- Hirdetés -

Mobiladatok forgathatják fel a kereskedelmet

|

Év eleje óta Magyarországon is jelen van Lengyelország talán leginnovatívabb marketing- és kutató cége, a Selectivv, amely adatbányászatból generál értékes marketinginformációkat, ehhez pedig több mint 200 ezer okostelefonos, tabletes applikáció és mintegy 15 millió mobil weblap látogatói adatait dolgozza fel. A vállalat egy frissen bemutatott kutatása megreformálhatja a kiskereskedelmi üzletek elhelyezkedését a városok szövetében. Hamarosan Budapesten is oda települnek a boltok, ahol a potenciális vevők mobil-adatforgalma alapján a legnagyobb szükség van rájuk?

A mobiltelefonokból kinyerhető adatok nemcsak a felhasználók korát, nemét, vagy jelenlegi élethelyzetét árulják el, hanem olyan más jellemzőit, mint a szokásai, kedvelt márkái, üzletei. Részletesen elemezhetők például egy adott márka vásárlói, egy-egy társadalmi csoport tagjai, vagy akár egy meghatározott környék lakói.

A Selectivv a lengyelországi Wroclaw egyik kerületében, Krzykiben készítette el legújabb felmérését, hogy ezzel könnyítse meg a lakosság életét, egyben csökkentse a jövőbeli vállalkozások által vállalandó kockázatot. A pontos elemzéshez a vásárlók által bejárt útvonalat használták fel, valamint azt a távolságot, amely elválasztja az átlagos vásárlókat a három árukategóriába tartozó boltok egyikétől (élelmiszerüzlet, barkácsbolt és drogéria). Az eredményeket a kutatószakma egyik legnagyobb közép-kelet-európai eseményen, a 19. Piac- és Véleménykutatók Kongresszusán jelentették be Varsóban.

A projekt fő célja az volt, hogy kiderítsék, milyen típusú üzletek hiányoznak a környékről. 2018 januárja és augusztusa között mintegy 99,939 mobiltelefonról gyűjtöttek adatokat.

Az alapján, hogy a megvizsgált fogyasztói csoport hol vásárolna leginkább a meglévő üzletek közül, mi volt az átlagos megtett távolság az otthonuktól az üzletekig, a viselkedési profilmeghatározást figyelembe véve (15 profil összehasonlítása a kerület lakosai és a tanulmány által megvizsgált üzletek vásárlói között) sikerült meghatározni melyek a kerületben legjobban vágyott márkák.

„Az elemzés eredményei megmutatták, hogy egy üzletlánc fejlesztésénél a mobiltelefon-adatok segítik az ideális helyszín megválasztásával kapcsolatos döntéseket” – jelentette ki Marcin Augustyniak, a Selectivv Adatbázis Ügyfélkapcsolati igazgatója.

A dinamikusan fejlődő vállalat számára fontos pilotprojekt a Krzykiben végzett kutatás, amelyet hamarosan sok másik követhet. A technológia természetesen már Magyarországon is elérhető, a rendszer már most több, mint 3,5 millió készüléket „lát”: ismeri például az okostelefonfelhasználó korát, nemét és egyéb demográfiai adatait.

„Wroclaw fontos tapasztalat a Selectivv számára, amely megnyitja az utat újabb és újabb városok felé, így már abban is segíthetünk partnereinknek, hogy melyik magyarországi településen vagy budapesti kerületben lehet szükség egy új üzletre”– mondta Bozzay Bernadett, a cég magyarországi irodájának ügyfélkapcsolati igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...