- Hirdetés -

Áthangolt piac

|

- Hirdetés -

Az idén a rádiós reklámpiac reklámbevétele átlépheti a 10 milliárd forintot, amire tíz éve nem volt példa. Jövőre lejár a jogosultsága a Sláger FM-nek, de van tervük a folytatásra.

Az elmúlt egy évtizedben gyakorlatilag alig akadt olyan év, amikor nem történt valamilyen lényeges változás a hazai rádiós piacon. Lejáró frekvencia, csőd, megszűnő hálózatok, épülő hálózat, valami szinte minden évre jutott. Ezt a hagyományt a 2018-as esztendő sem törte meg, hiszen áprilisban véget ért az érdemi adás a Lánchíd Rádió frekvenciáin, csak zenét sugároztak. Ősszel viszont nyolc egykori frekvenciájukon már a Karc FM szólalt meg. A nyár nagy eseménye volt, hogy elindult a Retro Rádió nevű országos kereskedelmi adó. A november legmeglepőbb fejleményének pedig az számított, hogy a Médiatanács nem hosszabbította meg a Music FM és a Sláger FM hamarosan lejáró jogosultságát. Elvileg így az előbbi 2019. február 27-én, utóbbi február 1-jén frekvencia nélkül marad. Az idén lejárt a fővárosi Jazzy Rádió jogosultsága is, emiatt jelenleg ideiglenes engedéllyel működhetnek. Már meghirdették a frekvenciájuk pályázatát, amire egyedül a Jazzyt működtető cég pályázott.

Felvetődik kérdésként, hogy ha a Jazzy kaphatott ideiglenes hoszszabbítást, akkor a Music FM és a Sláger FM előtt nyitva áll-e ez a lehetőség. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatósága megkeresésünkre erre azt válaszolta, hogy jelenleg nincs folyamatban az érintett frekvenciák esetén ideiglenes hatósági szerződéskötési eljárás. A médiatörvény értelmében ideiglenes hosszabbításra akkor van lehetőség, ha a jogosultságot a Médiatanács korábban egyszer már meghosszabbította és a frekvencia újbóli pályáztatása már megindult. A Jazzynél ez volt a helyzet. Ráadásul a Médiatanács a Music FM és a Sláger FM jogosultságát azért nem hosszabbította meg, mert többször is súlyosan megsértették a gyermekek kiemelt védelmére vonatkozó törvényi rendelkezéseket. Ezenfelül a Music FM az adatszolgáltatási kötelezettségét sem teljesítette maradéktalanul és díjtartozása is volt a hosszabbítási kérelem előterjesztésekor. A Music FM részéről ennek kapcsán pusztán annyit nyilatkoztak, hogy tudomásul veszik a döntést. Megkerestük Radu Morart, a Sláger FM tulajdonosát is. „A hallgatóknak, akik miatt a Sláger FM Budapest leghallgatottabb rádiója lehetett, azt üzenjük, hogy természetesen van B és C tervünk is a Sláger FM műsorának folytatására” – nyilatkozta sejtelmesen Radu Morar.

Az biztosnak tűnik, hogy a jövő év folyamán új pályázatot írnak ki a Sláger FM jelenlegi 103,9 MHz-es és a Music FM 89,5 MHz-es frekvenciájára. Az utóbbi különlegességét az adja, hogy ezen lehet a legnagyobb teljesítményű műsorszórást megvalósítani. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy Budapest 120 kilométeres körzetében sztereó minőségű vételt biztosít, a lakossági lefedettsége pedig 34 százalékos. Olyasvalakinek lehet nagy érték a 89,5 MHz-es jogosultság, akinek rádiós hálózata van vagy azt akar építeni.

A hazai rádiós piacon egyébként a szakemberek olyan négy-öt százalékos bővülést várnak a hirdetési bevételben. Ezt azt jelenti, hogy a 2017-es 9,97 milliárd forint után az idén a rádiós reklámpiac átlépheti a lélektani 10 milliárd forintos határt, méghozzá nagyjából 400-500 millióval.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

A vállalkozások jövőjét kutatta a Vodafone

Digitalizáció, fenntarthatóság és rugalmas munkavégzés – a jövőre felkészült vállalkozások jellemzői – derül ki a Vodafone kutatásából.11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

A vállalkozások jövőjét kutatta a Vodafone

Digitalizáció, fenntarthatóság és rugalmas munkavégzés – a jövőre felkészült vállalkozások jellemzői – derül ki a Vodafone kutatásából.11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA