- Hirdetés -

Nagy leégésre számíthatnak a magyarok

|

- Hirdetés -

Még mindig sokan, háromból egy magyar nyaraló perzselődik a napon 11-15 óra között, a legerősebb UV-sugárzás idején – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden tizedik válaszadó egyáltalán nem gondoskodik a fényvédelemről. Ráadásul a válaszadók harmada még sosem járt bőrgyógyászati szűrővizsgálaton, holott évente egyszer javallott.

A Szallas.hu online felmérést végzett a nyári fényvédelemmel kapcsolatos szokásokra irányulóan. „Bár kutatásaink jellemzően a magyarok utazási trendjeire irányulnak, az idei rekkenő hőség és az egyre erősödő UV-sugárzás miatt fontosnak éreztük, hogy a nyaralók figyelmét ne csak a hazai úti célokra hívjuk fel, hanem a bőr egészségének megóvására is” – ismertette a kérdőívezés hátterét Kelemen Lili, a Szallas.hu sajtószóvivője. Az eredmények visszaigazolták, hogy fontos az edukáció témában. A válaszadók 57 százaléka 3 vagy több órát tölt a napon a nyári melegben, harmaduk fél-2 óra közötti időtartamról nyilatkozott. 6 százalékuk fél óránál kevesebbet sütkérezik és csupán 8 százalékuk nem napozik egyáltalán. „Ráadásul minden harmadik nyaraló 11 és 15 óra között sütteti a hasát, amikor a legerősebb az UV-sugárzás” – tette hozzá Kelemen Lili. A másik kétharmaduk csinálja jól, felelősen, aki ebben az időszakban maximum az árnyékban, de inkább zárt, hűvös helyen tartózkodik. Arról megoszlanak a vélemények, hogy miért perzselődünk a tűző napon. „Sokaknak a barnaság a nyaralás fokmérője, és arról se feledkezzünk meg, hogy a nagy nyári szabadság alatt nehezen viseljük a korlátokat” – sorolta a sajtószóvivő.

A fényvédelem fokmérője az SPF (Sun Protection Factor), ami azt mutatja meg, hogy milyen mértékben véd a készítmény az UVB sugarak ellen, mennyire blokkolja a természetes melanin képződést. Minél magasabb ez az érték, annál hatékonyabb a védekezés. Biztató, hogy a válaszadók kétharmada SPF 30-as vagy annál erősebb naptejet használ. Örvendetes, hogy nemek szerinti bontásban is hasonló az arány. Korosztályok tekintetében pedig a 36-45 és a 26-35 évesek a legtudatosabbak, náluk 60 százalék feletti a magas SPF értékű fényvédők használatának aránya. Minden ötödik nyilatkozó SPF 21-30, minden tizedik pedig SPF 5-20 erősségűt visz fel bőrére. Összességében tehát tízből kilenc nyaraló gondoskodik a fényvédelemről. Viszont a válaszadók háromnegyede az arcára csak nyáron használ fényvédőt, az év többi részében nem. Ugyanakkor hiába minden eddigi intelem, még mindig vannak olyanok (kb. minden tizedik válaszadó), akik egyáltalán nem használnak naptejet még a vakáció során sem. Megoszlanak az indítékok, de jellemzően amiatt tartják szükségtelennek a naptej használatát, mert nem szoktak leégni, felesleges kiadásnak vélik, és nélküle gyorsabban barnulnak. „Holott a bőrünk egészségének megóvása nem úri hóbort – mondta Kelemen Lili. – A fényvédők használatával és a napozási tanácsok megfogadásával gátolhatjuk a bőr öregedését, a korai ráncok és a pigmentfoltok megjelenését, és csökkenthetjük a bőrrák kialakulásának kockázatát.”

A Szallas.hu felmérésében arra is kíváncsiak voltak, vajon milyen egyéb praktikákat, eszközöket vetünk be a nyári forróság idején. A válaszadók kétharmada visel kalapot, kendőt, baseball sapkát vagy egyéb fejfedőt a napszúrás elkerülése céljából. Hasonló az aránya azoknak, akik visznek vagy bérelnek napernyőt a strandon, kimondottan árnyékba telepednek le. A tűző napon tízből nyolcan lehetőség szerint minél nagyobb bőrfelületüket takarják el.

