- Hirdetés -

Szeretném, ha sokféle utat tudnánk felfedezni és bejárni – interjú Barna Tamással

|

- Hirdetés -

Idén legalább 30 százalékkal nőhet és átlépheti a 1,5 milliárd forintot a Republic Group forgalma – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Barna Tamás. A cég ügyvezetője többek között beszélt arról is, hogyan kezelik a munkaerőhiányt, miért fontos számukra a digitalizáció és mit gondol az Agency Toplistről.

– Tavaly átlépte a cég árbevétele az egymilliárd forintot, ami azt jelentette, hogy majdnem harmadával nőtt a forgalom egy év alatt. Idén sikerült megtartani ezt a lendületet?

– 2018-ban is rengeteget dolgoztunk, illetve sok kampánytervünk ért be és valósult meg. Az árbevételünk szempontjából biztosan mondhatom, hogy idén is növekedtünk, minimum 30 százalékot fejlődött a Republic Group, csoportszinten pedig meghaladjuk a 1,5 milliárd forintot is. Természetesen ez 100 ember lelkiismeretes munkájának köszönhető, de leginkább most a menedzsmentnek szeretném megköszönni az idei év eredményeit. A PR- és digital divízió megerősítése Zámbó Annával és Oláh Alexandrával nagyon jó döntésnek bizonyult.

– Véleményed szerint meddig tartható a gyors növekedés?

– A növekedés üteme számtalan tényezőtől függ. Azt gondolom, hogy fejlődni csak úgy szabad, ha ezzel a munkafolyamatok és a minőségbiztosítás is lépést tudnak tartani. Kizárólag úgy szeretnénk nőni, hogy eközben minden ügyfél ugyanazt a szolgáltatási minőséget kapja meg, ami az elmúlt 20 évben jellemezte a Republicot. Jelenleg ezen dolgozunk a legtöbbet Heal Edinával, és ez egy kimondottan izgalmas kihívás. Emellett persze üzleti szinten is fejlődni szeretnénk, és annyit elmondhatok, hogy ambiciózus terveink vannak 2019-re is.

– Mindenki a munkaerőhiányról beszél. Ti hogyan tudjátok kezelni ezt a problémát?

– Egy általam nagyra becsült felsővezetőtől tanultam, hogy: „Egy szervezetben minden probléma HR probléma.” Sokáig nem tudtam ezzel mit kezdeni, de ma már magamévá tettem a gondolatot. Nyugodtan mondhatom, hogy a HR és a motivációs területtel foglalkozom jelenleg a legtöbbet. Egyrészt a már nálunk lévő kollégáknak Szilágyi Fio vezetésével Adscool néven indítottunk egy belső képzést, amelynek a jövő évben is lesz folytatása. Emellett az sem titok, hogy a HR büdzsénk egy jelentős részét képzésekre, tréningekre, vezetői és középvezetői coachingokra fordítjuk. Ez több tízmillió forintot jelent minden évben. Továbbá minden kollégánk esetében komoly hangsúlyt fektetünk a személyes karrierterv-programokra is. Talán ebből is érezhető, hogy jelenleg a fluktuáció drasztikus csökkentésében látjuk a probléma megoldását, és ebben rengeteg eredményt értünk el.

– Oláh Alexandra a Centraltól jött hozzátok, és Heal Edina, a Google korábbi magyarországi vezetője is csatlakozott a csapathoz, vagyis a digitális üzletág alaposan megerősödött. Mik a terveitek ezzel a részleggel?

– A digitális transzformáció számunkra a növekedés egyik – ha nem a – legfontosabb terepe. Nem szerettünk volna kísérletezni, hiszen minden projektünk élesben megy, nagy a felelősségünk abban, hogy magas színvonalú kiszolgálást nyújtsunk az ügyfelek számára. Éppen emiatt a legjobbakat akartuk leigazolni, és ez sikerült is. Egyszerre kell egy olyan szervezetet építenünk, amely lehetőséget biztosít a növekedésre, a tanulásra, a profitábilis működésre és a digitális kompetenciák felvonultatására, miközben vonzó munkahely is. Egyáltalán nem könnyű feladat, de ez vár ránk 2019-ben. Szeretném, ha sokféle utat tudnánk felfedezni és bejárni. Egyszer olvastam egy cikket a Harvard Business Review-ban Joshua Ganstól, aki azt mondta, hogy a legtöbb vállalatvezető fél a kísérletezéstől, mert az esetleg visszaveti a forgalmát, ezért inkább az első olyan stratégiát választják, ami éppen az eszükbe jut. Én nem szeretnék ebbe a hibába esni. A legjobb emberekkel szeretném megerősíteni a digitális fejlődésünket, úgy hogy közben teret engedünk különféle elképzeléseknek.

– Jönnek még ismert szakemberek a digitális üzletághoz?

