Minden fontosabb célcsoportnál növelte előnyét a TV2. Ugyanez igaz a teljes TV2 Csoportra is. A hét két legnézettebb műsorát is a TV2 sugározta. Az RTL legnézettebb tartalma a kereskedelmi célcsoportnál az X-Faktor, a teljes lakosságnál a Híradó volt.
Általában RTL dominancia szokta jellemezni az őszi tévés szezont, idén azonban kicsit másként alakul a helyzet, jobban elkapta a fonalat a TV2. Utóbbi a mögöttünk álló héten teljes napon és főműsoridőben, mindhárom fontos célcsoportnál (4+, 18-49 évesek, 18-59 évesek) az RTL előtt végzett. Ráadásul az RTL-nek jobban fekvő főműsoridőben is már egész jelentős előnyt hoztak össze. Múlt héten a TV2 az esti sávban és a 18-49 éveseknél 15,5 százalékos, az RTL 13 százalékos share-t ért el. A 18-59 éveseknél ugyanez 15,7 százalék és 12,8 százalék volt a TV2 javára. A teljes lakosságnál pedig már 5 százalékpont feletti a TV2 előnye, hiszen 17,9 százalékot értek el az RTL 12,6 százalékával szemben.
A korábbi, 44. héthez képest azt látni, hogy az RTL minden célcsoportban nagyjából ugyanazt hozta, viszont a TV2 főműsoridőben és a teljes napon is erősíteni tudott. Például az esti sávban és a 18-59 éveseknél 1,4 százalékponttal, a 18-49 éveseknél 1,5 százalékponttal erősödtek. Teljes napon a 18-59 éveseknél 1,6 százalékponttal, a 18-49 éveseknél 1,7 százalékponttal nőtt a TV2 share-je.
A teljes portfóliók terén is hasonló a helyzet, a TV2 Csoport minden bontásban az RTL Magyarország előtt végzett. A legkisebb differencia főműsoridőben, a 18-49 éveseknél látható, de ez is 3 százalékpontot jelent (TV2 Csoport: 26,7%, RTL Magyarország: 23,7%). A TV2 Csoportnak legjobban kedvező felállásban – teljes nap, teljes lakosság – pedig már közel 10 százalékpont a különbség (TV2 Csoport: 26,3%, RTL Magyarország: 16,6%).
A két nagy tévés szereplő utáni ligában továbbra is célcsoporttól függ a sorrend. A teljes napon, a teljes lakosságnál, 10,2 százalékos közönségaránnyal az MTVA a harmadik szereplő. Ezt a pozíciójukat nem is nagyon veszélyezteti más, hiszen az AMC Networks 5,2 százalékkal a negyedik. Múlt héten 6,4 százalékos share-rel a 18-59 éveseknél is behúzta a harmadik helyet az MTVA, de itt már közel járt hozzájuk az AMC Networks. Utóbbi a 18-49 éveseknél megelőzte az MTVA-t. Ami még említést érdemel, az a Network4 erősödése, múlt héten a teljes lakosság mellett a 18-59 éveseknél is a Paramount és az Antenna Group előtt végeztek.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 45. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 15,7 | 17,9 | 15,5 |
RTL | 12,8 | 12,6 | 13 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 45. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,4 | 13,5 | 11,4 |
RTL | 8 | 7,6 | 8,1 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,8 | 26,3 | 24,6 |
RTL Magyarország | 19,0 | 16,6 | 19,2 |
MTVA | 6,4 | 10,2 | 5,5 |
AMC Networks | 5,9 | 5,2 | 6,0 |
Network4 | 4,4 | 4,6 | 3,2 |
Paramount Global | 4,2 | 3,6 | 5,1 |
Antenna Entertainment Group | 3,7 | 2,9 | 3,8 |
Warner Bros.Discovery | 2,6 | 3,1 | 2,4 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 16,2% / 15,6% (16,5% / 15,7%)
Tények Plusz – 13,1% / 12,3% (12,1% / 11,5%)
Ázsia Expressz – 17,7% / 17,9% (16,4% / 16,5%)
Párharc – 13,7% / 13,7% (12,6% / 12,5%)
RTL
Híradó – 19,2% / 16,6% (16,9% / 14,3%)
Fókusz – 13,4% / 13,2% (14,3% / 13,9%)
A Konyhafőnök VIP – 12,7% / 13,5% (a korábbi héten a Keresztanyu 13%-ot és 11,9%-ot, a Celeb vagyok 14,2%-ot és 15 százalékot ért el)
A Konyhafőnök VIP-től valószínűleg többet várt az RTL, mint amit az első hetében hozott. A műsor kicsit jobban teljesített, mint a korábbi héten a Keresztanyu, de a Celeb vagyoktól elmaradt. RTL-es szempontból aggasztó lehet az is, hogy a 18-49 éveseknél még egész jó, 16 százalékos közönségarányt hozott a hétfői első adás, utána viszont csökkentő tendenciát mutatott a share és a nézőszám is.
