A Henkel közzétette 30. fenntarthatósági jelentését. 2010 óta a fenntarthatóság minden dimenziójában erőteljes fejlődés történt a cégnél, 2025-re pedig ambiciózus célokat jelöltek meg.
2020 a 2030 felé vezető út középtávját jelöli. Az elmúlt évtizedben a Henkel jelentős előrelépést ért el fenntarthatósági stratégiájának minden dimenziójában: A vállalat a szén-dioxid-kibocsátás, a hulladék- és vízgazdálkodás terén összeségében 39 százalékkal tudta csökkenteni környezeti lábnyomát, ezzel jelentősen meghaladva a 2020-ra kitűzött 30 százalékos csökkentési célt. Ezenkívül az egymillió ledolgozott munkaóra/balesetek arányának 50 százalékos csökkenésével a Henkel elérte a 2020-ra kitűzött biztonsági célját.
A Henkel 1992-ben tette közzé első fenntarthatósági jelentését. Ezáltal a Henkel az iparágban, valamint a német DAX-környezetben azon kevés vállalatok közé tartozik, akik büszkén tekinthetnek vissza a 30 éves következetes fenntarthatósági jelentések gyakorlatára. Az első jelentés „Környezetvédelmi jelentés” volt, és többek között a Henkel környezetvédelmi elveire terjedt ki. „Azóta a Henkel jelentési és fenntarthatósági stratégiája jelentősen fejlődött. Ma számos olyan témával foglalkozunk, amelyek fontosak részvényeseink és vállalatunk jövőbeni sikere szempontjából. Ezek a szociális és környezeti normák betartásától az ellátási láncunkon át az klíma-pozitív vállalattá való válásig terjednek” – mondta Uwe Bergmann, a Henkel fenntarthatósági menedzsment vezetője.
Ambiciózus célok a klímavédelem terén
A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és a globális felmelegedés korlátozása érdekében, a Henkel hosszú távú elképzelést követ és 2040-re klímapozitív vállalattá kíván válni.
A vállalat ambiciózus célja, hogy 2025-re 65 százalékkal csökkentse termelésének szén-dioxid-kibocsátását. Az energiahatékonyságán folyamatosan javít és 2030-ra csak megújuló energiaforrásokból előállított villamos energiát használ fel. 2020 márciusában a Tudományos alapú célok elnevezésű kezdeményezés (Science Based Targets Initiative, SBTi) megerősítette, hogy a Henkel kibocsátáscsökkentési céljai megfelelnek a párizsi klímamegállapodás követelményeinek.
A tavalyi év fontos mérföldköve volt a széleskörű virtuális áramvásárlási megállapodás (Virtual Power Purchase Agreement, VPPA) megkötése egy új szélerőműről a texasi Bee megyében. Ez hosszú távon fedezi a Henkel amerikai villamosenergia-szükségletének 100 százalékát.
Ezen kívül a Henkel arra szeretné használni márkanevét és technológiáit, hogy segítse az ügyfeleket, fogyasztókat és beszállítókat a saját szén-dioxid-kibocsátásuk csökkentésében. Miután a vállalat már lehetővé tette számukra, hogy több mint 55 millió tonnát takarítsanak meg a 2020-ig tartó 5 éves időszak alatt, a vállalat arra törekszik, hogy 2025-re elérje a 100 millió tonnás célt.
Mérhető siker a csomagolási célok terén
A Henkel aktívan támogatja a körforgásos gazdaság fejlődését, és ambiciózus csomagolási célokat követ. 2025-re a Henkel csomagolásainak 100 százaléka újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz. 2020 végén a vállalat ezt már elérte a csomagolásának körülbelül 89 százalékánál.
A vállalat folyamatosan dolgozik azon is, hogy növelje az újrahasznosított anyagok arányát a csomagolásában. Míg sok Henkel csomagolás már most is újrahasznosított anyagokból készül, a vállalat célja, hogy 2025-re az újrahasznosított műanyag részarányát minden fogyasztási cikkének csomagolásában több mint 30 százalékra növelje világszerte. 2020 végén ez az arány 15 százalék körül mozgott.
Pozitív hozzájárulás a társadalmi fejlődéshez
A társadalmi egyenlőtlenségek elleni küzdelem korunk egyik legnagyobb globális kihívása. A koronavírus-járvány ezt még fokozta, és gyakran súlyosan a legkiszolgáltatottabbakat érinti. Ezért a világjárvány elleni küzdelem különösen fontos feladat volt 2020-ban. A Henkel tavaly globális szolidaritási program indított, mellyel jelentősen kibővítette sürgősségi segélyezési tevékenységét. Ez hozzájárult a „társadalmi fejlődés” fókuszterülethez, amely a Henkel hat fenntarthatósági prioritásának egyike.
A vállalat hangsúlyozza elkötelezettségét, 2025-ig tovább kívánja növelni a közösségekre gyakorolt pozitív társadalmi hatását: 100 százalékban felelősségteljes beszerzéssel, több mint 50 ezer fenntarthatósági nagykövetnek képzett munkavállalójának bevonásával, illetve 20 millió ember életkörülményének javítását segítve világszerte.
Ennek egyik példája a Henkel régóta fennálló együttműködése a Solidaridad fejlesztési szervezettel, amely Dél-Amerikában, Afrikában és Ázsiában kistermelőket támogat a fenntartható pálmaolaj kitermelésében. A mai napig megközelítőleg 34 ezer kistermelőt értek el, akik mintegy 305 ezer hektár földet művelnek.