- Hirdetés -

Nagy lépést tenne a klímavédelemért a Henkel

|

- Hirdetés -

A Henkel közzétette 30. fenntarthatósági jelentését. 2010 óta a fenntarthatóság minden dimenziójában erőteljes fejlődés történt a cégnél, 2025-re pedig ambiciózus célokat jelöltek meg.

2020 a 2030 felé vezető út középtávját jelöli. Az elmúlt évtizedben a Henkel jelentős előrelépést ért el fenntarthatósági stratégiájának minden dimenziójában: A vállalat a szén-dioxid-kibocsátás, a hulladék- és vízgazdálkodás terén összeségében 39 százalékkal tudta csökkenteni környezeti lábnyomát, ezzel jelentősen meghaladva a 2020-ra kitűzött 30 százalékos csökkentési célt. Ezenkívül az egymillió ledolgozott munkaóra/balesetek arányának 50 százalékos csökkenésével a Henkel elérte a 2020-ra kitűzött biztonsági célját.

A Henkel 1992-ben tette közzé első fenntarthatósági jelentését. Ezáltal a Henkel az iparágban, valamint a német DAX-környezetben azon kevés vállalatok közé tartozik, akik büszkén tekinthetnek vissza a 30 éves következetes fenntarthatósági jelentések gyakorlatára. Az első jelentés „Környezetvédelmi jelentés” volt, és többek között a Henkel környezetvédelmi elveire terjedt ki. „Azóta a Henkel jelentési és fenntarthatósági stratégiája jelentősen fejlődött. Ma számos olyan témával foglalkozunk, amelyek fontosak részvényeseink és vállalatunk jövőbeni sikere szempontjából. Ezek a szociális és környezeti normák betartásától az ellátási láncunkon át az klíma-pozitív vállalattá való válásig terjednek” – mondta Uwe Bergmann, a Henkel fenntarthatósági menedzsment vezetője.

Ambiciózus célok a klímavédelem terén

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és a globális felmelegedés korlátozása érdekében, a Henkel hosszú távú elképzelést követ és 2040-re klímapozitív vállalattá kíván válni.

A vállalat ambiciózus célja, hogy 2025-re 65 százalékkal csökkentse termelésének szén-dioxid-kibocsátását. Az energiahatékonyságán folyamatosan javít és 2030-ra csak megújuló energiaforrásokból előállított villamos energiát használ fel. 2020 márciusában a Tudományos alapú célok elnevezésű kezdeményezés (Science Based Targets Initiative, SBTi) megerősítette, hogy a Henkel kibocsátáscsökkentési céljai megfelelnek a párizsi klímamegállapodás követelményeinek.

A tavalyi év fontos mérföldköve volt a széleskörű virtuális áramvásárlási megállapodás (Virtual Power Purchase Agreement, VPPA) megkötése egy új szélerőműről a texasi Bee megyében. Ez hosszú távon fedezi a Henkel amerikai villamosenergia-szükségletének 100 százalékát.

Ezen kívül a Henkel arra szeretné használni márkanevét és technológiáit, hogy segítse az ügyfeleket, fogyasztókat és beszállítókat a saját szén-dioxid-kibocsátásuk csökkentésében. Miután a vállalat már lehetővé tette számukra, hogy több mint 55 millió tonnát takarítsanak meg a 2020-ig tartó 5 éves időszak alatt, a vállalat arra törekszik, hogy 2025-re elérje a 100 millió tonnás célt.

Mérhető siker a csomagolási célok terén

A Henkel aktívan támogatja a körforgásos gazdaság fejlődését, és ambiciózus csomagolási célokat követ. 2025-re a Henkel csomagolásainak 100 százaléka újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz. 2020 végén a vállalat ezt már elérte a csomagolásának körülbelül 89 százalékánál.

A vállalat folyamatosan dolgozik azon is, hogy növelje az újrahasznosított anyagok arányát a csomagolásában. Míg sok Henkel csomagolás már most is újrahasznosított anyagokból készül, a vállalat célja, hogy 2025-re az újrahasznosított műanyag részarányát minden fogyasztási cikkének csomagolásában több mint 30 százalékra növelje világszerte. 2020 végén ez az arány 15 százalék körül mozgott.

Pozitív hozzájárulás a társadalmi fejlődéshez

A társadalmi egyenlőtlenségek elleni küzdelem korunk egyik legnagyobb globális kihívása. A koronavírus-járvány ezt még fokozta, és gyakran súlyosan a legkiszolgáltatottabbakat érinti. Ezért a világjárvány elleni küzdelem különösen fontos feladat volt 2020-ban. A Henkel tavaly globális szolidaritási program indított, mellyel jelentősen kibővítette sürgősségi segélyezési tevékenységét. Ez hozzájárult a „társadalmi fejlődés” fókuszterülethez, amely a Henkel hat fenntarthatósági prioritásának egyike.