– Meglehetősen szabad kezet adok a vezetőknek a szervezeten belül. Személyesen csak a közvetlen munkatársaim kiválasztásában veszek részt, akiknek a döntéseiben maximálisan megbízom. A csapataik összeállításáért ők a felelősek, emiatt erre a kérdésre ők tudnának válaszolni. Az biztos, hogy a már most meglévő megrendelés-állományunk is nagyobb digitális csapatot igényel, de hogy kiket kell ehhez igazolni, azt nem én határozom meg.

– Tulajdonostársad szeretett volna egy új ügynökségi toplistát. Hogyan érintette az ügynökséget a végül Agency Toplist néven nyilvánosságra hozott rangsor körüli bonyodalom?

– Ha valaki a piac meghatározó szereplője, akkor azzal nemcsak siker, hanem felelősség is jár. Még akkor is, ha ezek konfliktusokat szülnek minden jószándék ellenére. Vannak helyzetek, amikor jelezni kell a szakmai nyilvánosság számára, hogy érdemes lenne más megvilágításból is ránézni a világra, mert lehet, hogy akkor más értékeket látunk meg benne. Gábor magánkezdeményezése erről szólt, és ehhez csatlakoztak rengetegen. Tekintettel arra, hogy a legelejétől kezdve mindenhol érthetően kommunikáltuk azt, hogy ez nem a Republic projektje, hanem Gábor kezdeményezésére egy szakmai csapat állt össze, ezért ezt hamar megértette a piac. Emiatt ebből semmit nem éreztünk. Az egy másik kérdés, hogy voltak, akik kifejezetten tudatosan próbálták összemosni a kezdeményezést az ügynökséggel, de ezeknek nem volt alapjuk, és nagyon hamar kifulladtak. Ezen túlmutatóan 2018-ban sikeresen elindult az Agency Toplist, így ezáltal erősödött a hazai ügynökségi versenykörnyezet, ami az egész szakma számára előnyt jelent, és ezt Gábonak köszönhetjük.

– Mennyire tartod fontosnak a különböző versenyeken való jó szereplést? A külföldi vagy a hazai megmérettetések a fontosabbak?

– Alapvetően azt tartom fontosnak, hogy vezetőként tudunk-e olyan projekteket prezentálni a munkatársaknak befelé, amivel nyerni tudnak. A kreatív csapatnak fontos, hogy bárhol, bármilyen versenyen meg tudja mutatni magát. Márton Szabi két éve folyamatos és kemény munkával rakja össze ezt a csapatot, amelyik nagyon hatékonyan szerepel magyar és nemzetközi versenyeken is. A kérdés az, hogy tudunk-e nekik olyan projekteket adni, ahol kinyílhatnak és megmérettetnek. Amennyiben tudunk, akkor nyernek is. Nem véletlen, hogy tavaly a legtöbb nemzetközi díjat mi nyertük a magyar ügynökségek közül.

– Elégedett vagy a Republic Group idei teljesítményével a versenyeken?

– Idén nem a versenyekre fókuszáltunk elsősorban, hanem arra, hogy erősen alapozzuk meg a 2019-es évet. Éppen ezért nagyon koncentráltan és céltudatosan határoztuk meg, hogy mely versenyeken induljunk el, és ezeken szépen is szerepeltünk.

– Mi jelentette idén a legnagyobb kihívást számotokra?

– Egyértelműen az új menedzsmenttagok integrálása, illetve az új, kétszintű menedzsment megalkotása. Ebben nekem is sokat kellett tanulnom, de élveztem. Nagyon szeretek a kollégáimmal együtt lenni és nagyot alkotni. Nagyon büszke vagyok rájuk, és megtisztelve érzem magamat, hogy engem választottak vezetőül.

– A közelmúltban bemutattak egy Lexus reklámot, aminek a forgatókönyvét mesterséges intelligencia írta. Mennyire fenyegeti szerinted a kreatíviparban dolgozók munkahelyeit az MI, és hogyan lehet hatékonyan használni ezen a területen ezt a technológiát?

– A Lexus-kampány nagyon jó, és kreatív az ötlet is, de ez egy gag. A kreativitás a zsenialitásról szól, és én ma nem látom azt a technológiát, ami képes a kreatív zsenit kiváltani. Azt persze gondolom, hogy középszerű, átlagos, mennyiségi kampányok esetében ez valóság lehet a nem is távoli jövőben. Viszont átütő, kreatív izgalmat még pár évig biztosan nem az MI fog nekünk okozni. Engem pedig személyesen a progresszív, innovatív és a kreativitásban kiemelkedő kampányok és koncepciók inspirálnak. A Republic is ebben erős, és ez a védjegye, szóval bízom benne, hogy a mesterséges intelligencia nem fenyeget még minket. Ahogy Harari mondja: „Csak a Homo sapiens képes nem létező dolgokról beszélni, és már reggeli előtt hat lehetetlen dolgot elhinni.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA