- Hirdetés -

Moduláris mobilt fejlesztett egy magyar cég

|

Moduláris, elemekből konfigurálható mobiltelefont mutatott be a MOHAnet Mobilsystems Zrt.. A magyar fejlesztésű készülék lakossági és üzleti alkalmazási területen is használható, dedikált internet csatornán, állandó online elérhetőség mellett. A tizenegy éves vállalat a Moniphone elnevezésű készülékkel letarolná a nemzetközi személyfelügyeleti eszközök piacát.

 

A vállalat korábbi, szerteágazó, sokkészülékes kínálatát egy moduláris, azaz építőkockákból konfigurálható termékre cserélte, amely a korábbi eszközök felhasználási területein kínál továbbra is megoldást, költséghatékony és újrahasznosítható módon. Október 26-án, Budapesten mutatta be ünnepélyes keretek között a vállalat a „Moniphone” nevű, távfelügyelhető mobiltelefont, mely kezdetben öt, rövidesen pedig tíz alkalmazási területen lesz használható, üzleti és lakossági szegmensben egyaránt, legyen szó idősek segélyhívó készülékéről vagy fizikai foglalkoztatottak munkaeszköz mobiltelefonjáról.

 

A cég fejlesztői egy olyan személyfelügyeleti telefont terveztek meg, amely a felhasználói igényeknek megfelelően alakítható, és a használat során – megváltozó szükséglet alapján – akár át is konfigurálható. A 160 gramm súlyú, nyomógombos telefon az alapfunkciók (zseblámpa, gyorsulásmérő, karóra funkció) mellett számos kiegészítővel vértezhető fel: Bluetooth, WiFi, RFID, NFC, QR- és vonalkód olvasó is beépíthető az ütés- és törésálló műanyag házba, s a technológia fejlődésével ezek az elemek a modularitásnak köszönhetően a későbbiekben cserélhetőek.

 

A vezeték nélküli töltésre is alkalmas telefon 4G hálózatot használ, s dedikált internetcsatornán keresztül állandó online jelenlétet biztosít a felhasználónak, az internet-összeköttetés és a háttérben futó távfelügyeleti alkalmazások kikapcsolhatatlanok. A készülék ezáltal folyamatosan monitorizálható, a rendszer állandó életjelet és eseményjelzést közvetít óránként, vagy akár percenként a felügyeleti szervnek. A Moniphone ezáltal időt és pénzt takarít meg a vállalatoknak, s nagyobb biztonságot nyújt idős szeretteinknek, ráadásul az elektromos adminisztrációnak köszönhetően gyorsul az adatrögzítés. A készülék igény esetén fordított kommunikációra képes, tehát a központ jelzéseit is fogadhatja – írja közleményében a MOHAnet.

 

Beépített GPS-ének köszönhetően egy térképes felületen bármikor megtekinthető és ellenőrizhető a használó személy kültéri tartózkodási helye és mozgása. A beltéri ellenőrzés azonban már összetettebb megoldást igényel, erre a MOHAnet átjelző egysége, az iMachine nyújthat segítséget. Ez az eszköz Bluetooth-szal csatlakozik a Moniphone-hoz és három méteres körzetekre osztva érzékeli a készülék felhasználásának helyszínét. A zóna meghatározásnál költségesebb, azonban pontosabb megoldás, ha az adott helyiségbe háromszögelős technikával Time of Flight érzékelőket szerelünk fel, ezek segítségével ugyanis centiméter pontosan lehet meghatározni a Moniphone, ezáltal használója elhelyezkedését.

 

A Moniphone a legkisebb rezonanciát, így a légzést is érzékeli, ezért ha a munkavégzés során egy adott kolléga letenné az asztalra a mobilt, hogy elkerülje a felügyeletet, a telefon a mozdulatlanságot ájulásnak detektálja, s azonnal vészjelzést ad a diszpécserközpontnak, ami egyébként lehet egy vállalaton belüli telefonos ügyelet, de akár külső távfelügyeleti partner is. A mérnökök gyorsulásmérővel látták el az eszközt, ami így egy esést is azonnal érzékel, egyből értesítve a felügyeleti partnert, igény esetén – idősfelügyelet során – például egy családtagot.

 

„A Moniphone erős fizikai igénybevételre készült, a felhasználói igényeknek megfelelően masszív, képes ellenállni ütés, esés vagy egyéb környezeti behatásoknak. A kopás vagy nagyobb hőmérséklet ingadozás sem befolyásolja jelentősen az élettartamát. A távfelügyelhető mobiltelefon kezdetben fehér, fekete és szürke színekben rendelhető, s három éves szerződés esetén készülékár-támogatással, szolgáltatástól függő havidíjas konstrukcióban vásárolható meg.” – tájékoztatott Havasi Zoltán, a bemutatót követően. „A nemzetközi kiállításokon több olyan érdeklődőnk is akadt, aki kizárólag a készüléket szerette volna megvenni, ugyanis rendelkezett például saját IoT megoldással, de megfelelő telefont nem talált hozzá. Számukra új üzleti modellel készülünk, a korábbiakkal ellentétben már nem csak komplett megoldást értékesítünk, hanem ügyfeleinknek arra is van lehetősége, hogy a saját IoT megoldásukba illesszék a mi eszközünket. Ezzel komoly üzleti sikert érhetünk el a számottevő konkurens nélküli európai piacon” – tette hozzá.

 

A vezérigazgató a budapesti rendezvény után még azt is megjegyezte, hogy míg a MOHAnet Mobilsystems Zrt. az elmúlt tíz év során közel huszonötezer átjelzőt és alkalmazás-specifikus telefonkészüléket értékesített viszonteladói partnerein keresztül, addig a Moniphone-ból és a januárban bemutatott iMachineből már tízezernél többet adott el az idei évben, így várhatóan a 2016-os négyszázmillió forintos árbevételét is megduplázza 2017-ben a vállalat. A személyfelügyelő mobiltelefonból az év végéig megközelítőleg még ötezer készülék találhat gazdára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

No-code és low-code eszközök hatása a marketingre

A mai digitális környezetben, ahol létfontosságú, hogy lépést tartsunk az innováció sebességével, óriási nyomás alatt állunk, hogy gyorsan és hatékonyan indítsunk kampányokat és digitális élményeket, amelyek rezonálnak a vevőinkkel. A mesterséges intelligencia (MI) és a...

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

No-code és low-code eszközök hatása a marketingre

A mai digitális környezetben, ahol létfontosságú, hogy lépést tartsunk az innováció sebességével, óriási nyomás alatt állunk, hogy gyorsan és hatékonyan indítsunk kampányokat és digitális élményeket, amelyek rezonálnak a vevőinkkel. A mesterséges intelligencia (MI) és a...

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

Don't Miss

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...