A vállalat hangsúlyozza elkötelezettségét, 2025-ig tovább kívánja növelni a közösségekre gyakorolt pozitív társadalmi hatását: 100 százalékban felelősségteljes beszerzéssel, több mint 50 ezer fenntarthatósági nagykövetnek képzett munkavállalójának bevonásával, illetve 20 millió ember életkörülményének javítását segítve világszerte.

Ennek egyik példája a Henkel régóta fennálló együttműködése a Solidaridad fejlesztési szervezettel, amely Dél-Amerikában, Afrikában és Ázsiában kistermelőket támogat a fenntartható pálmaolaj kitermelésében. A mai napig megközelítőleg 34 ezer kistermelőt értek el, akik mintegy 305 ezer hektár földet művelnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A ChatGPT lehet az értékesítők legújabb fegyvere

A hazai értékesítők közel 70 százaléka már legalább egyszer alkalmazta a Chat GPT-t élesben, munkája során, hogy kreativitást és időt nyerjen a mesterséges intelligencia segítségével. Az adatok és a visszajelzések arra utalnak, hogy a...

Kedvezményekért adnák adataikat az online vásárlók

Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21 ezer fogyasztó körében végzett...

Díjazták a legjobb hazai zenészeket

Idén is kiosztották könnyű- és komolyzenei kategóriákban az Artisjus-díjakat: összesen tizenkét zeneszerző, szövegíró, valamint alkotói közösség munkáját ismerték el. Menyhárt János életműdíjat, Török Ádám pedig posztumusz életműdíjat kapott a szerzői egyesülettől, a többi könnyűzenei...

Kiderült, mennyi szabadidőt szeretnének a magyarok

A dolgozó magyarok mindössze 18 százaléka tud rendszeresen, akár minden hétköznap is magára időt szakítani – derült ki a Kinley márkatulajdonosa, a Coca-Cola kutatásából. A többség az otthonában töltene el legszívesebben egy-két nyugodt órát,...

Változások a Glosternél

Három nagyobb (rendszerintegráció, cloud, nemzetközi szoftverfejlesztés) üzletággá vonja össze az eddigi öt kisebb üzletágat a Gloster Infokommunikációs Nyrt. A cégcsoport több személyi változásról is döntött: Murvai Attilát, a Gloster-Minero IT egyik vezetőjét nevezték ki...

Idén nyáron se igyuk le magunkat a sárga földig

Spotify kampánnyal, Kármán Odett influenszerrel és online edukációs kártyajátékkal népszerűsíti a tudatos alkoholfogyasztást a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács idei, a spiritsEUROPE támogatásával létrejövő (D)önts felelősen! Töltsd tele a nyarat! kezdeményezése. A Magyar Szeszipari...

Gyengélkedik a használtautó-import

Idén májusban a DataHouse adatai szerint 9234 import használt személyautó kapott hazai rendszámot. Ez az érték 13 százalékkal haladja meg az áprilisi értéket, de továbbra is jelentősen elmarad az előző évek 10-11 ezres behozatali...

Mélyebben a zsebükbe nyúlhatnak a szülők

Újabb rekordlétszámot hoz az idei vakáció a táborozók számában, 230 ezer csemete nyaral táborokban a nyár folyamán. Legtöbben közülük sport- és angoltáborban vesznek részt, míg a harmadik legnépszerűbb témát a katonai és honvédelmi táborok...

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Készülhetnek a Marvel rajongók, érkezik az új sorozat

A rajongók már az első előzetes óta lázban égnek, hogy megismerhessék Nick Fury életének egyik újabb titokzatos szegletét. Nem tudod ki az a Nick Fury és hidegen hagy az egész képregényes világ? Esetleg csak...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rákapcsoltak a jövő nyugdíjasai

Az idei első negyedévben a tavalyi év ugyanezen időszakához képes 73 százalékkal nőtt az állami támogatással - adóvisszatérítéssel igénybe vehető - nyugdíjbiztosítási szerződések száma – derül ki a K&H adataiból. A magyarok egyre korábban...

A ChatGPT lehet az értékesítők legújabb fegyvere

A hazai értékesítők közel 70 százaléka már legalább egyszer alkalmazta a Chat GPT-t élesben, munkája során, hogy kreativitást és időt nyerjen a mesterséges intelligencia segítségével. Az adatok és a visszajelzések arra utalnak, hogy a...

Kedvezményekért adnák adataikat az online vásárlók

Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21 ezer fogyasztó körében végzett...

Díjazták a legjobb hazai zenészeket

Idén is kiosztották könnyű- és komolyzenei kategóriákban az Artisjus-díjakat: összesen tizenkét zeneszerző, szövegíró, valamint alkotói közösség munkáját ismerték el. Menyhárt János életműdíjat, Török Ádám pedig posztumusz életműdíjat kapott a szerzői egyesülettől, a többi könnyűzenei...

Kiderült, mennyi szabadidőt szeretnének a magyarok

A dolgozó magyarok mindössze 18 százaléka tud rendszeresen, akár minden hétköznap is magára időt szakítani – derült ki a Kinley márkatulajdonosa, a Coca-Cola kutatásából. A többség az otthonában töltene el legszívesebben egy-két nyugodt órát,...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....