- Hirdetés -

Nagy változások az Ikeában

|

Az IKEA a világ összes olyan országában, ahol jelen van, 2020. január elsejétől teljesen kivonta választékából az egyszer használatos műanyag termékeket. Így a vásárlók nem fognak már olyan termékekkel találkozni, mint az egyszer használatos műanyag szívószálak, tányérok, poharak, evőeszközök, italkeverők, fagyasztótasakok, szemeteszsákok, valamint a műanyaggal bevont papírtányérok és poharak.

Az IKEA elkötelezte magát amellett, hogy pozitív hatással legyen az emberek és a bolygó életére. Egyik fő célja az, hogy tevékenysége során a körkörös modell szolgáljon alapul minden tekintetben. A termékfejlesztéstől és az anyagbeszerzéstől az ellátási lánc fejlesztésén át a logisztikáig – addig, hogy hol és hogyan találkozik vásárlóival. Ennek részeként a svéd lakberendezési vállalat azt is fontosnak tartja, hogy innovatív módszereket alkalmazzon a megújuló és az újrahasznosított anyagok felhasználása, valamint a termékek és az anyagok élettartamának meghosszabbítása során. „A műanyag nem feltétlenül rossz alapanyag, amennyiben a belőle készült terméket többször használjuk, és ha elhasználódott, újrahasznosítjuk. Az egyszer használatos, eldobható termékek korlátlan mértékű, valamint természeti erőforrásaink nem megfelelő használata vezet ahhoz, hogy az a környezet, amelyben mindannyian élünk, ilyen nagy fokú szennyeződésnek van kitéve. Célunk, hogy vásárlóinkat is arra ösztönözzük, hogy a termékeket hosszú ideig használják, és azokat részesítsék előnyben, amelyek fenntartható módon készültek – a műanyagok esetében például újrahasznosított PET palackokból. Számos ilyen termékünk van már most a választékunkban, melyeket a következő években még több követ majd“ – mondta Vladimir Víšek, a cseh-magyar-szlovák régió fenntarthatósági vezetője.

Elkötelezettségének eredményeként az IKEA úgy döntött, hogy nem árusít többé olyan egyszer használatos műanyag termékeket, mint a SODA szívószál, a SÖTVATTEN italkeverő, a VIFTA italkeverő, FÖRNYBAR fagyasztótasak, az ISIGA jégkocka-készítő tasak, a FÖRSLUTAS szemeteszsák, a LURVIG piszokszedő-zacskó, valamint a műanyag evőeszközök és italkeverők.

IKEA FOOD

Elkötelezve az egyszer használatos műanyag termékek fokozatos kivonása mellett, a svéd lakberendezési vállalat az eldobható termékek esetében új sorozatot vezet be minden éttermében, bisztrójában és kávézójában. A jelenlegi poharakat, evőeszközöket, tálakat, tányérokat és szívószálakat fenntarthatóbb anyagokból készült termékek váltják fel. Az új eldobható termékekben használt összes anyag megújuló forrásból származik.

Az egyszer használatos műanyag termékek választékból való kivezetése tekintetében a legnagyobb változás a poharak belső bevonatával kapcsolatos. Ételbiztonsági okokból minden pohár belső falának rendelkeznie kell egy vékony réteggel, amely meggátolja, hogy a folyadék átszivárogjon a papíron, vagy eláztassa azt. Ma az egyetlen kereskedelmileg elérhető és az elvárásoknak megfelelő megoldást a műanyag alapú bevonat jelenti.

Az új eldobható termékeink esetében az IKEA a szűz fosszilis alapú műanyaggal bevont papírpoharakat olyanokra cseréli le, melyek bevonata fenntarthatóbb, cukornádból származó megújuló műanyagból készült. Ez az első lépés annak érdekében, hogy teljesen beszüntessék a hagyományos műanyag bevonatú poharak használatát. Beszállítóival együtt az IKEA továbbra is azon dolgozik, hogy feltárva a lehetőségeket és alternatívákat, egy még fenntarthatóbb megoldást találjon és hisz abban, hogy mihamarabb be tudja vezetni a műanyagmentes papírpoharakat.

„Áruházainkban ingyenes vízautomatákat helyezünk el annak érdekében, hogy vásárlóink bármikor ivóvízhez juthassanak, és arra bíztatjuk őket, hogy kulacsokat használjanak, azokat töltsék fel a vízautomatáknál, amikor és ahányszor csak szeretnék. Ezzel párhuzamosan keressük a fenntarthatóbb megoldásokat azon vásárlóink számára is, akik palackozott vizet vennének, amit jelenleg csak PET palackos kiszerelésben árusítunk“ – tette hozzá Víšek. Az IKEA azon is dolgozik, hogy kifejlessze a lehető legfenntarthatóbb ételcsomagolási megoldást, amely minden élelmiszerbiztonsági szabálynak és előírásnak is meg tud felelni. Ugyanis higiéniai okokból az IKEA éttermeinek napi működése során még használatban vannak a fóliák, a kesztyűk, a védőfóliák és kötények, valamint a szemeteszsákok.

2030-ra az IKEA csak olyan termékeket fog gyártani, melyek megújuló vagy újrahasznosított anyagokból készültek, továbbá támogatja a használt termékek felújítását, újraeladását, illetve újrafeldolgozását.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...