- Hirdetés -

Mozgalom segíti a munkakeresőket

|

- Hirdetés -

Egy hét alatt 6600 munkakereső és csaknem 150 vállalat csatlakozott ahhoz a társadalmi célú kezdeményezéshez, amelyet az egyik hazai rendezvényszervező ügynökség indított el március közepén. A „B” terv nevű mozgalom azoknak a munka nélkül maradt, de dolgozni akaró embereknek szeretne segíteni, akik a kialakult járványügyi helyzet hatására veszítették el napi megélhetésüket. A kezdeményezést a vírus első gazdasági hatásait érzékelve a saját környezetükben tapasztalt munkanélküliség enyhítésére indították el a szervezők, néhány nap alatt azonban országos méretűvé nőtte ki magát a mozgalom.

A koronavírus miatt kialakult gazdasági helyzetben rengetegen veszítették el állásukat az elmúlt két hétben a rendezvény, konferencia, vendéglátás, szórakoztatás és turisztikai szektorban. Vannak azonban olyan iparágak, amelyek munkájára épp a jelenlegi körülmények között van égetően nagy szüksége az országnak, kapacitásaik azonban végesek. Így – ha csak átmenetileg is, de – munkaerő hiányban szenvednek. Ezt felismerve indította el kezdeményezését a Friends Club Hungary csapata a hirtelen munka nélkül maradt értékes munkaerő azonnali megsegítésére és azon szektorok támogatására, ahol most kiemelten nagy szükség van új munkavállalókra.

Csaknem 6000 álláskereső és 3000 munkalehetőség az első héten

A kezdeményezés keretében az álláskeresők és a munkaadók egy frissen létrehozott oldalon keresztül tudják jelentkezésüket feltölten. Ezáltal pedig a munkaerő-túlkínálatot elvezetik oda, ahol éppen nagy szükség van új munkavállalók belépésére. A mozgalom március 17-én indult és egy hét alatt 6600 munkára jelentkező regisztrált a felületen, illetve 150 munkaadó cég csaknem 4000 munkalehetőséggel jelentkezett be az oldalra, a számuk pedig folyamatosan nő.

Munkanélküliekkel pótolhatják a hiányt a létfontosságú ágazatokban

„Természetesen fontos, hogy lehetőségeihez mérten mindenki maradjon otthon, azonban a létfenntartáshoz szükség van arra, hogy legalább az egyik családtag aktív kereső legyen. Sok esetben csak olyan állások jöhetnek szóba, amelyeket nem lehet otthonról elvégezni, azonban az ország működése szempontjából el kell látni ezeket a feladatokat is. A mozgalmunk keretében azoknak a nagyvállalatoknak, intézményeknek, szervezeteknek a jelentkezését várjuk, ahol azonnali munkaerőre van szükség” – mondta el Sallai György a Friends Club Hungary ügyvezetője, aki hozzátette, hogy bíznak abban, hogy más gazdasági ágazatok mellett a turisztikai-és szórakoztatóipar is pár hónapon belül új erőre kaphat, és így a most átmenetileg pályát váltó munkavállalók is visszatérhetnek eredeti tevékenységeikhez. Addig viszont épp azt a hiányt tudják pótolni, ami a nélkülözhetetlen területeken a vírus miatt keletkezett.

Aktív kapcsolattartás és tájékoztatás a lehetőségekről

Nemcsak állást kínáló intézmények, de technikai szolgáltatók is a kezdeményezés mellé álltak az elmúlt napokban. A belső kommunikációt támogató magyar startup, a Blue Colibri segít a mozgalomnak gyorsan és hatékonyan kapcsolatot tartani a jelentkezőkkel mobiltelefonon és desktopokon egyaránt. Ennek köszönhetően a szervezők abban is tudnak segíteni a közösségnek, hogy napi szinten tájékoztassák őket a lehetőségekről, informálják őket a kialakult helyzetről. Segítségre jelentkezett a vendeglista.hu csapata is, akik az általuk működtetett regisztrációs rendszert ajánlották fel a projekt számára ellenérték nélkül.

Folyamatosan várják az új munkalehetőségeket

A cél az, hogy a következő napokban, hetekben még több vállalat megismerje a „B” terv kezdeményezés felületét, ennek köszönhetően pedig még többen eljuttassák nyitott pozícióikat a szervezőknek, akik bíznak abban, hogy az általuk létrehozott felület segít átvészelni a turisztikai és szórakoztató iparágban dolgozók következő hónapjait.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Ezt keresik a vásárlók a webshopokban

Az Árukereső.hu adatai egyértelműen rávilágítanak arra, hogy mind Magyarországon, mind a régióban – az időjárás ingadozása ellenére – már dübörög a fogyasztók tudatában a nyár. A top termékek: vitaminok, fehérjeporok, sporteszközök és a fagylalt!Az...

Ezekkel a különlegességekkel készülnek a MOZ.GO szervezői

Több különlegességet is tartogat az idén MOZ.GO néven érkező Magyar Mozgókép Fesztivál. Látható lesz többek között a sokáig betiltott Rabmadár, vetítik az idén 20 éves Kontrollt, jön az Oscar-jelölt Macskajáték felújított képpel és hanggal,...

Országos terjeszkedésbe kezd a Mercar

Budapesten nyitott használtautó szalont a Mercar. Az új értékesítési ponton a partnerektől visszavett autók egy részének értékesítését végzik impozáns körülmények között. De úgy tűnik itt sincs megállás, ahogy az Aszfalt királyaiban sem volt. Országos...

Újabb fordulat a Marsra magyar! sztorijában

Megvette a Netflix a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című sorozat első évadát, ami május 15-én került fel a streaming platformra, ahol már másnap bekerült a Top10 legnézettebb TV...

Rengeteg program várja a gyerekeket a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 2024. május 25-én és 26-án szervezi meg a Városligeti Gyermeknapot. Az idei rendezvény középpontjában az egészség, a sport, a kultúra, az internetbiztonság és a nemzetek bemutatása áll. Célunk továbbra is...

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány...

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...