Számunkra a legfontosabb mérőszám egyértelműen az, hogy mennyien regisztrálnak. Ahhoz, hogy kellőképpen beépüljön az emberek tudatába, hogy létezik a marketing.hu, 2-3 éves időtartamra van szükség.

– Mennyire lesz rugalmas a rendszer abból a szempontból, hogy aki adott pillanatban nem tud minősítést szerezni, az később ismét megpróbálhassa?

– Aki nem kapja meg a minősítést, mert nem ért el elegendő pontszámot, bármikor újra próbálkozhat. Mivel egyértelmű, hogy milyen szempontok alapján történik az értékelés, lényegében csak attól függ a minősítés megszerzése, hogy ki, mennyire akarja azt, mennyit tesz érte. A marketing.hu felületen regisztrálók mindegyike kap egy saját profilt, hasonlóan a LinkedIn-hez. A minősített piaci szereplők több kulcsszót tudnak beállítani a saját profiljukhoz, ami a szabadszavas keresésben előnyt jelent.

– A potenciális megbízók felé milyen promóciót terveztek?

– Népszerűsíteni fogjuk magát a marketing.hu paltformot. Az első időszakban az lesz a fő cél, hogy minél többen regisztráljanak, de már ezzel párhuzamosan elindul egy kampány, ami felhívja a figyelmet arra, hogy regisztrált és minősített szakértők, cégek és képzések jelennek meg a felületen. Fő törekvésünk, hogy az MMSZ elsőszámú eligazodási pontként működjön.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szuperzöld épületekkel tizedére csökkenhet az energiafelhasználás

A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető...

Szárnyal az infláció, borús jövőt jósolnak a szakértők

2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább.A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan...

Növekedhet a bérfeszültséget és a fluktuáció

Könnyebbé vált harmadik országbeli állampolgárok, így akár az ázsiai térségből érkező munkavállalók minősített munkaerő-kölcsönzőkön keresztüli alkalmazása. Azon túl, hogy egyes szektorok munkaerőhiánya, valamint a bizonytalan gazdasági kilátások miatt a munkáltatók számára egyre előnyösebb munkaerőt...

Viszaesett az Erste Bank nyeresége

Az Erste Banknál 18 százalékkal nőtt az új finanszírozás volumene az idei első félévben, míg az ügyfélhitelek és kötvények állománya 11 százalékkal bővült egy év alatt. A működési bevételeket 9,4 százalékkal sikerült növelni, az...

Játékos kihívásokkal ünnepel a 90 éves LEGO

A LEGO Csoport idén augusztus 10-én ünnepli 90. születésnapját, és egyben azt az elköteleződést is, amelynek eredményeképpen immár kilenc évtizede sikeresen járul hozzá a gyerekek készségeinek és a LEGO rajongók kreativitásának kibontakoztatásához világszerte. Ebből...

Nagyot nőtt az európai turizmus

Az év első öt hónapjában Európa turistaforgalma 350 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) legfrissebb adatai szerint. Sem a gazdasági problémák, sem a repülőtereken tapasztalható káosz, sem...

Feltornázták a híroldalak látogatottságát a gazdasági nehézségek

Jelentősen nőtt júliusban a híroldalak napi átlagos látogatószáma az előző hónaphoz képest a DKT friss elemzése szerint, amelyben tüzetesebben megvizsgálták, hogyan hatnak ezekre a site-okra a gazdasági nehézségek és az azokkal kapcsolatos kormányzati intézkedések....

Már forgatják a Hunyadi című sorozatot

Számos magyar és más, közép-európai országból származó színész, producer közreműködésével megkezdődött a Hunyadi című, tízórás történelmi sorozat forgatása. A rendező az Oscar-jelölt és Emmy-díjas Robert Dornhelm, valamint Nagypál Orsi és Szász Attila. A július...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Nemzetközi felvásárlást jelentett be a UPS Healthcare

A UPS felvásárolja a Bomi Groupot, mely egyike a világ vezető, multinacionális egészségügyi logisztika szolgáltatóinak. A tranzakció révén 14 országban található hőmérséklet-szabályozott létesítményekkel és a Bomi Group közel 3000 magasan képzett munkatársával bővül a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Felpöröghetnek a magyar webshopok

Az árfolyamváltozás miatt már egyre kevesebb esetben éri meg euróban vagy dollárban külföldről rendelni, így még több vásárló fordul a hazai internetes áruházak irányába. A hazai webshopokon erősödő igény jelentkezik az önfenntartó életmóddal kapcsolatos...

Szuperzöld épületekkel tizedére csökkenhet az energiafelhasználás

A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető...

Szárnyal az infláció, borús jövőt jósolnak a szakértők

2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább.A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan...

Növekedhet a bérfeszültséget és a fluktuáció

Könnyebbé vált harmadik országbeli állampolgárok, így akár az ázsiai térségből érkező munkavállalók minősített munkaerő-kölcsönzőkön keresztüli alkalmazása. Azon túl, hogy egyes szektorok munkaerőhiánya, valamint a bizonytalan gazdasági kilátások miatt a munkáltatók számára egyre előnyösebb munkaerőt...

Viszaesett az Erste Bank nyeresége

Az Erste Banknál 18 százalékkal nőtt az új finanszírozás volumene az idei első félévben, míg az ügyfélhitelek és kötvények állománya 11 százalékkal bővült egy év alatt. A működési bevételeket 9,4 százalékkal sikerült növelni, az...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....