- Hirdetés -

Nagy „zöldítésre” készül a JYSK

|

Több mint felével csökkenti 2032-re karbonlábnyomát a JYSK, a dán lakberendezési üzletlánc tervei szerint megfizethető és fenntarthatóbb termékek között válogathatnak majd a vásárlók.

A legnagyobb hatást a termékek gyártása során keletkező kibocsátások csökkentésével, a beszállítókkal együttműködve éri el a skandináv kiskereskedelmi vállalat. A JYSK célja, hogy a 2022-es pénzügyi évhez viszonyítva, 2032-re 50,4%-kal csökkentse az abszolút széndioxid kibocsátását. A nemzetközileg elismert Science Based Target Initiative (Tudományos alapú célok kezdeményezés) is jóváhagyta a vállalat üvegházhatású gázkibocsátás-csökkentési céljait.

A Science Based Targets kezdeményezés - SBTi (Tudományos alapú célok) egy nemzetközi klímavédelmi szervezet, amely szabványok kidolgozásával teszi lehetővé a vállalatok és pénzintézetek számára, hogy üvegházhatású gázkibocsátás csökkentési célokat határozzanak meg és hatékonyan vállaljanak részt a klímaváltozás elleni küzdelemben.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a Science Based Targets Initiative jóváhagyta a klímacéljainkat. A fenntarthatóság alapvető része a vásárlóink, a munkatársaink és a bolygónk iránti elkötelezettségünknek. Mivel kibocsátásaink többsége a termékgyártásból származik, a céljaink elérése érdekében a beszállítóinkkal együtt kell eredményeket felmutatnunk. Úgy gondolom, hogy az elkövetkező évekre ambiciózus és hatékony célokat tűztünk ki, amelyek a vásárlóinkra, az értékláncunkra és a munkahelyeinkre összpontosítanak. Szeretnénk, ha a fenntarthatóság elérhető és megfizethető lehetőség lenne vásárlóink számára, amikor a JYSK kínálatában válogatnak” - mondta Rami Jensen, a JYSK elnök-vezérigazgatója.

A JYSK teljes üvegházhatású gázkibocsátásának 93%-a a beszállítóitól vásárolt termékek, és szolgáltatások révén keletkezik. A jóváhagyott célkitűzések részeként a JYSK arra fogja ösztönözni beszállítóit, hogy mérjék fel saját kibocsátásaikat és fenntarthatósági céljaikat, és a 2028-as pénzügyi év végéig minősíttessék azokat az SBTi-vel.

A JYSK törekszik a termékekben és csomagolásban felhasznált műanyag mennyiségének csökkentésére is. Az újrahasznosított műanyagból készült SMARTSTORE dobozaik 100%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek. Emellett a JYSK eltávolította a műanyag csomagolást az ágyneműkről és lepedőkről, függönyökről, valamint a raklapok tetejéről is.

Bár a JYSK saját működése a cég teljes kibocsátásának csak kevesebb mint 2%-át teszi ki, a JYSK ezen a területen is aktívan dolgozik a karbonlábnyomának csökkentésén. Ennek egyik módja a megújuló energiaforrások használata, például napelemek telepítése a JYSK elosztóközpontjaiban, valamint már 23 JYSK áruházon található napelem. A kezdeményezésnek már több országban látványos eredményei vannak: a felhasznált energia akár 30%-át napelemekkel biztosítják.

A JYSK Ecseren 2022-ben megnyílt regionális, hat ország 320 áruházát kiszolgáló logisztikai központja is hozzájárul JYSK fenntarthatósági céljainak eléréséhez. Az ecseri létesítmény beindításával a JYSK évi 4,5 millió kilométer közúti teherfuvarozást tud megspórolni, ami évente nagyjából 3600 tonna szén-dioxidot jelent. Magában a központban a tetőn hatezer négyzetméteren telepítettek napelemeket, a melegvíz-ellátást napkollektorokkal támogatják, a fűtési igényt hőszivattyúval csökkentik. Az elosztóközpontban csak elektromos targoncák vannak, a parkolóban pedig elektromosautó-töltők várják a JYSK dolgozóit és a látogatókat.

„A JYSK-nél minden szinten törekszünk arra, hogy minimalizáljuk környezeti hatásunkat, és hosszú távon fenntartható megoldásokat építsünk be működésünkbe. Az ecseri elosztóközpontban megújuló energiára alapozott technológiákat is alkalmazunk, amelyek nemcsak az energiafelhasználásunk csökkentését segítik, hanem egyben példát is mutatnak arra, hogyan lehet a fenntarthatóságot a mindennapi működés részévé tenni. A JYSK-nél a fenntarthatóság alapvető érték, és elkötelezettek vagyunk az olyan innovatív megoldások támogatása mellett, amelyek a környezetet helyezik előtérbe” – mondta Jaroslaw Sobczyk, a JYSK ecseri logisztikai központjának vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...