- Hirdetés -

Nagy összegű exitekkel pöröghetne jobban a startup-világ

|

Szakértők szerint a magyar startup piac gyorsabb fejlődéséhez a jelenleginél jóval több, nagyobb összegű exitre, vagyis sikeres cégértékesítésre lenne szükség. Az ebből keletkező tőkét ugyanis az adott cégek addigi befektetői és tulajdonosai újabb sikeres vállalkozások létrehozásába tudnák visszaforgatni – hangzott el a Drukka Startup Stúdió és a Baconsult által szervezett Progress Bar meetupon Budapesten.

 

Az utóbbi évek legnagyobb magyar startup sikersztoriját jelentette, amikor 2016-ban az IBM becslések szerint 130 millió dollárért (közel 34 milliárd forintért) felvásárolta a magyar Ustream online videómegosztó szolgáltatást. A vállalkozás egyik alapítója, Fehér Gyula a Nokia Skyparkban megrendezett Progress Bar rendezvény résztvevőivel osztotta meg cégépítéssel kapcsolatos tapasztalatait.

 

A sikeres vállalkozó kiemelte, hogy a nemzetközi cégértékesítéshez nagyon rögös út vezet, és számos tényezőnek kell együttesen meglennie ahhoz, hogy egy startup Magyarországról kimagasló üzleti sikert érjen el. „Az első pillanattól kezdve a nemzetközi piacra kell lőni, hiszen a külföldi tőkéért ádáz küzdelem folyik, mely során sajnos nem jelent önmagában versenyelőnyt, ha egy cég magyar gyökerekkel rendelkezik, és esetleg a hazai piacon sikeres” – fogalmazott Fehér.

 

A Ustream esetében a nemzetközi felvásárlás majdani felvásárlóval való első kapcsolatfelvételtől számítva másfél éves folyamat eredményeként valósult meg. Fontos tanulság, hogy az exit, vagy befektetés nem a semmiből érkezik: egy cégnek sokat kell tennie azért, hogy felkerüljön a potenciális felvásárlók, befektetők radarjára. „Nagy hangsúlyt kell fektetni az ilyen irányú marketingre is, amellett, hogy a cég az ügyfelei felé folyamatosan kommunikál” – fogalmazott az alapító.

 

Egy startup sikeres nemzetközi céggé válásában az egyik legnagyobb kihívást a hírtelen szervezeti növekedés jelenti, hiszen néhány év alatt kell biológiai hasonlattal élve csecsemőből felnőtté válni. A Ustream esetében is voltak olyan növekedési mérföldkövek, amelyek nagy nehézséget okoztak az alapítóknak, hiszen volt olyan fázis például, amikor 30 főről hírtelen 120 főre nőtt a cég alkalmazottainak száma, akik ráadásul a világ különböző pontjain ültek. „Volt olyan időszak, amikor a sok új arc miatt nem tudtam, hogy a cég irodájában ki a kollégám, és ki az, aki éppen állásinterjún vesz részt nálunk” – emlékezett vissza Fehér.

 

A Progress Bar Fehér Gyula előadása után egy panelbeszélgetéssel folytatódott, melynek keretében több hazai befektető (IEurope, Day One Capital, V3 Partners) illetve cégalapító (Codeberry School, Samebug) osztotta meg tapasztalatait arról, hogy hogyan lehet Magyarországról nemzetközi befektetést bevonzani.

 

A beszélgetés talán legsommásabb javaslatát Simó György, a Day One Capital kockázati tőke befektető cég ügyvezető partnere fogalmazta meg, amikor kifejtette, hogy szerinte senki ne készüljön startuppernek, sokkal inkább vállalkozónak, hiszen egy csapatot nem az egyébként hazánkra sajnos gyakran jellemző beszélő, hanem sokkal inkább a tenni akaró emberek („doer”-ek) fognak sikerre vinni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...