- Hirdetés -

Nagyon bejött az IT-soknak a home office

|

- Hirdetés -

A Hays Hungary ’Pro-kontra Home Office’ felméréséből kiderül, hogy a Magyarországon dolgozó IT szakemberek több mint fele teljes rugalmasságot, 30 százalékuk pedig heti 2-3 nap home office opciót várna el a munkáltatójától.

Az ország egyik vezető toborzással és kiválasztással foglalkozó cége, a Hays Hungary felmérést végzett a technológiai szakemberek körében arról, hogy mennyire fontos, elvárt és hatékony számukra a rugalmas, illetve távoli munkavégzés napjainkban.

Simon Balázs, a Hays Hungary Technology divíziójának vezetője szerint „a COVID-19 világjárvány hatására jelentősen áthelyeződtek a súlypontok a munkaerőpiacon. Már évek óta több mint 30.000 IT szakember hiányzik a magyar piacról, a pandémia pedig csak tovább élesítette a munkaerőért folytatott versenyt. Egy olyan erősen jelöltvezérelt piacon, mint a technológia, a munkáltatók versengenek a jól képzett technológiai munkaerőért. Egy IT szakember átlagosan 11 ajánlatot kap évente, egyesek heti több megkeresést kapnak és tele van a LinkedIn postaládájuk. Ebben a helyzetben a vállalatok természetes reakciója volt, hogy felülvizsgálták a juttatási és munkáltatói ajánlataikat, amelyek kulcs eleme lett a home office. Ennek jelentőségét vizsgáltuk meg a legújabb felmérésünkben.”

COVID előtt, COVID „után”

A Hays felmérésében résztvevők 30 százalékának egyáltalán nem volt lehetősége otthonról dolgozni a pandémia előtt. 24 százalékuk heti 1-2 napot maradhatott otthon, 18 százalékuk havonta 1-2 napot, teljesen rugalmasan pedig csak 16 százalékuk dolgozhatott otthonról. A maradék 12 százalék a napjainkban sok helyen elterjedt hibrid modellben, heti 2-3 napot dolgozott távmunkában.

A jelenlegi állás viszont egészen más képet mutat. A válaszadók mindössze 5 százaléka nem élhet a home office lehetőségével, 89 százalék viszont teljesen rugalmas munkavégzésben dolgozik.

A távoli és hibrid munkavégzési formák elterjedése a munkavállalók elvárásait is megváltoztatta. Mindenki megtapasztalta az otthoni munkavégzés előnyeit és hátrányait, a vállalatok többsége sikeresen könyvelte el ezt a változást mind a technológiai megoldások, mind a munkáltatói módszerek terén alkalmazkodtak a helyzethez. De vajon mit preferálnak a munkavállalók?

Fontos a rugalmasság, de az irodai környezet is

A válaszadók 59 százaléka állította, hogy kifejezetten fontos számára a home office lehetősége munkahelyváltás során, 23 százalék pedig „inkább fontosnak” jelölte meg, vagyis nem semleges számára. Összesítve tehát a technológiai szakemberek 82 százaléka tartja fontos szempontnak az otthoni munkavégzést.

Arra a kérdésre viszont már jobban megoszlottak a válaszok, hogy mennyire fontos, hogy legyen a munkahelyének irodája, ahova be lehet járni. A kitöltők 20 százaléka számára semleges, 30 százaléknak inkább fontos, és csak 18 százaléknak kifejezetten fontos az irodai bejárás.

„Egyértelműen látszik, hogy a technológiai szakemberek döntő többsége számára nagyon fontos a rugalmas munkavégzés lehetősége, így azok a vállalatok, amelyek a teljes rugalmasságot választják, óriási előnnyel indulnak a jelöltek megszólításakor. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy bármennyire dolgoznak szívesen a szakemberek otthonról, az irodai környezet biztosítását még mindig sokan elvárják” – tette hozzá Simon Balázs.

Mi lenne az ideális

A felmérésben részt vevők 55 százaléka a teljesen rugalmas munkavégzésre szavazott, 30 százalék pedig a heti 2-3 nap otthoni munkát preferálná – amit a Hays Hungary tapasztalatai szerint a legtöbb munkáltató ajánl a piacon. Emellett a válaszadók csupán 11 százaléknak a heti 1 vagy kevesebb nap lenne ideális.

Az IT szektorban a távoli és hibrid munkavégzés vonatkozásában jelentősen megváltoztak a viszonyok az elmúlt 12-18 hónapban. A szakemberek döntő többsége számára nagyon fontossá vált a rugalmasság, különösen munkahelyváltás során.

Mennyire érezzük hatékonynak

A távoli és hibrid munkavégzés bevált módszernek bizonyult a vállalatok többségénél a pandémia okozta változások kezelésében. Ugyanakkor ezeknek a munkavégzési formáknak megvannak az előnyei és árnyoldalai is.

A kérdőívben megkérdezettek 30 százaléka hatékonynak, 46 százaléka kifejezetten hatékonynak tartotta az otthoni munkát. A legfőbb előnyök között az irodai bejárás kihagyását jelölték meg, amivel időt nyerhetnek és kevesebb stresszel indul a napjuk. Sokan koncentráltabban tudnak dolgozni az otthoni csendben, és a háztartási teendők rugalmasabb elvégzését is kifejezett előnyként jegyezték meg.

A Hays felmérésében résztvevők többsége a home office legnagyobb hátrányaként az emberi kapcsolatok hiányát jelölte meg. „Az otthoni munkavégzés számos előnyén túl idővel könnyen csökkenhet az odatartozás érzése, elszigetelődnek a kollégák és az információáramlás is megsínyli a nem hivatalos csatornák eltűnését. Nincsenek kis beszélgetések a liftben, a kávéfőzőnél vagy a dohányzóban. Ezzel párhuzamosan a munka-magánélet határvonala is erősen elmosódhat, ha otthonról dolgozunk. Nem tudjuk az irodából kilépve letenni a munkát és a folyamatos készenlét érzése kiégéshez vezethet. Mindezen együtthatók erősen befolyásolhatják egy vállalat produktivitását és munkaerő-megtartását. Napjainkban a vállalatok és a vezetők legfontosabb feladata a hátrányok minimalizálása lesz” – összegezte Simon Balázs.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások az Aldi üzleteiben

Jelentős változásokkal fognak találkozni a jövőben az ALDI vásárlói az áruházak tejtermékhűtőinél. A vállalat az ALDI SÜD csoport többi tagvállalatához hasonlóan a „MILFINA” helyett a jövőben egységesített márkanév, a „MILSANI” alatt forgalmazza a tejtermékeket,...

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....