- Hirdetés -

Művészi projektben a Lexus

|

A kortárs magyar festőművészet számára lehetőséget nyújtó program indult Art and Technology by Lexus néven. A kezdeményezés keretében 2019. november 29. és december 19. között öt kortárs magyar festőművész közel 60 alkotása tekinthető és vásárolható meg egy rendhagyó tárlat keretében a Lexus Buda Autószalonban, illetve az SCH-Galériában.

Egyre nagyobb az érdeklődés Magyarországon a kortárs festőművészet iránt, amit jól mutat, hogy a legnagyobb galériák festményaukcióin az összeleütési ár egyre-másra dönti meg a rekordokat és nem ritkán több tízmillió forintért kelnek el a legértékesebb hazai kortárs darabok egy-egy kiemelt árverésen. Egyes szakértők szerint az évente 15-20 milliárd forint méretűre becsült hazai műkincspiacon belül a kortárs alkotások szegmense robbanás előtt áll. Számos feltörekvő, tehetséges kortárs magyar művész alkot kimagasló minőségben, akiket érdemes megismerni. Munkáik nemcsak lecserélhetik a készen vásárolt posztereket a falakon, hanem pénzügyi befektetésnek is tekinthetők.

Ezt felismerve indította útjának az Art and Technology by Lexus programot a Complex Services Kft., mint az ötlet gazdája, a Reálszisztéma Zrt., mint a Lexus autómárka kiemelt hazai forgalmazója, és az SCH-Galéria, mint a program szakmai támogatója. „A projektben olyan művészek vesznek részt, akik alkotásaikkal már megmérettettek, hazai és nemzetközi szakmai sikereket tudhatnak maguk mögött. A rendhagyó kezdeményezés célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a kortárs művészet mindennapjaink része, hiszen a tárgyak akár autó, akár festmények formájában hatással vannak érzéseinkre, hétköznapjainkra, az ebből fakadó szemléletformálással a világunkra is” – foglalta össze Szabó Zsuzsanna, a Complex Services Kft. művészeti vezetője, szakmai igazgatója.

„Az autóipar és a művészet kapcsolódása néhányaknak első hallásra talán idegenként hathat. Ugyanakkor a Lexus kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy a japán kézműves, művészi ihletésű hagyományok a kész – utcákon látható – modellekben is megjelenjenek. A Lexus formatervezői, külső és belső dizájnerei a legmagasabb szintű ízlést és minőséget képviselik. Így nem is volt kérdés számunkra, hogy nagy lelkesedéssel vegyünk részt az Art and Technology projektben, hiszen ez egy olyan rendhagyó kezdeményezés, amivel teljeséggel azonosulni tudunk. Úgy gondoljuk, a Lexus vásárlói is nagy nyitottságot mutatnak majd művészeti programunk iránt, hiszen az öt magyar művész munkássága teljes mértékben illik a Lexus által képviselt filozófiához, értékrendhez és életérzéshez” – hívta fel a figyelmet Berki István, a Reálszisztéma Zrt. tulajdonosa.

A közel három hetes programot egy nagyszabású ünnepélyes megnyitó est indította útjára november 29-én a Lexus Buda Autószalonban. December 19-ig pedig további kisérő rendezvényekre is sor kerül ugyanitt, illetve az SCH-Galériában. A rendhagyó kiállítás és festményvásár keretében Csurák Erzsébet, Fekete József, Gulyás Andrea, Kalocsai Zoltán és Neogrády Antal összesen közel 60 művét lehet megtekinteni és megvásárolni.

„Az Art and Technology by Lexus programot azzal a szándékkal álmodtuk meg, hogy egy rendhagyó, figyelemfelkető kezdeményezéssel pezsdítsük fel a magyar kortárs művészeti életet. Hazánkban még viszonylag ritka, hogy nagy nemzetközi márkák támogatóként jelenjenek meg kortárs művészeti programokban, reméljük projektünkkel sikerül hagyományt teremteni. A Reálszisztéma, illetve az SCH-Galéria az első pillanattól fogva nyitottak voltak a koncepciónkra, és kiváló partnereknek bizonyulnak. Bízunk benne, hogy a programban résztvevő öt művész számára mind ismertségben, mind üzletileg jelentős értéket tudunk teremteni, és ezáltal hozzájárulunk a hazai művészeti élet és műgyűjtő kultúra további fejlődéséhez” – fogalmazott ifj. Schrankó Péter, az Art and Technology by Lexus projekt ötletgazdája.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...