- Hirdetés -

Mobilra cseréljük a pénztárcát

|

A készpénzmentes világ felé haladunk, és ennek egyik állomása, hogy elterjedjen az egyérintéses mobilfizetés – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Pataky Piroska. A Mastercard digitális fizetési megoldásokért felelős marketing- és PR-vezetője az új technológiával kapcsolatban fontosnak tartja az ismertségépítést, az edukációt és az okostelefon szerepét a mindennapokban.

 

– Mely országok járnak élen jelenleg az egyérintéses mobilfizetés terén?

 

– Több technológiáról beszélünk, hiszen egyrészt vannak a digitális óriások, idetartozik az Apple Pay, az Android Pay, a Samsung Pay, illetve vannak az úgynevezett banki mobiltárcák. A különbség az, hogy míg a digitális óriásoknál bármely bank ügyfele számára – akikkel leszerződnek, vagy valamilyen kapcsolatba lépnek – elérhető a mobilfizetés, addig a banki mobiltárcáknál mindig az adott hitelintézet saját ügyfelei részére elérhető az. Ha a világpiacról beszélünk, az Apple Pay azt a stratégiát folytatja, hogy közvetlenül a bankokkal szerződik le arra, hogy a szolgáltatásában elfogadja az adott bankok kártyáit. Ők országonként haladnak, Európában jelenleg Nagy-Britanniában, Írországban, Oroszországban, Svájcban, Franciaországban és Spanyolországban elérhető az Apple Pay-típusú fizetés, míg világszinten az Egyesült Államokban indult el legelőször. Ezeknek a fizetési megoldásoknak az a feltétele, hogy legyen egy érintéses fizetésre alkalmas terminál, amely tud kommunikálni az adott fizetőeszközzel. Ez eddig a bankkártyánk volt, most pedig az okostelefonunk lesz az.

 

– Hogy áll Magyarország?

 

– Itthon ez az új generációs fizetési megoldás a Gránit Banknál elérhető, az E-bank alkalmazásukon belül, amelyet ha letöltünk a telefonunkra, a Gránit Pay funkció segítségével használhatjuk a mobilfizetést a termináloknál. Fontos technikai feltétel, hogy az egyérintéses mobilfizetés jelenleg Android 4.4-es verziójú, vagy afölötti készülékeken lehetséges, tehát a mobilfizetés feltétele az is, hogy legyen egy ilyen készülék a zsebünkben.

 

– Régiós összehasonlításban jók vagyunk?

 

– Nagyon is, hiszen Európában elsőként jött ki a Gránit Bank az új generációs banki mobiltárcával. Ha megnézzük az egyérintéses fizetést, akkor azt látjuk, hogy európai szinten is elsők között vagyunk ebben, és mi, a Mastercardon belül azt érzékeljük, hogy a kommunikációs kampányainkkal, kreatív megoldásokkal is az élen járunk. Ugyanígy van ez az innovációkkal is, hiszen a magyarok nagyon innovatívak és kreatívak, ha termékfejlesztésekről van szó.

 

– Jellemzően mely célcsoport lehet az, amelyik használja ezt a technológiát?

 

– Úgy látjuk, hogy a 25–48 év közötti városi, edukált lakosság, amely online számlát fizet, online vásárol bankkártyával, napi szinten használja a plasztikot vásárlásra, adott esetben utazik is, vagy a telefonját használja más funkciókra, például jegyzetel benne, naptárt vezet. Ők a fő célcsoport. Szerintünk az idei a mobilfizetés éve lesz Magyarországon. Egy digitális átalakulás részesei vagyunk, ebben a mobilfizetés egy evolúciós lépcső az okostelefonunk használatának jövője felé.

 

– Hogyan lehet megszólítani ezt a korosztályt, illetve azokat, akik nem tartoznak ebbe a csoportba?

 

– Bár az előbb említett a fő célcsoportunk, azt gondoljuk, hogy az érintettek köre sokkal szélesebb is lehet. Fontosnak tartom az egyetemi korosztály edukációját, és a 48 év felettiekét is, hiszen az ő esetükben megvan a fizetőképes kereslet, van bankszámlájuk, bankkártyájuk, okostelefonjuk, ők azok, akiknek talán a legfontosabb a kényelem, a gyorsaság, sok időt töltenek munkával és szeretnék a szabadidejüket magukra fordítani. Épp ezért az okostelefon megkönnyíti a mindennapjaikat.

Az egyetemisták azért fontosak számunkra, mert ők azok, akiknek már van bankszámlájuk, illetve néhány év múlva belépnek a munkaerőpiacra, fizetésük lesz, ami a bankszámlájukra érkezik. Az, hogy a telefon mit képvisel az életükben, szerintem nem kell részletezni, sokkal több mindenre használják már most, mint a 30-40 éves generáció. Ők azok, akiknek most kell elmondani, hogy miért jó a mobilfizetés, miben segítheti az életüket. Nekik kifejezetten egyetemi programokat, eléréseket, használatösztönző promóciót és edukációkat szervezünk.

Elérés szempontjából, ha egy marketingmixet nézünk, lényeges, hogy a fő célcsoportunkat a tradicionális reklámokkal nem feltétlenül érjük el, nekik azt kell megmutatnunk, hogy miért hasznos ez a funkció, miben segítheti az életüket. Úgyhogy sokat nyúlunk a PR-eszközökhöz, és inkább azt próbáljuk megmutatni, milyen helyzetekben lehet segítségükre egy ilyen telefon. Például sportoláskor, ha elmegyek futni a városba, és nem akarok sok mindent vinni, a telefonomat mindenképp viszem magammal, és jó, ha van benne egy virtuális bankkártya, amely alkalmas a fizetésre.

 

– A PR mellett mire hegyezik ki a marketingmixet?

 

– A PR-eszközök mellett a klasszikus csatornákhoz is nyúlunk, 360 fokos kommunikációt folytatunk majd, amelyben minden típusú média benne lesz. A klasszikus reklám ismertségépítéssel, edukációval, sok PR-ral, contenttel és natívval párosul majd.

 

– Magyarországon mennyi terminál van? Hány helyen lehet már mobillal fizetni?

 

– Mindenhol, ahol egyérintéses fizetés van. Az MNB adatai szerint jelenleg a 110 ezer terminálból több mint 83 ezer képes erre a funkcióra. Ezért jó, hogy az egyérintéses fizetés annak idején elindult, mert a kereskedők készen állnak erre. Tehát ez a kereskedő oldaláról nem igényel új fejlesztést, azaz nem kerül pluszköltségbe. Ugyanúgy a kártyabirtokosoknak sem jelent többletkiadást, hiszen egy bankkártyás fizetésről beszélnünk, csak nem a kártyánkat, hanem a telefonunkat érintjük a terminálhoz.

 

– Mikorra lehet teljesen készpénzmentes a világ?

 

– Vannak olyan országok, amelyek egészen közel járnak a készpénzmentes működéshez, például Svédországban és Izraelben már a készpénzmentes megoldások vannak túlsúlyban, de hazánkban még mindig sokan szeretik a bankjegyeket és a pénzérméket. Az MNB 2015-ös közlése szerint Magyarországon mintegy 3,8 milliárd fizetési tranzakció van egy évben, ennek 80 százaléka készpénzben zajlik. Tehát van helye a fejlődésnek, kártyatársaságunk is számos kártyahasználat-ösztönző kampánnyal, támogatási programmal segítette az elektronikus fizetés terjedését az elmúlt években.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazinban olvashatja el.

 

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...