- Hirdetés -

Nagy lépést tenne a klímavédelemért a Henkel

|

- Hirdetés -

A Henkel közzétette 30. fenntarthatósági jelentését. 2010 óta a fenntarthatóság minden dimenziójában erőteljes fejlődés történt a cégnél, 2025-re pedig ambiciózus célokat jelöltek meg.

2020 a 2030 felé vezető út középtávját jelöli. Az elmúlt évtizedben a Henkel jelentős előrelépést ért el fenntarthatósági stratégiájának minden dimenziójában: A vállalat a szén-dioxid-kibocsátás, a hulladék- és vízgazdálkodás terén összeségében 39 százalékkal tudta csökkenteni környezeti lábnyomát, ezzel jelentősen meghaladva a 2020-ra kitűzött 30 százalékos csökkentési célt. Ezenkívül az egymillió ledolgozott munkaóra/balesetek arányának 50 százalékos csökkenésével a Henkel elérte a 2020-ra kitűzött biztonsági célját.

A Henkel 1992-ben tette közzé első fenntarthatósági jelentését. Ezáltal a Henkel az iparágban, valamint a német DAX-környezetben azon kevés vállalatok közé tartozik, akik büszkén tekinthetnek vissza a 30 éves következetes fenntarthatósági jelentések gyakorlatára. Az első jelentés „Környezetvédelmi jelentés” volt, és többek között a Henkel környezetvédelmi elveire terjedt ki. „Azóta a Henkel jelentési és fenntarthatósági stratégiája jelentősen fejlődött. Ma számos olyan témával foglalkozunk, amelyek fontosak részvényeseink és vállalatunk jövőbeni sikere szempontjából. Ezek a szociális és környezeti normák betartásától az ellátási láncunkon át az klíma-pozitív vállalattá való válásig terjednek” – mondta Uwe Bergmann, a Henkel fenntarthatósági menedzsment vezetője.

Ambiciózus célok a klímavédelem terén

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és a globális felmelegedés korlátozása érdekében, a Henkel hosszú távú elképzelést követ és 2040-re klímapozitív vállalattá kíván válni.

A vállalat ambiciózus célja, hogy 2025-re 65 százalékkal csökkentse termelésének szén-dioxid-kibocsátását. Az energiahatékonyságán folyamatosan javít és 2030-ra csak megújuló energiaforrásokból előállított villamos energiát használ fel. 2020 márciusában a Tudományos alapú célok elnevezésű kezdeményezés (Science Based Targets Initiative, SBTi) megerősítette, hogy a Henkel kibocsátáscsökkentési céljai megfelelnek a párizsi klímamegállapodás követelményeinek.

A tavalyi év fontos mérföldköve volt a széleskörű virtuális áramvásárlási megállapodás (Virtual Power Purchase Agreement, VPPA) megkötése egy új szélerőműről a texasi Bee megyében. Ez hosszú távon fedezi a Henkel amerikai villamosenergia-szükségletének 100 százalékát.

Ezen kívül a Henkel arra szeretné használni márkanevét és technológiáit, hogy segítse az ügyfeleket, fogyasztókat és beszállítókat a saját szén-dioxid-kibocsátásuk csökkentésében. Miután a vállalat már lehetővé tette számukra, hogy több mint 55 millió tonnát takarítsanak meg a 2020-ig tartó 5 éves időszak alatt, a vállalat arra törekszik, hogy 2025-re elérje a 100 millió tonnás célt.

Mérhető siker a csomagolási célok terén

A Henkel aktívan támogatja a körforgásos gazdaság fejlődését, és ambiciózus csomagolási célokat követ. 2025-re a Henkel csomagolásainak 100 százaléka újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz. 2020 végén a vállalat ezt már elérte a csomagolásának körülbelül 89 százalékánál.

A vállalat folyamatosan dolgozik azon is, hogy növelje az újrahasznosított anyagok arányát a csomagolásában. Míg sok Henkel csomagolás már most is újrahasznosított anyagokból készül, a vállalat célja, hogy 2025-re az újrahasznosított műanyag részarányát minden fogyasztási cikkének csomagolásában több mint 30 százalékra növelje világszerte. 2020 végén ez az arány 15 százalék körül mozgott.

Pozitív hozzájárulás a társadalmi fejlődéshez

A társadalmi egyenlőtlenségek elleni küzdelem korunk egyik legnagyobb globális kihívása. A koronavírus-járvány ezt még fokozta, és gyakran súlyosan a legkiszolgáltatottabbakat érinti. Ezért a világjárvány elleni küzdelem különösen fontos feladat volt 2020-ban. A Henkel tavaly globális szolidaritási program indított, mellyel jelentősen kibővítette sürgősségi segélyezési tevékenységét. Ez hozzájárult a „társadalmi fejlődés” fókuszterülethez, amely a Henkel hat fenntarthatósági prioritásának egyike.

A vállalat hangsúlyozza elkötelezettségét, 2025-ig tovább kívánja növelni a közösségekre gyakorolt pozitív társadalmi hatását: 100 százalékban felelősségteljes beszerzéssel, több mint 50 ezer fenntarthatósági nagykövetnek képzett munkavállalójának bevonásával, illetve 20 millió ember életkörülményének javítását segítve világszerte.

Ennek egyik példája a Henkel régóta fennálló együttműködése a Solidaridad fejlesztési szervezettel, amely Dél-Amerikában, Afrikában és Ázsiában kistermelőket támogat a fenntartható pálmaolaj kitermelésében. A mai napig megközelítőleg 34 ezer kistermelőt értek el, akik mintegy 305 ezer hektár földet művelnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....