- Hirdetés -

Múzeumokkal erősít a Da Vinci Media

|

Szórakozva tanulás, élménytanulás – a Da Vinci TV elképzeléséhez egyre több neves hazai intézmény csatlakozik. Ősztől a Budapesti Történeti Múzeum és a Petőfi Irodalmi Múzeum valamint a Pécsi Állatkert a Da Vinci Media új partnerei a zárás utáni programok szervezésében.

Az évek óta népszerű Da Vinci Kids Pizsamapartik a kisiskolások számára az élmények kifogyhatatlan tárházát jelentik. A TV-csatorna tematikájához igazodó intézményekben szervezett ottalvós programokon a résztvevők élményeken keresztül ismerkednek meg a helyszínek témáival. Régészkalandok a Nemzeti Múzeumban, filmtrükkök a Korda Filmparkban, Római Birodalom az Aquincumi Múzeumban – számtalan bevált tematika. Szeptember végétől 2 új budapesti és további 2 vidéki helyszínen lehet éjszakázni zárás után a résztvevőknek.

Kiből lehetett apród vagy udvarhölgy a középkori Budán? Hány évesek voltak, hogyan éltek, mit tanultak és hogyan szórakoztak a királyi udvarba kerülő fiúk, lányok? A Budapesti Történeti Múzeum Vármúzeuma pizsamapartija ezt a tematikát járja körül. Miután a résztvevők megismerték a kastélyok és várak életét, a múzeum egyik legszebb fekvésű termében, a Lovagteremben töltik az éjszakát.

A Petőfi Irodalmi Múzeum záróra után a múltba repíti a látogatókat: a pizsamapartin a 200 éves palota titkai kerülnek felszínre. Milyen lehet éjszaka felfedezni az épület titkait? Az is kiderül, a korabeli fantasztikus elképzelésekből Jules Verne nyomán mára mi valósult meg – űrhajó, hangosfilm vagy légkondicionálás? Továbbá híres irodalmi alkotásokat kevernek újra, és könyvekkel játszanak időben és térben. A gyermekek a program végeztével a Petőfi Irodalmi Múzeum Vörös-szalonjában töltik az éjszakát.

„A Da Vinci TV az élménytanulást már több, mint két éve különleges helyszíneken hozza el a gyerekek számára.” – mondja Ferdinand Habsburg, a Da Vinci Media ügyvezető igazgatója. ”A programon a gyerekek nem mindennapi élményeken keresztül szereznek új tudást. Örömünkre szolgál, hogy magyarországi munkatársaink munkájának eredményeként új partnereink is felismerték a kezdeményezésben rejlő értékeket.” – teszi hozzá.

A Pécsi Állatkert az első az országban, aki ottalvós éjszakai programot szervez. A gyerekek éjjel zseblámpával kalandoznak, kincsek után kutatnak, és testközelből ismerik meg a világ élőlényeit. Állatsimogatás, állatetetés, bátorságpróba, ráadásul olyan helyekre is bekukkanthatnak, ahová látogató még nem tette be a lábát. Az éjszakai kalandokat követően a „pizsamás felfedezők“ az állatkert Akvárium-Terráriumában töltik az éjszakát.

A pizsamapartik másik pécsi helyszíne, a Zsolnay Planetárium októbertől megújult tematikával várja az érdeklődőket – ezúttal az űrhajózás áll a középpontban. A gyerekek látványos planetáriumi bemutatón vesznek részt, megismerik az űrutazás és űrkutatás érdekességeit, és távcsővel derült idő esetén megfigyelhetik azt is, hogy hova jutott el az ember űrhajók segítségével. Az éjszaka során izgalmas küldetést teljesítenek a Marson egy mars-járó robot irányításával.

A Da Vinci Pizsamaparti sorozat igazi kuriózum a vagány gyerekeknek és nem mellesleg egy értékes este a szülőknek. A felfedezés és a titkos éjszakai kalandok öröme már előre lázba hozza a gyerekeket, az ismeretterjesztő játékok, feladatok a közös örömet, a kiállítóhelyek pedig a tematikát adják. Nincs is annál jobb, amikor a gyerekek a saját élményükből táplálkozva kezdenek el észrevétlenül tanulni, érdeklődni egy terület iránt és ehhez mindig csak egy jó szikra, egy érdekes helyszín, egy jó múzeumpedagógus és egy jó műsor épp elég.

További Pizsamaparti helyszínek: Korda Stúdió, Magyar Nemzeti Múzeum, Rákóczi Vár, Magyar Természettudományi Múzeum, Zsolnay Planetárium, Aquincumi Múzeum, Szolnoki Reptár.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...