Ezzel párhuzamosan a TV2-n az Ázsia Expressz tovább erősödött, a TV2 esti átlagát is magasan megugrotta. A gyenge kezdést követően pedig a Párharc eredményei is javultak.
Szombaton az X-Faktor 19,3 százalékos közönségaránnyal futott a 18-49 éveseknél. A konkurensüknél a Dancing with the Stars 13 százalékot ért el. Azonban a két szombati műsor továbbra is nagyon másként teljesít a teljes lakosságnál: itt a Dancing nyert 18,9 százalékkal, az X-Faktor 14,9 százalékos közönségarányt produkált.
A vasárnap egyértelműbb volt, hiszen a TV2-s Sztárban sztár leszek minden célcsoportnál nyerte az estét, a 18-49 éveseknél 21,6 százalékkal. Az RTL-es Tehetség első látásra meglepően gyenge, 6,9 százalékos share-re volt csak képes. Ezen az estén volt Forma-1 futam is az M4 Sporton és 12,8 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éveseknél.
Az elmúlt hét legnézettebb műsora a Sztárban sztár leszek volt. A 18-49 éveseknél, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is első helyen végeztek 318 ezer, 457 ezer és 943 ezer nézővel. Mindhárom célcsoportnál a második helyen is TV2-s produkció áll. A 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél az Ázsia Expressz szerdai adása 271 ezres és 396 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál pedig a Tények vasárnapi adása futott be a második helyre, 781 ezres nézőszámmal.
Az RTL legnézettebb műsora a 18-49-es és 18-59 éves célcsoportnál az X-Faktor volt, a műsor 267 ezer és 320 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál a múlt keddi RTL Híradó bizonyult az RTL legnézettebbjének, a hírműsorra 730 ezren voltak kíváncsiak.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 457 950 | 21,6 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 396 591 | 19,1 |
X-FAKTOR | RTL | 320 192 | 16,1 |
HÍRADÓ | RTL | 314 281 | 16,6 |
TÉNYEK | TV2 | 294 865 | 15,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 289 317 | 13,6 |
A KONYHAFŐNÖK VIP | RTL | 285 689 | 14,9 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 283 956 | 12,5 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 272 172 | 13,9 |
FÓKUSZ | RTL | 258 821 | 14,7 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 943 263 | 23,8 |
TÉNYEK | TV2 | 781 450 | 20,1 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 776 434 | 19,1 |
HÍRADÓ | RTL | 730 571 | 21,6 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 712 634 | 18,9 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 690 582 | 16,0 |
X-FAKTOR | RTL | 564 149 | 14,9 |
A KONYHAFŐNÖK VIP | RTL | 519 607 | 13,7 |
FÓKUSZ | RTL | 491 962 | 12,8 |
PÁRHARC | TV2 | 489 933 | 16,2 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 318 028 | 21,6 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 271 742 | 19,3 |
X-FAKTOR | RTL | 267 418 | 19,3 |
A KONYHAFŐNÖK VIP | RTL | 211 534 | 16,0 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 197 652 | 12,8 |
HÍRADÓ | RTL | 195 470 | 15,4 |
TÉNYEK | TV2 | 186 136 | 14,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 184 709 | 12,9 |
PÁRHARC | TV2 | 181 673 | 15,6 |
FÓKUSZ | RTL | 178 084 | 15,1 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás