- Hirdetés -

Nagyobb költségvetéssel számolhat az IT vezetők többsége

|

- Hirdetés -

Az IT vezetők 55%-ának növekedett a költségvetése az operatív működés hatékonysága, az ügyfelekkel való személyes kapcsolattartás digitális térbe helyezése és új termékek, szolgáltatások fejlesztése céljából – derül ki a nemzetközi Harvey Nash / KPMG felmérésből.

10-ből 4 informatikai vezető arról számolt be, hogy a válság alatt cégüket több kibertámadás érte, mint korábban. A támadásoknak több mint háromnegyede (83%) adathalász-kísérlet volt, és csaknem kétharmada (62 %) rosszindulatú programok (malware-ek) formájában jelentkezett, ami arra utal, hogy az otthoni munkavégzésre való áttérés növelte a kitettséget.

Változások vannak a fejlesztési prioritásokban is, a software mint szolgáltatás (SaaS) a járvány legnagyobb nyertese. A bevezetését a járvány előtt az informatikai vezetők 7%-a tartotta fontos feladatának, a járvány után már 23%-uk. A felhőalapú technológia versenyelőnyt tud biztosítani a cégeknek, ami a hatékonyabb, alacsonyabb költségű működésben mutatkozik meg. Ezért ez a technológia 2021-ben is meghatározza a vállalatok IT költését.

A pandémia első hulláma idején gyors átállásra volt szükség, amely széleskörű és biztonságos munkafeltételek kialakítását és fenntartását vonta maga után. A vállalatok a távoli munkavégzést biztosították, a háttérfolyamatokat gyorsították és a felértékelődő digitális csatornákat hasznosították. Az IT vezetők 86%-ának a távmunka feltételek kialakítása jelentős kihívást jelentett. Az IT vezetők 43%-a számít arra, hogy munkatársainak több, mint fele a világjárvány után is otthonról dolgozik majd. Az otthonról való munkavégzésre való átállásnak az egyik eredménye, hogy a vállalati kultúrában a technológiai terület megbecsültsége, szerepe nőtt, valamint szorosabbá vált az üzleti és a technológiai területek közötti együttműködés.

Kezdetben a helyzeti kényszer okozta, hogy az ügyfelekkel való interakció – szolgáltatások esetén részben vagy egészben – áthelyeződött az online térbe, mindezen változásokat azonban az ügyfelek jól fogadták. A válaszadó vezetők 73%-a szerint az elmúlt 12 hónapban kínált digitális megoldások rendkívüli mértékben növelték az ügyfél-elégedettséget, amelynek hatására az ügyfélélmény még inkább a vállalati stratégia fókuszába került.

A járvány következő hullámában az ergonomikus és egyszerű digitális megoldások arányának növekedése várható. A vállalatok jövőállóságát nagyban meghatározza majd, hogy a technológiai képességeket hogyan tudja az üzleti folyamataiba integrálva az ügyfelei számára érzékelhető értékké alakítani. Az biztosnak látszik, hogy a digitalizáció fontosságát felismerő cégek az informatikai és az üzleti tervezést együtt kezelik.

A megváltozott környezetünk egyik új kihívása a kibertérből érkező támadások számának növekedése. A rosszindulatú mozgások fokozódásával az online térben felértékelődött a kiberbiztonsággal kapcsolatos szakértői tudás is. A szervezeteknek jól képzett kiberbiztonsági szakembereket kellett keresniük, hogy támogassák az otthoni munkavégzésre történő átállást. Az informatikai vezetők egyharmada szerint a kiberbiztonsági szakértők voltak a legkeresettebbek a járvány alatt. Több mint egy évtizede ez volt az első alkalom, hogy egy biztonsággal kapcsolatos készség lett a ’legfelkapottabb’ a technológiai készségek között. Az informatikai vezetők 27%-a keres továbbá informatikai változásmenedzsment szakértőt, 23%-uknak lenne szüksége vállalati architektre és azonos arányban (22% és 22%) keresnek technológiai architektet, illetve advanced analytics szakértőt.

Az IT vezetők 47%-a véli úgy, hogy a járvány véglegesen felgyorsította a digitális átalakulást és a feltörekvő technológiák alkalmazását. Bár a járvány idején a technológiai kiadások jelentősen nőttek, a felmérés szerint a technológiai költségvetés a következő évben már nyomás alá kerülhet. A COVID-19 előtt az informatikai vezetők több mint fele (51%) költségvetési növekedésre számított a következő 12 hónapra, de a pandémiában ez az arány 43% -ra csökkent. Ez azonban még mindig a költségvetés növekedését jelenti, és az IT beruházási keret továbbra is csaknem kétszerese a 2008-as válságot követő év informatikai keretösszegének.

A COVID-járvány megmutatta, hogy a vállalatoknak hirtelen bekövetkező változásokra kell készülniük, és képesnek kell lenniük gyorsan és rugalmasan skálázni az informatikai működésüket a jövőben is. Másfelől a járvány felgyorsította a digitalizációs tendenciákat. A digitális transzformációs képesség fogja meghatározni a vállalatok jövőbeli eredményességét és versenyképességét.

„A digitális gyorsvonatra fel kell szállnia a cégeknek és a digitális ügyfél-kiszolgálásé a jövő. Ha megnézzük, hogy milyen technológiai beruházásokban történt előrelépés, akkor az az adatbiztonság, az adatelemzés, a robotizálás, az adatvédelem, az ügyfélélmény és a cloud technológia. Ezen trendek az elmúlt hónapok fényében nem meglepőek. Elgondolkodtató viszont, hogy a mesterséges intelligencia (AI) és gépi tanulás nagyon kis emelkedést mutat, pedig ennek egy felfutóban lévő technológiának kellene lennie, hiszen a komplex adathalmazokra, számításokra fókuszáló öntanuló technológiák növelik a hatékonyságot” – értelmezte a fejlesztési irányokat Kórász Tamás, a KPMG partnere, a Management Consulting és a Technológiai Tanácsadási terület vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Jó hír a Vibertől

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt. Ezt azoknak a szervezeteknek ítélik oda, amelyek a legjobb biztonsági gyakorlatokat mutatják be, a széles körű ellenőrzés megerősíti a vállalat elkötelezettségét a felhasználók biztonságának...

Újdonságok érkeznek a Disney+-ra

Májusban is új sorozatokkal, sikerfilmekkel, gyerektartalmakkal szórakoztat a streaming csatorna.A Disney+ a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars, a National Geographic és még sok más tévés sorozatot és filmeket gyártó vállalatnak ad...

Kosztümös film érkezik a mozikba

A három testőr alkotócsapatának új kosztümös filmje a Monte Cristo grófja, melyet a 77. Cannes-i Filmfesztiválon, versenyen kívül láthat először a közönség. A film várhatóan ősszel kerül a hazai mozikba, az ADS Service forgalmazásában.Alexandre...

Ügyfeleit és munkavállalóit is jótékonykodásra ösztönzi a biztosítási platform

Működése kezdete óta elkötelezett a jótékonyság iránt, és aktív szerepet vállal a helyi közösségek támogatásában a CHERRISK. A biztosítási platform különös figyelmet fordít arra, hogy ügyfelei és követői mellett a munkavállalóit is ösztönözze a...

Rádiós pályázatok: Fonyódon és Siófokon is a Radio Plus nyert

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a Médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót. A testület döntött két rádiós frekvenciapályázatról is, mindkét...

Autópiaci trendek a BrandManiában

Az autópiac kerül terítékre a BrandMania mai adásában, az RTL magazinműsorának első felében a tavalyi évet értékelik a szakértők és piaci szereplők. Ezt követően pedig arról lesz szó, hogy milyen marketingfogások hozhatnak üzleti sikereket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nem becsülik meg a fiatalokat a munkaadók

Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben 47 százalékos volt a K&H ifjúsági index szerint, ami viszonylag alacsony szintnek számít a felmérés több mint egy évtizedes történetében. A 19-29 éves dolgozó...

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...