- Hirdetés -

Nagy leégésre számíthatnak a magyarok

|

- Hirdetés -

Még mindig sokan, háromból egy magyar nyaraló perzselődik a napon 11-15 óra között, a legerősebb UV-sugárzás idején – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden tizedik válaszadó egyáltalán nem gondoskodik a fényvédelemről. Ráadásul a válaszadók harmada még sosem járt bőrgyógyászati szűrővizsgálaton, holott évente egyszer javallott.

A Szallas.hu online felmérést végzett a nyári fényvédelemmel kapcsolatos szokásokra irányulóan. „Bár kutatásaink jellemzően a magyarok utazási trendjeire irányulnak, az idei rekkenő hőség és az egyre erősödő UV-sugárzás miatt fontosnak éreztük, hogy a nyaralók figyelmét ne csak a hazai úti célokra hívjuk fel, hanem a bőr egészségének megóvására is” – ismertette a kérdőívezés hátterét Kelemen Lili, a Szallas.hu sajtószóvivője. Az eredmények visszaigazolták, hogy fontos az edukáció témában. A válaszadók 57 százaléka 3 vagy több órát tölt a napon a nyári melegben, harmaduk fél-2 óra közötti időtartamról nyilatkozott. 6 százalékuk fél óránál kevesebbet sütkérezik és csupán 8 százalékuk nem napozik egyáltalán. „Ráadásul minden harmadik nyaraló 11 és 15 óra között sütteti a hasát, amikor a legerősebb az UV-sugárzás” – tette hozzá Kelemen Lili. A másik kétharmaduk csinálja jól, felelősen, aki ebben az időszakban maximum az árnyékban, de inkább zárt, hűvös helyen tartózkodik. Arról megoszlanak a vélemények, hogy miért perzselődünk a tűző napon. „Sokaknak a barnaság a nyaralás fokmérője, és arról se feledkezzünk meg, hogy a nagy nyári szabadság alatt nehezen viseljük a korlátokat” – sorolta a sajtószóvivő.

A fényvédelem fokmérője az SPF (Sun Protection Factor), ami azt mutatja meg, hogy milyen mértékben véd a készítmény az UVB sugarak ellen, mennyire blokkolja a természetes melanin képződést. Minél magasabb ez az érték, annál hatékonyabb a védekezés. Biztató, hogy a válaszadók kétharmada SPF 30-as vagy annál erősebb naptejet használ. Örvendetes, hogy nemek szerinti bontásban is hasonló az arány. Korosztályok tekintetében pedig a 36-45 és a 26-35 évesek a legtudatosabbak, náluk 60 százalék feletti a magas SPF értékű fényvédők használatának aránya. Minden ötödik nyilatkozó SPF 21-30, minden tizedik pedig SPF 5-20 erősségűt visz fel bőrére. Összességében tehát tízből kilenc nyaraló gondoskodik a fényvédelemről. Viszont a válaszadók háromnegyede az arcára csak nyáron használ fényvédőt, az év többi részében nem. Ugyanakkor hiába minden eddigi intelem, még mindig vannak olyanok (kb. minden tizedik válaszadó), akik egyáltalán nem használnak naptejet még a vakáció során sem. Megoszlanak az indítékok, de jellemzően amiatt tartják szükségtelennek a naptej használatát, mert nem szoktak leégni, felesleges kiadásnak vélik, és nélküle gyorsabban barnulnak. „Holott a bőrünk egészségének megóvása nem úri hóbort – mondta Kelemen Lili. – A fényvédők használatával és a napozási tanácsok megfogadásával gátolhatjuk a bőr öregedését, a korai ráncok és a pigmentfoltok megjelenését, és csökkenthetjük a bőrrák kialakulásának kockázatát.”

A Szallas.hu felmérésében arra is kíváncsiak voltak, vajon milyen egyéb praktikákat, eszközöket vetünk be a nyári forróság idején. A válaszadók kétharmada visel kalapot, kendőt, baseball sapkát vagy egyéb fejfedőt a napszúrás elkerülése céljából. Hasonló az aránya azoknak, akik visznek vagy bérelnek napernyőt a strandon, kimondottan árnyékba telepednek le. A tűző napon tízből nyolcan lehetőség szerint minél nagyobb bőrfelületüket takarják el.

Bőrgyógyászati szűrővizsgálaton ugyanakkor a válaszadók harmada még sosem járt. Nemek szerinti bontásban a férfiak 38 százalékára, a nők 30 százalékára igaz ez. A korcsoportos összehasonlításban ketten is kiemelkednek ezúttal negatív példaként. A 18-25 évesek 41 százaléka nem járt még bőrgyógyászati szűrésen, a 66 évesek vagy idősebbek 39 százalék sosem volt még.

A Szallas.hu tanácsai fényvédelem és bőrápolás kapcsán:

Legyen szó városnézésről, kirándulásról, strandolásról vagy bármilyen kültéri programról, arcunkra és testünkre is kenjünk SPF 50+ fényvédőt nyáron! Gyerekeknek válasszunk a megfelelő korosztály számára gyártott, különleges védelmet nyújtó készítményeket!

Az SFP értéktől és az aktivitástól függően ismételjük meg a krém bőséges felvitelét (bőrünkre négyzetcentiméterenként 2 mg naptejet kenjünk, ez egy átlagos felnőtt test esetén kb. 6 teáskanálnyi mennyiséget jelent)! A magasabb SPF értékű készítményeket elegendő lehet 1-2 óránként újrakenni, alacsonyabb mutató esetén viszont akár félóránként is indokolt a használatuk.

Amennyiben strandolunk vagy izzasztó aktivitást végzünk, kenjük be bőrünket gyakrabban!

Délelőtt 11.00 órától délután 15.00 óráig kerüljük a kültéri aktivitást a kánikulában, de legalább a tűző napon való tartózkodást!

A fényvédő krémek, permetek alkalmazása mellett óvhatjuk bőrünket textíliával is! Válasszunk könnyű, légáteresztő anyagú, de nagy bőrfelületet eltakaró ruhákat, esetleg strandruhákat!

A napszúrás elkerülése érdekében viseljünk kalapot, baseball sapkát vagy fejkendőt!

Válasszunk árnyékos helyet a strandon, ha szükséges vigyünk vagy béreljünk napernyőt, esetleg sátrat!

Napon való tartózkodás esetén ne használjunk illatosított vagy alkoholos összetevőjű egyéb készítményeket, mert ezek bőrirritációt okozhatnak!

A szabadban való tartózkodáskor viseljünk napszemüveget!

Amennyiben valamilyen gyógyszert szedünk, tájékozódjunk a használati útmutatóból, hogy okozhat-e fényérzékenységet!

Ne csak a nyárra koncentráljunk! Az UV sugarak a felhőkön is átszűrődnek, így télen-nyáron, szélben-hóban is javasolt a fényvédő mindennapos használata az arcra. Tegyük a reggeli rutin részévé, alkalmazzuk a fényvédőt a hidratáló beszívódása után!

A fenti tanácsok követése egészséges emberek számára javasolt. Amennyiben valaki napallergiás, egyéb bőrbetegsége vagy más egészségügyi problémája van, egyeztessen orvosával!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....