Bőrgyógyászati szűrővizsgálaton ugyanakkor a válaszadók harmada még sosem járt. Nemek szerinti bontásban a férfiak 38 százalékára, a nők 30 százalékára igaz ez. A korcsoportos összehasonlításban ketten is kiemelkednek ezúttal negatív példaként. A 18-25 évesek 41 százaléka nem járt még bőrgyógyászati szűrésen, a 66 évesek vagy idősebbek 39 százalék sosem volt még.

A Szallas.hu tanácsai fényvédelem és bőrápolás kapcsán:

Legyen szó városnézésről, kirándulásról, strandolásról vagy bármilyen kültéri programról, arcunkra és testünkre is kenjünk SPF 50+ fényvédőt nyáron! Gyerekeknek válasszunk a megfelelő korosztály számára gyártott, különleges védelmet nyújtó készítményeket!

Az SFP értéktől és az aktivitástól függően ismételjük meg a krém bőséges felvitelét (bőrünkre négyzetcentiméterenként 2 mg naptejet kenjünk, ez egy átlagos felnőtt test esetén kb. 6 teáskanálnyi mennyiséget jelent)! A magasabb SPF értékű készítményeket elegendő lehet 1-2 óránként újrakenni, alacsonyabb mutató esetén viszont akár félóránként is indokolt a használatuk.

Amennyiben strandolunk vagy izzasztó aktivitást végzünk, kenjük be bőrünket gyakrabban!

Délelőtt 11.00 órától délután 15.00 óráig kerüljük a kültéri aktivitást a kánikulában, de legalább a tűző napon való tartózkodást!

A fényvédő krémek, permetek alkalmazása mellett óvhatjuk bőrünket textíliával is! Válasszunk könnyű, légáteresztő anyagú, de nagy bőrfelületet eltakaró ruhákat, esetleg strandruhákat!

A napszúrás elkerülése érdekében viseljünk kalapot, baseball sapkát vagy fejkendőt!

Válasszunk árnyékos helyet a strandon, ha szükséges vigyünk vagy béreljünk napernyőt, esetleg sátrat!

Napon való tartózkodás esetén ne használjunk illatosított vagy alkoholos összetevőjű egyéb készítményeket, mert ezek bőrirritációt okozhatnak!

A szabadban való tartózkodáskor viseljünk napszemüveget!

Amennyiben valamilyen gyógyszert szedünk, tájékozódjunk a használati útmutatóból, hogy okozhat-e fényérzékenységet!

Ne csak a nyárra koncentráljunk! Az UV sugarak a felhőkön is átszűrődnek, így télen-nyáron, szélben-hóban is javasolt a fényvédő mindennapos használata az arcra. Tegyük a reggeli rutin részévé, alkalmazzuk a fényvédőt a hidratáló beszívódása után!

A fenti tanácsok követése egészséges emberek számára javasolt. Amennyiben valaki napallergiás, egyéb bőrbetegsége vagy más egészségügyi problémája van, egyeztessen orvosával!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Rangos elismerést nyert el az LG

Az LG Electronics tennesseei üzeme az iparágban az első háztartásigép-gyár, amely kiérdemelte az Világgazdasági Fórum Lighthouse Factory minősítését. Az LG Electronics (LG) háztartási készülékeket gyártó üzemét az Egyesült Államokban a Világgazdasági Fórum (WEF) a világ...

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Ingyenes hirdetés feladás regisztráció nélkül, csupán pár kattintással (x)

Az online hirdetések évtizedek óta kedvező opciót jelentenek a kereskedelemre eladók és vásárlók számára egyaránt. Az egyik legfontosabb tényező a hozzáférhetőség, hiszen az erre dedikált oldalakon lényegében bárki hirdethet. Ez pedig még egyszerűbb, mint...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Új marketingigazgatóval folytatja a Westend

Tavaly év végén vette át Kovács Zsombor a Westend marketingigazgatói feladatait a szülési szabadságra távozó Pőcze Judittól.Az új marketingigazgató széles ismeretekkel rendelkezik a plázaszektorról, hiszen nem csak a Westendben dolgozott korábban, hanem szinte valamennyi...

Ismét díjazták a legkiemelkedőbb marketingaktivitásokat

Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lezárták a Vodafone felvásárlását

Január 31-én a vételár kifizetésével lezárult a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. megvásárlása. A január 8-án aláírt adásvételi megállapodásnak megfelelően a 4iG Nyrt. 51, a Magyar Állam pedig 49 százalékos közvetett befolyást szerzett a magyar...

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....